Polské Katovice nakoupí 300 elektrobusů

Jan Horčík - 25 Květen 2018

Lídrem ve výrobě i nákupech elektrobusů je dnes jednoznačně Čína. Plánovaný nákup 300 elektrobusů v Katovicích je proto dobrou zprávou pro celý starý kontinent.auto elektrobus elektrický autobus Solaris 18m New Urbino

Elektrický autobus Solaris 18m New Urbino Electric v polském Jaworzně
foto: Solaris Bus & Coach

Polské Katovice jsou centrem Hornoslezské průmyslové aglomerace, která čítá přes 40 měst a 5 milionů obyvatel. Hornictví a těžký průmysl se tam ale podepsali.

Plánovaný nákup 300 elektrobusů by měl znečištěnému regionu alespoň trochu pomoci. Pravda, není to srovnatelné s 16 359 elektrobusy v čínském Šen-čenu, ale na druhou stranu, Katovice jsou vyýrazně menší a celkem tam jezdí pouze 1000 autobusů.

I tak půjde o jeden z největších nákupů v Evropě. Má být dokončen do roku 2023. Koncem minulého roku zařadilo do provozu 22 nových elektrobusů město Jaworzno, které se nachází nedaleko Katovic.

Zpět na HybridPřidat komentář

off
Hypermiling pokus o svetovy rekord 670mi na nabitie v Model3 live
https://youtu.be/fpeJwbjHXfg

Obrázek uživatele Radovan

Katovice elektrifikují, Ostrava plynofikuje. https://www.dpo.cz/aktuality/3041-do-ostravy-dorazila-dalsi-nova-vozidla-mhd.html 10 CNG kloubových autobusů + 1 CNG minibus + 1 elektro minibus...……. A těch minibusů elektro bude závratných 3 kusy celkem :-(
A to samozřejmě nemáme pro CNG busy plničky, takže na tu jedinou jezdí každý večer flotila "Služebních jízd 20 km přes celou Ostravu do Martinova a pak zase zpátky. Ekologie jak prase.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 64 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 22 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

plynofikujú. keby aspoň svietiplynom, aby sa človekovia znechutení životom mohli na plničke pohodlne nihilizovať!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Do Hradce Králové dorazilo dalších 10 nových elektrobusů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a nebylo jich náhodou 100 ?? a odkaz bys ASI něměl? :)

20 elektrobusů pro HK 2018

fdrive.cz/clanky/hradec-kralove-podepsal-nejvetsi-kontrakt-na-nakup-novych-elektrobusu-1407

hradec.rozhlas.cz/hradec-kralove-bude-mestem-s-nejzelenejsi-dopravou-dopravni-podnik-nakoupi-6678423

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jasně know-how na dotování malých kotlů pro biomasové pelety, které vyprodukují násobně víc daleko nebezpečnějších neustále polétavých nanosazí než staré uhláky, jejichž saze šli vidět a byly tak velké, že se zastavovali na povrchu při nejhorším v nose.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pořád si myslím, že když jsou furt elektrobusy s velkou baterií 3x dražší než jiné, tak by se měli první vyměnit všechny staré nafťáky za plynové, kromě krátkých městských tras kde stačí nabíjet 10-15 minut na konečných.

Čína na tom tak úděsně chvátá spíš ze strategických důvodů, aby v případě konfliktu s USA a blokování námořních cest, mohli dál provozovat bez omezení MHD, vlaky a autobusy co poberou v krizi veškeré obyvatelstvo na elektřinu z místního uhlí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a jiní mají názor, že nakupovat technologicky mrtvé zboží je holý nesmysl. Jezdit bezemisně hned přijde tak vlastně jen na dvojnásobek ceny busu (1x cena CNG busu se odečte). Nemusí se 2x korumpovat při nákupu, dílny dopravních podniků mohou pustit na pracovní trh spoustu nedostatkových zámečníků protože se brutálně sníží potřeba oprav a oni si mohou proti své vůli finančně přilepšit (sami by dobrovolně neodešli), za ušetřené mzdové náklady se zaměstná trocha vysoce kvalifikovaných lidí za odpovídající mzdu, které náš školní systém generuje. To vše je pro společnost přínosem. Takže TCO elektrobusů je v konečném důsledku nižší, než opětovné rochnění se v bahenném rybníce další generace třesoucích se a řvoucích rakovin.
Spíše bych uvažoval o bezvýjimkové zavedení polplatků za hladinu generovaného hluku a vibrací. Z tohoto by mohly být financovány nutné úpravy protihlukových opatření kolem cest. Že tyto náklady existují snad vidí každý a to i na ČT2 v různých nedejse pořadech. Hladina vydávaného hluku by se posuzovala a potvrzovala při emisní kontrole kde je stejně motor vytočen do vysokých otáček.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak by bylo nejlepší investovat do parciálních trolejbusů, zejména jestli tam takový provoz již existuje.Stejně tak do elektrizace železnice, ale bohužel jsme v zemi kde to moc nejde. a musí se to řešit případně bateriemi.

Ano, uhlie je v Cine stale hlavnym zdrojom elektriny, no uz minuly rok sa znizovala vyroba elektriny z uhlia, pricom zatvorili niektore uholne bane (znizili stav pracovnikov v uholnom priemysle o 1,3 miliona) Nove uholne elektrarne uz nestavaju a niektore uholne elektrarne budu prerabat na jadrove.
Narast vyroby elektriny z obnovitelnych zdrojov bol uz minuly rok najvecsi prave v Cine.
https://www.financnytrh.com/cina-zahanbuje-usa-oblasti-obnovitelnej-energie/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dokud ty prsata nevymění kotle a hnědý uhlí kerým bordelizujou vzduch Evropě nejvíc Čezku, můžou chodit kanálama a žádný elektrobusy to nespraví ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To asi netušíte, ale v polském Krakově zakázali topit uhlím.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to netuším, ale dívám se v zimě na mapu znečištění a je to síla

pr-asu.chmi.cz:8080/IskoPollutionMapView/faces/viewMapImages.xhtml

airindex.eea.europa.eu/

Obrázek uživatele Jan Veselý

Tak to máte štěstí. Vedení velkých měst v jižním Polsku (Katowice, Rybnik, Opole, Kraków, ...) a vedení příslušných vojvodství mají opravdovou snahu něco s tím udělat a dělají co je v jejich silách, třeba ty autobusy. Problém je, že centrální vláda ve Varšavě na to kašle, ministr hospodářství dokonce popírá existenci negativních důsledků znečištění ovzduší.
Prostě jsou o nějakých 5-10 let pozadu za ČR. Je to tam jako za Drobila a Chalupy v ČR, spíše horší.
Nezbývá než doufat, že se to otočí. My z Ostravska jim mezitím dodáváme naše know-how, aby se to nemuseli učit metodou pokus-omyl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jasně know-how na dotování malých kotlů pro biomasové pelety, které vyprodukují násobně víc daleko nebezpečnějších neustále polétavých nanosazí než staré uhláky, jejichž saze šli vidět a byly tak velké, že se zastavovali na povrchu při nejhorším v nose.

Link?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Jan Veselý

P.S.: Podle mých informací o výsledcích kotlíkových dotací, tvoří s každým dalším a dalším kolem větší procento podpořených kotlů tepelná čerpadla.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Já mám, na rozdíl od Vás, kolegy a dobré spolupracovníky ve Výzkumném Energetickém Centru VŠB. To jsou pravděpodobně největší odborníci na malé kotle v ČR. Je zajímavé, že nikdo z nich tyhle kraviny nehlásá. Naopak mají změřené, že moderní automatické kotle těch drobných částic vypouští cca 100x míň než ty "staré uhláky". A pokud jdou z kotle saze, znamená to jen, že provozovatel je idiot, který neumí topit, saze=uhlík=palivo, které mu vyletělo komínem.
Udělejte si v lednu výlet do Ovy na Infothermu nebo na podobný veletrh někde jinde. Určitě tam bude někdo naživo ukazovat jak skvěle palivo shoří v retortě, když jí "šnek" trvale dodává palivo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejen palivo, ale i okysličovadlo a to ve správném množstevním poměru k onomu zmíněnému palivu. Stačí když dotyčný skoukne některou z akcí VECu zvanou "Smokeman zasahuje". Možná si uvědomí, že kdekdo zvláště z na peníze chudších regionů prostě huhlím bude topit i nadále. A těm jsou kotlíkové dotace určeny. Když už tím levným huhlím topíš, tak to dělej aspoň efektivně a spal vše co sis koupil. Nenech si vylétnout palivo komínem. A vo tom kotlíkové dotace jsou. Na čerpadla je spíše zaměřena NZÚ. To je ale spíše pro další generaci obměňování nyní huhelných kotlů kdy si lidé prvně zvyknou na "bezobslužnost".

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když je někdo odborník který se živý konstrukcí malých kotlů, tak nemůže všude rozkecávat, že spalování ani nejmodernější biomasy v malém se nedá udělat skutečně neškodně.
To 100x míň buď lžou, nebo měří jen PM10, když v Číně už rovnou před lety najeli na PM2,5 ale v EU se jede zastarale etapově, aby mohli neustále dotovat i neschopné tradiční evropské výrobce.

Pro domácnosti má cenu jen plyn nebo elektřina, a evropské kotlíkové dotace jsou nastavené velmi blbě.

Obrázek uživatele Jan Veselý

To musí být hrozný život s tímhle negativním přístupem. Možná by Vám pomohlo si nejdříve zjistit fakta než načnete do světa flusat ty svoje jedovaté plivance.
To byste totiž věděl, že:
1) Na VEC se kotle testují, ne konstruují.
2) Měří tam nejen PM10, ale taky PM2.5 a PM1. Možná už naběhli na PM0.1.
3) Jak chcete dotovat "neschopné evropské výrobce", když dotace nejsou omezeny na výrobky z EU, takže není problém kupovat např. špičková japonská tepelná čerpadla.
4) Nic jako "evropské kotlíkové dotace" neexistuje. Je to česká akce, původně z Klimkovic. EU "jen" umožnila použít na její financování peníze z OPŽP a kvůli tomu změnila pravidla celé akce, protože jí čeští zástupci přesvědčili, že to má smysl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím že vím co je to za Pavla. Bohužel někteří lidé jsou negativní ve vztahu k sobě a ubíjí je to a jiní svou negativní frustraci

P.S.
Budete chtít pak s tou simulací pomoci? Mám nějaký SW co by se dal použít, jsou tam vymyšlené některé ošemetnosti, také mám nějaké datové řady. Případně zřídím Git repozitář. Mohl bych Vám když tak napsat nějakou lepší formou než přes otevřenou diskusi?

Obrázek uživatele Jan Veselý

Zdravím Carlosi, chechtak12345@gmail.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi máte poštu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kuš mi tu něco vypadlo.
...a jiní svou negativní frustraci vybíjí na jiných a snaží se v ní každého utopit.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% online

Newsletter