Počátkem letošního roku Praha schválila dotaci pro Pražské služby na nákup pěti nových svozových vozů a samosběrných čistících vozů s filtrem prachových částic a pohonem na stlačený zemní plyn. Popeláři na CNG budou tišší a ekologičtější. Jenže v Japonsku na to jdou ještě trochu jinak.
Japonská společnost Kyokuto Kaihatsu Kogyo se dohodla s Mitsubishi Motors na tom, že ve svých popelářských vozech využije baterie z elektromobilu iMiEV. Ale nikoliv pro jejich pohon, nýbrž pro pohon lisovacího kontejneru. V normálních popelářských vozech musí být při lisování v běhu dieselový agregát. Elektrický pohon pro lis umožní snížit emise a především hlučnost popelářů.
Kyokuto Kaihatsu Kogyo se už několik let zabývá vývojem elektrického pohonu pro lisy svých popelářských vozů. Inženýři za tu dobu stačili zjistit, že nejvhodnější baterie pro jejich vozy má právě nový malý městský elektromobil Mitsubishi iMiEV. A tak se samozřejmě po dohodě s Mitsubishi rozhodli je využít.