Perspektivy elektromobility, již tradiční seminář nakladatelství FCC PUBLIC, se konal dne 19. 3. 2013 jako doprovodná odborná akce veletrhu AMPER 2013 v Brně. Seminář informoval o vývoji elektromobility v ČR a ve světě za uplynulý rok.
foto: FCC Public
Záběr semináře se neomezil jen na automobily na čistě elektrický pohon, ale věnoval se také vozidlům s různými druhy hybridních pohonů a otázkám infrastruktury pro elektromobily.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
UEM Fórum 2013 – o elektromobilitě na Autosalonu Brno
Nové technologie E-mobility: diskusní panel přinesl spoustu zajímavých informací
POZVÁNKA: seminář Perspektivy elektromobility na veletrhu Amper 2013
Jaromír Marušinec, předseda Asociace elektromobilového průmyslu, seznámil posluchače se současným stavem elektromobility a elektromobilní infrastruktury v ČR, s plány pro její další rozvoj, a s předpisy, které rozvoj oblasti ovlivní.
Tomáš Knespl, zástupce skupiny ČEZ, která byla jedním z hlavních partnerů semináře, naznačil představy a plány skupiny ČEZ co se elektromobility a jejího rozvoje v ČR týká.
Miroslav Kuželka ze společnosti ABB, druhého hlavního partnera semináře, se zaměřil na využití elektrobusů v městské dopravě, zvláště pak na různé koncepce jejich dobíjení, kde porovnal současná řešení s historickými.
Martin Hausenbals ve vizionářské přednášce o Autonomní mobilitě předestřel spektrum možných směrů vývoje automobilismu a jejich vlivu na budoucí způsoby zejména osobní přepravy.
Michal Morte z ÚJV Řež ve svém příspěvku představil možnosti optimalizace pohonu elektromobilů na základě uložených informací o vlastnostech trati a s využitím určování aktuální polohy vozidla pomocí GPS.
Roman Smékal ze společnosti GHV Trading zdůraznil důležitost elektrické bezpečnosti v elektromobilitě, zejména při dobíjení. Ukázal, že základem preventivních opatření pro bezpečnost obsluhy je kvalitní monitoring všech elektrických částí vozu a dobíjecího systému, zejména jejich izolačního stavu.
Libor Kozubík, zástupce IBM Global Business Services, zhodnotil a okomentoval pokrok v oblasti akumulátorů pro elektromobily a ukázal perspektivnost elektrochemické soustavy lithium-kyslík.
Martin Hejral, zástupce automobilky Opel, na příkladu vozu Ampera představil strategii značky pro elektromobilní a hybridní segment. Petr Koláček ze společnosti E.ON ve svém příspěvku na závěr zrekapituloval dosavadní čtyři roky projektu E.ON Smart Mobility.