Otestovali jsme Peugeot 207 HDi 99gTEST
Otestovali jsme Peugeot 207 HDi 99g
Uděláme vám v autech jasno!AUTO
Uděláme vám v autech jasno!
Test elektromobilu Peugeot iOnTEST
Test elektromobilu Peugeot iOn
Dálnice v ČR - od D1 po Pražský okruhČESKO
Dálnice v ČR - od D1 po Pražský okruh

Peugeot představil v ČR hybridy 3008 Hybrid4 a 508 RXH

Jan Horčík - 15 Květen 2012

Není náhoda, že Peugeot dnes v ČR představil nové hybridy Peugeot 3008 Hybrid4 a Peugeot 508 RXH. Včera totiž automobilka Toyota odhalila v ČR svá tři nová hybridní auta. Peugeot se snaží aktivně konkurovat a to je jedině dobře především pro koncové zákazníky, ale i technologii samotnou.auto diesel-hybrid Peugeot 508 RXH

Diesel-hybrid Peugeot 508 RXH naživo v golfovém areálu v Hostivař
foto: Hybrid.cz

Peugeot 3008 Hybrid4 je první sériově vyráběný diesel-hybrid na trhu. Prostorný crossover už jsme měli možnost vyzkoušet – aktuálně na cestě z Prahy do Paříže, už dříve při cestě do Nice a zpět. Na plnohodnotný test však stále čekáme.

V České republice je 3008 Hybrid4 k dispozici ode dneška ve výbavách Active (emise 99 g/km, motor 2.0 HDi FAP s robotickou převodovkou 2-Tronic) za 799 900 Kč a Allure (emise 104 g/km, stejný pohon) za cenu 844 900 Kč.

Hybridní kombi Peugeot 508 RXH na první pohled zaujme designem. Audi A6 kombi v něm má jasného konkurenta. Dravý nekompromisní vzhled a elegance vyšší třídy se v tomto modelu spojují a představují originální vizi světa all road.

Auto nabízí výkon 200 koní, pohon na všechna čtyři kola (stejně jako 3008 Hybrid4) a emise nižší než 107 g/km. Model 508 RXH je nabízen pouze v jedné úrovni výbavy, která odpovídá jeho technologické vyspělosti a zařazení do kategorie vozů vyšší třídy.

Kromě bohaté základní výbavy (bezklíčový přístup do vozu a nastartování motoru, elektricky ovládaná přední sedadla, head-up displej, hliníková kola 18″, prosklená panoramatická střecha, zatmavená vrstvená skla s akustickou úpravou v bočních oknech, audio a navigační systém WIP Nav Plus, atd.) dbá i o zajištění vysoké míry komfortu pro řidiče i ostatní cestujících.

auto diesel-hybrid Yann Carnoy Peugeot 508 RXH

Šéf českého Peugeotu Yann Carnoy u nového hybridního modelu
foto: Hybrid.cz

Peugeot slibuje u 508 RXH kombinovanou spotřebu 4,1 l/100 km. Motor o objemu 1 997 cm3 splňující emisní normu Euro 5, vyvíjí maximální výkon 120 kW při 3 750 ot/min a maximální točivý moment 300 Nm při 1 580 ot/min.

Je vybaven spalovací komorou nové generace typu ECCS, turbodmychadlem s proměnlivou geometrií a krátkou odezvou, vysokotlakým čerpadlem umožňujícím dosáhnout ve společné rampě tlaku 2 000 bar a solenoidovými vstřikovači s osmi otvory.

Tento motor je samozřejmě vybaven technologií filtru pevných částic (FAP) osmihranného typu s  aditivem Eolys. Spalovací motor je spojen s automatizovanou šestistupňovou převodovkou se sekvenčním ovládáním. Právě ta nám nicméně během 20minutové projížďky ne a ne padnout do ruky – odezva auta na sešlápnutí plynového pedálu byla v automatickém režimu výrazně pomalejší, než bychom očekávali.

A to i přesto, že elektrický synchronní motor s permanentními magnety vyvíjí stálý výkon 20 kW (27 k) a krátkodobě je schopen poskytnout 27 kW (37 k). Točivý moment je trvale 100 Nm, nárazově 200 Nm. Díky přesnému nastavení funkcí a výkonů zůstává motor kompaktní a může tvořit součást zadní víceramenné nápravy.

Pohon auta řídí řídicí jednotka PTMU. PTMU je elektronická řídící jednotka, která za účelem snížení spotřeby řídí automaticky a zcela transparentně jednotlivé režimy obou motorů – spalovacího i elektrického.

auto diesel-hybrid Yann Carnoy Peugeot 508 RXH hybrid4

Značku Hybrid4 teď budeme potkávat čím dál tím častěji
foto: Hybrid.cz

Při řízení elektrického výkonu se využívá invertor a konvertor. Invertor působí regulací proudu z vysokonapěťových bateriových článků na točivý moment elektrického motoru. Baterie fungují v rozsahu 150 a 270 V. Konvertor zajišťuje přeměnu 200 V z bateriových článků na 12 V pro napájení palubního příslušenství.

Baterie typu (nikl-metal hydrid) jsou umístěny pod prahem zavazadlového prostoru, v blízkosti elektromotoru. Tuto sadu vysokonapěťových článků doplňuje klasický akumulátor 12 V, umístěný pod přední kapotou, který nadále zajišťuje obvyklé funkce.

U vozů vyráběných ve velkých objemech je tato výkonově zaměřená technologie ve střednědobém horizontu z hlediska nákladů i výroby nejvhodnější. Dno kufru modelu Peugeot 508 RXH je díky tomu asi o 7 cm vyšší, což ale ubírá jen minimum jeho prostornosti.

auto diesel-hybrid Peugeot 508 RXH

Novináři měli dnes v Hostivaři k dispozici několik barevných provedení diesel-hybridu Peugeot 508 RXH; černá nebyla špatná, ale hnědá lahodila oku přeci jen lépe
foto: Hybrid.cz

Kromě už zmíněného režimu “Auto”, kdy je celý systém řízen elektronicky s ohledem na optimální využití spalovacího a elektrického motoru, nabízí vůz také režimy ZEV (čistě elektrický pohon), 4×4 a Sport. právě sport nejspíš nabídne výrazně ostřejší odezvu na sešlápnutí plynu, ale i o to vyšší spotřebu. Otestujeme v plnohodnotném testu v průběhu následujících týdnů.

Mimochodem, na své si i v nabídce originálního příslušenství pro model 508 RXH přijdou i příznivci moderních technologií. Sortiment Hi-tech vybavení se rozšiřuje a zahrnuje:

- jednotku “Wifi On Board”, s kterou se k internetu mohou ve voze bezdrátově připojit až 4 osoby

- zásuvku 230 V/USB pro dobíjení nejrůznějších elektrických zařízení (přenosný počítač, MP3 přehrávač, iPhone…)

- sadu 2 DVD přehrávačů Philips s barevnou obrazovkou 18 cm s širokým formátem 16/9

- univerzální multimediální držák na obrazovku s úhlopříčkou až 13″ (DVD přehrávač, Netbook, mini-PC nebo )

Cena Peugeot 508 RXH, který se prodává v jediném stupni výbavy, je 995 000 Kč. A zajímavost nakonec: Peugeot 508 RXH se bude vyrábět v továrně v Rennes a hybridní součásti v Mulhouse.

Peugeot na dnešní tiskové konferenci také potvrdil na červen 2012 hybridní sedan . A navíc doplnil, že to rozhodně není poslední hybridní vůz z dílny francouzské značky. Jde tedy podobnou cestou jako Toyota a nejspíš i další automobilky - hybridní verze téměř v každé modelové řadě.

vlastní, tisková zpráva
Vaše hodnocení: Není Průměrně: 4 (5 hlasů)
 

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

zajímavé články