Peugeot minulý týden představil poblíž Paříže svou vizi moderní kabiny vozu. Značka vyšla z úspěchu, s nímž se uspořádání interiéru Peugeot i-Cockpit® setkalo u vozů 208, 2008 a 308.
foto: Peugeot
Peugeot se zaměřil na další zdokonalení konceptu i-Cockpit ve prospěch intuitivnějšího, bezpečnějšího a přirozenějšího řízení. Představuje tak nyní funkční demonstrátor, který znázorňuje interiér budoucích vozů značky Peugeot.
Najdeme zde základní ingredience systému i-Cockpit: kompaktní volant, vyvýšený přístrojový panel a dotykový displej, ale z hlediska ergonomie, technologie a smyslového vnímání je celá koncepce posunutá opět o něco dál.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Ženeva 2016: Peugeot ukáže elektrokola i 308 R HYbrid
Nabízí vysoko umístěný digitální panel, kapacitní dotykový displej, lepší konektivitu a zcela nové zapojení smyslů díky systému i-Cockpit® Amplify.
Peugeot i-Cockpit: inovativní koncepce
Inženýři značky Peugeot se již roky snaží potěšení z jízdy ještě zvýšit, a proto se zaměřili na práci na koncepci místa řidiče s cílem dosáhnout dokonalého jízdního zážitku.
Tato snaha vedla ke vzniku inovativního a elegantního místa řidiče. Důraz byl kladen na radost z řízení, schopnost rychlé reakce a koncentraci uživatele vozu. Peugeot i-Cockpit® se poprvé objevil v roce 2012 u vozu Peugeot 208, později u modelů 2008 a 308.
Tvoří jej několik základních prvků:
Kompaktní volant usnadňující ovladatelnost a násobící příjemný pocit z jízdy. Z řízení se tak stává zábava. Díky zúžení otevření paží se zmenšil rozsah pohybu, poloha při řízení je nyní uvolněnější a řidič může rychleji reagovat.
Vyvýšený přístrojový panel, na němž se shromažďují všechny potřebné informace v ose zraku řidiče, který tak nemusí spouštět oči ze silnice a může se plně soustředit na jízdu. Tato ergonomická poloha, kterou umožňují kompaktní rozměry volantu, zvyšuje komfort řidiče a snižuje jeho únavu.
Velký dotykový displej, na němž jsou intuitivně rozmístěny všechny ovladače systémů zlepšujících komfort (rádio, klimatizace) a jež umožňuje manipulaci se všemi zařízeními a funkcemi ve voze: navigace, podpůrné prvky řízení, telefon, multimédia, nastavení parametrů vozu, atd.
Výsledkem je velice jednoduchá, moderní a technologická přístrojová deska. Specifičnost systému Peugeot i-Cockpit® zvyšuje i téměř úplná absence tlačítek spolu s výběrem vysoce kvalitních materiálů, které jsou dokonale zpracovány. Interiér vozu Peugeot je nyní okamžitě rozeznatelný a velmi atraktivní.
Velký prodejní úspěch
Celkově si vůz s charakteristickým uspořádáním interiéru Peugeot i-Cockpit zakoupilo od roku 2012 více než 2,2 milionů zákazníků a tento koncept se prosadil jako typický znak nejnovějších vozů Peugeot.
Loni v září představil Peugeot novou prospektivní studii, inovativní koncepční vůz Peugeot Fractal. Uvnitř futuristických linií městského elektrického kupé se skrývá Peugeot i-Cockpit v podobě, v níž klade důraz na zvuk a přináší inspirativní zážitek z řízení.
Peugeot i-Cockpit nové generace
Práce vývojářů a designérů značky Peugeot vyústila v koncepci zcela nové generace interiéru, který působí na všechny smysly členů posádky vozu. Využívají se přitom veškeré technologické novinky zvyšující komfort a bezpečnost.
Výsledek, odhalený minulý týden v Nanterre nedaleko Paříže před několika desítkami evropských novinářů, představuje model znázorňující přední část kabiny vozu.
Elegantní černý monolit je schránkou ukrývající dvoumístnou kabinu, palubní desku, středovou konzolu a vnitřní část dveří. Nový Peugeot i-Cockpit si zachoval všechny základní principy, ale získal zcela novou high-tech podobu.
Volant je ještě kompaktnější. Má nový tvar se dvěma ploškami, takže se lépe drží. Řidič má lepší výhled a větší prostor pro nohy.
Vyvýšená přístrojová deska v sobě ukrývá digitální panel futuristického vzhledu s vysokým rozlišením o průměru 12,3’’. Zcela na míru nastavitelný sdružený přístroj zobrazuje všechno, co si řidič přeje, přímo v jeho zorném poli.
Vzhled každé konfigurace pozvedávají animace a přechody.
Velký dotykový 8“ displej umístěný uprostřed palubní desky používá kapacitní technologii pro větší praktičnost a rychlejší odezvu.
Vše doplňuje středová konzola propracovaného designu, do níž jsou zabudovány velmi elegantní chromované přepínače připomínající klapky klavíru. Přepínače okamžitě přilákají pohled řidiče.
Jejich měkký a kovový povrch je velmi příjemný a vyzařuje z nich vysoká kvalita provedení. Tento pocit pokračuje i ve velmi moderní ergonomické řadicí páce, která se ovládá mírným tlakem.
Z celého interiéru vyzařuje kvalita a modernost, ať už je to design některých dílů z leštěného chromu, tvar sedadel obepínajících postavu, design dveřních panelů, smělý výběr materiálů, jako je melírovaná tkanina, nebo přesnost spojů. Interiér je velmi vydařený a vzbuzuje touhu usednout za volat a vydat se na cestu.
Tento nový koncept je pochopitelně kompatibilní s nejlepšími současnými technologiemi:
3D navigace nabízející zejména informace o dopravě v reálném čase ze služby Tom Tom Traffic a možnost zobrazení navigace a uvádění trasy přímo na obrazovce přístroje;
Hands-free zařízení s hlasovým ovládáním, čtení a odesílání SMS zpráv s automatickým ovládáním;
Výkonné a komplexní podpůrné systémy řízení (aktivní inteligentní tempomat / omezovač rychlosti, čidlo sledování dráhy vozu, Park Assist atd.);
Mobilní připojení používající funkci Mirror Screen a technologie Apple CarPlayTM, Mirrorlink® a Androïd Auto.
Vše doplňují technologie Peugeot zvyšující komfort a bezpečnost, jako jsou služby Peugeot Connect (SOS & Assistance), Start MyPeugeot, digitální dokumentace k vozu, ale také funkce, jako jsou Grip Control, Driver Sport Pack atd.
Zesilovač pocitů: i-Cockpit® Amplify
Pomocí tlačítka „Amplify“ se řidič i posádka přesune do nové, emotivní a stimulující dimenze. Vzhledem k tomu, že emoce jsou jednou z hlavních hodnot značky Peugeot, i-Cockpit® Amplify působí na několik smyslů současně a nabízí vynikající smyslový zážitek.
Posádka má k dispozici dva režimy: „Boost“ určený pro dynamické řízení a „Relax“ pro klidnější řízení. Oba režimy lze nastavit na míru a liší se v určitých parametrech:
Barva a intenzita osvětlení ukrytého v panelech dveří, v palubní desce a konzole;
Barva informací uváděných na ukazatelích digitálního přístroji a dotykovém displeji;
Programy pneumatických 8bodových masáží sedadel.
Atmosféru lze doplnit aktivací čichu za pomoci rozprašovače jemných vůní, které ladí se zvoleným režimem, a aktivací hmatu pomocí změn parametrů řízení prostřednictvím paketu Driver Sport, který působí na pevnost a přesnost řízení, kartografii pedálu akcelerátoru, reakční rychlost řazení a intenzitu zvuku motoru.
trochu mimo,ale o peugeotu
trochu mimo,ale o peugeotu se tam píše taky
ekologickevozy
🙂
By me zajimalo jak poznali,
By me zajimalo jak poznali, ze podvaceci software tam mel jen VW…
To video k tomu je fakt
To video k tomu je fakt efektní střihačskej zmatek, kde si to člověk ani nemůže pořádně prohlídnout.
už vidím tu lidovou cenu
už vidím tu lidovou cenu
Mám jen já ten pocit, že
Mám jen já ten pocit, že by měli radši své úsilí zaměřit jiným směrem?
Myslím si to samé. Copak
Myslím si to samé. Copak automobilky nechápou, že vývoj se ubírá směrem k elektromobilitě? Nebo to chápou, ale snaží se do poslední chvíle využít své nemalé investice do motoráren a automatických převodovek, pro které už brzy nebude využití.
Atrapa Lamborghini, či co?
Atrapa Lamborghini, či co? Dnes frčí něco jiného, snažíme se zbavovat zbytečností, viz Model 3 (ikdyž tam bych osobně uvítal jeden display navíc, ale uvidíme jak to nakonec Elon myslel).
uf. tolik blabolu pohromade,
uf. tolik blabolu pohromade, to chce fakt talent.
„Velký bchodní úspěch“
„Velký bchodní úspěch“