Tesla Model S s pohonem 4×4 už začátkem roku 2014

Podle magazínu The Verge nabídne automobilka Tesla Motors začátkem roku 2014 novou verzi elektromobilu Tesla Model S, a to s pohonem 4×4. Tato verze je ostatně už delší dobu diskutována a její příchod byl jen otázkou času.

Tesla chystá už na začátek roku 2014 nové varianty svého vlajkového (a zatím jediného dostupného) modelu – Modelu S
foto: Tesla Motors

Že Tesla chystá nové varianty elektromobilu Model S už víme delší dobu. Elon Musk o nich tvrdí, že budou “velmi zajímavé”. No ještě aby ne. Model S jako čtyřkolka si jasně troufne na vyšší výkon, a tedy rychlejší sprinty, což by mělo přilákat další zákazníky.

Kromě 4×4 verze elektromobilu Model S se ale spekuluje také o kombíku a nové verzi s větší baterií (údajně až 120 kWh). S tím by ostatně korelovalo i aktuální průběžné zvyšování výkonu dobíjecích stanic Supercharger právě na 120 kW.

20 Comments on “Tesla Model S s pohonem 4×4 už začátkem roku 2014”

        1. co se týče 4×4 tak bych s
          co se týče 4×4 tak bych s jistoto vsázel na další motor (přesněji řečeno opět dvojici motorů s převodovkou) vepředu, jednak to takto má řešeno i Model X a hlavně ono není kudy ten kardan protáhnout, vadí tam ten battery pack.

          Já bych na současnou technologii Li-ion nebyl tak přísný. Dokonce bych řekl, že to hlavní co teď hned potřebujeme je akorát snížit jejich cenu pod 100USD/1kWh. Totiž on osobní elektromobil je zrovna druhé nejnevděčnější „zařízení“ co se týče požadovaného poměru výkon/objem/hmotnost na vše co má mít na palubě (mimochodem na prvním místě je elektrické letadlo). A tak tady bude problém asi vždycky.

          Na druhou stranu:

          1) když bych si vzal tu 120kWh (ona by stačila i současná 85kWh) baterii a dal ji do sklepa (tam je mi hmotnost 500-750kg ukradená a s velikostí už vůbec problém není), tak spolu s fotovoltaikou na střeše získám plnohodnotný ostrovní systém.

          2) když naplním lodní kontejner průmyslovými LiFePO4 a přidám výkonový měnič na 3x400V TN-S, tak dostanu kapacitu/výkon na pokrytí týdenní spotřeby menší vesnice. Nebylo by nakonec efektivnější dovážet elektřinu v lodních kontejnerech po kolejích elektrickým vlakem, než to tahat rozvodnou soustavou 😉 ?

          1. A co by s te povedali na
            A co by s te povedali na spalovak, ale so 70% ucinnostou namiesto dnesnych 30%, zanedbatelnymi vyfukovymi plynmi hlboko pod normami, s vykonom 250 koni o objeme 1,2 L a spotrebou 3 L na 100 Km? Potom by sme tazke baterky nemuseli vobec riesit…

            rtugroup.com/media-files/faster-mraz-proti-teplu.pdf

        2. Šup použít google a
          Šup použít google a podívat se na powertrain Model S…

          Nmeá to převodovka, jen reduktor a diferenciál ve výšce battery packu, auto nemá středový tunel…

          A jaká je výhoda elektrického motoru? Nezávislost na stávající filozofii spalovacího pohonu, vždyť i připojitelná zadní náprava v případě zhoršení trakce se dá u mild hybridů provést pomocí elektromotoru bez kardanu;)

    1. Proc myslite, ze pridanim
      Proc myslite, ze pridanim 50kg na druhy mensi motor k predni naprave stoupne celkova hmotnost auta o 1400kg? 🙂

      Navic 120kWh baterie by nemela vliv na hmotnost oproti 85kWh baterii (nebo jen minimalni), protoze k takove kapacite by se uz muselo pouzit jine chemie samotnych clanku, napr. kremikova anoda misto uhlikove.

      1. Těch 50kg na přední motor
        Těch 50kg na přední motor je odhad? Ono by to podle mého názoru odpovídalo samotnému asynchroňáku, ale pokud by to mělo být za celý přední powerpack (motor+převodovka+diferenciál+spojka+regulátor) tak by 50kg byla skvělá hodnota. Já bych to viděl na nějakých 80-100kg za komplet

        S tou baterkou je to docela záhada. Pokud by měl zůstat stejný počet článků, tak by energie uložená v jednom článku musela vzrůst ze současných 10,8Wh na cca 15Wh a to je skoro o 40%. Dneska umíme spolehlivých 11,8Wh. Já bych to viděl spíše na prostorovou optimalizaci thermal managementu baterie, aby se tam prostě vešlo těch článků víc. On je v současné verzi docela rozlezlý. Ale to vařím z mlhy.

        Ty před 3roky ohlášené a dosud nikým neviděné 4000mAh články s uhlíkovou anodou měli umět „jen“ cca 13,6Wh, což by stejně nestačilo.

        1. Ano tech 50kg byl tezky
          Ano tech 50kg byl tezky odhad. Motor z Roadsteru vazil necelych 70lb (31kg).
          U Modelu X (a tedy i Modelu S) predni motor ma byt oproti zadnimu mensi a mene vykonny takze i lehci a tech 30-40kg na motor mi prislo rozumne cislo. Plus „par“ kilo na ten zbytek. I kdyby to bylo 80kg misto 50kg, tak to vyjde na stejno.

  1. pohon 4X4 pro model S
    pohon 4X4 pro model S určitě bude zajímavé rozšíření nabídky, ale z hlediska „technického pokroku“ mě to ze židle moc nezvedá, místa u přední nápravy v modelu S je více než dost.

    Jestli ale opravdu dokáží nacpat 120kWh baterii do stejné šachty a co víc, jestli to dokážou uvést do prodeje již příští rok, tak už Muska ani chválit nebudu, ale budu místo toho o to kritičtější ke všem ostatním 🙂

Napsat komentář