Autosalon Brno 2007 – report

Se zpožděním, ale přece přinášíme fotografie a krátkou reportáž z akce Autosalon Brno 2007, která proběhla minulý týden v Brně.

Brněnský autosalon letos navštívil rekordní počet návštěvníků, totiž přes 140 000. Autosalon Brno se tak stává významnou akcí pro celou střední Evropu. Autosalonu se zúčastnilo přes 40 značek, včetně takových jako Brisk se svým speciálem Brisk RS 01 WRC, Lamborghini nebo Ultima.

Nás ale samozřejmě zajímala především alternativní paliva. V této souvislosti se v úterý 12.6. uskutečnila celodenní konference Road Transport & Enviroment (Silniční doprava a životní prostředí). Ta se zaměřila především na alternativní paliva dostupná i v ČR, tedy zemní plyn (CNG), biopaliva a nakonec i vodík, elektřinu a hybridní pohony. Lubomír Kolman ze společnosti RWE Transgas mimo jiné řekl, že v roce 2020 by mělo být v ČR kolem 350-450 veřejných plnících stanic s CNG. Zatím jich je třináct, naposledy byly otevřeny v Mladé Boleslavi a v Brně. Právě plyn vypadá jako pro ČR a obecně i Evropu nejvhodnější typ alternativního paliva, hned v závěsu jsou samozřejmě biopaliva jako bionafta.

Alternativní paliva ale nebyla pouze tématem odborných konferencí, ale také samotných vystavovatelů. Asi nejvíce se jim věnoval Renault, který představil celou řadu vozů s pohonem na bioethanol. Od roku 2004 nabízí Renault vozy Clio a Megane s pohonem na bioethanol zejména v Brazílii. V roce 2007 byl Megane na E85 uveden také v Evropě. Kromě toho si Renault dal závazek, že do roku 2009 bude 50% jeho benzinových motorů kompatibilních s bioethanolem.

NEC LCD TV

Biopalivům se věnoval také Peugeot, ovšem už v menší míře. U něj asi nejvíce zaujmul dvoumotorový koncept – bugina Hoggar. Peugeot i Renault navíc prezentovaly celou řadu malých městských vozů na benzinový nebo dieselový pohon. Ať už to byl Renault Twingo, Citroen C1, Peugeot 1007 nebo vozy Mitsubishi Colt či Suzuki Swift. Všechny patří do kategorie malých, šetřivých vozů s minimální spotřebou. Svůj stánek měla na autosalonu také značka Mini, která představila svůj nový model One. Ten se na první pohled příliš neliší od svých předchůdců, nicméně je vybaveno novými zážehovými motory DOHC Valvetronic. Nechyběl ani Smart se svými vozítky, především modelem Smart ForTwo.

Obecně bylo vidět, že i velké automobilky už kladou na slova ekologie, spotřeba a šetrnost větší důraz. Autosalon Brno je samozřejmě určen všem automobilovým nadšencům, ale i rodinám, které ekonomika vozu zajímá stále víc. Není pochyb o tom, že do budoucna si budou alternativní paliva ukusovat stále větší porci výstaviště.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii Autosalon Brno 2007.

One Comment on “Autosalon Brno 2007 – report”

Napsat komentář