Test: Peugeot 207 HDi 99g – úsporný diesel

Úsporné vznětové motory jsou dnes jedním z hlavních argumentů proti . Moderní dokážou snadno dosáhnout spotřeby srovnatelné, nebo dokonce nižší než např. . Otestovali jsme proto nový Peugeot 207 HDi 99g vybavený přeplňovaným čtyřválcem o objemu 1,6 litru.  

Peugeot 207 HDi 99g Peugeot 207 HDi 99g Peugeot 207 HDi 99g


Automobilka Peugeot se snažila seč mohla, aby se nová 207ka mohla pochlubit co nejnižší spotřebou. Aerodynamický koeficient cx se podařilo srazit až na vynikající hodnotu 0,274 (standardní 207ka má 0,30). Svou roli hrají také s nízkým valivým odporem. Zdaleka největší přínos však má nově naladěný motor.

Úsporný diesel

Šestnáctiventilový vznětový čtyřválec byl v modelu ve prodávaném jako Peugeot 207 Économique poprvé představen na roku 2009. Nejoblíbenější malý v tak získal motorizaci, která se dokáže dostat těsně pod emisní hranici 100 g/km při papírové průměrné kombinované 3,8 l/100 km.

Co je to HDi?

Hospodárnější než původní dieselové motory, motor HDi umožňuje dokonalejší spalování. Díky vysokotlakému (až 1800 barů) vstřikování společnou rampou (Common rail), jemnému a rovnoměrnému rozptýlení palivové směsi ve spalovací komoře, umožňuje dokonalé a homogenní spalování a lepší reaktivitu motoru. Motor HDi může navíc fungovat až s 30 % , což umožňuje ještě větší snížení přímých emisí CO2.

Čím to? Především díky novému softwaru pro management motoru a přidání tepelného výměnníku EGR (tzv. „recirkulace spalin“), který ochlazuje výfukové plyny opětovně vháněné do pohonné soustavy. Navíc inženýři upravili také pětistupňovou manuální převodovku, která si teď snadno poradí i s otáčkami těsně nad volnoběhem.

Spotřeba

Svou roli při stlačování spotřeby hraje samozřejmě i zmíněná . Té napomohlo snížení podvozku o 5 mm, speciální odpružení, optimalizace vzduchových vstupů, zadní křídlo, speciální kryty kol a další zdánlivé maličkosti.

S modelem Peugeot 207 HDi 99g ve výbavě Active jsme najezdili celkem 970 km s průměrnou spotřebou 5,15 l/100 km. Naše cesty vedly z do , a zpět a následně auto jezdilo především v polabské nížině, v Praze a okolí.

Po 320 km převážně městského a meziměstského provozu jsme naměřili spotřebu 5,28 l/100 km. Jakmile jsme vyjeli mimo město, klesla spotřeba na příjemných 4,6 l/100 km při obsazení dvěma dospělými osobami. Na pak se spotřeba opět zvýšila k hodnotě kolem 5,5 l/100 km při rychlostech kolem zákonného limitu 130 km/h.

Základní technické specifikace
Název: Peugeot 207 HDi 99g
Typ: diesel
Výrobce: Peugeot
Max. rychlost: 185 km/h
Hmotnost (kg, provozní): 1204
Objem palivové nádrže (l): 50
Výkon: 90 koní
Motor: diesel 1.6l
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,7 s
Spotřeba (l/100 km): od 3,8 do 5,5
Emise (g/km): 99
Karoserie: hatchback, pětidveřový
Zavazadlový prostor (l): 270
Cena: od 373 900 Kč

Pro i pár proti

Daní za maximální důraz na spotřebu je tvrdý , pod kterým je cítit kdejaká nerovnost. V nízkých rychlostech působní možná až příliš lehce posilovač řízení. Párkrát také překvapila řadící páka, která se zdála jakoby „gumová“ a trvalo o pár vteřin déle zařadit tu správnou rychlost. Potěší naopak indikátor řazení, který doporučuje kdy zařadit vyšší nebo nižší rychlost pro optimální spotřebu paliva. Maličkost, ale užitečná.

Pro mladé rodiny bez nebo s malými dětmi je Peugeot 207 HDi ideálním rodinným vozem. Dva dospělé dozadu naskládáte jen s obtížemi, ale standardní děti do 10 let se na stísněné zadní sedačky pohodlně vejdou. Dva dospělí vpředu mají naopak více než dostatek prostoru. Pokud se zadní sedačky sklopí, dostane dvoučlenná rodina dostatek místa i pro objemnější zavazadla.

Hlučnost uvnitř vozu odpovídá dané třídě a nijak při řízení neruší. Navíc, úsporná 207ka není už z podstaty žádný závodník, takže ani ve vyšších rychlostech nemusíte honit otáčky do závratných výšin.

Peugeot 207 HDi 99g se dodává pouze ve výbavě Active, která zahrnuje čtyři airbagy (čelní a boční pro řidiče i spolujezdce), klimatizaci, rádio s CD a MP3 přehrávačem, elektrické ovládání zrcátek a předních oken, výškově a podélně nastavitelný volant, mlhovky a systémy ABS, EBFD a EBA. Cena této verze začíná na 373 900 Kč.

Hodnotící tabulka
kvalitní přístrojová deska vyšší cena
netuctový design tvrdý podvozek
nízká spotřeba
Hodnocení: Hodnocení 4/5

6 Comments on “Test: Peugeot 207 HDi 99g – úsporný diesel”

  1. Já mám peugeot 207 1.6 HDI
    Já mám peugeot 207 1.6 HDI 66 kW třídveřový, a palubní počítač mi ukazuje dlouhodobě 4,2 l. Při cestě do Chorvastka částečně polovina po dálnici tam a zpět celkem najeto 1920 km sem měla na tuto cestu 3,9 l/100 km.

    Po přepočítání dle tankování to vychází 4,4 dlouhodobá a 4,2 na Chorvatsko.

    Jinak super. bez připomínek.

  2. Šotka tam máte pořád,
    Šotka tam máte pořád, navíc srovnáváte celkem malý vůz s vozem nižší až střední třídy: „Úsporné vznětové motory jsou dnes jedním z hlavních argumentů proti hybridům. Moderní diesely dokážou snadno dosáhnout spotřeby srovnatelné, nebo dokonce nižší než např. Toyota Prius“. Toto není pravda, nedokážou už z principu. Podle Carnotova cyklu nemůžete u reálného spalovacího motoru dosáhnout lepší účinnost než asi 40%.Prius má nižší kombinovanou spotřebu (4,3) a je větší, právě proto, že účinnost elektromotoru (95%) a rekuperace výrazně zvyšují celkovou účinnost.

    1. moje přímení je Šotka a
      moje přímení je Šotka a vlastním také peguet 206.HDI V autě nemám žádného šotka ale zmetka který se postupně rozlezl do celého auta. Už jsem na opravách zaplatil půlku dalšího auta. Původní cena 530 000. V roce 2000. Opravy respektive výměny dílů ( dneska se už neopravuje ) 200 150 kč. Kdo má zájem dám vůz zdarma za odvoz. Pojízdný a STK do roku 2016. Neznám horší auto má jen hezký kabát ale co je pod sukní stím si kolikrát neporadili ani v servisu PEGUET. Správná volba už nikdy peguet !!!!!!!!!!

Napsat komentář