Počet elektrických aut se každý rok zdvojnásobuje

Jan Horčík - 02 Duben 2014

Hladinu českých mainstreamových médií aktuálně rozčeřila zpráva o tom, že "po světě jezdí už 400 000 elektromobilů". S odhadem přišlo Centrum pro výzkum solární a vodíkové energie v Bádensku-Würtembersku (ZSW). Je třeba zdůraznit, že jde o "elektrická auta", tedy elektromobily a plug-in hybridy.auto počet elektrických aut ve světě graf

Graf vývoje počtu elektrických aut ve světě podle značek (elektromobily + plug-in hybridy)
foto: ZSWQ

Celkový počet aut na celém světě byl v roce 2011 odhadován na 1 miliardu. Dnes, o tři roky později, už to klidně může být kolem 1,2 miliardy. Nějakých 400 000 elektrických aut (elektromobilů a plug-in hybridů) je tedy číslo na hranici statistické chyby.

Podle zprávy Centrum pro výzkum solární a vodíkové energie v Bádensku-Würtembersku (ZSW) se v roce 2013 prodalo po celém světě 200 000 elektromobilů a plug-in hybridů. To by zhruba odpovídalo našemu nedávnému grafu prodejů elektromobilů ve světě (111 718) plus odhadovaným prodejům plug-in hybridů Chevrolet Volt, Toyota Prius plug-in hybrid a dalších modelů.

Němečtí výzkumníci za nejvyspělejší trhy považují (174 000 elektrických aut), Japonsko (68 000) a Čínu (45 000). Nizozemsko si připisuje 30 000 elektromobilů, Německo 17 500.

Co se týká automobilek, jasným vítězem je Nissan díky elektromobilu Nissan Leaf (90 000; Nissan se nedávno chlubil 100 000 prodanými Leafy). Následují General Motors (Chevrolet Volt + Opel Ampera - 60 000) a Toyota (Prius plug-in hybrid - 40 000). Čtvrtá je Tesla s elektromobilem Model S na nějakých 25 000 kusech.

Studie nezapočítávala klasické hybridy, motocykly nebo malá ani velká nákladní auta a už vůbec ne autobusy. Je nicméně příjemné sledovat trend zdvojnásobování počtu elektrických aut na světových silnicích. V roce 2012 to bylo 100 000, o rok později 200 000, dnes je to oněch odhadovaných 400 000.

Pokud bude růst pokračovat i na dále stejným tempem, do roku 2020 budou po světě jezdit desítky milionů elektrických aut. Kdo by si chtěl takovou příležitost nechat ujít? Vždyť už i česká Škoda Auto potvrdila, že v budoucnosti se plug-in hybridům ani elektromobilům vyhnout nepůjde. A šéf BMW nedávno řekl, že budou muset vyrábět elektrická auta po statisících.

ZSW
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Můžete ten graf ještě víc rozostřit, takhle je moc čitelnej.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To nebude stačit, už je pozdě, všichmi umřeme.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Šance existuje.
Je to Sahara Forest - s tím, že by se navázaný uhlík nevypouštěl zpět do přírody. Totéž s lesy atd.
Příroda umí uhlík navázat, akorát my ho z "ekonomických důvodů" vracíme do ovzduší.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Group
185.66.36.26