Cílem značky Peugeot je doplnit každý nový model o verzi s elektromotorem. Proto nyní přichází s vozy nový Peugeot 508 Hybrid a nový 508 SW Hybrid, které splňují homologační testy podle nového protokolu WLTP.
foto: Peugeot
Značka Peugeot díky plug-in hybridnímu pohonu o výkonu 225 k/165 kW s emisemi CO2 na nejlepší úrovni na trhu hybridních automobilů posiluje svou elektrickou ofenzívu. Tato nová nabídka je „symbolem pozvolného a uváženého přechodu na nové zdroje energií“.
Peugeot u těchto plug-in hybridů nabízí podobné celkové náklady na vlastnictví a používání jako v případě vozů se spalovacími motory. Tyto inovativní motorizace posílí vedoucí postavení nového Peugeotu 508, který je ve Francii od začátku roku nejprodávanějším vozem svého segmentu.
Vůz nabízí čtyři jízdní režimy:
ZERO EMISSION (Nulové emise): 100% elektrický režim a zcela tichý jízdní projev;
SPORT: vynikající výkon režimu využívajícího veškerý dostupný pohon;
HYBRID: multifunkční režim;
COMFORT: spojující režim HYBRID s komfortem řízeného odpružení.
Nové vozy Peugeot 508 a 508 SW Hybrid kombinují motor PureTech o výkonu 180 k (132 kW) s elektromotorem o výkonu 110 k (80 kW). Výsledkem je maximální kombinovaný výkon 225 k (165 kW).
Náklady na užívání a provoz vozů nový Peugeot 508 Hybrid a nový Peugeot 508 SW Hybrid jsou rovnocenné s náklady stejných vozů s motorem BlueHDi 130 EAT8 (v závislosti na legislativních podmínkách platných v dané zemi).
U firem se tyto náklady počítají na základě předpokladu ujetých 30 000 km za rok, při jízdě na 65 % v hybridním režimu a na 35 % ve 100% elektrickém režimu. U soukromých osob výpočet vychází z předpokladu ujetých 15 000 km za rok, na 50 % v hybridním režimu a na 50 % ve 100% elektrickém režimu.
Baterie s kapacitou 11,8 kWh poskytuje dojezd ve 100% elektrickém režimu 54 km WLTP u hatchbacku a 52 km ve verzi SW. Nabití baterie pomocí Wallboxu trvá méně než 1 hodinu 45 minut (zásuvka 32 A spojená s jednofázovou nabíječkou 6,6 kW – příplatková výbava).
foto: Peugeot
Uložení hnacího ústrojí a baterií nemá díky platformě EMP2 použitelné pro různé druhy pohonu (Efficient Modular Platform) dopad na prostornost kabiny a objem zavazadlového prostoru. Tyto charakteristiky jsou stejné jako u verzí se spalovacím motorem (487 l v případě vozu Peugeot 508 a 530 l v případě vozu Peugeot SW).
Vozy jsou k dispozici ve třech úrovních výbavy:
Allure (a Allure Business): mimořádně bohatá základní výbava;
GT Line: dynamický styl;
GT: luxusní verze s exkluzivní výbavou, která je standardně opatřena zcela novým čalouněním Alcantara® Gris Gréval.
Těch 50km na elektřinu se stává u Plug-in hybridu jakýsi
Těch 50km na elektřinu se stává u Plug-in hybridu jakýsi standard. Jsem zvědavý, jestli se to časem ještě posune o kousek dál a příjdou verze třeba s 80 až 100km dojezdem na elektřinu a k tomu podobně jako u i3 rex jakýsi extender pro případy delšího dojezdu. Nemůžu si pomoct ale pořád se mi to řešení líbí. Samozřejmě ideální je BEV s dojezdem 400+ ale to jsme pořád cenově mimo. Uvidíme co příjde dřív. Jestli zvýšení dojezdu Plug-in nebo cenové snížení vysokobaterkáčů na úroveň fosil poppelnic tj. normální kombík kolem 500k.
Nova Mazda ktera se ma snad zacit prodavat uz pristi rok ma
Nova Mazda ktera se ma snad zacit prodavat uz pristi rok ma mit baterii 35kWh a prodluzovac dojezdu a Wankelovym motorem. Otazka je jen jakou ten bude mit spotrebu. To vypada taky rozumne.
Tak to jo, to zní dobře. Sice mě tady budou lidi kamenovat
Tak to jo, to zní dobře. Sice mě tady budou lidi kamenovat na co k 35kw ještě spalovák, ale pro spoustu lidí by to bylo ideální přechodný řešení na dalších 10 let než budou velkobaterkáče za rozumnou cenu a celý systém dobíjení (rychlo, ultra, mega, giga) se tak nějak zaběhne a ustálí na nějakém rozumném řešení typu dobít 200/300 km během 15-20 mint na kterékoli benzínce podobně jako dnes se spalovákem.
Oni budou dělat i verzi bez spalováku, což bude pro nás
Oni budou dělat i verzi bez spalováku, což bude pro nás „elektro lidi“ lepší, hlavně jsem nepochopil cpát tam Wankel, který žere olej i benzín jako zjednaný.
Prej to nevibruje a v tech konstantnich otackach by spotreba
Prej to nevibruje a v tech konstantnich otackach by spotreba taky nemusela bejt az tak zla. Prave ta me zajima nejvic.
Wankel zere jen kdys se s nim jezdi jako s „autem“, coby
Wankel zere jen kdys se s nim jezdi jako s „autem“, coby generator to bude asi velice dobra volba, protoze ma velky vykon a je zaroven hodne malej a lehkej, v konstantnich otackach nija zvlast uzranej neni a je prumerny zrout, a pokud vim mel by mit zase nejakou evolici, tedy se da predpokladat ze se zase o neco zlepsi
Tak nedavno tu byl nějakej hybrid s 24kWh baterkou. Ale
Tak nedavno tu byl nějakej hybrid s 24kWh baterkou. Ale nevím proč, dojezd to mělo psanejch pod 100 km. Takže tam bylo asi něco špatně, když by to žralo přes 20kWh na sto.
Tak zalezi jak velke to je auto, navic PHEV bude mene
Tak zalezi jak velke to je auto, navic PHEV bude mene efektivni nez elektro – nejspis je tam nejaka prevodovka a spol, a taky jestli je to celkova kapacita baterky, tak hybridy podle me maji casto vyuzitelnou mensi cast baterky oproti BEV (aby ta mala baterka nebyla pretezovana – viz treba u starych hybridu toyoty snad byla vyuzitelna kapacita jen 50% – diky tomu ale taky baterky pri svem extremnim zatezeni prezijou i 20 let….)
Druhá generace plug-in hybridu BMW X5 xDrive45e se může
Druhá generace plug-in hybridu BMW X5 xDrive45e se může pochlubit 24kWh baterií a dojezdem až 87 km!.
Hybridní Mercedesy GLC a GLE: Větší spaluje naftu, má
Hybridní Mercedesy GLC a GLE: Větší spaluje naftu, má spotřebu 1,1 l/100 km
Tak ono ten dojezd odpovida tomu, aby to spadalo do unijni
Tak ono ten dojezd odpovida tomu, aby to spadalo do unijni skatulky nizkoeminich aut a tedy auto bylo dvojnasob zapoctene do flotilovych emisi….
Jinak chtelo by to aspon nejakych 70-80km, to uz bych dojel do prace a zpet kdyz bych se krotil… s timhl najezdem by mi akorat vzdycky v pulce cesty domu naskocil za studena spalovak …..
Vzdycky mam srandu jak potkam byvaleho kolegu, co si poridil Ioniq, jezdi teda o kus kratsi cestu nez ja, ale aby mu baterka vysla, tak „vali“ po dalnici vzdycky 80 a predjizdi ho kamiony, tomu bych se teda chtel ja vyhnout….
A urcite ma kolega Ioniq a ne Ion?
A urcite ma kolega Ioniq a ne Ion?
Ionic PHEV
Ionic PHEV
A proc s PHEV jezdi „aby mu baterka vysla“?
A proc s PHEV jezdi „aby mu baterka vysla“?
To asi nepochopí nikto. Logiku to nemá žiadnu.
To asi nepochopí nikto. Logiku to nemá žiadnu.
Já jsem žil v domění, že PHEV je právě na to, že přes
Já jsem žil v domění, že PHEV je právě na to, že přes týden jezdím výhradně na baterku 5km tam a 5km zpět do práce, 2x týdně dálka 500km a víkend příroda 300km. Nechci mít dvě auta..já v tom logiku celkem vidím. Navíc bych si napojil na víkend chalupu a baterku auta.
Takže přes týden s sebou vozíš zbytečně 300 kilo motoru
Takže přes týden s sebou vozíš zbytečně 300 kilo motoru a přes víkend 300 kilo baterky?
No to je opravdu vynikající a moc moc ekologické, díky!
Ne – ta baterka s prislusenstvim ma zhruba neco pres 100 kilo
Ne – ta baterka s prislusenstvim ma zhruba neco pres 100 kilo a umoznuje ti jezdit bud s nulovou (EV rezm) nebo malou (HV rezim) spotrebou.
Jedine co „ztracis“ oproti beznemu hybridu je par desitek kilo baterky navic a nejaky tan nabijeci aparat k tomu. Ziskavas moznost jezdit pres tyden za vyrazne mensich nakladu a bez emisi.
Uvědom si Runnere, že teď v nejbližších letech nebo
Uvědom si Runnere, že teď v nejbližších letech nebo desetiletích nepůjde o to ekologizovat dopravu. To půjde jedině omezením individuální dopravy a všech nesmyslů jako carsharing atp. V tom ti elektromobily nepomůžou.Teď jde primárně o to, dostat emise z měst. Na tom i PHEV v této době přijdou docela good. Rychle vyvinutý, než bude vodík nebo baterie..
Tyhle ty moderní PHEV vesměs jsou hybridy s větší
Tyhle ty moderní PHEV vesměs jsou hybridy s větší baterkou a nezvládají topit a jezdit plným výkonem pouze na baterku.
Neco jiného je starý opel ampera, nebo outlander PHEV ty to umí, ale zase po vybití baterky jezdí za výrazně vyšší spotřebu.
Ono to je nakonec jedno, pokud auto používáte univerzálně na dálky i kratší trasy tak to vyjde nastejno, spíše u těch moderních lépe.
Prostě jezdíte jak je třeba , topíte jak je třeba a dobíjíte jak to je možné a za rok máte nějakou průměrnou spotřebu někdo 1 l/ na 100 Km , někdo třeba 3L podle toho jak nabíjíte.
Snažit se jezdit o čistě elektromobilní jízdu cestou do práce je podle mě blbost.
No tak nechce palit bezin no…..
No tak nechce palit bezin no…..
Jo… takže nechce pálit benzín a proto sebou tahá v autě
Jo… takže nechce pálit benzín a proto sebou tahá v autě benzinový motor, to je logika jako sviňa 🙂 Ale zase když bude s PHEV jezdit jenom na elektřinu, tak ten spalovací motor pošetří. Bože, někdy se člověk diví…
Tak na cestu do prace ma vyzkousene ze mu ty „vyjde“ bez
Tak na cestu do prace ma vyzkousene ze mu ty „vyjde“ bez benzinu, na delsich cestach pak samo obcas benzin pali ze….
Takze v zime ani netopi?
Takze v zime ani netopi?
To netusim….
To netusim….
Netopí IONIQ bez spalováku netopí, topí odpadním teplem.
Netopí IONIQ bez spalováku netopí, topí odpadním teplem.
Ja vim, proto jsem se ptal 🙂 Bylo to jedno z kriterii, proc u
Ja vim, proto jsem se ptal 🙂 Bylo to jedno z kriterii, proc u mne vyhral Prius PHEV.
No a spokojenost? Kolik to bere na delších trasách bez
No a spokojenost? Kolik to bere na delších trasách bez nabíjení?
Jako na krátké trasy to je super nemusí se startovat spalovák, ale když je třeba plný výkon tak se Vám určitě nahodí velice studený spalovák což mu asi 2x nesvědčí a dojezd na elektřinu se kvůli vytápění rapidně sníží.
Na ioniqu se případě topení ihned startuje spalovák, auto sice jede na baterky ,ale motor se na kola nepřipojuje,ale jen vyrábí teplo a proud tím pádem je dojezd na elektřinu v zimě vyšší cca 80 Km ,ale k tomu benzín cca 1,5l /100 Km
Je otázka co je globálně v součtu za celý rok lepší.
prius + stojí od 990 tis nový ioniq PHEV 2020 od 799 tis.
spotřebu mají oficiálně stejnou 1,1 jestli jeden nebo druhý bere +-0,5 litr víc, není to snad jedno.
Rozdíl v ceně je drtivý letos se prodalo 56 Ioniqu PHEV nevím kolik priusů + ,ale prodalo se jich tak málo, že ani ve statistikách nejsou.
Spokojenost velika. Na dlouhych trasach bere mezi tremi a peti
Spokojenost velika. Na dlouhych trasach bere mezi tremi a peti litry podle typu trasy a stylu jizdy. Detailneji to mam popsane tady: http://moje.auto.cz/JirkaVejrazka/priusphv.html
Ohledne nahazovani studeneho spalovaku jsem tady uz dnes psal. Stava se mi to i v zime jen vyjimecne a nikdy neni potreba plny vykon spalovaku.
Ioniq PHEV je levnejsi, ale jen pokud zustane v zakladni vybave. Kdyz jsem ho pred koupi Priusu zkusil nakonfigurovat podobne (hlavne bezp. prvky), cena byla skoro stejna (mozna se to od lonska zmenilo).
Ale to neni nic proti Ioniqu – je to urcite skvele auto a rad bych se s nim nekdy pro porovnani svezl. Vim, ze se prodava mnohem lip nez Prius PHEV.
Pěkná recenze díky.
Myslím že obě auta jsou zdatní
Pěkná recenze díky.
Myslím že obě auta jsou zdatní soupeři. Na spotřebu mám na trase 250 Km převážně po dálnici s plným využívání limitů kolem 3,5 litru s vybitím té baterky. Auto mám nově a dál jsem zatím nejel.
Niro PHEV má stejnou techniku,ale kvuli vyšší karoserii bere o cca 0,2-0,3 litru vice. Nejvíce mi to vzalo 5,4 l/100 Km 3000 Km bez nabíjení na Sardinii a zpět s boxem na střeše a v Nemecku byla cestovní rychlost 150-170. V itálii a rakousku podle místních předpisů max +10 nad.
Pekne 🙂 Ja na dalnici jezdim zasadne na benzin a baterku
Pekne 🙂 Ja na dalnici jezdim zasadne na benzin a baterku setrim do mest. Nejen ze pak ve meste „nesmrdim“, ale taky na dalnici ta baterka mizi neprijemne rychle.
Dělám to podobně, na baterkujedu po městě a době kdy je
Dělám to podobně, na baterkujedu po městě a době kdy je třeba malý výkon. Navíc si většinou celou trasu sebou vezu kolem 60% kapacity baterie, kvuli kopcům a předjíždění na dálnici,aby spalovák mohl jet stále na šestku a nemusel podřazovat a před cílem to přepnu na EV a vybiju baterku co to jde.
Jak jsem četl ten Váš článek, tak na dovolené jsem také využival elektřinu na klimatizování během čekání na mýtu , nebo během pauzy aby se interiér neohřál. Dokonce jsem klimatizoval v rozpáleném trajektu kdy jsme byli ve vozech 15 minut před vyloděním, ale bylo samozřejmě zakázano v uzavřeném prostoru nahazovat motory (bylo tam 700 aut). Ostatní se pekly v těch autech.
To už je extrém si koupit PHEV a snažit se tímto způsobem
To už je extrém si koupit PHEV a snažit se tímto způsobem jezdit na baterii, přitom cenový rozdíl oproti BEV není nijak velký, zvláště kdyby chytil tu speciální slevu, co byla.
Naopak PHEV jsou většinou mnohem levnější než čistá EV
Naopak PHEV jsou většinou mnohem levnější než čistá EV s větší baterkou. Takže není třeba nějak řešit že to občas jede na benzín, náklady na benzín jsou zanedbatelné.
Tak on je takovy trochu nadsenec do ekojizdy, proto nechce at
Tak on je takovy trochu nadsenec do ekojizdy, proto nechce at mu naskoci spalovak….
Ja taky jezdim i se spalvoakm „na spotrebu“ – pri beznem jezdeni (tj nejedu na dovolenou dlouho po dalnici) jezdim s nizsi sptorebou nez mam v technicaku…..
Udělal chybu že si koupil nevyhovující auto k trase,
Udělal chybu že si koupil nevyhovující auto k trase, kterou chce jezdit.
„naskocil za studena spalovak“ – a kdyz startujes rano auto,
„naskocil za studena spalovak“ – a kdyz startujes rano auto, tak spalovak nestartuje „za studena“?
PHEV ma pri nastartovani spalovaku dost elektriky v baterce na to, aby ten spalovak naskocil zvolna. Pokud neni plyn na podlaze, samozrejme.
Čemu by to vadilo, že se nahodí spalovák? Když máte
Čemu by to vadilo, že se nahodí spalovák? Když máte hybrida tak s tím přeci počítáte.
Já mám dneska s ioniqem najeto 77 Km spalovák se nahodil několikrát ráno když bylo třeba topit, na dálnici v kopcích. Od rána jsem na spotřebě 1,3 l/100 Km.
Tak koupe auta me nejak netlaci, nejak mi nevadi jezdit tim
Tak koupe auta me nejak netlaci, nejak mi nevadi jezdit tim samymm uz 7 let, zatim se nesype. Nove si koupim, az s nim pujde jezdit jak si predstavuju – tj bud PHEV, kterym dam denni dojizdecku na baterky, nebo velkobaterkac asi od tesly, nebo kdyz auto vydrzi tak uvidim co bude zajimave za 2 roky…
Dojezdy PHEV jistě půjdou nahodu, máte pravdu , že nejde o
Dojezdy PHEV jistě půjdou nahodu, máte pravdu , že nejde o techniku 80 Km uměla ampera před 6 lety. Jde o legislativu.
Ale jen jsem chtěl říci , že i PHEV s papírovým dojezdem kolem 60 Km s průměrným ročním nájezdem 20 tis. Km a pravidelných cestách a nočním dobíjením opravdu ujede za rok polovinu cesta na elektřinu ze zásuvky a zbytek za 4 l/100Km jako hybrid. Takže průměr 2litry na 100 Km + elektřina která je 1/2 spotřeby čistého elektromobilu.
Tak jasne, ze pri dennim jezdeni a dennim dbijeni ujede PHEV
Tak jasne, ze pri dennim jezdeni a dennim dbijeni ujede PHEV vzdy velkou cast na elektrinu. To ze bych chtel at auto zvladne moje dojizdeni do prace (ktere se nejspis dlouhodobe nejak dramaticky nezmeni – mam barak, odkud se asi stehovat nebudu, a prace je nejvic v krajskem meste kde delam i ted) ciste na elektrinu je proste muj subjektivni pozadavek (kdyz uz stoji majlant, tak aspon pri beznem dojzdeni nekourim…..)
tak u X5 za 2+ miliony nejde za priplatek zadna silnejsi
tak u X5 za 2+ miliony nejde za priplatek zadna silnejsi palubni nabijecka krom te zakladni, a u Peugeotu kde vpohode za par supu navic, nejak to rozhodnuti BMW neumoznit pro X5 45e vykonnejsi a tedy rychlejsi nabijeni nechapu
Kdo doma nemá topení elektřinou, tak těžko bude mít 32A
Kdo doma nemá topení elektřinou, tak těžko bude mít 32A hlavní jistič.
Nechápu tuto módu extrémního zatěžování jedné fáze.
Přitom je to jen hloupý DC-DC měnič a jemu je vesměs jedno co mu přivedu na vstup. Tak proč tam neposlat napětí ze všech 3 fází a mít při neznatelém zatížení 10A na fázi nabíjecí výkon také přes 6kW?
Pak mi stačí blbá 3f zásuvka a nemusím mít předražený wallbox, který bude hlídat, abych náhodou nepřetížil jednu fázi a nevyhodil si hlavní jistič v baráku.
Protoze je i nezanedbatelne procento zemi ktere nepouzivaji
Protoze je i nezanedbatelne procento zemi ktere nepouzivaji pro domacnost 3fazove rozvody ale jen jednu fazi s vetsim jisticem. CR nikoho nezajima.
Pak ale není problém ty jednotlivé rectifiery v autě
Pak ale není problém ty jednotlivé rectifiery v autě propojit paralelně, tudíž mám – li nabíječku 3×16 A, můžu nabíjet i jako 1×16 A, nebo 1×32 A, nebo dokonce 1×48 A. Tomu autu je jedno, že má všechny tři fáze vlastně shodné.
No teoreticky by to problem byt asi nemel jak pises, ale
No teoreticky by to problem byt asi nemel jak pises, ale netroufam si tvrdit ze tomu rozumim dostatecne abych mohl delat takove zavery:)
Je tam jedinej problém – pokud je to řízeno pomocí
Je tam jedinej problém – pokud je to řízeno pomocí nastavitelného EVSE, pak krok 1 A na fázi ve skutečnosti znamená 3 A, protože máme tři fáze. Jinak s tím problém není a funguje to. Ty rectifiery v autě jsou vlastně spínané zdroje, schopné paralelního provozu, takže pro ně je důležité, aby měly na vstupu nějaké napětí od cca 100 (podle auta) do 250 V a dostatek proudu. Když bude na jedné fázi 130 V, na druhé 250 V a na třetí nic, je to stále akceptovatelný stav a auto nabíjí.
Pak opravdu není problém vyrábět auta s nabíječkou 3×16 A a provozovat je v zemích, kde je jedna fáze (s dostatkem proudu).
Teoreticky ano, prakticky jsou s tim zrejme problemy ktere za
Teoreticky ano, prakticky jsou s tim zrejme problemy ktere za to kvuli minimalnimu trhu nestoji. Ostatne paralelni nabijecky (11/22kW) odpiskala i Tesla.
No a kdyz se tak chlubi tim nejnizsim CO2, tak kolik teda je?
No a kdyz se tak chlubi tim nejnizsim CO2, tak kolik teda je?
508 Hybrid: 29 g C0₂/km (1,3 l /100 km) a dojezd 54 km ve
508 Hybrid: 29 g C0₂/km (1,3 l /100 km) a dojezd 54 km ve 100% elektrickém režimu (V závislosti na výbavě až 34 g)
508 SW Hybrid: 30 g C0₂/km (1,3 l /100 km) a dojezd 52 km ve 100% elektrickém režimu. (V závislosti na výbavě až 36 g)
Oni se nechlubi nejnizsim CO2 (nemuzou, protoze nejnizsi CO2
Oni se nechlubi nejnizsim CO2 (nemuzou, protoze nejnizsi CO2 nemaji). Chubi se CO2 „na nejlepsi urovni“, coz je zrejme pravda.
Dalsi fantasticka zprava. Runnera asi trefi. 🙂 A co na to
Dalsi fantasticka zprava. Runnera asi trefi. 🙂 A co na to Vondrak, Modenaboy a Kuk?
–
–
Proč?
Proč?
Sem myslel ze mate na vsechno s EV alergii :-).
Sem myslel ze mate na vsechno s EV alergii :-).
Tak to jste bohužel myslel špatně.
Což nic nemění na
Tak to jste bohužel myslel špatně.
Což nic nemění na trapnosti uvedeného auta, navíc od Pežota. Pane bože vždyť Pežot neumí udělat funkční elektriku ani v normálním autě 😀
Modenaboy má alergii na tvý optimistický kecy s VW, s
Modenaboy má alergii na tvý optimistický kecy s VW, s elektřinou problém nemá kecálku.