Plug-in hybridy Chevrolet Volt už najely 160 mil. km na elektřinu

hybrid Chevrolet Volt se v prodává už dva roky. Za tu dobu auto putovalo v počtu přes 27 000 kusů k novým majitelům. Podle General Motors, majitele značky Chevrolet, už tito lidé najezdili celkem 160 mil. km čistě na elektřinu. Ušetřili tím dva velké tankery ropy.

Chevrolet Volt by mohl časem být k dostání i u nás.
foto: Hybrid.cz

p>Podle General Motors jezdí majitelé Chevroletu Volt na elektřinu až v 65 % případů. Tedy tak, jak bylo auto navrženo. Pravidelné dobíjení jim zajišťuje, že plná nádrž vozu vydrží až na 1440 km neboli asi měsíc a půl ježdění.

V průměru tak majitelé Voltu ušetří ročně asi $1370 (26 000 Kč) ročně na pohonných hmotách. Už zmíněných 160 mil. ujetých kilometrů podle tiskovky GM znamená 5 milionů galonů ušetřeného benzínu. To je hodnota asi $21 mil.

test Chevrolet Volt test Chevrolet Volt test Chevrolet Volt

Pokud tedy 27 000 vozů Chevrolet Volt dokázalo ušetřit za rok $10,5 mil, není těžké si velmi zjednodušeným výpočtem dostat k tomu, že 270 000 aut by mohlo ušetřit 100,5 mil. ročně a 2,7 milionu takových aut pak dokonce $1 mld. dolarů ročně.

tisková zpráva

7 Comments on “Plug-in hybridy Chevrolet Volt už najely 160 mil. km na elektřinu”

  1. Celkom by ma zaujímalo ako
    Celkom by ma zaujímalo ako sa dopracovali k takým číslam. Tento automobil nemá nejaký úžasný dojazd na jedno nabitie, takže na benzín prepína pomerne často. Jeden zo spôsobov by mohol byť, že bez vedomia vodiča (majiteľa) získavajú údaje z palubného počítača – to by sa mi ale nepáčilo. Pravdepodobnejšia možnosť je, že je to marketingový blud – na ktoré je táto firma celkom špecialista.

    1. Myslím si, že jde o odhad
      Myslím si, že jde o odhad vypočítaný dle průměrného nájezdu amerického řidiče. Ten se dle odhadů pohybuje mezi 12 až 15 000 mil. S o něco ménež než 30 000 auty prodanými během dvou let, kdy průměrný řidič nenajede víc než 100 km denně a auto dokáže ujet 40 až 65 km z této cesty na elektřinu – to zas tak bludně nevypadá.

Napsat komentář