Pohotovostní četa teplárny vyzkouší elektrickou dodávku

K pohotovostním servisním zásahům, které českobudějovická teplárna zajišťuje nepřetržitě 24 hodin denně, bude její četa vyjíždět elektrickou dodávkou Renault Kangoo Z.E.

Dvoumístný furgon se speciální dílenskou vestavbou je určený pro městský a příměstský provoz.
foto: TČB

„Všechny naše výjezdy k poruchám či plánované údržbě zařízení jsou výhradně ve městě, tedy na krátké vzdálenosti. Proto chceme elektrovozidlo, které má nízké provozní náklady a je symbolem čisté bezemisní dopravy, vyzkoušet v ostrém provozu,“ uvedl Václav Král, předseda představenstva Teplárny České Budějovice k provozu elektroauta od společností Renault Česká republika a Auta Borek.

Podle něj by šlo o další příspěvek teplárny ke zlepšení kvality života ve městě, neboť elektromobilita může zlepšit vysoké lokální zatížení emisemi a hlukem pocházejícím z osobní dopravy na bázi spalovacích motorů.

„K nabíjení dodávky využijeme vlastní elektřinu, kterou vedle tepelné energie sami vyrábíme v ekologizovaném kogeneračním provozu. Přidaná hodnota tím bude ještě větší, než se na první pohled zdá. Vše ale ukáže tříměsíční testovací provoz,“ doplnil Tomáš Kollarczyk z vedení teplárny.

Elektromobil Renault Kangoo Z.E. v reálném provozu nabízí dojezd kolem 180 kilometrů díky baterii s kapacitou 33 kWh a elektromotoru R60 o výkonu 44 kW. To umožňuje zachovat jeho rozměry a zvýšit úložný prostor. Nabíječka s výkonem až 7 kW dobije vůz v domácí nástěnné stanici za 6 hodin.

Během jedné hodiny, tedy například v čase oběda, lze doplnit energii potřebnou na ujetí přibližně 35 kilometrů. Auto tedy může být fakticky k dispozici po celý den.

Podle Jitky Skaličkové, mluvčí společnosti Renault Česká republika, skupina Renault ve světě loni zvýšila prodej elektromobilů na 62 447 meziročně tedy o 24 %. Z toho Kangoo Z.E. tvořilo 19,2 %, tedy 10 349 kusů.

Na český trh bylo Kangoo uvedeno ve druhé polovině roku 2018, kdy se prodala i první čtyři vozidla. Loni s 11 prodanými modely stoupl jeho tržní podíl na třetinu mezi elektrickými užitkovými vozidly do 3,5 tuny.

tisková zpráva

8 Comments on “Pohotovostní četa teplárny vyzkouší elektrickou dodávku”

  1. Uz som to tu raz pisal v clanku o DPD, tak to len sem
    Uz som to tu raz pisal v clanku o DPD, tak to len sem nakopirujem (upravene):

    Renault Kangoo ZE som mal moznost odskusat pri testovacej jazde. A porovnat s Nissanom env-200. Budem uprimny – taku zlataninu nezmyslov, lacnych plastov a nedotiahnutych veci len tak lahko nenajdete.
    Maly nakladny priestor, lacne vrzgajuce plasty, hlucny interier, k dispozicii iba pomale dobijanie, ziadne pokrocile funkcie, slaby motor… jednoducho iba prerobeny naftovy Kangoo na elektrinu a to tym najhorsim/najlacnejsim sposobom. Nic viac. Uz vopred lutujem tych monterov, co s tym srotom budu musiet jazdit.

    Mam env200 (aj vdaka Ladislavovi) uz viac byt spokojny nemozem.
    A ano, to rychlodobijanie je obcas na nezaplatenie. Elektricky van som kupoval s tym, ze denne nenajazdim viac ako 100-120km po meste. A v drvivej vacsine pripadov naozaj nenajazdim. Lenze obcas sa okolnosti zbehnu tak, ze nemat moznost rychlodobitia, tak som odstaveny az do nasledujuceho dna, lebo kym sa mi auto dobije natolko, aby som mohol dalej pokracovat, je v pripade Kangoo na dlhe hodiny a to znamena jedine – koniec prace pre dany den. Takto zbehnem na hociktoru nabijacku s CHAdeMO a za asi 45 minut som zase takmer na plnom dojazde.

  2. Renault ČR a celý Renault, jste to co má auto ve znaku
    Renault ČR a celý Renault, jste to co má auto ve znaku !!!!!
    Já si chtěl před 5ti roky Renault kangoo max koupit !
    Trénovali jste moji trpělivost neskutečně !!!!! Do čr se nedováželo, na objednávku ho dodat nešlo, baterie jen do nájmu a i na nájem 80Eur měsíčně jsem Vám byl ochoten kývnout, v cizině koupit nešlo protože všechny bili zatížené dotací a nešlo je exportovat, tvrzení že když ho koupím v DE exportem do čr ztratím záruku, na víc si nevzpomínám a dodnes děkuji pánubohu na jaký kokonuty jsem kápl. Pak jsem poznal pana Myšičku z AutoIN, jedno krátký svezení eNV-200 a bylo jasno. 4 roky jen a jen spokojenost.
    Děkuji pane Myšička.

  3. PaRi, Chceš si zvážit kolik váží nářadí
    PaRi, Chceš si zvážit kolik váží nářadí pohotovostního topenáře ???
    Hasáky, závitořez, lisovačka, zamražovačka, pumpa, flexi, čerpadlo, kompresoor, pionýr a i ty hadice něco váží. A to už se dnes téměř nepoužívá autogen. Samý těžký věci, neboj nasčítá se to. A jestli nevěříš můžem dát sázku. Ale ten kvicht není hlavní problém, ono naložený auto žere taknějak skoro stejně, jen je míň obratnější a pomalejší
    Ale hlavně to POMALÝ nabíjení !!!! Absence rychlonabíjení je nepochopitelná a zvlášť když víme, že to Renault umí.
    Fakt bych nechtěl vysvětlovat zákazníkovi čekajícímu na servisní četu kde jsem hodinu trčel….. a někdy, celkem často, se to tak sejde že fakt není na nějaký nabíjení čas. Málokdy auto stojí celej den nebo noc před dílnou aby se mohlo 7 hodin nabíjet.
    Nejednou jsme dělali havárku, topení se nesere v létě ale většinou v zimě když mrzne, člověk je promrzlej chce se v autě ohřát a zatopit si, je potřeba zajet pro přírubu nebo něco co montér zrovna nemá v autě a svářeč čeká…, panelák mrzne a lidi vyvolávaj kdy to pude a líná zmrzlá baterie práci neurychlí, někdy je čas jen honem honem 10 minut na RN a rychle dodělat zakázku a až pak je čas nabíjet a kolikrát než se dodělá jedno už čeká další. Já mít servisní vozidlo bez rychlo N a vlastní RN tak se oběsím neboť by mne zlynčovali.

  4. Lidem co se o EVs zajímají je to hned jasné, ale vidím to
    Lidem co se o EVs zajímají je to hned jasné, ale vidím to sám na sobě. Já o elektroautech před cca rokem nevěděl téměř nic a dnes si troufám tvrdit, že jsem mezi 1% lidí v ČR, co o tom ví alespoň to nejpodstatnější. 🙂 A takhle to je i ve firmách, mnohdy o tom neví vůbec nic, ale chtějí to zkusit a pak mohou být zklamaní. Asi by měly vzniknout profi „poradci“, kteří budou schopni toto firmám kvalitně zhodnotit a vybrat jim skutečně optimální auto, včetně toho, že jim u některých profesí řeknou, na toto ještě EVs technicky nestačí.

    1. Už dávno jsou. Sám se k nim neskromně řadím. Jen na
      Už dávno jsou. Sám se k nim neskromně řadím. Jen na druhé straně nejsou uši, co by poslouchaly, a mozky, co by to zpracovaly. Tak tady pořád jako tupci zkoušejí to, co jinde ve světě dávno funguje. A v ČR servisními Peugeot Ion už před 6 lety odzkoušel ČEZ.

  5. Ty voe to snad není možný ! To chcou všichni tu
    Ty voe to snad není možný ! To chcou všichni tu elektromobilitu totálně pohřbít, to chtějí pořád asi záměrně špatnými nákupy záměrně ošizených vozidel dokazovat jak jsou ty elektromobili na H ? Nebo ty auta nakupuje ta nejdebilnější sorta managementu ?
    Nechápu. Co čekají od vozidla s výkonem motoru 44kW a palubní nabíječkou 7kWh !? To auto je snad použitelné pro vesnickou poštovní doručovatelku, ale pro montéry co potřebují v autě ponk a svěrák a vozí v autě 500kg nářadí a 1T materiálu a to je jen základ, naprosté minimum, ledaže tím bude jezdit jen samotný technik-mistr co vozí jen tablet a pár papírů a najede 50 km denně.

Napsat komentář