O elektromobil Peugeot iOn je v ČR výjimečný zájem

V září 2012 realizovala společnost Peugeot 52 objednávek elektromobilů Peugeot iOn. Tento počet téměř třikrát překonává celoroční prodeje tohoto modelu v ČR. Elektrická auta jsou v ČR na vzestupu, registrováno je už kolem 300 elektromobilů celkem. Pro srovnání, na celém Slovensku je to celkem asi 17 elektrických aut.

Peugeot iOn je velmi pravděpodobně nejrozšířenější elektromobil v České republice, společně s modelem
foto: Peugeot Česká republika

V roce 2011, tedy ve svém prvním prodejním roce, zaznamenal elektrický vůz Peugeot iOn celkem 18 registrovaných vozů. Stejně pozvolný prodejní trend – jeden až dva přihlášené vozy měsíčně – panoval i v letošním roce, ovšem pouze do září, kdy akční nabídka radikálně zvedla zájem zákazníků o tento elektromobil.

Za uplynulý měsíc tak bylo realizováno 52 objednávek nových vozů Peugeot iOn. Všechny objednané elektromobily se dostanou ke svým majitelům do konce letošního roku.

Část vozů odebrala skupina ČEZ v rámci pilotního projektu zaměřeného na rozvoj elektromobility v České republice.

Projekt je předmětem smlouvy o spolupráci mezi partnery a Peugeot Česká republika, která byla podepsána 7. prosince 2010, a jejíž obsahem je závazek společnosti Peugeot ČR dodávat formou pronájmu elektrické vozy a skupiny ČEZ budovat v České republice síť dobíjecích stanic.

Elektromobil Peugeot iOn je de-facto přejmenovaný Mitsubishi iMiEV. V ČR se prodává ve všech třech svých verzích, tedy jako iMiEV, iOn i Citroen C-Zero. Mezi zákazníky patří především velké energetické společnosti.

Výjimečný zájem o elektromobil iOn je nejspíš způsoben i velmi nízkou cenou. Auta se totiž prodávají už za cenu kolem 400 000 Kč bez DPH.

tisková zpráva

18 Comments on “O elektromobil Peugeot iOn je v ČR výjimečný zájem”

  1. Jsem z toho článku volaký
    Jsem z toho článku volaký zmetený. 1. ČEZ a Peugeot uzavřeli dohoodu o pronájmu, 2. ČEZ objednali od Peugeotu část z 52 vozů,
    tedy komu patří ty elektromobily?
    Ostatní automobilky také dováží do čr své automobily, třeba do showroomů a určitě je jich více než 52.

    1. Z ekonomickeho hlediska mate
      Z ekonomickeho hlediska mate pravdu,osobně si myslim,že bude ještě dlouho trvat než se tato kalkulace stane realnou.Zatim to ale bude spiše otazkou fandovstvi.Budoucnost ukaže.Stejně jako je v ČR boomem přestavba na plyn tak věřim,že budoucnost bude přat i elektomobilum a hybridum.Zatim to nikde ve Světě neni běžne vozidlo,i když se jich vyrobilo už tisice.

          1. Ja osobně jsem sice
            Ja osobně jsem sice fanda,ALE,čekam na porovnani Citiga CNG s Citigem Ev,pro cestu do zaměstnani mě toto vozitko bude plně vyhovovat,nehledam zavodaka ale hospodarne vozitko na kratke tratě do třiceti km,a to mi tyto garantuji.Nabijet budu doma a doufam,že servis na elektromobily bude tež fungovat v dosahu.Elektromobilita totiž zakonitě bude muset vyrazněji povznest autoelektrikařinu a autoelektronikařinu uplně někam jinam než doposud.

            1. Na cistych elektromobiloch
              Na cistych elektromobiloch nie je moc co servisovat, olej sa nemeni, motor sa nedere a je bezudrzbovy, chladeny je vacsinou vzduchom, takze ani vodu netreba dolievat, jedine co sa deru su brzdy a aj to je menej ako u bezneho auta, kedze sa brzdi vacsinou motorom (resp pri brzdeni je to generator), potom uz len take veci ako tlmice, geometria, gumy, to zvladne aj bezny servis.

              1. akumulator.
                kup si ojazdeny

                akumulator.
                kup si ojazdeny elektricky a ojazdeny benzinovy skuter, jazdi oboma celorocne 2-3 roky, pocitaj kolko ti ktory od zaciatku zozral penazi a aky pre teba predstavovali komfort.

                zistis to iste co mnoho ludi pred tebou.
                zatial i pri dnesnych cenach je benzin neprekonany. to skor do neho budes liat alkohol nez by si sa trapil s akumulatorom.

                bev je vhodne do specifickych prostredi, ako su klimatozovane a uzavrete arealy, nizky radius s centralnym miestom, uzavreta komunita.

                treba zacat od nakladnej prepravy, ak to nebudu vlaky, ako a cim bude pohanany nakladak na dlhe trate ? ako sa dostaneme vzduchom, lodou ?

                podla mna, vodik.

                1. Nechci rozpoutat dalsi flame
                  Nechci rozpoutat dalsi flame war na tema vodik/BEV, ale zatimco BEV se uz dnes da koupit, vodikove jeste dlouho nepujde. Stejne tak stav ifrastruktury je mnohem vyhodnejsi pro BEV nez pro vodikove auta. Plnici vodikova stanice je taky mnohem drazsi nez dobijeci stanice, Tesla tvrdi ze jejich super-dobijeci stanice stoji mezi $75000 a $150000 podle typu.
                  Nevidim duvod proc by to v budoucnu melo byt jinak.

                  Kdyz uz bych si na neco mel vsadit tak radeji na LPG/CNG nez vodik.

                2. Já si myslím, že vodík
                  Já si myslím, že vodík nevodík, elektromobil to bude nakonec tak jako tak. Buď s chemickým akumulátorem nebo vodíkovým palivovým článkem, případně konvenčnější sériový hybrid.

                3. Vodik je nesmysl.
                  Důvod je

                  Vodik je nesmysl.

                  Důvod je prostý – má horší objemovou hustotu než kapalné uhlovodíky. Mít nádrž na litr benzínu s hustotou 800kg/m3 nebo mít nádrž na litr vodíku s hustotou 12kg/m3 je zatraceně velkej rozdíl. Vodík sice je nejlepší v energii na kilogram, ale u auta hraje velkou roli objem a taky jak lehce se s palivem dá manipulovat. V tom vodík rozhodně není favorit.

                1. A na STK musim ist do
                  A na STK musim ist do autorizovaneho servisu? 🙂
                  Vsetko co som povedal bolo, ze bezne opravy auta by mal zvladnut aj bezny servisak, nemusi byt nejako specialne skoleny.
                  Isteze sa mozu pokazit aj tie ovela menej pocetnejsie pohyblive casti elektromobilu, aj bateriu diagnostikovat treba, ja viem (popripade vymenit chybe/zle/unavene clanky).
                  Ked sa to ale spocita tak na servise elektromobilov sa bude zarabat ovela menej ako na servise ICE vozidiel. Cize aj chodit by sme tam mali zriedkavejsie.

    2. Copak o to – najet 200 km
      Copak o to – najet 200 km denně by se bez problémů dalo – ale s elektromobilem s dojezdem kolem 80 km by to asi bylo dost organizačně náročné.
      Ale nebojte se – ČEZ si o to sníží nejen daně ale i dividendu odváděnou do státního rozpočtu, takže kolem 70% toho experimentu stejně zaplatí daňoví poplatníci.

Napsat komentář