Peugeot a Citroën se připravují na příchod mobilních 5G sítí

redakce - 06 Leden 2017

Ericsson, Orange a skupina PSA uzavřely partnerství týkající se vozů připojených prostřednictvím sítě 5G. Partnerství má za cíl otestování technologie sítě 5G u vozů s mobilním připojením v rámci iniciativy „Towards 5G“ (Směrem k 5G).auto peugeot 3008 Towards 5G PSA Peugeot Citroen Ericsson Orange

Testy v reálných podmínkách se budou provádět na testovacích trasách ve Francii, kde je komplexní pokrytí bezdrátovou sítí. Cílem partnerství zaměřeného na automobily s internetovým připojením je zlepšit bezpečnost na silnici a zajistit řidičům a pasažérům lepší uživatelský komfort díky novým mobilním službám.
foto: PSA

Společnosti Ericsson, Orange a skupina PSA podepsaly dohodu o partnerství při technickém testování sítě 5G pro použití v automobilech. Cílem tohoto partnerství v rámci iniciativy „Towards 5G“ je využít technologickou evoluci přechodu z 4G na 5G a vyřešit potřeby vozů s mobilním připojením, zejména pokud jde o inteligentní dopravní systémy (ITS) pro zlepšení bezpečnosti silničního provozu a poskytnutí nových mobilních služeb.

Partnerství se pokusí definovat strukturu pro komunikaci mezi vozy (V2V) a mezi vozy a jinými systémy (V2X), dále se zaměří na výkony v reálném čase nutné pro zavedení systému ITS a souvisejících služeb ve voze. První testy používají technologii LTE, posléze se přesunou k technologii LTE-V a 5G.

První případy využití spolupracujícího systému ITS již byly definovány a jsou v současné době testovány na zkušební dráze u několika vozů ve Francii. Testují se dva způsoby využití: „see through“, kdy vůz jedoucí vpředu oznamuje vozu za sebou přítomnost předmětu na silnici, a „Emergency vehicle“ pro informování o blížícím se pohotovostním vozidle v reálném čase.

V průběhu toku 2017 budou v rámci této iniciativy probíhat další testy. Iniciativa „Towards 5G“ umožní všem třem partnerům spojit své znalosti a zkušenosti v oblasti vozů s mobilním připojením a reagovat na výzvy, které představují nové služby mobility a internetu věcí (Internet of Things – IoT).

Ericsson poskytuje vybavení pro autorádia a virtuální síť, která nabídne funkce jako network slicing (rozdělení) a inteligentní službu geo-messaging. Orange poskytuje mobilní síť – a přidružené spektrum – určenou pro testovací tratě a zařízení pro konektivitu na palubě zahrnující aplikace pro použití v automobilech.

Úkolem skupiny PSA je definovat potřeby každého případu využití, má na starost integraci složek ve voze a potvrzení ze strany uživatelů.

Partneři budou díky této spolupráci moci získat globální komplexní pohled na požadavky, které musí infrastruktura 5G splňovat, aby vyhovovala potřebám připojených vozidel. Budou moci zjistit plný potenciál inovativních služeb a možností použití ve prospěch zlepšení bezpečnosti silničního provozu a kvality služeb pro koncové uživatele.

„Nejdůležitější je poskytnout našim zákazníkům mobilní služby, které budou odpovídat jejich potřebám. Naši zákazníci tak budou mít ve vozech k dispozici služby na míru, které budou přesně splňovat jejich očekávání, s lepší úrovní komfortu a s velkou uživatelskou vstřícností,“ upřesnila Carla Gohin, ředitelka pro výzkum, inovace a moderní technologie skupiny PSA.

„Připojené vozy jsou součástí naší strategie v rámci IoT, společně s připojeným domovem, inteligentním městem, e-zdravotnictvím a průmyslem 4.0 Výrobci automobilů od nás očekávají, že jim nabídneme konektivitu, kterou potřebují například pro vzdálené řízení údržby nebo aktualizaci softwarů palubních systémů. Ve spolupráci se společností Ericsson a skupinou PSA společně umožníme využívání inovativních služeb na bázi technologie 5G s perspektivou jejího plného rozšíření do roku 2020,“ prohlásila Mari-Noëlle Jégo-Laveissière, výkonná ředitelka pro inovace, marketing a technologie společnosti Orange.

„Technologie 5G bude díky vyšší rychlosti, lepší latenci, vyššímu zabezpečení a schopnosti dělení sítě hrát klíčovou roli v dopravním systému budoucnosti. Spolu s hlavními aktéry, kterými jsou PSA a Orange, budeme moci nabídnout požadovanou úroveň bezpečnosti a zabezpečení a současně přispět k udržitelnější a inteligentní společnosti,“ uvedl Franck Bouétard, generální ředitel společnosti Ericsson France.

tisková zpráva
 

VW má alespoň dieselgate ale o nás není slyšet. Nic novýho v v oboru elektroaut nemáme a ani nechystáme. No a sítě 5G jsou in, to nikdo nemá, tak si to vypůjčíme.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Parada, auto bude moct posilat data o produkci sazi Bruselu. :o)

Nevim jestli jsem pri patku v podvecer tak unaveny a nebo uz se dostavuje demence, ale mam pocit jako bych prave konzumoval kybl omacky bez masa a knedliku.
Krom toho, ze bude auto jedouci vpredu upozornovat to za sebou, ze je vpredu nejaka prekazka (na co jsou brzdova svetla?), pak se nejspis dozvime o neco drive nez uslysime houkacku o blizici se sanitce, no a nakonec svete div se pujde konecne aktualizovat fw palubnich systemu na dalku. Tak jinak jsem se nedozvedel vubec nic konkretniho co vlastne chteji tak horentne testovat.
Taky mi neni jasne co z uvedeneho by nezvladli soucasne 4G site...

Pripada mi to jako takove to kva kva, my jsme tady taky a zirejte jak jdeme v cele pokroku.

---

Elektromotorista cekatel.

Za chvíli mě výrobci ponožek budou přesvědčovat vo tom jak je to úžasné sdílet jak moc mi zrovna smrděj nohy :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá

:-D

---

Elektromotorista cekatel.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

Půjčte si elektromobil TeslaPůjčte si elektromobil Tesla Model X!Prodej pneu 100% onlineEVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC Group