Značky Peugeot a Citroën byly mezi prvními, které na evropském trhu nabídly elektromobily. Dnes ale francouzský koncern jasně zaostává za konkurencí. To by se však mělo brzy změnit.
foto: Peugeot
Na setkání s akcionáři zástupci PSA Peugeot Citroën oznámili, že chystají představení nového elektromobilu a plug-in hybridu. Elektromobil bude levnější než Peugeot iOn/Citroen C-Zero, ale nabídne vyšší dojezd.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
PSA bude vyrábět vlastní elektromobily
Peugeot a Citroën podporují vzdělávaní, chtějí robotická auta
Špatná zpráva je, že jeho uvedení na trh se nejspíš nedočkáme dříve než v roce 2020! A lepší to nebude ani s chystaným plug-in hybridem. Ten by měl přijít v roce 2019.
Půjde o benzinový plug-in hybrid založený na platformě EMP2, na které jsou postaveny modely Peugeot 308 a Citroen C4 Picasso. Jak ale dokáže obstát v konkurenci vozů roku 2019, toť otázka – stejnětak i pro elektromobil
Vyrobci spalovaku si prece
Vyrobci spalovaku si prece nenechaji utect velky business. Dokud lidi kupujou spalovaky, neni duvod zavadet neco jineho. Z toho duvodu nejaky rychly vzestup elektromobility od zavedenych automobilek cekat nemuzeme.
Tady jsou potreba novy dravci jako Tesla.
Dnes jsem v rámci DS tour
Dnes jsem v rámci DS tour ozkoušel po Ostravě Citroen hybrid, bohužel jsou na tom pořád stejně, jako před 2 lety. Žádný posun. Elektromotůrek se zrychlením couvající želvy a baterčička na max. 2 km jízdy. Spalovák naskakoval každou chvíli, ach jak rád jsem přestoupil zpátky do svého elektrického Peugeotu Ion. A to jsem dokázal jet 70% cesty na elektřinu.
Vyloženě je DS designová záležitost k ničemu. Nehledě na to, že v praxi dost velká kára má uvnitř pro lidi méně místa než Ion. Třeba brutální středový tunel skoro až do výšky předního skla a nechutně široký, připadáte si jak ve spacáku. Úzká sedadla, boční vedení jak sporťák, ještě že jsem nebyl v obleku. Dozadu si koleny moc nesednete a nízkou střechu máte vpředu i vzadu A to mám jen 178 cm, vlasy jsem si cuchal o střešní okno. Připadal jsem si tam zabořený jak do nevím čeho.
Má to prý navozovat dojem letadla, čudlíků je tam všude jako máku, i na střeše mezi slunečními stínidly. A head up displej! Což je blbinka navíc, taky toho moc než rychlost a tempomat neumí, ale vyhráli si s ním – když jedete jen na elektřinu, svítí digitální údaj o rychlosti modře, jinak bíle.
Co jsem ještě nepochopil bylo zdvojení kde čeho. Třeba ručička rychloměru běhá kolem dokola a ukazuje rychlost, zároveň ji máte uprostřed budíků digitálně a do třetice na head up displeji. Hodiny digitální na palubovce a v palubovce ještě zabudované designové analogy nad výdechy ventilace. Skoro to vypadalo, jako když pejsek a kočička pekli dort.
Pecka na závěr – mělký kufírek. Proč? Protože baterie. Podobně jako ve Fordu Focus obětovali jim Citroeni v DS část zavazadlového prostoru. Nu nic, třeba si to někdo koupí. Já, stejně jako před 2 lety, říkám ne.
brutální středový tunel
brutální středový tunel asi jako příprava pro baterie :))))
2km pořád lepší, než
2km pořád lepší, než ten jejich mikrohybrid, co je vlastně jen start-stop systém. Vypnout motor za jízdy umím u starýho benzínu taky 😀
Ach jo, ja sa toho
Ach jo, ja sa toho ľudového elektromobilu nizsejstrednej triedy avdojazdom cez 300km snáď nedočkáme 🙁
Jistě, že ne. Minimálně
Jistě, že ne. Minimálně ještě 10 let si můžete nechat zajít chuť.
Souhlas, velký voči.
Souhlas, velký voči. Automobilky dělají opatrné krůčky, zisky nejsou až tak velké aby se do toho vrhly po hlavě – u Tesly budeme rádi, když model 3 přijde do 2018. – viz jak dlouho trvá uvedení Modelu X – mělo tu být už letos, ale nic se konat nebude. Nissan našlapuje s Leafem také velmi opatrně a jen se zákazníků dotazníky ptá, kolik by připlatili za vyšší dojezd. Jěště tak BMW, velká, hodně profitují automobilka by mohla překvapit, ale pokud jim prodeje spalováků půjdou jako doposud, tak je nic tlačit do velkých investic nebude.
Citroen/Peugeot na to nemají – Mitsubishi to s tím jejich Ion -C-Zero Miiev prckem vzalo na sebe.
Podle mě uvidíme v brzké
Podle mě uvidíme v brzké době velký nárůst prodejů plug-in hybridů stylu Chevrolet Volt. To je totiž naprosto ideální vůz pro rodinu. Každý den skoro zdarma (na elektřinu) do práce a pak klidně jednou za čas na dovolenou bez potřeby dobíjení (to je jen plus v případě zastávky na odpočinek). Cena těchto aut je totiž relativně odpovídající úsporám, které nabízí a ta auta jsou také dost pohodlná.
Ja by som rad videl v autach
Ja by som rad videl v autach technologiu z BMW i3. Podla mna viac ako realnych 150km/den na elektrinu nieje potreba a k tomu nejaky range extender co dokaze dodavat energiu na plynulu jazdu 140km/h po rovine. Na to by kludne mohol stacit 3 valec co by bezal v optimalnych otackach, najlepsie keby sa dal vyberat/prenajimat podla potreby. Ak by to supli na platformu BMW3/VW golf a dali moznost sedan/cupe/combi slo by to jak teple rozky.
300km dostanete v roce 2017
300km dostanete v roce 2017 za 0.7-1mega. Pokud chcete za 350k(nizsi stredni trida?) tak 300km dostanete tak az v roce 2025. Osobne se tesim na novou teslu,bolt,leaf v 2017 jen proto ,ze cekam ze nissan leaf z druhe ruky bude za 300k. V tu chvili to pro me zacina byt zajimave a jdu do toho.
Naprostý souhlas s tímto
Naprostý souhlas s tímto odhadem, tzn. nejen pád cen a vzrůst dojezdu u nových vozidel, ale i dopad na cenu těch stávajících ojetých, které začnou stárnout nejen kalendářně a oježděním, ale také technologicky!!!
Zároveň vyroním slzu optimismu, neb myslím, že vedle těch 300 km za 350 tisíc budou v roce 2025 i progresivnější automobilky, které nabídnou ještě kapku více za stejné peníze, neboť očekávám, že za těch 10 let už bude ve výrobě ještě účinnější a levnější baterka a třeba 500 km/nabití se stane nedrahý standard.