Plug-in hybrid Peugeot 3008 GT HYBRID4 zvládne dojezd 59 km na elektřinu

Jan Horčík - 29 Srpen 2019

Úspěch modelu SUV Peugeot 3008, kterého se od uvedení na trh v roce 2016 prodalo více než 700 000 kusů, získává s vysoce výkonnou verzí HYBRID4 novou dimenzi. Plug-in hybrid Peugeot 3008 GT HYBRID4

Ve Francii již byly objednávky modelu 3008 GT HYBRID4 zahájeny, od října 2019 dostanou možnost objednávat tento vůz i ostatní evropské země.
foto: Peugeot

Peugeot 3008 GT HYBRID4 nabízí výkon, jakého žádný sériový vůz značky Peugeot nikdy nedosáhl! Tato verze je vybavena pohonem všech 4 kol a její výkon je ekvivalentem 220 kW.

Jde o výsledek kombinace motoru PureTech o výkonu 200 k (147 kW) a dvou elektromotorů: jeden o výkonu 110 k (81 kW) je vpředu a je spojený s převodovkou e-EAT8, druhý umístěný na zadní nápravě poskytuje výkon 112 k (83 kW).

Při obsazenosti pouze s řidičem se zrychlení z 0 na 100 km/hod dosáhne za 5,9 ​​s. Kapacita baterie je 13,2 kWh. V plně elektrickém režimu je dojezd podle protokolu WLTP 59 kilometrů. Plného nabití vozidla je při zrychleném nabíjení pomocí wallboxu (1F 32A 7,4 kW) dosaženo za 1 hodinu 45 minut.

Režim 4WD zajišťuje vylepšenou pohyblivost na obtížné silnici nebo terénu. Výsledkem je dokonalá přilnavost: na mokrých, blátivých, zasněžených nebo klikatých silnicích je síla rovnoměrně rozložena na všechna čtyři kola vozu.

Kombinace platformy EMP2 (Efficient Modular Platform) a nové víceramenné zadní nápravy poskytuje vysoký komfort a současně vynikající jízdní stabilitu. Začlenění zadní nápravy nemá žádný vliv na prostornost kabiny a objem zavazadlového prostoru.

Motorizace HYBRID4 je k dispozici pouze pro úroveň výbavy GT. Ta je dodávána s exkluzivním čalouněním Alcantara v odstínu Šedá Gréval v kombinaci s pravým dubovým dřevem „Grey Oak“.

Je také obohacena o nové asistenční systémy: adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu, které byly převzaty z nového Peugeotu 508. Verze HYBRID4 bude několik měsíců po svém uvedení na trh doplněna variantou s pohonem dvou kol HYBRID o výkonu 225 k (165 kW).

Ta se na trhu objeví na jaře roku 2020. Bude kombinovat motor PureTech o výkonu 180 k (132 kW) s elektromotorem 110 k (80 kW) s převodovkou e-EAT8.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Má někdo delší zkušenosti s PHEV jak je na tom degradace baterie? Přeci jenom 1000 cyklů se dá s PHEV v pohodě udělat již za 3 roky a třeba nedávno tu někdo dával odkaz na inzerát iOna s nájezdem přes 100 tisíc (tedy cca 1000 cyklů), který má dojezd méně než poloviční.
A je nějaká garance zbývající kapacity v rámci záruky? Případně kolik tak stojí výměna 13 kWh baterie?

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Mám PHEV Amperu z r.2012, najeto 180 000km. Management baterie asi znáte: Celková kapacita 16kWh, dostupných 10,6kWh. Horních a spodních 20% zamčeno. Auto jezdilo do 2016, pak dva roky stálo a teď rok zase jezdí. Současná dostupná kapacita je 8,6kWh (více než 80% původní). Degradaci přičítám spíše tomu dlouhému stání než stáří a počtu km a nabíjecích cyklů. Z původního inzerovaného dojezdu "až 80km" jsem dnes v průměru na 50-55km bez omezování se topením či klimatizací. Nabíjeno výhradně na AC 3,6kW.

Dneska maji moderni baterie cca 5500 cyklu na 80% kapacitu a navic baterka v hybridu dela kratky cykl a pripade prehrivani se to hodi na benzin coz u ev nejde aby se to zastavilo tam to tu baterku proste trapi. A navic phev nemaji rychlodobijeni.

Kia ma zaruku 7 let 150 tis km na kapacitu 70%. Hyundai 8 let 200 tis km bez uvedeni kapacity jen na funkcnost. ( tedy pocitam ze dojezd uvedeny v Tp musi platit)

Navic phev co ujede na baterku 40 misto 60 km tak co bude to brat o trochu benzinu vice,ale nekomu na dojeti na vrakac to bude stacit. U ev muze byt uz problem.

Před 2 lety jsem se ptal v Toyotě, zda někomu měnili baterii v Priusu, říkali, že za celou dobu ne, takže ani po mnoha letech ty malé baterie neodcházejí, její cena byla kolem 50 tis. Degradace záleží na tom, jak mají baterii udělanou, třeba u Ampery ukazuje pořád baterie 100%, protože má rezervu 60% kapacity. Pokud někdo kupuje PHEV do města, denně nabíjí a jezdí 50 km denně, pak nepotřebuje motor. Pokud jezdí 400 km na víkendy, tak už to není žádná hitparáda. Pokud to chce někdo kalkulovat v úspoře benzínu, pak ušetřit např. 2-3 litry spotřeby oproti HEV a zaplatit 300 tisíc za PHEV, tak to evidentně nevychází.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Tomas z Japonska.ma letiteho priuse phev s mini baterkou a dojezdem 20 km a nestezije si, nekde psal.ze uz ma snad nekolik tisic cyklu.

Podle me baterky v PHev jsou sice male,ale za to mnohem kvalitnejsi a take tezsi na tu kapacitu co maji, proto vydrzi nasobne vice nez v obycejnym EV.

Proto je phev tak drahe.

Jen pro informaci 8.9 kwh baterka v niru ma neskutecnych 150 kg

Ja mam na niru najeto 24 tis. Km mam nabito kolem 2000 kwh. Tj.250 cyklu s rekuperaci dejme tomu 300. A za ten rok neklesl dojezd ani o kilometr. Na i- mievu jsem po 20 tis. Mozna o 5 km prisel, musel bych se podivat do papiru z diagnostiky.

Ta baterie v Niru má takovou váhu, protože ve skutečnosti ta baterie až 9.8 kWh má malou densitu energie 75Wh/kg (dohledal jsem). Cenu bude i navyšovat fakt, že to neni Li-Ion ale Li-Pol baterka.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Navíc v tom autě máte komplení spalovací systém , včetně nádrže výfuku, dvojspojky, takže ta cena podle mě odpovídá, spíše bych viděl předražené to EV.

Jen taková zajímavost PHEV má nádrž pod tlakem a před otevřením víčka nádrže ji ventil odtlakuje tj. optevření víčka není hned jak se stiskne tlačítka jako u hybridu,ale po cca 5s. Aai to je z důvodu ,aby se benzín neodpařoval, když třeba 2 měsíce netankujete.

Ono v tom EV je 7x větší baterie, tedy i cena bude úplně jinde, ta baterie bude stát tak 15-20 tis. EUR. Ty ceny ale nevycházejí z reálných kalkulací, snad každéhmu dojde, že 24 kWh baterie (rozdíl mezi 40 a 64 kWh bateriemi) nemůže být 50 tis., protože takový rozdíl je mezi Niro 40 a Niro 64 a to nepočítám, že Niro 64 má motor s o 50% vyšším výkonem.

Bohužel mi asi nikdo nevysvětlí, že o poměrně malá kapacita baterie a palubní nabíječka stojí v PHEV 300 tisíc, vše ostatní je v HEV stejné.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Jen palubní nabíječka stojí jako náhradní díl 140 tis. kompletní zásuvka s kabeláží k nabíječi stojí 25 tis.

Vím to protože moje niro bylo bourané na nabíjecí zásuvku a nabíječ který je v podběhu.

Já to chápu, jen říkám že to jsou ceny marketingu a ne reálné kalkulace. Mrkněte kolik stojí bežná 1f nabíječka 16A, vždyť musíte uznat sám, že 140 tisíc stojí ne moc jeté Citygo a ne nabíječka 3,5kW. Jasně nejedná se o jednoduchou věc, ale ta cena je nesmysl.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Je to tak, třeba jeden světlomet full led stojí 65 tis.
Takže havarijní pojistka je nutná.

Jinak ten on board nabíječ si asi pletete s wall boxem, nebo nějakou nabíječkou 24V akumulátorů.

V elektromobilech musí být měnič na vyšší napětí, protože v síti je menší napětí než v baterii vozu.

Nevím kde najít takový nabíječ vodou chlazený na netu s can bus komunikací , možná jestli někdo neví kdo přestavuje vozy na el. pohon, jaká je reálná cena,ale myslím že pod 100 tis. to nejde.

edit: jen ty dva nabíjecí kabely co k tomu dávají stojí 2x 10 tis.

Jasně je to v podstatě měnič, podobné profi měniče 4 KW stojí cca 40-50 tis. Kč. To samozřejmě nahradit nějakým běžným zařízením nelze, ale výrobní cena takového zařízení bude tak 20-30 tis. Kč. Tím chci jen říci, že ta cena je nafouklá a šlo by to dělat podstatně levněji, ale nechtějí. Samozřejmě cena nové Kia Niro z Německa je nižší, takže se dá pořídit auto i o 100 tis. levněji. Jetá auta pak budou výrazně níže, tedy klasika, stačí si počkat na roční auto s nájezdem 20 tis.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Hlavně u nás je PHEV v nejvyšší výbavě, v Nemecku maji i obyčejné verze kde je oproti hybridu příplatek max. 200 tis.

Len upresnim, ze v sieti je k dispozicii v skutocnosti vyssie napetie ako je v baterii elektromobilu. Usmernenych 230V je spicka - spicka nieco nad 500V, takze 300 az 400V bateria elektromobilu sa da nabijat aj priamo zo siete... Ze je to nelegalne a nebezpecne je druha vec.
Takym usmernenym sietovym napetim som nabijal bateriu elektromobilu, ktora bola vymontovana z auta. Nabijaci prud som udrzoval medzi 13 az 16A pomocou premenlivej odporovej zataze v serii. Taketo nabijanie by sa dalo regulovat aj efektivnejsie pomocou dostatocne vykonneho autotransformatora.

230V AC ma spickove napeti 325V. Je to sqrt(2)*230 = 1,41*230. Kdyz chcete nabijet jednoduchym usmernenim, tak nabijite jen v omezenem intervalu, kdy sinus prekroci napeti baterky. Kdyz bude baterka s napetim 300VDC, tak nenabijete skoro nic. Takovych chytraku je plno, ale nefunguje to.
Existuje jedina moznost vyuzit AC nabijecku na plno, je zvysit napeti AC na nejvyssi povolenou hranici. Ta je nekde kolem 285VAC. Da se toho dosahnout relativne jednoduse seriovym zapojenim pridavneho trafa, kdyz se secte napeti site 230V a napeti trafa. Treba trafo se sekundarnim napetim 48VAC a sekundarnim proudem >16A umozni rychlejsi nabijeni. Nabijecka v aute reguluje proud a ten je vetsinou 16A. A kdyz je napeti pod horni hranici 285VAC, tak to frci.

Možná když se vezme napětí mezifázové tj. 400 V tak už by to šlo
uplně.

OT: pokud by jste měl zájem, nebo o někom víte prodávám luxusního mieva 2015, protože jsem šel do Ioniqa.

pro kolegy elektromobilisty umím udělat cenu je možný odečet DPH

S auto

SMobile DE

Obrázek uživatele spetak

Odpověděl jsem ti přes sauto, čekám ....

---

Už jen EV, najeto 110 tisíc km.

Ok

Pěkná cena. Ty nabídky za pežoty a citroeny z roku 2012 za 250 tis jsou úsměvné :)
Škoda, že podobná nabídka nebyla před rokem, když sem koupil IONa.

Obrázek uživatele Marek_

Teď jsem viděl někde Iona za 160, ale to má zhuntovanou baterku a píše dojezd 40-50 km. Myslím si, že to je za tu cenu neprodejné a těch 160 můžou chtít za kousky, kde ta baterka je ještě +- OK.

Jinak ten iMiev co jsem četl, je výrazně lepší než Ion a c-Zero.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Jestli to nebude můj inzerát. Píšu tam že má slabší baterku, ale 80-90 najede bezpečně. 40-50 tam píšu jako že je to ideální vzdálenost pro dojíždění. Protože nemá cenu jezdit na knop.
Potom bude někde uzavírka a člověk zjistí že najednou nemůže jezdit elektrem do práce, protože to má o 5 km dál. Taky každý den vybíjet baterku nadoraz jí na životnosti moc nepřidá :)
A prodávám za 170 :)
A nebo to je úplně jiný inzerát. Nějak je nesleduju co je k mání.

Dakujem za ponuku na vas i-MiEV, postrehol som ju, no mam uz dva i-MiEV-y a tie nam s mazelkou stacia :-)))

Bateriu sme ozivovali z uplnej nuly - ked sme zacali, clanky mali len cca 0,4V/clanok. Bol to len pokus, ci sa taka bateria este da ozivit. Preto sme dost dlho a pomaly nabijali z usmernenech 230V, az ku koncu sme prepli na medzifazove usmernene 400V. Keby usmernene spicky 400V nestacili, tak som mal pripraveny aj 6cestny usmernovac z trojfazu - no nebolo to treba, do 4,15V/clanok bohate zvladalo 16A z usmerneneho 400V medzifazu t.j. spicky nad 500V

Prekvapivo ma ta povodne odpisana bateria cca polovicu kapacity, clanky sa zrovnali a na aute sa da jazdit.

Obrázek uživatele Tomáš

Musim vas trosku opravit. Na najeti v EV modu asi 14500 km jsem spotreboval asi 1700 kWh. Vyuzitelna kapacita je asi 2,6 kW. To by odpovidalo asi 653 cyklum. Auto je stare 7 let a jak se s tim nabijelo/nenabijelo driv nemam zdani. Ja ho mam pres 2 roky. V lete maximalni odhadovany dojezd minuly rok byl 20,8 km, letos 20 km. Jak dlouho to vydrzi sam netusim. Ale zaznamenavam si to. V zime byl minimalni odhadovany dojezd asi 15,5 km. Na internetu jsem nasel velice zajimava data z oficialnich mereni na
https://www.energy.gov/eere/vehicles/downloads/avta-2013-toyota-prius-phev-testing-results.

Problem je jen ten ze to probihalo behem asi 3 let a moje auto ma uz 7 a casem baterie taky degraduje. Ale podle tech testu zacala baterka jit do kopru az po asi 250 000 km coz teda neni spatny.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

Ja jsem do sveho Priuse PHEV (novy model) zatim "natankoval" za 10 mesicu cca 1100 kWh elektriky. Netroufam si to prepocitavat na cykly, nabijime vetsinou po dojezdu domu a vetsinou nespotrebujeme ani pulku baterky, takze "z nuly" se nabiji jen nekolikrat za mesic.

Ak by sa vám podarilo týmto štýlom najazdiť 250 tis. km, tak by mala baterka za sebou až neuveriteľných 11 000 plných cyklov. To sa mi ani nechce veriť. Môj predpoklad je, že tých 250 tis. km najazdí niekto, kto až tak často nevyťahuje kábel.
Ale inak aj na vašej spotrebe zhruba 11kWh/100km je vidieť, že Toyota to s efektivitou vie (alebo len tak "lechtáte" plynový pedál?)

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Obrázek uživatele Tomáš

Tolik cyklu určitě nedá.Ono těch 250000 km nebylo myslím jenom na elektriku to bylo tak půl na půl nebo tak něco. No po městě se snažím jezdit jako Eco ale provoz rozhodně nebrzdím.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

Obrázek uživatele Tomáš

.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

V Japonsku je jeztí o 20% pomaleji než u nás, takže ta spotřeba je jiná.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

A kolik na najeto ten prius celkem?

Obrázek uživatele Tomáš

Teď má najeto něco přes 94.000 km a kupoval jsem ho když měl asi 65.000 km.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

tak to je docela slušný, předpoklad je že původní majitel to také nabíjel.

Obrázek uživatele Tomáš

Kdo ví. Používal to snad někdo od Toyoty jako služebák.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

Další PHEV, a že prý jsou za zenitem :)

Jsou, ale tihle výrobci to ještě nevědí, než něco vyrobí, tak se to přestává prodávat :)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Za zenitem , nejsou ani náhodou, plně Vám to nahradí malobaterkáče a současně s tím můžete jezdit i dálky a tak nemusíte doma držet spalováka.

Zrovna tyhle překoňovaný modely se mi moc nelíbí, jako na zábavu dobrý,ale úsporný (což jr primární požadavek na hybridy) to asi moc nebude, spíše to dělají kvůli nízkým papírovým emisím.

Jeste se zeptam, takze muzu phev slapat na krk jako to obcas delam s EV a porad pojede na elektrinu?
Opravdu me to zajima jelikoz u hybrida to nejde, tam jak se trochu slapne uz se pripojuje spalovak.

Ja mam jak klasicky HEV Prius (2. generaci), tak PHEV (aktualni generaci). PHEV snese mnohem vic - spalovak zapoji az kdyz proslapnu plyn uplne na podlahu (bere to jako nouzovou situaci), nebo kdyz baterka nestaci dodavat energii (stava se mi to v jedinem miste - kdyz v zime pri zapnutem topeni zrychluju na rychlostni silnici za mestem z devadesatky na 110).

To ten studeny benzinovy motor hned kroutite do vysokych otacek? A pak se hned zase vypne? To musi byt docela destruktivni provoz. Vysoke emise, voda v oleji a vyfuku a vysoke otacky.

Pokud dam plyn az na podlahu, tak ano - jde hned do maximalnich otacek. Ale to je opravdu pro nouzove situace a tech nastesti moc neni.

V te druhe situaci zlehka nastartuje a pracuje jen tolik, aby dorovnal "energeticky dluh". Zpravidla o nem vubec nevim a kdyby mi nestoupla spotreba benzinu na trase z 0,0 na 0,1 ani bych si toho nevsiml.

Obrázek uživatele Tomáš

Treba muj Prius PHV 2012 to ma tak ze pokud pozadovany vykon prekroci soudim to maximum co se da vytahnout z baterie (37kW), tak se zapne spalovak. Pokud jezdite normalne, jako vetsina ridicu, tak spalovak nenaskoci. Obcas se stane kdyz potrebuju nekdy rychle zareagovat ze naskoci ale to je tak jednou za 14 dni. Pak se zastavi az se zahreje. V lete do minuty, v zime to muze trvat i mozna 4, presne jsem to nemeril. Jezdim v ECO modu kdy je plyn linej. I v normalnim to jde. V power modu uz se to musi hlidat protoze je plyn nejcitlivejsi. Ale pozna se to na displeji. Pokud mi ukazatel vykonu vleze do "PWR", spusti se spalovak. Mam dojem ze u Prius PHV 2.gen. pokud ho prepnete do EV modu, tak spalovak nenaskoci ani kdyz date plyn na podlahu. Umi totiz dodat z baterky vetsi vykon a i MG1 muze fungovat jako elektromotor, coz ten muj neumi.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

Pokud mohu mluvit za niro,ioniq
Tak i v ev modu pokud prislanete plyn asi na 70 % tak se spousti spalovak automaticky. Nic neresite. Dokonce phev ioniq ma nejvetsi zrychleni ve vsech rezimech oproti hybridu i Ev i kdyz je nejtezsi.

Proste to bezi na dva motory.

Pokud mate odpor k spalovacimu motoru hybrida si prece kupovat nebudete.

Tady nejde o odpor. Jeste pred rokem jsem byl petrolhead jak vysitej jen tvrdim ze phev nema opodstatneni - nakladove je to same jak naftak , protoze ten EV mod je proste jen s lehkou nohou atd.
Najedu 50tis rocne s 30kw EV takze nechapu k cemu PHEV.
Pouze muj nazor.

Pokud jezdite pravidelne trasy, nebo Vas bavi stat u nabijecek nemam s tim problem. Ja jezdim 18 tis. Km rocne s baterkou 16 kwh a pouze nocnim dobijenim.

Ale kdxz mate trasy nepravidelne a jeste tahate vleky tak to s ev moc nejde, tedy pokud beru cenovy strop milon za vuz.

Vy v tom máte 16kWh baterku? A vie to ísť v zime so zapnutým kúrením a vypnutým spalovákom?
Dík.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

ne 16 kwh baterku mám v i-mievu kde jsem psal že i s tam malou baterkou není problém ročně najet skoro 20 tis. Km.

Niro má baterku jen 8,9 a v zimě topí spalovákem, z mého pohledu to je ideální, protože motor se drží teplý aby byl v případě potřeby k mání. A topí to odpadním teplem takže nesnižuje dojezd v ev. módu, napak spalovák trochu dobíjí baterii, takže v zimě je dojezd v ev módu ještě vyšší místo 50 cca 80 Km.

Takze "EV" mod, ve kterem bezi spalovaci motor?

Ano v i ev modu může bežet spalovací motor. A kontrolka EV svítí,ale je rozpojená spojka mezi motorem a převodovkou.
Benzínový motor běží na 1300-1600 otáček, vyrábí teplo a současně stargenerátorem dobíjí výkonem kolem 3-4 Kw baterii.

Na pohonu vozu se nepodílí, jede to na elektřinu z baterky.

Kontrolka EV zhasne jak se spojkou připojí spalovák přímo na kola.

Dokud vám stačí výkon elektromotoru tak jede na něj, jak potřebujete větší výkon, zapne motor popřípadě obojí. V praxi to zvládne jako EV max 130 po rovině se středně těžkou nohou, jak přišlápnete plyn tak to zapne motor.

Takze jsem si to myslel, zadna sranda bez spalovaku nebude.
Takze pro me proste jasny EV uz naporad .

Samozřejmě múžete zapnout EV only a jet na plný plyn co to dá, jen nebudete mít ten výkon od spalováku. Ale to je snad u hybridu jasný.

Obrázek uživatele Kuk

off
Sono ukázalo vnitřek svýho Siona. Na můj vkus mají obludně tlustý sloupky karoserie. Asi to bude daň za nízky rozpočet na vývoj a nemají tak schopné inženýry aby dojázali navrhnout tenčí, ale stejně pevné sloupky.
https://sonomotors.com/en/sion/interior

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

obludný je to dodání v roce 2021, přitom o tom čtu už skoro dva roky...co jim trvá tak dlouho ?

---

BMW i3 60Ah - 27.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

2 roky sbírali objednávky a vybírali místo výroby. Teď už to začínají rozdjíždět. Podle mě to je pěkný projekt a velmi zajímavý koncept s velkým prostorem (650l kufr) a přitom malou délkou. Mimo jiné jsem koukal, že ovládání kolem volantu je z BMW i3. Spojili se s inovativními firmami v oblasti EV ale i s velkými giganty jako Bosch nebo Continental (obě dohromady mají obrat 110 mld. EUR).

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele Kuk

Kdokoliv se rozhodne vyrábět sériová auta a pustí se do toho má můj respekt. Je to šílená věc po všech stránkách od návrhu, konstrukce, sehnání ohromného množství peněz, komunikace, získání továrny, rozjetí výroby, finalizace, dodržení termínů, dodávek, poskytování servisu. naprostý peklo. Spousta značek začínala se zajímavou ideou ale pak to nedali a museli se prodat větším firmám, které přišli k hotovému. Například Smart to nedal a až teprve Mercedes to dotáh do konce.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Jo rozhodně to je neskutečně množství práce.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele Kuk

Ve svý podstatě většina součaných auto značek na začátku rovnou krachla nebo měla problémy a vzmohla se až pod rukama někoho jiného. A to i několikrát ve svý historii, včetně Tesly.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Mě se líbí celková koncepce, tohle vymýšleli lidé s jiným pohledem na svět, standardní automobilka nic takové vyrábět nebude, sdílení nejen auta ale i energie z něhoho, nabíjení ze solárních panelů, samoopravitelné auto (vlastními silami), velký prostor a zajímavá cena., za mě nejpokrokovější auto na světě.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Tiež sa mi to velmi páči a neviem sa dočkať kedy to už uvidím na cestách. Fakt podarený projekt so super vychytávkami.
Viac ako 10 000 rezervácií už o niečom svedčí.
Držím palce.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Obrázek uživatele Kuk

Od začátku jsem moc nevěřil že to daj, ale zároveň jim moc fandim. Pořád jsem zvědaj na to kolik km se dobije ze slunce za den.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon