Peugeot a Citroën nabídnou autonomní funkce už v roce 2018

redakce - 22 Září 2016

Od poloviny roku 2015, kdy bylo zahájeno testování, již ujely čtyři vozy Citroën C4 Picasso celkem 60 000 km v autonomním režimu „hands off“ (pod dohledem řidiče). Testování probíhalo na rychlostních komunikacích Evropy.auto robotické autonomní vozy PSA Peugeot Citroen

První sériové vozy s funkcí automatizovaného řízení začne skupina PSA uvádět na trh v roce 2018.
foto: PSA

Hlavními cíli těchto testovacích jízd je pracovat na různých aspektech bezpečnosti fungování systému a odhalit potenciálně nebezpečné situace spojené s infrastrukturou a účastníky silničního provozu.

Jednotlivé situace umožnily zlepšit algoritmy řízení a inteligentních systémů ve voze a zaručit tak bezpečné chování autonomních vozů skupiny. Systém řízení bez zásahu řidiče tak díky všem těmto situacím dosáhl vysoké úrovně spolehlivosti.

Skupina současně dál pracuje na bezpečnosti systémů s výzkumnými ústavy System-X a VEDECOM. Spolupracuje rovněž se španělským střediskem CTAG (Centro Tecnológico de Automoción de Galicia - Technologické centrum automobilového průmyslu v Galicii) na potvrzení interakcí mezi řidičem a automobilem.

Skupina PSA nebo její partneři testují celkem 10 vozů, které skupina vyvinula. Byly podány další žádosti o povolení testů v běžném provozu, aby se testy rozšířily a zajistilo se, že auto bude správně reagovat ve všech možných situacích.

Skupina současně v příštích týdnech zahájí nové zkoušky s běžnými řidiči v režimu „eyes off“ (bez dohledu řidiče). Tyto testy, jejichž cílem bude zhodnotit bezpečnost v reálných podmínkách, budou probíhat pod dohledem zkušených inženýrů.

Skupina PSA začne nabízet funkce automatizovaného řízení (pod dohledem řidiče) od roku 2018 a od roku 2020 nabídne funkce autonomního řízení bez zásahu řidiče, které řidiči umožní přenechat veškeré řízení vozu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Problém je, že tohle všechno zkoušejí na spalovácích a v BEV nulový pokrok. Stále nabízejí Iony a Zera a Partnery/Berlinga se směšným dojezdem. V podstatě ustrnuli před 10 lety, kdy se začaly iMiev vyrábět a prodávat v Japonsku a s těmi dodávkami dokonce před 20 lety, kdy dojezd je v podstatě týž jako měli okolo roku 1995.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Řekl bych že se fakt zaměřují na kraviny. Klidně ať dále vyrábějí auta z roku 95 (s Li baterií) ale ať je prodávají za dnešní ceny. Tedy jednoduchá auta (volant, brzdy, pedál pro pregulaci rychlosti) bez kur.ítek a to za cenu 1/4MKč


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil