Plynové autobusy na Kladensku jezdí už přes rok, šetří peníze i emise

redakce - 12 Listopad 2018

V těchto dnech oslavilo 27 kladenských autobusů na CNG první rok provozu. Nasazuje je společnost ČSAD MHD Kladno ze skupiny Arriva. Osmnáct standardních autobusů a devět kloubových vozů na alternativní pohon CNG najely za tu dobu přes tři miliony kilometrů a vyprodukovaly čtyři tuny emisí. Vyřazené autobusy EURO normy II a III by při stejném nájezdu vypustily 1 090 tun emisí.

Osmnáct standardních autobusů a devět kloubových vozů na alternativní pohon CNG najely za tu dobu přes tři miliony kilometrů a vyprodukovaly čtyři tuny emisí. Vyřazené autobusy EURO normy II a III by při stejném nájezdu vypustily 1 090 tun emisí.
foto: Arriva

S autobusy na alternativní pohon CNG se mohou cestující setkávat zejména na příměstských linkách Pražské integrované dopravy mezi Prahou a Kladnem. „Měli jsme v plánu nájezd 2,2 milionu kilometrů, ale díky operativnímu nasazování jsme najeli dokonce přes tři miliony kilometrů,“ uvádí ředitel ČSAD MHD Kladno Ludomír Landa.

Jedná se o moderní autobusy od českého výrobce SOR. Standardní autobusy jsou pro příměstské linky dvoudveřové a mají včetně sklopných sedadel 41 míst k sezení a 38 ke stání. Kloubové vozy jsou třídveřové, mají 54 míst k sezení a dalších 82 ke stání, všechna vozidla jsou nízkopodlažní, mají klimatizaci a wi-fi.

„Dvacet sedm autobusů na CNG nahradilo stejný počet naftových autobusů EURO normy II a III, při provozu jsme tak vyprodukovali místo 1 090 tun emisí pouze čtyři tuny a přispěli jsme tak k výraznému snížení emisního zatížení v obsluhované oblasti,“ doplňuje Ludomír Landa.

ČSAD MHD Kladno má nyní ve vozovém parku z celkového počtu 175 autobusů již 96 autobusů s pohonem na zemní plyn. „Pro rok 2019 plánujeme další nákup. Bude se jednat o dalších 25 autobusů s pohonem na CNG. Ke splnění požadavků objednatele na pokrytí stále narůstající poptávky objednáváme vedle dvanácti standardních autobusů i devět velkokapacitních v délce 15 metrů a čtyři kloubové “ uzavírá Landa.

tisková zprávy
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jako je to sice z bláta do louže, ale představte si co se ušetří emisí jen na transportu a rafinaci ropy a následně transportu nafty. Zemák se spaluje prakticky tak jak ho v zemi najdeme. Podle mě lepší "mezistupeň" před elektrem, než přímovstřikové benzíňáky, jako je tomu u obobáků

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Radsi bych na Kladne jako Kladenak videl elektrobusy. Ale porad lepsi nez stary naftaky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No, tak to v Opave jsou autobusy na CNG uz delsi dobu a diky Bohu za to. Za 10 let se amortizuji a to uz bude doba na elektrobusy. V Opave mozna o neco drive, protoze ma trolejbusy a dopravni obsluha okolnich vesnicek tak bude vyzadovat mensi baterie. Ale je pravda, ze pokud bych musel kupovat nove auto, tak uz spise uvazuji o CNG nez o dieselu. I kdyz ten soucasny dvoulitrovy diesel je SUPER.

To jako znamena, ze diesel bus vypusti 1090/4 = 272.5x vic emisi, nez bus na metan? To by musel mit i cca 272.5x vyssi spotrebu.
Neni to spis zavadejici hrani se slovy. Mohla by to byt pravda, jen pokud by tam bylo uvedeno, ze se to tyka pouze emisi siry. Ta v nafte je a v plynu temer vubec. Ale rozhodne to neni tak, ze by bus na CNG vyprodukoval 272.5x mene CO2, nez bus na diesel.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemusel. Nejsem chemik, ale zemní plyn, stejně jako jiná paliva obsahují vodík (uhlovodíky) a z toho po spálení vznikne voda. Ta se do emisí nepočítá.
A z nafty vznikne míň vody a víc CO2. Ale kolik přesně nevím.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak jo, jen se klidně chvástejte jak jste úplně zbytečně investovali do CNG plnících stanic pro tyhlety autobusy. Za 5 let se budete bít do hlavy, že to byla nenávratná investice.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Řekl bych, že to mají zaplacené už dávno. Při nájezdu 3mil. km je úspora jen palivu oproti naftě asi 10 mil kč.
Další úspora na servisu a další nezanedbatelná na silniční dani.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

CNG plynoprdy na ruský zemák prý mají nebezpečnější emise nanočástic jak dízlbusy. CNG je politická zhovadilost roku 2016 ;)

hybrid.cz/cng-je-soucasti-koncepce-ciste-dopravy-i-v-cr

kcc-hho.webnode.cz/business/cr/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V té studii teda jasně nejhorší výsledky byli od amerických motorů Cummins.
Přitom úplně jednoduše stačí, aby eurojelita prestala vymýšlet složité blbosti, a EURO 7 už konečně daly stejně přísné pro všechny, a přestali rasisticky rozlišovat podle názvů paliv.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

chudák Kladno... když taková díra jako je Náchod má na elektrobusy...

denik.cz/ekonomika/nachod-budou-brazdit-setrne-elektrobusy-pokrtili-je-na-irenu-a-dannyho-20181004.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

i v Budějicích mají rozum jen holt ta díra jágrovo kladno :))

hybrid.cz/v-ceskych-budejovicich-bude-jezdit-11-novych-elektrobusu-nakup-pokryje-z-velke-casti-eu

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ideální dopravní prostředek pro období nedostatku řidičů.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilBUS2BUSNabíječky elektromobilů Circontrol