Otestovali jsme Peugeot 207 HDi 99gTEST
Otestovali jsme Peugeot 207 HDi 99g
Křemíkové baterie s 10x vyšší kapacitouOBJEV
Křemíkové baterie s 10x vyšší kapacitou
Republiku dusí auta bez filtrůČESKO
Republiku dusí auta bez filtrů
Kavárna na elektrických kolechKOLO
Kavárna na elektrických kolech

O mapovou divizi Nokia se perou automobilky, Apple i Uber

Jan Horčík - 13 Květen 2015

V roce 2007 koupila finská společnost Nokia za $8,1 mld. společnost NAVTEQ, později Ovi Maps/Nokia Maps. Dnes je služba nazvaná HERE údajně opět k prodeji a perou se o ni německé automobilky, i Uber.auto Nokia HERE mapy navigace

Nokia, resp. její divize HERE, disponuje flotilou aut vybavených LIDARy a dalšími senzory s jejichž pomocí podrobně mapuje svět kolem sebe a vytváří díky tomu extrémně podrobné mapové podklady. Využívá také GPS informace od spedičních a nákladních společností.
foto: Nokia/HERE

Navigace se rychle stala jedním z kritických vylepšení moderních aut. Stejně nepostradatelná je i u nejnovějších mobilů. Detailní mapové podklady se staly základem mnoha užitečných aplikací.

Podle agentury Reuters dnes o koupi Nokia divize HERE usilují společně německé automobilky , a (), tak technologická platforma Uber a dokonce je někdy zmiňována i společnost Apple.

Zatímco německé automobilky údajně za HERE nabízejí kolem 700 milionů euro, Uber by měl podle informací New York Times nabízet až 3 mld. dolarů.

Podrobné mapové podklady a technologie schopné velmi přesně díky nim navigovat jsou dnes velmi cennou komoditou. Nejen pro všemožné dnešní aplikace, ale především pro budoucnost: neobjedou se bez nich např. .

Finanční šéf Daimleru Bodo Uebber podle Reuters německému deníku Handelsblatt sdělil, že celou situaci velmi podrobně monitorují. A dodal, že vysoce přesné mapy jsou něco, bez čeho se robotická auta neobejdou.

Přestože společnosti Apple, ale např. i , dnes disponují vlastními mapovými programy, desítky let vyvíjený systém HERE proti nim nabízí řadu výhod.

autobloggreen
 
Obrázek uživatele honza.t

Osobně mám. S mapovými podklady Nokia Maps. Velmi dobrou zkušenost. . Nějaký čas mi trvalo, než jsem se je naučil správně používat. Mnoho krát mi pomohly . V mém víc jak 6let starém Nokia telefonu fungují lepe, než jiné mapy na neznačkovém tabletu (Mobilu sice trvá déle než provede výpočty, ale pak už je jak pes, který chytil stopu a táhne ). Mapy v mobilu nezobrazuj tolik podrobností a proto je práce s nimi rychlejší. Nečekám na načtení dat jako u tabletu . Přesto že nejsou primárně určené pro chodce, turisty a cyklisty pomůžou i jim . V mapových podkladech jsou obsaženy frekventovanější lesní cesty / stesky . Třeba když jsme šli na okružní výšlap. Uložili jsem si polohu auta a při návratu jsem auto rychleji našel i v lesním terénu.
Nebo ve městě, když hledám určité místo, ulici , adresu k Nezaplacení . Tento vynález ušetřil, už mnoho paliva a času.

Nepřestává mě udivovat. Jak tak malá věc. Dokáže tak mnoho.

Obrázek uživatele Radovan

Je to jak píšete, fantastická a nedoceněná věc. Třeba pro zde na serveru zmíněnou službu Rekolo. Prostě zapnete aplikaci v mobilu, ten upřesní Vaši aktuální polohu a ukáže Vám v okruhu na mapě volná kola ke sdílení. Ťuknete na kolo, objeví se o něm informace, ťuknete na panáčka a zobrazí v mapě cestu ke kolu pro chodce včetně vzdáleností a kudy jít.
Tohle všechno by bez mapových podkladů nebylo možné.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 35 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 2,5 tis. km

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic

zajímavé články