Po Tesle se přidává i Volkswagen, nabízí biogenní filtr v klimatizaci

Jan Horčík - 01 Září 2017

Volkswagen vyvinul speciální automatickou klimatizaci, která zabraňuje také vnikání spor hub a nejmenších alergenů do interiéru. Nese označení „Air Care Climatronic“. auto Volkswagen klimatizace filtr

Německý svaz alergiků a astmatiků DAAB (Deutscher Allergiker- und Asthmabund e.V.) tvrdí, že u cca 20 procent lidí v Německu se objeví alergie na pyl. Jedním z mnoha dalších spouštěčů alergických reakcí jsou spory hub, které se nacházejí ve venkovním vzduchu v létě a na podzim.
foto: Volkswagen

Když Elon Musk s pompou ohlašoval, že elektromobil Tesla Model X a následně i Model S dokážou posádku ochránit před "biologickým útokem", většina lidí to měla za docela povedený marketingový trik.

Jenže pokročilá filtrace vzduchu v elektromobilech Tesla se prokázala jako jeden z účinných prodejních taháků. A tak s něčím podobným přichází i Volkswagen.

Velmi účinný systém čištění vzduchu se dodává pro všechny aktuální verze modelů Golf, Touran, Tiguan, Passat i pro nové Polo a nový Arteon. Ke své činnosti využívá senzor kvality vzduchu a aktivní biogenní filtr, takže je ještě účinnější než klasický pylový filtr.

Po aktivaci funkce Air Care v ovládacím menu klimatizace dochází k mísení čerstvého venkovního vzduchu, přiváděného do interiéru, a části vzduchu z interiéru a zároveň k jejich čištění, aby kvalita vzduchu uvnitř automobilu zůstávala na konstantně vysoké úrovni a filtr byl optimálně využíván.

Senzor kvality vzduchu navíc zaznamená příliš velké znečištění venkovního vzduchu určitými škodlivinami a v případě potřeby kompletně aktivuje režim vnitřní recirkulace vzduchu, aby se nedostávaly do interiéru například výfukové plyny nebo aromatické látky z kapaliny do ostřikovačů.

Intenzitu klimatizování interiéru lze individuálně nastavit výběrem jednoho ze tří různých režimů („mírný“, „střední“, „intenzivní“). Pro rodiny s malými dětmi byl například koncipován „mírný“ režim.

Činnost klimatizace v modelech Volkswagen zdokonalují také senzory slunečního záření a vlhkosti. Senzor vlhkosti udržuje zdravou vlhkost vzduchu a přispívá k tomu, aby se nemlžila skla oken.

Dvouzónová klimatizace Air Care Climatronic s individuální regulací pro řidiče a spolujezdce vpředu je nabízena pro nové Polo a pro všechny verze modelové řady Golf.

Modely Touran, Tiguan, Passat a Arteon jsou k dispozici s třízónovou klimatizací, která umožňuje individuální nastavení také pro cestující na sedadlech vzadu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dejdar v TESLA X na náplavce :) video

new.auto.cz/embed/3642424

Obrázek uživatele honza.t

Ruské raketové motory ze studené války
Nejlepší raketové motory světa s tzv. uzavřeným cyklem, které jsou o 25% účinnější než, které mělo USA... Motory, které byli při vývoji tak složité, že problém uzavřeného cyklu vypadal jako nepřekonatelná technologická hranice... Nakonec se rusům po dlouhodobým vývoji podařilo tuto hranici překonat a dnes je Rusko jedinou zemi světa, která má nejdokonalejší motory světa...V současnosti je USA na těchto motorech zcela závislé a bez těchto motorů by nebyli schopni do vesmíru poslat žádnou raketu....
https://www.youtube.com/watch?v=VIpgqepDOSA

Obrázek uživatele Radovan

A co Falcon 1 nebo 9 od Space X s motory Merlin, znáte?

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele honza.t

Nějaké info. Sem s ním.

Obrázek uživatele honza.t
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Merlin 1D má nejlepší poměr tahu a hmotnosti (TWR – Thrust-to-weight ratio) ze všech raketových motorů na světě."

elonx.cz/prehled-motoru-spacex/

Obrázek uživatele Josef

LOL

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to tak, před nějakou dobou jsem viděl, nebo četl, rozhovor s nějakým inženýrem z USA, který na těchto motorech pracoval, Američané motor s uzavřeným cyklem nezvládli. Když se pak někdy v 90. letech k ruským motorům dostali tak zjistili že v momentě ukončení projektu byly tak blízko že nevěděli jak to ukončení před veřejností zdůvodnit.

Obrázek uživatele Josef

To je ovšem historie. Dnes je všechno jinak.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

takhle řešili smog Londýnani už v roce 1959 ...

drsnysvet.cz/tento-vynalez-mel-ochranit-lidi-pred-smogem/

... a bylo to k prdu. Přišli na to že Lepší je vzduch neznečištovat vůbec a tak rovnou tlačí elektromobily ve velkým ;)

1. září 2017
Volkswagen v Británii vyhlásil šrotovné na diesely. Nabízí až 195 000 Kč

ekonomika.idnes.cz/volkswagen-srotovne-britanie-dk3-/eko-zahranicni.aspx?c=A170901_085658_eko-zahranicni_krb

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A pak zastavím ve městě a venkovní vzduch se mnou šlehne :-(
Ale pro servisy to bude super bo to asi bude po 5000 km nutno měnit a za jednu zlatku do asi nebude :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevíte kolik se dodalo T3 za srpen?

Obrázek uživatele Josef

Offtopic: SK innovation zahajuje výrobu nových článků typu 811, mají údajně o zhruba 20 % vyšší kapacitu, než stávající modely a hlavně obsahují výrazně méně kobaltu.

Obrázek uživatele Kuk

Největší ropácká firma v Asijským Pacifiku, mňam mňam
http://eng.skinnovation.com/

Mýsto 60 % niklu ho tam bude 80 %.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Josef

Jo, ovšem nikl stojí 8000 euro na tunu a kobalt 36000 Euro na tunu.

Obrázek uživatele Kuk

Proto to dělaj.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Josef

No jistě. Nicméně je to dobrá věc i pro nás. Baterie budou levnější.

Obrázek uživatele Kuk

off

V Texasu si panikáři berou benzín do kýblů a popelnic :)))))
http://www.centraltrack.com/look-idiots-going-nuts-gas-shortage/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Potvrzuji zjištění Akraixe, ty ulice španělských měst jsou velmi často široké a lemované vzrostlými stromy (ne "bonsajemi" s korunami šíře 1 až 2m po několika letech růstu, co se u nás sadí z dotací s fakturovanou cenou kolem 25tKč/ kus) nebo ty úzké jsou zastíněny zavěšenými plachtami. Dokonce jsem viděl zatahovací plachty na lanech nad menším náměstím. Jinak by se v těch městech při 38st.C ve stínu ani nedalo přežít. Letošní osobní zkušenost Madrid, Valencie a Slalamanca. Vřele bych doporučoval návštevu radních našich měst při techto teplotách,aby viděli co nás čeká v centrech našich betonových měst (viz asfaltové Náměstí svobody ve Vsetíně) za cca 10 až 20 let.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hlavně bychom si měli prostudovat, jak zamávají s lokálními srážkami nejen vybetonované plochy, ale i plochy fotovoiltaických elektráren a znovu zvážit, zda vytvářet další zástvabu půdy (notabene zemědělské) je správná cesta), zda není mnohem vhodnější podporu fotovoltaiky omezit toliko na střechy již postavených budov a následně zohledňovat použití klimatizací v hyper super atd právě na základě lokální fotovoltaiky (např zdanění elektrické energie)...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Fotovoltaika nevytvára žiadny problém s dažďovou vodou. Každý panel má max. 2m2 a je oddelený medzerou od ďalšieho panelu. Nikdy sa nevytvárajú na poliach súvislé plochy, ktoré by dokázali sústreďovať vodu do jedného miesta, ako to robia betonové a asfaltové povrchy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale vytváří, jen ten problém není o tom, že to tam nesteče, problém je, zda tam potom prší...a jaký je charakter deště. Všimněte si někdy, kde větroně točí stoupáky - bohužel často už nad velkými fotovoltaikami - je tedy problém, že tam vzduch nosí (stejně jako města a parkoviště hyper super marketů) - tedy v krajině dochází ke změně podstaty přirozeného proudění vzduchu (neříkám, že FVE a větrníky jsou jediní, kdo to dělá, ale mají svůj a to nezanedbatelný díl), což bohužel se projevuje na změně struktury a ročního úhrnu srážek v mikrokregionech - ono nestač říct, že se nic neděje padalo tam třeba 80 mm a padá dneska 75 mm - problém jsou i přívalové deště, kdy v prvních chvílích vznikne krusta a následně se voda nevsakuje, ale stéká...

Obrázek uživatele Anonym123

fakt?
stúpavé prúdy sa vytvárajú nad poliami, najmä zoranými (tmavé). podľa vašej myšlienkovej línie - neorať! takže bude utužený povrch, tá vami spomenutá krusta, kde voda nevsiakne.
premýšľajte konmplexne - POD PANELMI je povrch neudupaný, rastie tam trocha zeleného, voda stečie po paneli, povrch v medzerách je síce utužený, ale pretečie pod panel a tam v pohode vsiakne. dokonca je tam tieň a nevsiaknutá zrážková voda sa vyparuje pomalšie ...
neviem, kto z nás má pravdu, ale nie je jeden jediný, tobôž správny pohľad na problém.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak to běžte děkovat hlavně vylízané vládě, že nepodporuje malé FVE na střechách u normálních lidí, kteří naopak můžou očekávat od čezu tučnou pokutu za neoprávněnou dodávku do sítě, velké FVE byly legislativně hlavně nastaveny pro české kmotry jako výnosný byznys, potřebovali výhodně zhodnotit (10% ročně)ty těžce vydělané miliony :-))

Aniž bych chtěl obhajovat dotovaný byznys, vy si opravdu myslíte že zisk z podnikání 10% ročně je nějak nepřiměřeně vysoký ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale to je zase dezinformace - co vím, tak v přetoky z domácí FVE již problémy nejsou - ale souhlasím, je problém, že jsou podporovány a dotovány stavby velkých FVE a větrných farem - sice nečoudí, ale druhotné jevy taktéž nejsou příjemné a vhodné

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jojo hlavně ty dezinformace šíří majitelé malých FVE co jsou nuceni používat různá greenbona a wattroutery :-))))), jo abych nezapomněl větrné farmy zabíjejí obrovská množství ptáků skoro jako kočky :-)) a víří vzduch vrtulema, lidi z toho pak mají samé různé alergie, naopak tepelné elektrárny nic nevíří a nemají žádný negativní vliv na přírodu a lidi a navíc běží stabilně 24h denně

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pochopil som to správne? Vznikne taký uzavretý kruh: predné auto produkuje splodiny pre druhé auto zo superfiltrom, toto zasa pre tretie atd... :-D

Obrázek uživatele Anonym123

pochopil správne - v časoch 2T škodovka jazdou za trabantom ušetrila palivo - nasávala z výfuku.

Obrázek uživatele Anonym123

pochopil správne - v časoch 2T škodovka jazdou za trabantom ušetrila palivo - nasávala z výfuku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

přesně prostě VW ŠÁDE technolodži ;))

zvraceny.cz/content/80508-slovenska-technologie

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

youtube.com/watch?v=Hw4Z3qUuWPs

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

v německém rádiu už běží masově reklamy proti dieslům :-)) v jedné reklamě sedí Helmut jakoby na terapii a zpovídá se že jezdí starým smradlavým dieslem :-)) v další reklamě přímo autosalon škodovka nabízí výkup starého dieslu až za 5000EUR plus dalších až 5000EUR ekologický bonus při nákupu nové škodovky

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a video nebylo ??

youtube.com/watch?v=VT1NsX-o8AI

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VW & Darth Vader :)))))))))

youtube.com/watch?v=trChDXz05Kw

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

je to celkem snadné i když obtěžující :))))

youtube.com/watch?v=be7-hGhebVI

To jo, prodejce Kia říkal, že v Německu jsou rádi, že nás mají vedle, budou sem hrnout diesly ve velkém a ještě na tom vydělají.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele Kuk

Tady na Hybridu i jinde mě už nějakej ten měsíc bombardujou protidízlový reklamy od Toyoty na jejich hybridy.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off

Ode dneška se musej nový auta testovat v provozu. Tak uvidíme jak to zase vochčijou...
http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/nove-modely-aut-ceka-od-zari-v-eu-spolehlivejsi-testovani-emisi

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano a jsou schopni měřit emise i u plnokrevných EV.

Obrázek uživatele Kuk

Nezapomeň si změřit krevní tlak :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tohle bych zavedl do povinný výbavy 2017 ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Staci pak jedna stara Avie nebo nejaky magor s chipnutym TDi a je po filtru i cidle.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den, nevíte jestli už bylo předáno těch 100 nebo 150 kusů Tesly modelu 3, které měly být předané v srpnu? Tuším že i tyto kusy měly být předány jen zaměstnancům Tesly.

Bohužel ty statistiky jsou ovlivněné tím, že některá auta nejsou dostupná, divím se, že někdo kupuje Leaf v době uvedení nového modelu.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele Josef

Offtopic: BMW i3 je v Norsku od začátku roku druhé nejprodávanější auto, hned za VW Golf (všechny verze, včetně elektra). Následuje Outlander (včetně plug-in verzí). Další elektro je Leaf, pak dlouho dlouho nic, pak Zoe, pak Model X a na 19 místě pak Ioniq. Mezi tím se proplétají další spalováky.

Obrázek uživatele Kuk

Otázka zní co je na žebříčku dole díky tomu, že výrobce to není schopen dodat v dostatečném množství?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


veletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil