Pneumatiky pro elektrické Formule E: předzvěst revoluce?

Martin Singr - 26 Květen 2015

Mladý šampionát Formule E, kde závodí monoposty na elektrický pohon, jsou výzvou pro všechny zúčastněné. Michelin tyto závody využívá jako příležitost vyvíjet obutí pro elektromobily. V budoucnu prý budou specifické pneumatiky pro každý druh pohonu.auto pneumatiky Michelin Formule E

Závodní stroje šampionátu Formule E jsou vybaveny experimentálními pneumatikami Michelin
foto: Formula E/Michelin

Nová doba si žádá nové pneumatiky

Formule E jako nové mistrovství nabízí možnost být u vzniku zcela unikátní disciplíny. Michelin se domnívá, že v budoucnosti budou potřeba jiné pneumatiky.

Hmotnost, kontrolní systémy záběru, aerodynamika... - to vše může znamenat, že každý typ motoru a dokonce každý model budou schopné optimálně využít své specifické pneumatiky,“ stojí v prohlášení výrobce k budoucímu vývoji v oblasti pneumatik.

Zatímco u vozidel se spalovacím motorem připadá až 20 % spotřeby energie na pneumatiky, u elektromobilů je to ještě o deset procent více a proto je třeba věnovat této oblasti patřičnou pozornost.

Závodní? Skoro jako sériová

Michelin Motorsport bere závody elektrických formulí v podstatě jako výzkumný a vývojový nástroj – testuje nové technologie, které by měly být součástí dalších generací pneumatik. Michelin tvrdí, že v této oblasti neexistuje nic jako malý krok kupředu.

Pro vozy s výkonnými elektromotory byla proto „od nuly“ vyvinuta pneumatika Michelin Pilot Sport EV. Jedná se o pneumatiky, které vydrží celý závodní den, na suché i mokré trati, za tepla i v chladném počasí.

Maximální točivá síla hned na startu, záběr při zatáčení a přilnavost při brzdění, to jsou hlavní požadavky na tyto pneumatiky. Díky rozměru 245/40R 18, který se dnes široce používá na silničních automobilech, bude přenos technologií do sériové výroby daleko snazší než třeba v případě Formule 1.

Čtyři klíčové osy zlepšování vlastností pneumatiky jsou vnitřní stavba, použité materiály, profil a dezén. Michelin při vzniku nových pneumatik pracuje na všech těchto oblastech současně, žádnou nevynechává.

Jde také o marketing

Kromě samotného vývoje pneumatik má účast v seriálu i marketingový efekt – pokrytí médii je slibné a závody se konají v centrech velkých světových metropolí. Během závodního víkendu vyrostou tzv. e-Village, kde bude francouzský gigant prezentovat svůj pohled na mobilitu budoucnosti.

Michelin navíc v hostitelském městě postaví vzduchovou pumpu Bibendum, kde bude možné zdarma si zkontrolovat a upravit tlak v pneumatikách a to i potom, co „cirkus“ zvaný Formule E odjede. Chystají se také workshopy na téma udržitelná mobilita.

Jelikož se závodí v centrech měst, odpadá nutnost diváků cestovat na závodní okruhy většinou umístěny za městem, aby nebyli lidé v metropolích obtěžováni hlukem motorů. Díky tichému provozu nebudou nijak omezováni ti, které závody nezajímají. Jedná se tak o uhlíkově nejpozitivnější mistrovství FIA.

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

imho jde hlavně o marketingový bullshit...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jj jezdit se vpoho dálo i na michelin pilot primacy na sněhu v horách, jakoprd

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A na co pneumatiky? Ty formule by ostatně mohli táhnout koně, že...

Michelin spolu s Nokianem patří k průkopníkům v oblasti "zelených" pneumatik a tuším, že ti chlapci moc dobře ví, co dělají...

Tuším, že se pneu-průmysl bude v dalších letech výrazně měnit...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolBUS2BUSAmper 2019Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC Group