VIDEO: Jak postavit elektromotorku za rokMOTO
VIDEO: Jak postavit elektromotorku za rok
Test elektromobilu Peugeot iOnTEST
Test elektromobilu Peugeot iOn
Jízdní kolo ovládáte silou myšlenekVĚDA
Jízdní kolo ovládáte silou myšlenek
GM potvrdili elektromobil, dojezd 320 kmELEKTRO
GM potvrdili elektromobil, dojezd 320 km

Panasonic a Tesla podepsali dohodu o giga-továrně

Jan Horčík - 31 Červenec 2014

Americká automobilka Tesla Motors a japonský Panasonic podepsali dohodu, která zakládá jejich vzájemnou spolupráci při stavbě velkotovárny na výrobu li-ion baterií v (jinak známá také jako "Gigafactory" čili "Gigatovárna").auto elektromobily Tesla Model S výroba elektromobilu giga továrna

V gigatovárně se nebudou vyrábět samotné elektromobily, nýbrž pouze baterie pro ně
foto: Tesla Motors

Podle dohody Tesla připraví, poskytne a bude zajišťovat pozemek, budovy a energie. Panasonic bude vyrábět a dodávat cylindrické lithium-iontové články a investuje do souvisejícího vybavení, strojů a dalších výrobních nástrojů na základě vzájemné dohody.

Základní materiály bude dodávat síť subdodavatelů. Tesla pak z vyrobených článků a dalších komponent bude skládat bateriové moduly a packy. Aby byla pokryta předpokládaná poptávka po článcích, bude nicméně Tesla i nadále odebírat tyto články také z japonských továren Panasonic.

Hlavním důvodem pro stavbu Gigatovárny je především snížení koncové ceny baterií (nejen) v elektromobilech, kde tvoří obvykle čtvrtinu až pětinu celkové ceny auta.

Automobilka Tesla Motors v současné době prodává luxusní , během několika měsíců uvede a zhruba za tři roky uvede na trh také levný elektromobil Model 3 (či "Model III") určený pro masového spotřebitele.

J.B. Straubel, spoluzakladatel Tesla Motors, k dohodě řekl: "Gigatovárny reprezentuje fundamentální změnu ve způsobu velkovýroby baterií. Nejenže má kapacitu potřebnou pro uvedení Modelu 3, ale navíc připravuje cestu k dramatickému snížení ceny za ukládání energie v řadě dalších aplikací."

Snížení ceny má být dosaženo optimalizací výrobního procesu, především na základě faktu, že půjde o velkovýrobu v oblasti baterií dosud nedosaženou. Další snížení ceny má jít na vrub faktu, že půjde o články speciálně optimalizované pro elektromobily, a to jak velikostí, tak funkcí.

Kromě toho se subdodavatelé budou nacházet přímo na místě tak, aby nebylo nutné subdodávky balit, převážet či za ně platit clo a jiné poplatky. Zároveň byla pro gigatovárnu zvolena taková lokace, která nabízí nejnižší provozní náklady.

Gigatovárna má do roku 2020 vyrábět 35 GWh bateriových článků a 50 GWh bateriových packů. Měla by zaměstnávat až 6500 lidí. V současné době se uvažuje, že by mohla vyrůst v Kalifornii, Nevadě, Arizoně nebo Texasu. Podle nedávné nepotvrzené zprávy už možná dokonce začaly přípravné práce v Nevadě.

tisková zpráva
 

Jestli si za 4 roky koupíme auto s dojezdem 320km za cca 500 000 Kč,tak potom budu litovat benzínové pumpy :-)

To auto od Tesly bude cez milión CZK. Myslí sa masové v zmysle kategórie BMW3.

Obrázek uživatele Hyperloop

Stále tu bude ještě hodně lidí, pro které i auto za 500 000 je hodně drahé ;)

Dost lidí (včetně mě) považuje koupi jakéhokoliv nového auta za nesmyslné vyhazování peněz oknem, ale na těch světový trh stejně nestojí.

Asi je nás takových víc. Já budu zřejmě dost extrémní případ. Osm roků jsem jezdil se Škodovkou 120 koupenou za 9 000,- než jsem ji "odřel na kost" a šla chuděrka do šrotu, a minulý měsíc jsem začal devátý rok s Favoritem koupeným za 30 000,-.
Obě tyto "popelnice" mne vždy bez problému dopravily kam jsem potřeboval. Co si přát více.
(asi jen v nich nehavarovat :-) u tak starého auta je deformační zóna celý prostor mezi předním a zadním nárazníkem)

To už mi zase přijde jako extrém. Přece jen, od auta čekám míru nějakého komfortu a bezpečnostních prvků. Ale jednoznačně proč kupovat auto za 400k a ještě do něho nacpat během pár let dalších 100k na garančky, havarijko a pravidelné prohlídky, když mohu koupit totéž 3 až 5 let staré za půlku až třetinu ceny.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jestli mam dobre informace, tak gigatovarna ma stat na zelene louce. Chcete-li na pisecne plani. Zamestnavat by mela tisicovky zamestnancu. Dobry marketingovy tah by byl, kdyby vsechny zamestnance svazeli do tovarny hypersmyckou. ;o) Udelat si takovou cvicnou pomalejsi hypersmycku po mestech v okoli.

Obrázek uživatele Hyperloop

Jsem pro ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale no tak lidi, myslete pozitivně
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/
:-)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group Půjčte si elektromobil Nissan Leaf!

zajímavé články