Podívejte se, jak elektrický tahač Tesla Semi „trhá asfalt“

Obyvatelé Bay Area kolem San Franciska mohou na silnicích zahlédnout testovací prototypy elektrického tahače Tesla Semi. Jeden z nich ho natočil při zrychlování.

Cena elektrického tahače Tesla Semi by měla být zhruba podobná ceně nejlépe vybavených elektromobilů Tesla Model S.
foto: Richard Fielder

Specifikace, které Tesla zveřejnila při odhalení elektrotahače Tesla Semi, nepřestávají udivovat. Někteří jim prostě rovnou nevěří – třeba zástupci Daimleru, který sám vyvíjí vlastní těžká elektrická nákladní auta.

Nejnovější video jistého Richarda Fieldera ale ukazuje, že minimálně s tím zrychlením to Tesla Semi skutečně bude mít zhruba tak, jak Elon Musk slibuje.

Krátký desetisekundový klip ukazuje, jak Tesla Semi na úzké silnici mezi domy umí zrychlit. A je to na tahače nevídaný pohled, který opět zvýrazňuje jednu z předností plně elektrického pohonu.

Výroba Tesla Semi má údajně začít už příští rok s tím, že Musk si časem představuje výrobu až 100 000 kusů ročně. Elektrický tahač nabídne ve dvou variantách dojezd 480 km nebo 800 km (plně naložený) a zrychlení 0-100 km/h během zhruba pěti sekund. Užitečné zatížení bude 36 tun.

48 Comments on “Podívejte se, jak elektrický tahač Tesla Semi „trhá asfalt“”

  1. off
    Podle šéfa Daimler náklaďáků Tesla semi prej

    off

    Podle šéfa Daimler náklaďáků Tesla semi prej popírá zákony fyziky :))) Takž až budou v prodeji tak si koupěj 2 kusy a rozkuchaj je aby se přesvědčili :))))
    https://electrek.co/2018/02/21/tesla-semi-defies-laws-physic-daimlers/

    “If Tesla really delivers on this promise, we’ll obviously buy two trucks — one to take apart and one to test because if that happens, something has passed us by. But for now, the same laws of physics apply in Germany and in California.”

    I electrek.co má své pochybnosti o možné kapacitě baterií.

    https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-02-21/daimler-throws-shade-at-tesla-e-trucks-plan-as-rivalry-heats-up?utm_source=yahoo&utm_medium=bd&utm_campaign=headline&cmpId=yhoo.headline&yptr=yahoo

    1. A co se na papírovém filtru pokazí? Dle mne jde o filtr
      A co se na papírovém filtru pokazí? Dle mne jde o filtr který odfiltruje nečistoty vzniklé při výrobě a kompletaci. Dále lipa. To že by bylo nutno olej vyměňovat častěji, než dnešní vozy vyžadují u převodovek/rozvodovek nepředpokládám. Spíš je to ochrana před nečistotou, kterou robot skládající pohonnou jednotku na rozdíl od člověka klidně „přehlédne“. Takže výměna oleje žádných 10-15kkm jak Radovan zmiňuje u oleje v MOTORU spalovacího auta. Takže ruce zpět z kapes, nehonit (se za slovíčky) a přemýšlet co bylo smyslem Radovanova porovnání. Ale dík za odkaz na video.

      1. Nemyslim, ze by se filtr rozbil nebo pokazil. Ale
        Nemyslim, ze by se filtr rozbil nebo pokazil. Ale predpokladam, ze (jako kazdky papir namoceny no neceho) se casem „rozpadne“ a prestane filtrovat. Vzhledem k tomu, ze ty filtry jsou (do spalovaku) delane na interval rok az dva, tak po treba 4-5 letech uz bych ho asi preventivne vymenil. A protoze vypada, ze je dole, tak s nim zrejme pujde ven i olej (ze nejspis pujde nalit zpatky je jina otazka).
        Mimochodem, tusite nekdo, jestli je ten filtr i v S/X?
        A ten smajlik u Radovana touziciho po vymenach oleje tam je schvalne 🙂

        EDIT: tak me jeste napadlo, vzhledem k tomu, ze je tam cerpadlo, tak to nejspis uvnitr nebude vypadat jako prevodovka (jak si to asi spousta lidi predstavuje – komponenty nalozene v oleji), ale spis jako tlakove mazani u spalovaku – oleje je relativne malo a tlaci se do mist, ktera potrebuji mazat. Coz by by mohl byt dalsi argument proti „nekonecne“ naplni.

  2. off
    Fandové BMW bijí na poplach, Tesla už zase prodala v

    off

    Fandové BMW bijí na poplach, Tesla už zase prodala v segmentu víc jak konkurence, tentokrát i v Evropě. No bude to možná trošku zavádějící statistika, ale jak se říká není kouře bez ohně 😀
    http://www.bmwblog.com/2018/02/21/tesla-model-s-outsells-s-class-7-series-a8-europe/

    Asi na to bude mít taky vliv zvýšený zájem o SUV a obecný pokles prodejů velkejch sedanů, ale psychologický efekt to bude mít značný.

      1. Jo, ten marketing oni umí. Až když jsem osobně byl v
        Jo, ten marketing oni umí. Až když jsem osobně byl v Štátech jsem pochopil, že oni jsou všichni a ve všem jen a výhradně čistý marketing. Tak bodaj by ho neuměli. Když to je to čemuž se věnují naplno [často jediné a už pocelé generace].

    1. Stejný obrovský kroutící moment bez ohledu rychlost? Jen
      Stejný obrovský kroutící moment bez ohledu rychlost? Jen tak zběžně mě napadají Ostravice-Bumbálka, Pindula, Červenohorské sedlo, Mohelničák, Suchý vrch, Skřítek a desítky dalších lokalit v ČR, kde se současné naftové kamiony neskutečně trápí. A to je maličké Česko. Taky si pamatuju jaké obrovské hory bylo třeba přejet, když jsme před lety jeli z Los Angeles směrem na Nevadu. Několik horských pásem 2000-3000 metrů vysokých. A třeba, když chcete jet z Fremontu do Rena, tak musíte od moře vystoupat do cca 1900 m.n.m. k Lake Tahoe a sjet pak o 400 výškových metrů dolů k Gigafactory.

      1. Stejný krouticí moment bez ohledu na rychlost nemá žádný
        Stejný krouticí moment bez ohledu na rychlost nemá žádný elektromobil, moment naopak od určité rychlosti výrazně klesá a má to své pádné důvody.
        Pochybuju že by Semi byla nastavená na konstantní moment v celém rozsahu rychlostí, takovou chybu by u Tesly určitě neudělali

          1. Tohle samozřejmě není pravda. Teoreticky a nakonec i
            Tohle samozřejmě není pravda. Teoreticky a nakonec i prakticky může být krouťák klidně konstantní v celém spektru otáček.

            Samozřejmě by to ale také znamenalo, že maximum výkonu by přišlo až v nejvyšších otáčkách. Což je provozně velmi nevýhodné a proto jsem psal, že takové nastavení by bylo hrubou chybou

        1. převodovka u spalováků slouží k tomu, aby motor nebyl
          převodovka u spalováků slouží k tomu, aby motor nebyl provozován v otáčkách, ve kterých má mizivý kroutící moment, případně nestabilní chod, a tedy byl by k ničemu. Zkus se rozjet na pětku. Potom poznáš, že aby motor nezdechnul, tak musíš držet otáčky a upekl by si spojku.

      2. No rychlost kamionu do kopce zavisi hlavne na jeho hmotnosti a
        No rychlost kamionu do kopce zavisi hlavne na jeho hmotnosti a VYKONU jeho motoru, nedostatecny kroutak vyresite převodovkou. Naopak u elektrického trucku můžete mit s velkym kopcem problem – bud bude potrebovat převodovku stejne jako spalovaci, nebo bude muset byt extremne premotorovany…

    2. To bych opravdu chtěl vidět náklad, který nepřežije
      To bych opravdu chtěl vidět náklad, který nepřežije zrychlení 0-96 km/h za 20 sekund :-D. Nebo myslíte, že každý kamion, který zabrzdí na semaforech, tak to rovnou může zahodit a jet pro nový náklad? 😀
      Edit: Omlouvám se, ten posměšek by měl spíš patřit autorovi článku, 5 sekund (a ne 0-100, ale 0-96) je zrychlení pouze tahače, plně naložený je těch 20 sekund, které jsem psal. Pro srovnání standardní dieslový to má za 15 sekund, resp. přes minutu plně naložený. A využití? Třeba se neploužit do stoupání padesátkou, ale jet normálně nejvyšší povolenou rychlostí.

    3. pre porovnanie čo sa stane s nákladom pri prechode cez
      pre porovnanie čo sa stane s nákladom pri prechode cez železničné koľaje si predstavte trabiho s listovými perami a nákladiak s prívesom s pneu „perovaním“.
      a obava o zrýchlenie je „lichá“. užs prázdnym návesom znateľne klesne.

      1. Mě to přijde takový marketing pro náctileté,
        Mě to přijde takový marketing pro náctileté, představoval bych si, že někdo ukáže koncept, jak to bude celé vypadat, kolik tisíc nabíjecích stanic bude vybudováno a následně kdy se spustí výroba stovky tisíc kamionů. Místo toho ukáží kamion, který gumuje vozovku. Ale chápu, na Teslu se nesmí sahat….

        1. Takže fakt, že to vše již funguje se sedany téměř
          Takže fakt, že to vše již funguje se sedany téměř všude, kde je třeba, a to bez problémů, tě vede k závěru, že Tesla tahače budou propadák bez „benzínek“?

          Promiň, ty musíš mít tak 3 roky, nebo IQ<60, protože evidentě tvůj mozek není schopen dedukce dle faktických poznatků a analogických přenosů závěrů i na ty nejpodobnější přirovnání 😀

    1. Tak áno, to zrýchlenie je taká čerešnička na
      Tak áno, to zrýchlenie je taká čerešnička na torte.
      Odporúčam ale prečítať si electrek.co/2017/12/18/tesla-semi-test-program-partner-performance-specs-real/

      Firma XPO Logistics (pre info čo sú zač en.wikipedia.org/wiki/XPO_Logistics ) sa vyjadrila, že z toho čo videli a sami odskúšali na prototypoch, potvrdzuje, že špecifikácie ktoré Tesla dala +- sedia s ich vlastnými zisteniami.

      Aby som bol korektný, len ten dojazd 500 míľ nepotvrdili.

Napsat komentář