Elektromobil Kia Soul EVTEST
Elektromobil Kia Soul EV
Španělé díky elektroskútrům ušetříDOPRAVA
Španělé díky elektroskútrům ušetří
Peugeot 508 RXH - nový diesel hybridAUTO
Peugeot 508 RXH - nový diesel hybrid
Jednokolka SBU jezdí na elektřinuJEDNOKOLKA
Jednokolka SBU jezdí na elektřinu

Počet aut na CNG letos přesáhne 8500

Jan Horčík - 19 Prosinec 2014

Na silnicích v České republice již jezdí přes 8 500 automobilů na stlačený zemní plyn CNG, které mohou tankovat v 67 plnicích stanicích. Spotřeba paliva se v letošním roce zvýší o zhruba 25 %. Vyplývá to z předpokladů energetické společnosti E.ON.auto test Mercedes-Benz třídy B na plyn CNG

Nový Mercedes-Benz třídy B s pohonem na (stlačený zemní plyn)
foto: Hybrid.cz

Letošní rok byl pro CNG rekordní hned v několika ohledech. „Výrazný byl nárůst nejen z pohledu infrastruktury, kdy došlo k otevření rekordního množství nových plnicích stanic. Svou roli sehrál také celkově rostoucí zájem o tento alternativní pohon. Vozy na CNG už nejsou jen výsadou firem, ale začínají si je pořizovat také koncoví zákazníci,“ vysvětluje Jiří Šimek, člen představenstva E.ON Energie, a.s., a místopředseda Českého plynárenského svazu.

Celkem došlo v České republice ke zvýšení počtu vozidel z loňských 6 710 na letošních zhruba 8 500. To činí meziroční nárůst přes 20 %. Podobně rostlo i množství plnicích stanic, kterých je u nás aktuálně 67. Loni to bylo pouze 52.

„Spotřeba samotného paliva CNG vzroste zhruba o 25 %. Z našeho pohledu je také zásadní podpora v oblasti hromadné dopravy, kde počet autobusů na tento pohon vzrostl meziročně z 423 na necelých 550. To je dobrá zpráva ve snaze snižovat množství emisí ve městech,“ vysvětluje Jiří Šimek.

Společnost E.ON zveřejnila také odhad dalšího růstu CNG na rok 2015. „Podle našich odhadů se počet vozů v příštím roce zvýší na zhruba 11 000, počet plnicích stanic pak na 85. Díky zájmu měst a krajů je pravděpodobné, že například autobusů na CNG u nás bude jezdit na konci příštího roku o zhruba 300 více. Je to dáno zejména podporou v rámci 57. výzvy Operačního programu Životní prostředí,“ dodává Jiří Šimek.

Statistiky CNG za rok 2013-2015

2013 2014 2015
Vozidla 6710 >8500 cca 11 000
Autobusy 423 550 820
Plničky 52 67 85
Spotřeba CNG (m3) 21 951 900 27 500 000 > 35 000 000
tisková zpráva
 

CNG je zajímavá varianta, i když osobně si myslím, že v této formě bude pohon spalovacího motoru na CNG stále minoritou. Postupně ho vytlačí elektromobilita (v širším slova smyslu). Možná, že by se to mohlo více uplatnit jako extender v hybridech. Zajímavé by bylo, pokud by nějaký výrobce přišel s palivovým článkem na metan. :-)

---

hariprasad

Osobne nechapu, jak to, ze v praze nejsou vsechny nove kupovane autobusy vyhradne na CNG.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, to též nechápu, zvláště pokud jim Praha jako největší zákazník platí nehorázné peníze na pokuty které jim za služby sama dává! Jinak ale je též jednou z odpovědí porovnání zástavby klasickým mediem naftou a mediem CNG. Až bude pro výrobce lukrativnější montáž opačná - priorita CNG a doplnková nafta bude problém částečně vyřešen.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

protože všude je to SAMÝ zatracený ropák co čech to zaprodANEC!
JE POTŘEBA PSÁT STÍŽNOSTI NA MAGISTRÁTY. DOSLOVA JE BOMBARDOVAT JAKO TO DĚLAL Andy Dufresne VE FILMU Vykoupení z věznice Shawshank
Navíc v jednotě je síla
chodit na schůze zastupitelstev a řvát

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejedná se ani tolik o ropáky jako o obecních rozpočtech. KROMĚ PRAHY!!!! Nakonec si toto můžete převést na obecnou rovinu - kolik v ČR využívá CNG nejen soukromníku ale i firem. Vše se točí kolem těch kulatých věcí jimž se říká peníze.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nikdy nebude nikde síla, jež by na pár let zmrazila a upravila politické platy poslancu vlád a parlamentu a ušetřené prostředky investovat do zlepšení životního prostředí. Pokud by se někde našla skupina nepodplatitelných ke kontrole oprávněné výši politických platu, možná by se ČNB divila!!! Ale co vím tak takové měl POUZE Antonín Čermák v době svého starostování Chicaga!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo, těch pár desítek milionu to určitě vytrhne.

Obrázek uživatele Radovan

nedávno se k tomu vyjádřili z pražského DP. Prej nemaj tu infrastruktůru a její vybudování včetně servisního zázemí a proškolení personálu by stalo kopu peněz. Otázka je, zda jim to uvěříte, když vidíte všechny ty tunely a odklony financí. A když pod pojmem alternativní pohon rozumí maximálně měsíční testování elektroautobusů různých značek, přičemž většinu doby se ona vozidla fotí se všemi možnými potentáty a prezentují veřejnosti. Párkrát jsem absolvoval Prahu na kole či skútru a ty busy jsou z hlediska smradu fakt děs. Hezky je to vidět na koncových uzlech metra, kde mívají konečnou. 3-5 odjezdů busu naráz a můžete rovnou začít rockový koncert. Mlhu už máte.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 36 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 3 tis. km

presne tak :( ono se neni cemu divit, kdyz ty dieselove autobusy maji realnou spotrebu 50-60litru nafty na 100km, to vonet opravdu nemuze. Krome toho u takove spotreby musi byt navratnost CNG v radu maximalne let.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články