Opel Mokka Electric: baterie 50 kWh pro dojezd 322 km WLTP

Opel, který nově patří do skupiny PSA, představil další elektromobil. Mokka Electric využívá stejný systém pohonu, jako Opel Corsa-e.

Nový elektromobil Opel Mokka Electric je další vůz postavený na platformě e-CMP
foto: Opel

S ohledem na specifikace není nový elektromobil Opel Mokka Electric nic překvapivého. De-facto jde o obdobu Peugeot e-2008. Využívá stejný pohonný systém jako Opel Corsa-e.

Auto se tedy může pochlubit elektromotorem o výkonu 100 kW/260 Nm, palubní nabíječkou 7,4 kW (11 kW za příplatek), baterií 50 kWh (46 kWh využitelných, CATL, 216 článků v konfiguraci 108s2p) a rychlonabíjením až 100 kW.

Max. rychlost je omezena 150 km/h. Délka vozu je 4,15 metru, objem zavazadlového prostoru 350 litrů. Auto nabízí také adaptivní tempomat a další asistenční systémy.

Uspořádání komponent v elektromobilu Opel Mokka Electric

Uspořádání komponent v elektromobilu Opel Mokka Electric
foto: Opel

Poprvé v historii jde o model, který bude od začátku prodeje nabízen v plně elektrické verzi. Záruka je osm let na baterii. V prodeji bude nový elektromobil Opel Mokka Electric od konce léta, u dealerů bude začátkem příštího roku.

tisková zpráva

40 Comments on “Opel Mokka Electric: baterie 50 kWh pro dojezd 322 km WLTP”

  1. Konečně někdo pochopil jaký věci jsou pro elektromobily
    Konečně někdo pochopil jaký věci jsou pro elektromobily nejdůležitější:
    1. Velká baterie pro velký dojezd
    1. Velký nabíjecí výkon

    Ostatní věci jsou k ničemu pokud eauto nebude mít tyhle 2 věci na aktuální úrovni, nebo s malým předstihem do budoucnosti.

    Chválím: 50kWh baterie a k tomu 11 kW AC a 100 kW DC!

    1. Tyhle věci jsou důležité pro psychiku lidi, jinak velký
      Tyhle věci jsou důležité pro psychiku lidi, jinak velký dojezd potřebuje asi 20% lidí, nicméně si to myslí 95% lidí. Reálný průměrný dojezd Mokka za teplého počasí je asi 260 km. a jak tady říkáme v zimě Praha-Brno ve 120 km/h ani náhodou nedojede.

  2. Off: Novinky.cz: 22:41
    V Čestlicích hoří elektromobil:

    Off: Novinky.cz: 22:41
    V Čestlicích hoří elektromobil: Několik jednotek hasičů zasahuje ve středu večer u hořícího auta na elektrický pohon v prostoru autosalonu v Čestlicích v okrese Praha-východ. Hasiči budou můset elektromobil uložit do nádrže s vodou.
    Copak to bude asi za auto…?

    1. To je tak, když si hasiči pletou elektromobil a PHEV.
      To je tak, když si hasiči pletou elektromobil a PHEV. Evidentně hoří v prostoru motoru, tedy žádná baterie ale benzínový motor, dle obrázku auta BMW 330e. Typická spotřeba 5 l/100km, ale může si dát značky EL a tvářit se, že je straaaašně ekologický.

          1. Hasič není odborník, aby posoudil, jestli je nebo není
            Hasič není odborník, aby posoudil, jestli je nebo není poškozená baterka, má hasit požár a eliminovat riziko jeho šíření a chránit životy včetně svého. Pokud na základě nedokonalého předpisu k hašení aut s trakční baterií vyhodnotí, že je třeba ho vykoupat, tak ho vykoupe a nikdo mu to nemůže mít za zlé, protože pokud by to neudělal a došlo k nějakému sekundárnímu problému s baterií, tak zodpovídat se bude velitel zásahu proč a jak.. ostatně, kdyby jste byl velitel zásahu, jak by jste rozhodl? Byl by jste ochoten riskovat velké problémy s tím, že to asi nezahoří?

                1. To mi nevadí, protože auto skončilo v kontejneru s vodou,
                  To mi nevadí, protože auto skončilo v kontejneru s vodou, kam patří všechny PHEV 🙂 a následně bude sešrotováno.

                2. Ta kauza byla i v tv ve zpravach. Z tech vzeslo i to, ze se
                  Ta kauza byla i v tv ve zpravach. Z tech vzeslo i to, ze se zacne uvazovat o nove znacce paralelne k no-lpg, no-cng tedy o no-battery pro vjezd do vnitrnich garazi :-((

                3. A takove znacky budou naprosto genialni pred vjezdem do
                  A takove znacky budou naprosto genialni pred vjezdem do garazi, kde jsou nabijecky 🙂
                  Kazdpadne bych chtel videt to zduvodneni, treba ze elektricky auta hori daleko mene jak ICE 🙂

                4. Ve zprávách toho nažvaní…
                  Ve zprávách toho nažvaní…

        1. Před rokem dělali hasiči nácvik hašení EV baterie
          Před rokem dělali hasiči nácvik hašení EV baterie (kvůli uvedení Citygo) a nic se nikam neponořovalo. Člověk, co to tam koordinoval, říkal, že problém byl tu baterii vůbec zapálit. Následně testovali nějaký nový typ hasícího média, který spolehlivě uhasí jakýkoli lithiový akumulátor.

          Otázka je, kolik hasičů a případně policistů u nás takovým školením prošlo nebo alespoň bylo seznámeno s jeho výsledky. Na to, jestli alespoň někteří mají ve výbavě příslušný hasící přístroj se ani neptám.

          1. Tak to je docela můj se vidět hasivo pro všechny typy
            Tak to je docela můj se vidět hasivo pro všechny typy lithových akumulátorů, zatím jsem viděl situaci, že každý výrobce chce něco jiného a je zázrak, když se tak dva z deseti potkají…respektive, potkají se na kádi s vodou, ale to jaksi to kýžené hasivo není.
            Jo řadu těch baterek je problém zapálit..ale jak blbě to jde tak, tak špatně to jde i naopak

              1. Nevím, nezkoušel jsem (nejsem pyroman – někdy možná
                Nevím, nezkoušel jsem (nejsem pyroman – někdy možná škoda), prostě safety list, kde je předepisované hasivo se v tomto bodě neshoduje, ostatně stejně jako se neshoduje v řadě dalších bodů. Na druhou stranu, řada baterek NMC je od sebe vlastnostmi tak vzdálena, že to klidně být možné může. Ono je taky otázka, jak si tím vším který výrobce láme hlavu…PRC bych řekl, že to naprosto neřeší

      1. Ono asi nakonec zůstane jenom u toho tváření, protože
        Ono asi nakonec zůstane jenom u toho tváření, protože jeden z největších taháků pro určitou skupinu lidí, bylo bezplatné parkování na zónách v Praze, ale to už neplatí nebo maximálně na jeden obvod a to ještě za předpokladu, že auto splňuje 50g CO2 a bylo registrované v té první vlně, kdy to dávali všem včetně hybridů.

      1. Může být, pokud k tomu přijedou dostatečně včas, aby
        Může být, pokud k tomu přijedou dostatečně včas, aby bylo ještě technicky možné tam nějakou plachtu nasadit a taky tam nejsou LiCo články, které si při hoření „vyrábí“ vlastní okysličovadlo. Možná starý Tesla Roadster? 😉

  3. off
    V Teslarati se rozplývají nad tím jak obří italská

    off

    V Teslarati se rozplývají nad tím jak obří italská odlejvací jednotka pro zadní pomocný hliníkový rám ze dvou kusů zmenší karosárnu o 30 % a pomůže Tesle k dosažení produkce až 1 milion aut ročně.
    Nejsem oborník na produkci aut ani nevím jak jsou na tom jiné výrobní linky takže v tomhle nemám rozměr abych to na mě udělalo nebo neudělalo dojem, ale možná to někoho bude zajímat.

    https://www.teslarati.com/tesla-giga-press-model-y-production-1m-per-year/

  4. Off: Teslu stiha rana za
    Off: Teslu stiha rana za ranou.

    https://insideevs.com/news/430551/teslas-mcu-emmc-issue-investigated-nhtsa/

    A: Toyota svolava statisice hybridu kvuli moznemu zastaveni motoru. Mne se to nastesti netyka. (pridavam to sem abych zas nebyl obvinovan ze hanim jen Teslu)

    https://www.usnews.com/news/us/articles/2020-06-24/toyota-recalls-gas-electric-hybrids-for-engine-stall-problem

      1. Presneji receno, zatim se to tyka starsich. Ale podle
        Presneji receno, zatim se to tyka starsich. Ale podle informaci z TMC stejny problem driv nebo pozdeji bude mit vsechno s MCU1 (do 2018, myslim) – disk je maly, takze stale bobtnajici firmware uz ho zabira skoro cely a zbytek se brutalne ojizdi zapisovanim logu. Jestli si dobre pamatuju, jako zarucni opravu to neuznavaji, za nejakych 50k ti vymeni MCU1 za jinou repasovanou (nove nejsou a MCU2 ti neprodaji). Nebo je v americe par firem, co cip prepaji a nejak naplni (musi se samozrejme udelat driv, nez chcipne uplne).

        1. Tesla normálně ofiko nabízí výměnu MCU 1 za MCU 2.
          Tesla normálně ofiko nabízí výměnu MCU 1 za MCU 2. Stačí se objednat. Jenom to stojí těch 2500 dolarů. Týká se to Modelů S a X. To vlastní lidi, kteří nemají většinou problém s prachama.

          Navíc Všechna MCU 1 nejsou stejná. Interní komponenty se za ta léta změnily, takže je možné, že problém mají opravdu jenom první verze do roku 2015. Tam byl problém v tom, že umíraly paměti, protože průtok dat byl mnohem větší, než se původně předpokládalo. Majitelé S/X kupují novější MCU už jenom kvůli většímu výkonu a možnostem jako jsou hry, Netflix atd, které jednička nepodporuje.

              1. Tady ctu neco jineho z uterka (takze dva dny
                Tady ctu neco jineho z uterka (takze dva dny zpatky)
                https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/4779592/

                henderrj, Tuesday at 7:26 PM
                I checked with Tesla today, my MCU having to be rebooted with the 2-minute scroll button hold, and they still will not put an MCU2 in it…

                Ale zdejsi teoreticti experti to zda se vi lip…
                EDIT: ale pokud mas odkaz na nekoho, komu to oficialne namontovali (ne samodomo retrofit z nejake bouracky), rad se poucim.

                1. Uznavam, nejake vyjimky z drivejska zjevne existuji.
                  Uznavam, nejake vyjimky z drivejska zjevne existuji.

  5. Skoda ze je tu jen nekolik vět. Treba krome delky je
    Skoda ze je tu jen nekolik vět. Treba krome delky je zajimavym udajem rozvor.
    Pusobi to slusnym dojmem, takovy maly crossover, vidim zadni maly previs a tak kufr jakstakz. Predek je „dvoupatrovy“ a pripomina i3. Mohutna a vysokopolozena predni hauptna naznacuje, ze by pod ni mohl byt druhy kufr(ik). Q zaverem.. v cem jsou prakticke vodorovne plochy v cerne barve?? Pro mne brrr.

Napsat komentář