Mikrohybridní Citroen C4 e-HDi TEST
Mikrohybridní Citroen C4 e-HDi
myCopter - létající auto budoucí městaFUTURE
myCopter - létající auto budoucí města
Škoda City Car - malé auto z ČeskaŠKODA
Škoda City Car - malé auto z Česka
Toyota Prius plug-in hybrid umí 3 l/100TEST
Toyota Prius plug-in hybrid umí 3 l/100

Opel Insignia na LPG: dojezd 1700 km

Jan Horčík - 24 Červenec 2012

Z Rüsselsheimu přichází příjemná zpráva: Opel Insignia je nyní k dispozici také v LPG variantě. Přeplňovaný 1,4l ecoFLEX motor upravený pro chod na LPG lze objednat přímo z továrny pro všechny tři typy karoserií – sedan, hatchback i kombík Sports Tourer.auto na plyn Opel Insignia ecoFLEX LPG

Opel Insignia ecoFLEX LPG - novinka z dílny Opel, auto na plyn s dojezdem až 1700 km
foto: Opel

Nový Opel Insignia LPG ecoFLEX nabízí výkon 140 koní se spotřebou 7,6 l/100 km! Cena v Německu začíná na 28 150 euro vč. DPH za čtyřdveřovou sedan variantu. Inženýři využili v upraveném motoru pevnější písty a optimalizovali kontrolní jednotku motoru.

Všechny verze s LPG pohonem jsou vybaveny 6stupňovou manuální převodovkou. Nádrž na LPG má kapacitu 42 litrů, najdete ji v místě rezervy. Tak zůstal zachován celý objem kufru. K dispozici jsou i potřebné redukce, aby bylo možné LPG tankovat po celé Evropě.

S plnou LPG nádrží má Insignia dojezd 500 km, pokud navíc využijete i benzín, zvyšuje se celkový dojezd auta na výborných 1700 km. K přepínání mezi pohonem na benzin a LPG slouží tlačítko na palubní desce. Vpusť pro LPG najde řidič hned vedle otvoru pro benzín.

Opel s pomocí Insignie rozšiřuje svou nabídku vozů na LPG. Až dosud si zákazníci mohli vybrat z modelů Opel Corsa, Opel Meriva a Opel Astra.

Pro zajímavost: v Německu je LPG k dispozici u 6500 čerpacích stanic, tedy asi 45 % z celkového počtu. V ČR je to několik stovek míst. V celé Evropě pak asi 35 000.

tisková zpráva
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den. Je skvělé, že automobilky vyrábějí vozidla i na pohon lpg. Ale tento Opel nemůže mít dojezd 1700 km. Na benzínovou nádrž 70 l může dojet kolem 920 km při průměrné spotřebě 7.6 l na 100 km. Na lpg nádrž 42 l najede při spotřebě 8.4 l kolem 500 km. Celkově tedy kolem 1400 km. Na lpg jezdí vozidla s vyšší spotřebou asi o 10-15 % oproti spotřebě na benzín. Vlastním vozidlo, které má přestavbu na lpg a dobře vím jaká je spotřeba na benzín a na lpg. Pokud výrobce udává dojezd 1700 km, tak je to čistě teoreticky. Víme všichni moc dobře, že udávaná spotřeba vozidla zapsaná ve velkém techničáku, vůbec nesouhlasí se skutečnou apotřebou. Přeji všem hezký den. Zdeněk

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobry den,

udavana spotreba 7,6l/100km zde je v provozu na LPG, jinak je spotreba benzinu o cca 2l/100km nizsi. Dle vyrobce. Tedy cca 1280km na benzin a zbytek bude na plyn. Tech 1700 bude realnych s lehkou nohou :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den Martine. Myslím, že se mýlíte. V článku se píše, že dojezd na 42 l nádrž lpg je 500 km. Spotřeba lpg vychází na 8,4 l na 100 km. Benzínová nádrž má kapacitu 70 l. Na zbývajících 1200 km by potom muselo mít auto spotřebu 5,8 l na 100 km. Neříkám, že spotřeba 5,8 l na benzín je nereálná, ale v provozu je těžko dosažitelná. Přeji všem hezký den. Zdeněk.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, spočítal jste to skoro přesně. Udávaná spotřeba na benzín je v této motorizaci 5.7l/100km. Nemůžeme zde řešit jestli spotřeby a dojezdy udavané výrobci jsou reálné či nikoliv. Dle hodnot dodaných výrobcem dojezd 1700 km bude při nejhorším papírově.

Pokud budeme řešit reálnou spotřebu nemá to žádný smysl. S jedním autem jezdím za 6,2l/100km, moje přítelkyně za 5,4l/100km. Někdo jiný bude argumentovat že s tím stejným autem jezdí za 7l/100km a někdo další řekně že jsme pitomcí protože nejezdíme stejné trasy, takže to nemůžeme hodnotit. Pouze u jednoho auta jsem měl reálnou spotřebu stejnou jako udával výrobce, ale pouze a jen s velmi lehkou nohou :) a mimo velká ucpáná města. Na víc se stářím auta a stoupajícím počtem najetých km spotřeba také může stoupat.

Z toho co vím o normách na spotřeby, měly by auta v "testu" být hodnoceny podle stejných podmínek, které ovšem těžko najdeme v reálném provozu, v každém městě, v každě rodine, v každém řidiči. Nezbývá než hodnotit spotřeby papírově :(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to ale vyvolava celkom logicky zaver: pokial vyrobca neudava pravdivý udaj o spotrebe, v com este nehovori pravdu ? :) ..logicky z toho plynie predpoklad, ze vsetkom. Meral uz niekto skutocny objem a vahu auta ? skutocny odpor auta ? a co spina na aute ? Je to klamstvo alebo schovavanie sa za "laboratorne podmienky" nasobene bulharskou konstantou ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ted to asi uplne zkazim, ale je skoda ze tam nejsou baterie na dojezd 160km.
Super auto pro toho kdo opravdu hodne a intenzivne jezdi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Děkuji za odpověd ale očekával jsem výpočet, odkaz je sice pěkná věc ale nevysvětluje kde se vzala udávaná hodnota spotřeby.

ps: možná dělám chybu já a rád se přiučím.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle dat na stránkách výrobce má objem nádrže na benzín klasická Insignia 70L + 42L LPG : 1700km = 6.58L/100km

Kde se vzala průměrná hodnota 7,6L/100km?
Když 42L LPG podle Vás vystačí na 500km? To je 8,4L/100km a ani průměr benzín/LPG tuto hodnotu nestvoří.

Tedy pokud mám správné údaje.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Vzala se v této tiskové zprávě Opelu.

---

šéfredaktor magazínů Hybrid.cz a Ekologické bydlení

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic

zajímavé články