E.ON zavádí na český trh s elektromobilitou novou službu. Ze soukromé dobíjecí stanice udělá jejímu vlastníkovi veřejnou.
„Jedná se o model, který dobře funguje ve státech západní Evropy a my se ho rozhodli zavést i na českém trhu,“ upozorňuje Martin Klíma, vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.ON. „Je to další krok k tomu, aby se rozšiřovala síť dobíjecích stanic i mimo hlavní dopravní tahy.“
V praxi to funguje tak, že zájemce, který do spolupráce půjde, poskytne E.ONu svou dobíječku. Ten do ní nainstaluje software, díky kterému se pak chová jako jakákoliv jiná dobíječka v síti E.ON Drive.
Dobíjet u ní mohou registrovaní i neregistrovaní zákazníci. Viditelná je na mapě s označením „Partnerská dobíjecí stanice“. Řidiči u ní najdou aktuální obsazenost, provozní dobu i ceny za dobíjení. Ceny jsou jedinou odlišností od klasických dobíječek E.ONu. U těch partnerských si totiž výši platby určí provozovatel, kterým je vlastník.
Zájemce o tuhle službu může využít již svou stávající dobíječku, může si koupit stanici od společnosti E.ON nebo i od jiného dodavatele. „Jedinou podmínkou je to, že musí být kompatibilní s naším systémem a to dokáže prověřit náš zástupce,“ dodává Martin Klíma.
O samotný provoz se majitel nemusí starat. E.ON zajišťuje dobíjení, nepřetržitou on-line podporu a řeší fakturaci jednotlivým zákazníkům. To všechno za roční poplatek.
„Když přijede sto zákazníků, musíte poslat sto faktur. To může být pro provozovatele zátěž, ale my to uděláme za něj. On má přitom neustále přístup do systému a vidí, kolik lidí tam jezdí a kolik nabíjí. Jednou měsíčně nám pouze vystaví fakturu za odebranou energii, kterou mu vyúčtujeme,“ dodává Helena Švejdová, projektová manažerka Mobility Services společnosti E.ON.
Právě úspora času a možnost být viditelný v mapách dobíjecích stanic vedla k pořízení Partnerské dobíječky i Jaroslava Kučeru ze Soběslavi. Ten ji v Česku zavedl jako první.
„Vlastním stanici STK s autoservisem a muzeem veteránů. Chtěl jsem pořídit do areálu firmy dobíječku jako službu zákazníkům. Tady mám výhodu, že se téměř o nic nemusím starat. Jsme vidět a může k nám jezdit i veřejnost,“ vysvětluje Jaroslav Kučera. Dobíjecí stanice mu funguje už dva měsíce.
Aktuálně se k němu přidávají další. Mapa na webu www.kdenabijet.cz eviduje další Partnerské dobíječky například v Amenity Resort na Lipně, v pražském Comfort Hotel Prague City East nebo v areálu firmy Slatina v Brně.
Všechny tyto stanice jsou zatím pozvolné, ale je na klientovi, jaký typ si zvolí. Klidně si může pořídit i rychlodobíjecí. Více informací o projektu najdou zájemci na www.eon-drive.cz.
Super myšlenka. Jen se bojím, že to nejpodstatnější, co
Super myšlenka. Jen se bojím, že to nejpodstatnější, co v článku chybí, tedy výše toho ročního poplatku bude stejně nesmyslná, jako v případě virtuální baterie.
toto už predvlani na sk urobil greenway.
možný problém je,
toto už predvlani na sk urobil greenway.
možný problém je, že ak niekto dostal dotáciu na NEVEREJNÚ nabíjaciu stanicu, musí počkať na skončenie obmedzujúcej podmienky.
To všechno za roční poplatek??? A to je??
To všechno za roční poplatek??? A to je??
a ešte ktorá strana je príjemcom a ktorá plátcom poplatku.
a ešte ktorá strana je príjemcom a ktorá plátcom poplatku.
Přesně… kolik chce EV Mapa za registraci nabíjecí
Přesně… kolik chce EV Mapa za registraci nabíjecí stanice ?
Mají to nějak přeházený, Lipno bylo už loni, Soběslav
Mají to nějak přeházený, Lipno bylo už loni, Soběslav až letos. Ale budiž, ať staví.
Návod jak tu starou, dobrou EV MAPU dorazit.
Návod jak tu starou, dobrou EV MAPU dorazit.
Myslím, že evmapa se dorazila sama. Nejdříve svým
Myslím, že evmapa se dorazila sama. Nejdříve svým přístupem a pak svým nepřístupem.
je to takova sdilena ekonomika, zajimavej pocin a doufam ze se
je to takova sdilena ekonomika, zajimavej pocin a doufam ze se chytne, teda pokud EON neprestrelil tu cenu rocniho poplatku
škoda že není uvedena cena této služby (asi nebude zrovna
škoda že není uvedena cena této služby (asi nebude zrovna nízká). Jinak samozřejmě dobrý počit a snad dojde postupně k nějakému sjednocení.
Všechny ceny jsou zveřejněné na stránkách E.ON.
Všechny ceny jsou zveřejněné na stránkách E.ON.
https://www.eon.cz/-a169723—6bHfjgND/cenik-dobijeni-e-on-drive-pdf-up
Velká většina 9,- AC.
Tam i cene teto sluzby neni ani slovo (o sluzbe o ktere je
Tam i cene teto sluzby neni ani slovo (o sluzbe o ktere je clanek – tj ze se o vasi stanici bude starat EON, zaradi ji do sve site, zprotredkuje platby apod)…
Ta cena je hustá, zajímalo by mě kdo by tam jako
Ta cena je hustá, zajímalo by mě kdo by tam jako plánovaně pomalu na AC za ty prachy dobíjel. Všechny tyhle služby musí zákonitě zkrachovat jako ty nabíječky ve Francii.
Plánovaně dobíjet nebude asi nikdo. To se dělá doma či
Plánovaně dobíjet nebude asi nikdo. To se dělá doma či jinde při nízké sazbě elektřiny. Ale pro toho, kdo bude v nouzi (na cestě odněkud někam) — co mu zbyde?
A přesně pro tyhle případy je to super. Pokud jsem
A přesně pro tyhle případy je to super. Pokud jsem špatně plánoval, díky za ně. Ale kdo už nějakej čas jezdí, ví kudy kam a jak na to. Každopádně dík za každou možnost vyřešit jednoduše nepředvídanou situaci.
tyhle ceny ale vsichni zname, tady se vsichni ptaji na ten
tyhle ceny ale vsichni zname, tady se vsichni ptaji na ten rocni poplatek zapojeni takove nabijecky do toho jejich systemu, o tom tenhle clanek je 😉