O slovenské elektrické přestavby Voltia je zájem; dodáno 150 kusů a stovky přijatých objednávek

Slovenská společnost Voltia oznámila vyrobení 150. kusu stejnojmenného elektromobilu. Základem přestavby je Nissan e-NV200, kterému firma zvětší nákladový prostor.

Elektrická dodávka Voltia. Hlavním a prakticky jediný rozdílem proti Nissanu eNV200 je větší nákladový prostor. Auto využívá novou 40kWh baterii pro dojezd až 200 km.
foto: Voltia

Elektrické dodávky Voltia už dnes využívají firmy jako Direct Parcel Distribution, francouzský Chronopost (skupina LaPoste France), Menzies Distribution UK, DHL nebo Slovenská Pošta. Potkat je lze v Bratislavě, Nice, Paříži, Matseille, Dortmundu a dalších evropských městech. Od představení v roce 2017 jich bylo vyrobeno už 150.

auto elektromobily elektrická dodávka Voltia

Elektrická dodávka Voltia – zvětšený Nissan eNV200.
foto: Voltia

Slovenská Voltia nabízí u své přestavby 6 m3 nebo 8 m3 nákladového prostoru. 580 kg užitečné hmotnosti a dojezd až 200 km na jedno nabití. V současnosti je údajně objednáno několik stovek dalších kusů.

tisková zpráva

34 Comments on “O slovenské elektrické přestavby Voltia je zájem; dodáno 150 kusů a stovky přijatých objednávek”

    1. Nie je to preklep, je to fakt a hlavne tragédia. A ostuda
      Nie je to preklep, je to fakt a hlavne tragédia. A ostuda Nissanu, ktorý to mal robiť už dávno a s aspon 60kWh baterkou a normálnou nosnosťou. Takto sa s tým dá voziť akurát polystyrén a bublinková folia. Iný náklad to preťaží.
      A ťažné tiež nesmie byť. Ešte by to bolo normálne použitelné auto a to sa nesmie dovoliť za žiadnu cenu. Veď elektromobily sú k ničomu 🙁

      1. Pánové, díky za tipy. Chápu, že se to většině lidí
        Pánové, díky za tipy. Chápu, že se to většině lidí nevyplatí, a možná ani mně ne, bude záležet na cenové nabídce. Vemte to takhle. Mám dát milion za EV, které nechci (nepotřebuju – neplní mé potřeby), nebo milion do přestavby auta které chci (plní mé potřeby)?

        1. Jen aby ten milion vubec stacil. Pred casem tu nekdo psal, ze
          Jen aby ten milion vubec stacil. Pred casem tu nekdo psal, ze snad pul milionu padne na legalizaci.
          Nekdo jiny tvrdil, ze v UK jsou na prestavby min haklivi, takze cesta je prihlasit auto tam, prestavet, zlegalizovat a dovezt do CR.
          EDIT: Ani s jednim zkusenost nemam.

        2. Prestavba na elektromobil je u nas nerealna v kusovem
          Prestavba na elektromobil je u nas nerealna v kusovem mnozstvi. Lze vsak jit oklikou -realizovat prestavbu v nemecku nebo anglii, kde je to legislatvne docela pruchozi a pak auto prihlasit u nas s tim, te do tp pri dovozu budou urednici muset zapsat vsechny predtim provedene a schvalene modifikace, protoze EU..

    1. Jediná průchodná cesta je použít homologovanou baterku s
      Jediná průchodná cesta je použít homologovanou baterku s EHK 100R02 (čímž je dost omezena možnost přestavby) – získat tuhle homologaci pro jednu baterku na jedno auto = můžeš si jít koupit Teslu jen za tu homologaci a práci na baterce.
      Jen z téhle komponenty je patrné, že je zbytečné se patlat s motorem, měničem, EMC zkouškou a vykašlat se na to.

      1. Hmm, jenže pokud je to takhle, tak buď budu dál používat
        Hmm, jenže pokud je to takhle, tak buď budu dál používat spalovák (diesel), a vyhýbat se místům kam sním nesmím vjet (a že jich přibývá jak hub po dešti zejména v německu, a je jen otázka času, kdy se přidají další země včetně ČR), a nebo jsem na dlouhé roky bez auta.
        Nepotěší ani jedna varianta.

        1. Nebojte, oni vám tu nadšenci jsou schopni vysvětlit, že
          Nebojte, oni vám tu nadšenci jsou schopni vysvětlit, že elektromobil právě oni používají, je to nejlepší na světě, stačí říct, že je možná nejlepší, ale je smutné, že něco tak špatného je vlastně ta nejlepší možnost.
          Nicméně Vás chápu je to hodně blbá patová situace. Sám ji řeším tak, že jezdím auty, která se mi líbí a neřeším věk (a ani jejich emise, stará auta škodí životnímu prostředí, nová to mají ekologisticky dovoleno) – když jsem byl na měření emisí, tak řvali smíchy, že moje stará auta dosahovala emisí lepší než o generace novější vozy (tedy E4 naměřili ekvivalet vozům s E5 a E0 naměřili ekvivalent vozům E3), auto s E0 dokonce několikrát přeměřovali, protože tomu nechtěli uvěřit, že je to možné.

          1. Blábolíš nesmysly
            1. Jsem nadšenec a žádnej elektromobil

            Blábolíš nesmysly
            1. Jsem nadšenec a žádnej elektromobil nepoužívám.
            2. Už dáno tu říkame, že elektromobil je jen svěho druhu kompromis stejně jako spalovák. A že je něco nejlepší na světě tvrdíš jen ty.
            3. Pán si může koupit nového či ojetého hybrida, stejně jako to udělám já a zase bude moct jezdit všude.

            1. Ty jsi pro mě zvláštní případ tlučhuby
              Ty jsi pro mě zvláštní případ tlučhuby internetového…docela mě bavíš…a občas je fajn napsat kokotinu a pak se pobavit nad kukovou reakcí…nicméně je fajn, jak se potrefený kuk opět ozval :oD

              Na hybridy si počkám, jsem zvědav kdy je ekologisté vystřílí z nízkoemisních zón, protože jsou homologovány podle zrovna zakázaného eura :oD (tím nepoukazuji na špatnost hybridů, ale na to hon na čarodejnice, které páchá ekologistická inkvizice)

              1. Hubu tu tlučeš akorát ty. Argumenty nulové, dojmů plno,
                Hubu tu tlučeš akorát ty. Argumenty nulové, dojmů plno, logické myšlení už ti dávno havarovalo. Hybridy taky nejsou ideální řešení a taky tu nebudou na věky. EV už ukázala že je v pohodě nahraděj. Fňukej si dál nad tím jak je svět zlej a poděkuj VW že to s Dízlgejtem podělal celýmu autoprůmyslu :)))

            2. Obávám se, že ani v Hybridech jsem nenašel vyhovující
              Obávám se, že ani v Hybridech jsem nenašel vyhovující auto. Mě totiž nejde o dojezd (respektive jde, ale ne na jeden zátah – klidně budu co 250km hodinu rychlodobíjet – stejně pořád zastavuju na čůrání / protažení, a děti mají samozřejmě hlad nastřídačku). Nejde mi ani o zrychlení (rychlost) – aktuálně mám motor vyladěný na spotřebu tak, že zrychlení z 0 na 100 mám za 87 vteřin a nemám s tím problém. Co se rychlosti týče, zásadně se držím v zákonných limitech pro danou silnici.
              Mě jde o místo. Mám čtyři děti (tedy co vím), a jednu manželku (tedy zatím). Takže nás jezdí 6 a příslušný počet bagáže. Měl jsem VW Multivana T4 krátkého, a bylo nám to těsné, takže teď mám Multivana T5 lang a je to tak tak těsné, ale dostačující.
              Poradíte alternativu?
              Už chápete, proč jsem ochoten dát slušnou sumu za přestavbu na EV. Nebo myslíte, že v následujících cca 5ti letech přijde na trh šesti (a více místný) sériově vyráběný vůz s velkým zavazadlovým prostorem pod dva miliony Kč?

              1. V takovéhle situaci bych to neřešil a jezdil s T5 a
                V takovéhle situaci bych to neřešil a jezdil s T5 a vyhýbal se uzávěrám.
                Za pět let může být sitauce jak s ekologismem, tak i doma jiná a bude to řešitelné (některé děti odrostou a už nemají o společné cestování zájem atd).
                Jinak sedmimístná umí být Tesla (ale fakt nouzově) i hybrid např Prius+ (taky nouzově), bagáž pak na střechu, nebo na kouli do boxu (něco jako nosič na kola, akorát truhla). Je to děsné a je to jen pro situaci „nutně chci nejezdit čistým spalovákem). Ono bude i semimístnej minibus jako elektormobil, ale nedělal bych si iluze, že se to docuká aspoň těch 250 km.

              2. No jo to ale musíte napsat hned že potřebujete x místnou
                No jo to ale musíte napsat hned že potřebujete x místnou dodávku/autobus a ne bězný auto. Kdo to má poznat že jo?
                Z hybridů mě známých je největší Prius +. Ten je 6ti (7) místnej, ale vám bude stejně malej. Navíc si myslím, že se už přestává vyrábět.
                Má přijít VW Buzzík, ale nevím kolika místnej a pak už jen krátkodechý účelový EV dodávky co jsou všechno překopávky se směšnou baterií a pokud nebudou překopávky tak to bude asi hrůza. Dinosauři na to kašlali léta a tohle je teď důsledek. MPV kategorie nadobro zdechla a ani nevím zda se ještě vyráběj nějaký vany?

                Jo vlastně dělá, například Chrysler Pacifica v hybridu, ale o tom nevím jak moc je to kvalitní auto??
                https://bit.ly/2S5f13r

                Pak je tu PHEV dodávka od Fordu
                https://www.youtube.com/watch?v=sbsZc4Kj11E

                Nebo tahle šílenost od Toyoty :))
                https://www.youtube.com/watch?v=FqPckyNQeWU

                Mercedes sliboval ale nedodal
                https://www.autoevolution.com/news/mercedes-previews-v-class-plug-in-hybrid-van-revolution-in-geneva-live-photos-92866.html

                Francouzskej startup z roku 2015 existuje dodnes
                https://www.greencarreports.com/news/1101232_use-old-electric-car-batteries-to-electrify-used-vans-carwatt-suggests-video
                http://www.carwatt.net

  1. I kdyz nissana NV e 200 take mam tak to moc chytre udelany
    I kdyz nissana NV e 200 take mam tak to moc chytre udelany auto neni. Predek pro ridice zabira moc mista. Sedi se jsko za motorem a ne nad motorem jako u jinych typu. Tim na prepravni prostor nezbyva moc mista. Kola take nejsou moc v rozich s vetsim rozvorem. Auto je sice lehke ale mohlo by mit vetsi nosnost. Tzn trochu by mohlo byt robustnejsi. Takhle to vypada kdyz se elektro postavi na zakladu puvodniho spalovaku. Skoda.

    1. Ja bych řekl, že NV200 je naopak udělaný docela dobře
      Ja bych řekl, že NV200 je naopak udělaný docela dobře (samozřejmě by to šlo i lépe. Je zhruba o 10 cm kratší než Berlingo a naložíte do něj ohodně větší a delší náklad. A oproti Berlingu má i rovnou podlahu, což taky neni k zahození. Do NV200 naložím i motorku, ale do Berlinga ani náhodou.

Napsat komentář