Podívejte se, jak Audi e-tron šplhá po extrémní rakouské sjezdovce Streif

redakce - 19 Únor 2019

Značka Audi vyslala na konci ledna technický prototyp svého prvního výhradně elektricky poháněného SUV na legendární sjezdovku Streif. Technický prototyp elektromobilu Audi e-tron dosahuje celkového nejvyššího výkonu až 370 kW a točivého momentu na kolech 8920 N.m.

Technický prototyp elektromobilu Audi e-tron dosahuje celkového nejvyššího výkonu až 370 kW a točivého momentu na kolech 8920 N.m.
foto: Audi

TISKOVÁ ZPRÁVA

V tradičním závodě ve sjezdovém lyžování "Hahnenkamm-Rennen" bojují na sjezdovce Streif o vítězství nejlepší lyžaři světa. Nyní však úsek "Mausefalle", který je se sklonem 85 procent nejstrmější částí ohromující sjezdovky, vyjel nahoru speciálně vybavený prototyp Audi e-tron.

„Již v uplynulém roce jsme extrémními akcemi s modelem Audi e-tron ukázali, jak se elektrické SUV osvědčuje ve zkouškách ohněm. Prototyp Audi e-tron zvládl největší výzvy na Pikes Peaku, na solné pláni v Namibii nebo v berlínské vysokonapěťové zkušebně,“ říká Peter Oberndorfer, vedoucí komunikace v oblasti produkt a technologie. „Při senzačním výjezdu po ‚Mausefalle‘ jsme znovu zkoumali limity a ukázali, co je technicky realizovatelné s technologií quattro v elektromobilu.“

„Mausefalle“ je se sklonem až 85 % nejstrmějším úsekem proslulé sjezdovky Streif v Kitzbühelu. Pro jeho zdolání využil technický prototyp Audi e-tron speciální pohon quattro se dvěma elektromotory na zadní nápravě a jedním elektromotorem na přední nápravě. Technický prototyp díky tomu dosahuje celkového nejvyššího výkonu až 370 kW a točivého momentu na kolech 8920 N.m.

Tím byl zaručen dostatečný výkon pro mimořádné stoupání. Technici Audi navíc přizpůsobili speciálním podmínkám na sjezdovce Streif software pro řízení točivého momentu a rozdělování hnací síly mezi jednotlivá kola. Potřebnou adhezi na sněhu a ledu zajistily 19“ pneumatiky s hroty, které byly vyrobeny speciálně pro tuto zkušební jízdu.

„Zdolání 85% stoupání zní na první pohled nemožně,“ říká Mattias Ekström, který seděl za volantem technického prototypu Audi e-tron. „Dokonce i mě překvapilo, jak si tento automobil poradil s tak náročným terénem,“ vysvětluje mistr světa v rallycrossu a dvounásobný mistr DTM, který řadí tento zážitek mezi své nejvýjimečnější zkušenosti.

Technický prototyp Audi e-tron byl pro nejvyšší možnou úroveň bezpečnosti vybaven ochranným rámem pro případ převrácení a závodním sedadlem s šestibodovým bezpečnostním pásem. Samotné vozidlo bylo opatřeno jištěním proti pohybu dozadu prostřednictvím lana, které však nebylo připojeno k žádnému tažnému zařízení.

Silným partnerem značky Audi v tomto projektu byl rakouský výrobce nápojů Red Bull. Obě společnosti jsou mnohaletými partnery tradičního závodu ve sjezdovém lyžování „Hahnenkamm-Rennen“ a tuto akci realizovaly společnými silami. Technický prototyp Audi e-tron reprezentoval tuto spolupráci také vizuálně speciálními lepicími fóliemi.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

A co kdyby to spalovací dinosauři jednou dali bez toho ohlušujícího kraválu nesmyslné rockové hudby, aby vynikl klid, při které to Audi vyjelo? Ale to by nešlo, že? Chudáci závisláci na kraválu...….

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mattias Ekström, který seděl za volantem je se svým jménem muž na svém místě :-)
Každopádně tohle není nic než show a reklama.
Víc než schopnosti auta zde hrají vliv pneumatiky, resp jejich hřeby a především aktuální konzistence povrchu sjezdovky, na kterou si zřejmě museli počkat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mates Extrémů kerý kočíroval tu zběsilou elektrokáru taženou na laně jako sněžnou rolbu nedělal zas a znovu nic užitečnějšího než blbý PíáR ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Určitě podle mraků to dělali po ránu když to bylo zmrzlé na sluníčku by to nedali ani náhodou.

Na druhou stranu které současné elektro auto by to dalo?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Každé s pohonom 4x4 a navijákom ako toto audi :D
A to im tam stromy rastú našikmo?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Fakt :D !!! Keby to trochu nesklonili, tak by to nevyzeralo tak dramaticky. A to nie je jediný podvod s týmto autíčkom.
Sú proste chudáci, ktorí ani nevedia okopírovať tú nezlýcovanú Teslu :-) Hlavne, že sa im podarilo vyrobiť dobre zlýcovaný šmejd za nezmyselné peniaze.
Už aj korejci ich predbehli.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já jsem předpověděl video, jak Audi táhne vlak a loď, tak sem s tím :)

No a k čemu to je? To jako, že se teď bude Audi prohánět po někde po sjezdovce?

---

hariprasad

Je to stejně k ničemu, jako když Tesla S táhne velký Boeing. Je to jen svým způsobem reklama...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

už zase audi kraviny... a video s pluhem nemáte??

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale kdyz Tesla zrychluje z 0 na 100 za 2,6 to predpokladam slintatem rozkosi. Opravdu to potrebujete na semaforech? Tady je to samej Tesla ...

Jo jo nevyrábíme, tak alespoň marketing .

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 30 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 39 tis. km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

viděli ste jo tažený na laně jako rolba ;))

V clanku se pise, ze je to jistici lano proti saltu nazpatek, ale ze to nebylo tazne lano. Jen pojistka pro kazdy pripad.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nojo ale kdo tomu má věřit že když je to od konzervy :))) Každopádně Mates Extrémů měl dostá svýmu jménu dyž už za to dostal tolikprachů a jako třešničku na závěr měl hodit salto vzad a topspíd šupem dolů ;)

A to by Tesla nedala?

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | Jde to i na baterky.

Se stejnymi gumami nejspis jo, alespon P verze, premotorovana je na to dost. Ostatne Jaguar taky mel reklamni video, jak vyjizdi nejake schody kdesi v Cine.

Spis je zajimave, pokud skoro totez opravdu dali v roce 86 s tim starym quattrem.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dalo by to asi jakékoli auto, které se příslušně upraví.
Pokud někdo chce předvádět schopnosti nějakého výrobku, měl by předvádět standardní výrobek, který prodává.
Tohle je jen šaškárna.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tohle by dala každá pořádná čtyřkolka (Subaru, Audi apod.). Základem je trakce (to zajistí gumy s hřeby) a motor, který dokáže auto vytáhnout nahoru.. Jestli by to zvládla Škoda s haldexem nevím, nedokážu posoudit. Ale vzhledem k tomu, že hrabe tam, kde Subaru jede plynule, tak asi ne.

Tesla tahá letadla, mají to rozdělený.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Kuk

Nemaj, todle je reklama od Audi na Audi a Tesla vláčejcí letadlo je reklama od Quantasu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele M.Krupka

A k čemu by to bylo v reálném životě dobré?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Při současné stále stoupající ceně za skipas v českých areálech už by se koupě tohoto speciálu mohla vyplatit:-)

Obrázek uživatele M.Krupka

+1

Při ceně skipasu už dnes můžou začít používat autobusy, protože by je vyvezení 10km na kopec vyšlo levněji. :-)

Ten special uz maji davno v kazdem lyzarskem stredisku. Rika se tomu rolba ;)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Jan Horčík

Možná dala, ale zatím se tím nepochlubila :).

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Jen ať raději v Tesle vyrábějí. To jim jde mnohem lépe než celému slavnému koncernu. :-)

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | Jde to i na baterky.

Obrázek uživatele Kuk

Von to za Tezlu udělá někdo jinej, co by se namáhala.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil