Partnerská dobíječka od E.ONu udělá ze soukromé stanice veřejnou

redakce - 25 Březen 2020

E.ON zavádí na český trh s elektromobilitou novou službu. Ze soukromé dobíjecí stanice udělá jejímu vlastníkovi veřejnou.Projekt Partnerské dobíječky už získává své zákazníky. Zájem o něj mají hotely i autoservisy. Mezi největšími energetickými firmami v republice je E.ON prvním, kdo podobnou službu nabízí.<br />

Projekt Partnerské dobíječky už získává své zákazníky. Zájem o něj mají hotely i autoservisy. Mezi největšími energetickými firmami v republice je E.ON prvním, kdo podobnou službu nabízí.
foto: E.ON

„Jedná se o model, který dobře funguje ve státech západní Evropy a my se ho rozhodli zavést i na českém trhu,“ upozorňuje Martin Klíma, vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.ON. „Je to další krok k tomu, aby se rozšiřovala síť dobíjecích stanic i mimo hlavní dopravní tahy.“

V praxi to funguje tak, že zájemce, který do spolupráce půjde, poskytne E.ONu svou dobíječku. Ten do ní nainstaluje software, díky kterému se pak chová jako jakákoliv jiná dobíječka v síti E.ON Drive.

Dobíjet u ní mohou registrovaní i neregistrovaní zákazníci. Viditelná je na mapě s označením „Partnerská dobíjecí stanice“. Řidiči u ní najdou aktuální obsazenost, provozní dobu i ceny za dobíjení. Ceny jsou jedinou odlišností od klasických dobíječek E.ONu. U těch partnerských si totiž výši platby určí provozovatel, kterým je vlastník.

Zájemce o tuhle službu může využít již svou stávající dobíječku, může si koupit stanici od společnosti E.ON nebo i od jiného dodavatele. „Jedinou podmínkou je to, že musí být kompatibilní s naším systémem a to dokáže prověřit náš zástupce,“ dodává Martin Klíma.

O samotný provoz se majitel nemusí starat. E.ON zajišťuje dobíjení, nepřetržitou on-line podporu a řeší fakturaci jednotlivým zákazníkům. To všechno za roční poplatek.

„Když přijede sto zákazníků, musíte poslat sto faktur. To může být pro provozovatele zátěž, ale my to uděláme za něj. On má přitom neustále přístup do systému a vidí, kolik lidí tam jezdí a kolik nabíjí. Jednou měsíčně nám pouze vystaví fakturu za odebranou energii, kterou mu vyúčtujeme,“ dodává Helena Švejdová, projektová manažerka Mobility Services společnosti E.ON.

Právě úspora času a možnost být viditelný v mapách dobíjecích stanic vedla k pořízení Partnerské dobíječky i Jaroslava Kučeru ze Soběslavi. Ten ji v Česku zavedl jako první.

„Vlastním stanici STK s autoservisem a muzeem veteránů. Chtěl jsem pořídit do areálu firmy dobíječku jako službu zákazníkům. Tady mám výhodu, že se téměř o nic nemusím starat. Jsme vidět a může k nám jezdit i veřejnost,“ vysvětluje Jaroslav Kučera. Dobíjecí stanice mu funguje už dva měsíce.

Aktuálně se k němu přidávají další. Mapa na webu www.kdenabijet.cz eviduje další Partnerské dobíječky například v Amenity Resort na Lipně, v pražském Comfort Hotel Prague City East nebo v areálu firmy Slatina v Brně.

Všechny tyto stanice jsou zatím pozvolné, ale je na klientovi, jaký typ si zvolí. Klidně si může pořídit i rychlodobíjecí. Více informací o projektu najdou zájemci na www.eon-drive.cz.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele ePavel

Super myšlenka. Jen se bojím, že to nejpodstatnější, co v článku chybí, tedy výše toho ročního poplatku bude stejně nesmyslná, jako v případě virtuální baterie.

---

Tesla referral kód: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 340.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Obrázek uživatele Anonym123

toto už predvlani na sk urobil greenway.
možný problém je, že ak niekto dostal dotáciu na NEVEREJNÚ nabíjaciu stanicu, musí počkať na skončenie obmedzujúcej podmienky.

Obrázek uživatele M.Krupka

To všechno za roční poplatek??? A to je??

Obrázek uživatele Anonym123

a ešte ktorá strana je príjemcom a ktorá plátcom poplatku.

Přesně... kolik chce EV Mapa za registraci nabíjecí stanice ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Mají to nějak přeházený, Lipno bylo už loni, Soběslav až letos. Ale budiž, ať staví.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 (prodán 9/2020) | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | 2020: FVE 2.4 kWp, Hyundai Ioniq electric 28 kWh

Návod jak tu starou, dobrou EV MAPU dorazit.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 34 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 52 tis. km.

Obrázek uživatele ePavel

Myslím, že evmapa se dorazila sama. Nejdříve svým přístupem a pak svým nepřístupem.

---

Tesla referral kód: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 340.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

je to takova sdilena ekonomika, zajimavej pocin a doufam ze se chytne, teda pokud EON neprestrelil tu cenu rocniho poplatku

škoda že není uvedena cena této služby (asi nebude zrovna nízká). Jinak samozřejmě dobrý počit a snad dojde postupně k nějakému sjednocení.

Všechny ceny jsou zveřejněné na stránkách E.ON.

https://www.eon.cz/-a169723---6bHfjgND/cenik-dobijeni-e-on-drive-pdf-up

Velká většina 9,- AC.

tyhle ceny ale vsichni zname, tady se vsichni ptaji na ten rocni poplatek zapojeni takove nabijecky do toho jejich systemu, o tom tenhle clanek je ;)

Ta cena je hustá, zajímalo by mě kdo by tam jako plánovaně pomalu na AC za ty prachy dobíjel. Všechny tyhle služby musí zákonitě zkrachovat jako ty nabíječky ve Francii.

Plánovaně dobíjet nebude asi nikdo. To se dělá doma či jinde při nízké sazbě elektřiny. Ale pro toho, kdo bude v nouzi (na cestě odněkud někam) --- co mu zbyde?

Obrázek uživatele spetak

A přesně pro tyhle případy je to super. Pokud jsem špatně plánoval, díky za ně. Ale kdo už nějakej čas jezdí, ví kudy kam a jak na to. Každopádně dík za každou možnost vyřešit jednoduše nepředvídanou situaci.

---

Už jen EV, najeto 150 tisíc km.

Tam i cene teto sluzby neni ani slovo (o sluzbe o ktere je clanek - tj ze se o vasi stanici bude starat EON, zaradi ji do sve site, zprotredkuje platby apod)...


Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Livee-stationNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.