Úsporné vznětové motory jsou dnes jedním z hlavních argumentů proti hybridům. Moderní diesely dokážou snadno dosáhnout spotřeby srovnatelné, nebo dokonce nižší než např. Toyota Prius. Otestovali jsme proto nový Peugeot 207 HDi 99g vybavený přeplňovaným čtyřválcem o objemu 1,6 litru.
Automobilka Peugeot se snažila seč mohla, aby se nová 207ka mohla pochlubit co nejnižší spotřebou. Aerodynamický koeficient cx se podařilo srazit až na vynikající hodnotu 0,274 (standardní 207ka má 0,30). Svou roli hrají také pneumatiky Michelin s nízkým valivým odporem. Zdaleka největší přínos však má nově naladěný motor.
Úsporný diesel
Šestnáctiventilový vznětový čtyřválec byl v modelu ve Francii prodávaném jako Peugeot 207 Économique poprvé představen na autosalonu v Ženevě roku 2009. Nejoblíbenější malý hatchback v Evropě tak získal motorizaci, která se dokáže dostat těsně pod emisní hranici 100 g/km při papírové průměrné kombinované spotřebě 3,8 l/100 km.
Co je to HDi?
Hospodárnější než původní dieselové motory, motor HDi umožňuje dokonalejší spalování. Díky vysokotlakému (až 1800 barů) vstřikování společnou rampou (Common rail), jemnému a rovnoměrnému rozptýlení palivové směsi ve spalovací komoře, umožňuje dokonalé a homogenní spalování a lepší reaktivitu motoru. Motor HDi může navíc fungovat až s 30 % bionafty, což umožňuje ještě větší snížení přímých emisí CO2.
Čím to? Především díky novému softwaru pro management motoru a přidání tepelného výměnníku
Spotřeba
Svou roli při stlačování spotřeby hraje samozřejmě i zmíněná aerodynamika. Té napomohlo snížení podvozku o 5 mm, speciální odpružení, optimalizace vzduchových vstupů, zadní křídlo, speciální kryty kol a další zdánlivé maličkosti.
S modelem Peugeot 207 HDi 99g ve výbavě Active jsme najezdili celkem 970 km s průměrnou spotřebou 5,15 l/100 km. Naše cesty vedly z Prahy do Českých Budějovic, Českého Krumlova a zpět a následně auto jezdilo především v polabské nížině, v Praze a okolí.
Po 320 km převážně městského a meziměstského provozu jsme naměřili spotřebu 5,28 l/100 km. Jakmile jsme vyjeli mimo město, klesla spotřeba na příjemných 4,6 l/100 km při obsazení dvěma dospělými osobami. Na dálnici pak se spotřeba opět zvýšila k hodnotě kolem 5,5 l/100 km při rychlostech kolem zákonného limitu 130 km/h.
Základní technické specifikace | |
Název: | Peugeot 207 HDi 99g |
Typ: | diesel |
Výrobce: | Peugeot |
Max. rychlost: | 185 km/h |
Hmotnost (kg, provozní): | 1204 |
Objem palivové nádrže (l): | 50 |
Výkon: | 90 koní |
Motor: | diesel 1.6l |
Zrychlení z 0 na 100 km/h: | 11,7 s |
Spotřeba (l/100 km): | od 3,8 do 5,5 |
Emise (g/km): | 99 |
Karoserie: | hatchback, pětidveřový |
Zavazadlový prostor (l): | 270 |
Cena: | od 373 900 Kč |
Pro i pár proti
Daní za maximální důraz na spotřebu je tvrdý podvozek, pod kterým je cítit kdejaká nerovnost. V nízkých rychlostech působní možná až příliš lehce posilovač řízení. Párkrát také překvapila řadící páka, která se zdála jakoby „gumová“ a trvalo o pár vteřin déle zařadit tu správnou rychlost. Potěší naopak indikátor řazení, který doporučuje kdy zařadit vyšší nebo nižší rychlost pro optimální spotřebu paliva. Maličkost, ale užitečná.
Pro mladé rodiny bez nebo s malými dětmi je Peugeot 207 HDi ideálním rodinným vozem. Dva dospělé dozadu naskládáte jen s obtížemi, ale standardní děti do 10 let se na stísněné zadní sedačky pohodlně vejdou. Dva dospělí vpředu mají naopak více než dostatek prostoru. Pokud se zadní sedačky sklopí, dostane dvoučlenná rodina dostatek místa i pro objemnější zavazadla.
Hlučnost uvnitř vozu odpovídá dané třídě a nijak při řízení neruší. Navíc, úsporná 207ka není už z podstaty žádný závodník, takže ani ve vyšších rychlostech nemusíte honit otáčky do závratných výšin.
Peugeot 207 HDi 99g se dodává pouze ve výbavě Active, která zahrnuje čtyři airbagy (čelní a boční pro řidiče i spolujezdce), klimatizaci, rádio s CD a MP3 přehrávačem, elektrické ovládání zrcátek a předních oken, výškově a podélně nastavitelný volant, mlhovky a systémy ABS, EBFD a EBA. Cena této verze začíná na 373 900 Kč.
Hodnotící tabulka | |
kvalitní přístrojová deska | vyšší cena |
netuctový design | tvrdý podvozek |
nízká spotřeba | |
Hodnocení: |
Já mám peugeot 207 1.6 HDI
Já mám peugeot 207 1.6 HDI 66 kW třídveřový, a palubní počítač mi ukazuje dlouhodobě 4,2 l. Při cestě do Chorvastka částečně polovina po dálnici tam a zpět celkem najeto 1920 km sem měla na tuto cestu 3,9 l/100 km.
Po přepočítání dle tankování to vychází 4,4 dlouhodobá a 4,2 na Chorvatsko.
Jinak super. bez připomínek.
Šotka tam máte pořád,
Šotka tam máte pořád, navíc srovnáváte celkem malý vůz s vozem nižší až střední třídy: „Úsporné vznětové motory jsou dnes jedním z hlavních argumentů proti hybridům. Moderní diesely dokážou snadno dosáhnout spotřeby srovnatelné, nebo dokonce nižší než např. Toyota Prius“. Toto není pravda, nedokážou už z principu. Podle Carnotova cyklu nemůžete u reálného spalovacího motoru dosáhnout lepší účinnost než asi 40%.Prius má nižší kombinovanou spotřebu (4,3) a je větší, právě proto, že účinnost elektromotoru (95%) a rekuperace výrazně zvyšují celkovou účinnost.
No, to je ale hovadina, co
No, to je ale hovadina, co jste vyplodil.
moje přímení je Šotka a
moje přímení je Šotka a vlastním také peguet 206.HDI V autě nemám žádného šotka ale zmetka který se postupně rozlezl do celého auta. Už jsem na opravách zaplatil půlku dalšího auta. Původní cena 530 000. V roce 2000. Opravy respektive výměny dílů ( dneska se už neopravuje ) 200 150 kč. Kdo má zájem dám vůz zdarma za odvoz. Pojízdný a STK do roku 2016. Neznám horší auto má jen hezký kabát ale co je pod sukní stím si kolikrát neporadili ani v servisu PEGUET. Správná volba už nikdy peguet !!!!!!!!!!
Naskladat 4 dospele dozadu?
Naskladat 4 dospele dozadu? To ani naskladat 4 deti nebude snadne :o) Je videt, ze realne hodnoty spotreby jsou dosti vzdalene tem papirovym. Oktavka mi musi holt jeste chvili pojezdit… ekologicka jako tohle vozitko asi neni, ale zere mene.
Díky za upozornění,
Díky za upozornění, šotka jsme opravili. Je pravda, že jezdit za 3,8 l/100 km se nám nepodařilo, ale ani ta spotřeba kolem 4,5-5,0 l/100 km není špatná.