Opel Ampera-e: nová videa přibližují přelomový elektromobil

Opel Ampera-e je sesterský vůz elektromobilu Chevrolet Bolt. Značka Chevrolet v Evropě příliš neuspěla, a tak teď GM raději sází na (zatím ještě) svůj Opel.

Elektromobil Opel Ampera-e půjde do prodeje v Evropě už během června 2017. Jako první dostane auto elektromobilní mekka Norsko. Následovat budou Německo, Nizozemsko, Francie a Švýcarsko.
foto: Opel

„Zatím ještě“ je v závorce proto, že se objevují spekulace o možném prodeji Opelu francouzskému konglomerátu PSA. Což by mohlo a nemuselo uvedení elektromobilu Opel Ampera-e v Evropě ovlivnit.

Nová propagační videa pracují s dojezdem 520 km dle normy NEDC. Podle přeci jen střízlivější americké normy EPA ujede Chevrolet Bolt v pohodě 380 km v reálných podmínkách, což potvrzují u první nezávislé testy.

Auto nabídne prostor pro pět dospělých a až 381 litrů v zavazadelníku. Výkon je 150 kW, zrychlení z 0-50 km/h během 3,2 sekundy. O konektivitu a infotainment se stará 10,2″ dotykový displej a neustálé připojení k internetu.

Opel

30 Comments on “Opel Ampera-e: nová videa přibližují přelomový elektromobil”

      1. Ja najezdim podstatne mene km/rok nez 40TKm a presto mam EV.
        Ja najezdim podstatne mene km/rok nez 40TKm a presto mam EV. Navic uvazuju o vymene za lepsi.
        Nechapu ty kecy o vyplati/nevyplati. Podle toho kriteria by jsme vsichni jezdili Dacii, nebo Tata Nano.
        Jak se nekomu muze vyplatit DB, BMW, AUDI atd.???
        Kriterium je, kolik jsem ochotny/schopny vydat za nejake auto.
        Kdyz vas neco upouta a mate na to finance, tak odmente se.

          1. Proc by to mel byt nesmyslny prispevek? Ackoliv je to pro
            Proc by to mel byt nesmyslny prispevek? Ackoliv je to pro vetsinu mistnich nepochopitelne, pokud dotycny neni EV nadsenec, tak mi naklady prijdou jako validni kriterium pro porovnani. Stejne jako vzhled, komfort, „(ne)smradlavost“ nebo riziko infarktu, kdyz rano specham a zjistim, ze v noci vypadl jistic a mam prazdno 🙂

            1. Právě, že náklady v případě ropáka jsou bez
              Právě, že náklady v případě ropáka jsou bez započtení externalit. No a jsou vychcánkové, kteří oje.ou cokoli, hlavně že je to levné. Nelze se divit, bezohlednost, hamižnost, nadutost a vyžírkovost je oněm frikulínům vštěpována od mala.

    1. Že to smrdí, že to vrieska, to mi je jedno. Čo ma je po
      Že to smrdí, že to vrieska, to mi je jedno. Čo ma je po druhých, hlavne, aby Ja som sa mal dobre. No, a po mne potopa. Kašlem na nejaké životné prostredie. Čo mám z neho, keď budem hniť niekde v truhle?
      S takýmto názorom sa bohužiaľ stretávam až príliš často.

      1. Kdyz se nad tim opravdu hluboce zamyslite, tak z hlediska
        Kdyz se nad tim opravdu hluboce zamyslite, tak z hlediska ciste logickeho, by nejvetsim pocinem pri ochrane prirody bylo zabiti co nejvetsiho mnozstvi lidi, nejlepe zijicih v blahobytu zapadu. Ti zatezuji prirodu nejvice a jejich neexistence uspori nejvice zdroju. A ja myslel, ze tim nakladakem do lidi najizdeli teroriste, ale ono to byli hodni ekologove chranici planetu zemi. Pokud chcete pomoci zemi, zacnete globalne regulovat porodnost a auta nechte az jako krok cislo 256. Jinak jsou to kecy samolibych hlupaku, co maji potrebu si dokazovat, ze jsou ekologicti, protoze oni na tu ekologii maji, ze? Nebo si myslite, ze v tech feliciich a jinych pleckach ti lide jezdi jen proto, ze chteji skodit prirode?

    1. 4 generácia fortwo bola predstavená už minulý rok v
      4 generácia fortwo bola predstavená už minulý rok v Pariži.. Vie redakcia alebo dakto dáke podrobnejšie údaje o aute? Kedy sa objaví v ponuke? Cena? Na Slovensku je dotácia 5000 eur na elektromobil.. To by sa to auto mohlo dostať dostať na 17-18000..este ma zaujima kde skončí cena Ioniq Plug-in.

  1. Takže dojezd v zimě a na dálnici max. 150-180 Km viz.
    Takže dojezd v zimě a na dálnici max. 150-180 Km viz. minulej test Mercedesu. A pak se to bude 30 hodin dobíjet 2 Kw z bežný zásuvky s sežere to 60 kWh v hodnotě 120-300 Kč podle tarifu.
    Cena za DC dobíjení ani raději nepočítat.

      1. Korektnější by bylo tvrdit, že „jízda vysokou rychlostí
        Korektnější by bylo tvrdit, že „jízda vysokou rychlostí je vysoce energeticky náročná“, protože to je prostě fyzika. U spalováků vychází spotřeba město/dálnice tak nějak šul nul, protože účinnost spalovacího motoru je při jízdě po městě s častými rozjezdy a brzděním ještě mnohem mizernější než normálně.

    1. Zima ubírá baterce sice procenta ale s Mercedesem to nejde
      Zima ubírá baterce sice procenta ale s Mercedesem to nejde srovnávat. U Boltu s tepelným čerpadlem zima ubere násobně méně.
      A také má skoro 2x větší baterii.

      V jiném článku tady psali, že Bolt ujede 150 km/h rychlostí 250 km. „normální“ dálniční rychlostí 300km.
      Když odečte topení v zimě tak bych řekl že ujede minimálně 250 i v zimě.

      150 to už by byl asi extrém.

    2. Vase prognozy by platily pri mrazech -25º C. V Evrope mame
      Vase prognozy by platily pri mrazech -25º C. V Evrope mame takove teploty mozna 1-2 x za rok a to jeste v noci, kdy skoro nikdo nejezdi. V takovem mrazu nejezdi skoro zadny diesel, protoze zamrzne naftovy filtr. Nezijeme na sibiri, tak nechapu proc tady uvadite takove hoaxy.

      1. Uvidíme … však ho jistě Radovan rád prověří v testu,
        Uvidíme … však ho jistě Radovan rád prověří v testu, rád se nechám překvapit jistě bude záležet na izolacích a hlavně nevíte jestli má el. vytápěný okno to by mohlo hodně ušetřit při námraze a sněhu na okně?
        Podle testu i3 ta asi tep. čerpadlo měla a s poloviční baterií dala 100-120 Km nedálniční rychlostí při -10 st.
        Nechci být skeptik,ale osobně na tom autě nevidím nic revolučního jedině že má velkou baterii. Rád se nechám poučit
        jestli má řádově lepší aerodynamiku, účinnost měniče rekuperace a el. motoru než třeba vývojově 10 let starý Miev.

        1. Pokrok v efektivite je videt napriklad u noveho Ioniqu. S
          Pokrok v efektivite je videt napriklad u noveho Ioniqu. S 28kWh dojede dal nez Leaf s 30kWh. Kolik jde na vrub lepsimu cw a kolik na lepsi polovodice je tezke odhadnout, ale oboji ma zasluhu na vetsim dojezdu.
          Co by podle vas znamenalo revolucni pokrok u EV?

    1. prečo?
      Ak má Opel zmluvu s Chevi o dodávke XY kusov Opel

      prečo?

      Ak má Opel zmluvu s Chevi o dodávke XY kusov Opel Ampera E, tak zmena majiteľa nehrá rolu. Samozrejme ak sa PSA a Chevi dohodli inak, tak potom to môže a nemusí ovplivnit predaj tohto auta v EU….tak ako píše redaktor.

      Inak ten dojazd 380km už je krásne číslo. Škoda že nedali o 100 litrov väčší kufor, takto je to LTT.

    1. Já tomu pořád nevěřim, že by GM Opla prodal.. O tom, že
      Já tomu pořád nevěřim, že by GM Opla prodal.. O tom, že by ho měla koupit Magna, nebo PSA už se psalo, ale nikdy to nedopadlo a doufám, že to nedopadne ani teď. GM do Oplu v posledních letech investoval jistě nemalé peníze, má obměněnou výrobní řadu a celkem slušně našlápnuto. Určitě je ten prodej pouze otázkou peněz, neboť všechno se dá koupit, ale myslim si, že žabožrouti mají svejch problémů dost a peněz málo. Možná je to jen nějaký blaf s cílem krátkodobě ovlivnit cenu akcií.

Napsat komentář