Nový Volkswagen Passat GTE plug-in hybrid: dojezd až 56 km na elektřinu

Nový Volkswagen Passat GTE je podle koncernu „jedním z nejhospodárnějších modelů střední třídy“. Současně nabízí výhody elektromobility s vlastnostmi automobilu pro cestování na dlouhé vzdálenosti.

Volkswagen Passat GTE plug-in hybrid (s externě nabíjitelným hybridním pohonem) lze pořídit již od 1 126 900 Kč ve variantách kombi a sedan.
foto: Volkswagen

TISKOVÁ ZPRÁVA

Nový Volkswagen Passat GTE lze již objednávat. Volkswagen zdokonalil nejprodávanější model střední třídy na světě (více než 30 milionů vozů) v téměř všech ohledech. To se týká také externě nabíjitelného hybridního pohonu modelu Passat GTE.

Energetická kapacita akumulátorů vzrostla o 31 % na 13 kWh. Předchůdce měl elektrický dojezd 50 km v kombinovaném cyklu EU. Nový Passat GTE ujede na jedno nabití akumulátorů podle této metodiky cca 70 km. V novém jízdním cyklu WLTP, který věrněji simuluje reálný provoz, to překoná až 56 km.

Na delších trasách a při rychlosti více než 140 km/h je hospodárný zážehový motor TSI podporován výkonným elektromotorem. Passat GTE tak dosahuje mimořádné dynamiky zejména v mimořádně sportovním režimu „GTE“.

Vzhledem k delšímu dojezdu s nulovými emisemi je nový externě nabíjitelný hybridní pohon ideální především pro řidiče, kteří žijí ve městě, nebo do města dojíždějí do zaměstnání. Hospodárný Passat GTE může být totiž v městských oblastech provozován jako vozidlo s nulovými emisemi.

Dokonce i v milionových metropolích, ať se jedná o Berlín nebo Paříž, postačuje kapacita nové sady akumulátorů k překonání většiny každodenních vzdáleností výhradně s elektrickým pohonem, a tím s nulovými emisemi.

Akumulátory modelu Passat GTE lze nabíjet z vnějšího zdroje elektrického proudu prostřednictvím zásuvky na přídi. Kromě toho je nabíjení možné i za jízdy, aby byla na posledním úseku delší trasy k dispozici dostatečná zásoba elektrické energie pro bezemisní jízdu do cílové oblasti. A to je nyní ještě jednodušší.

Místo dosavadních pěti provozních režimů má nyní řidič k dispozici pouze tři módy: „E-Mode“ (výhradně elektrická jízda), „GTE“ (sportovní jízda rychlostí až 222 km/h s možností využívat nejvyšší výkon hybridní soustavy 160 kW a maximální točivý moment 400 N.m) a „Hybrid“ (automatické kombinování elektromotoru o výkonu 85 kW a motoru TSI s výkonem 115 kW.

Akumulátory jsou za jízdy nabíjeny, pokud řidič aktivuje prostřednictvím informačního a zábavního systému režim „Hybrid“. Přitom se na dotykovém displeji objeví symbol akumulátoru rozděleného na deset dílků. Na něm si může řidič nastavit, jakou část kapacity akumulátorů si přeje zachovat pro pozdější jízdu s elektrickým pohonem.

V cíli může být elektrická energie do akumulátorů doplněna konvenčním způsobem. Nový Passat GTE je díky delšímu dojezdu v režimu elektrického pohonu všestranným automobilem, který překonává dlouhé vzdálenosti s mimořádně nízkou spotřebou paliva a městskými ulicemi dokáže projíždět s nulovými emisemi. Nový Passat GTE je na českém trhu k dispozici za ceny od 1 126 900 Kč (Variant: 1 153 900 Kč).

Pro české zákazníky je velmi zajímavá skutečnost, že emise CO2 modelu Passat GTE jsou pod hranicí 50 g/km, takže budou mít nárok na registrační značku pro elektricky poháněné automobily. Díky tomu mohou například bezplatně parkovat v Praze. V budoucnosti má být pro elektromobily a externě nabíjitelné hybridní vozy zavedena řada dalších zvýhodnění.

tisková zpráva

52 Comments on “Nový Volkswagen Passat GTE plug-in hybrid: dojezd až 56 km na elektřinu”

          1. Tak ten dojazd 250-300km na elektrinu v hybride je asi zatiaľ
            Tak ten dojazd 250-300km na elektrinu v hybride je asi zatiaľ nezmysel, ale 100km s 20kWh baterkou by nebol problém už teraz. Oproti 13kWh baterke je to max. 30kg nárast hmotnosti a navyše cena? Pri cene auta zanedbateľná.
            Lenže to by mnohí zistili, že ten spalovák je tam takmer zbytočný.

                1. Tak proti bych nebyl, ale pro mé potřeby by stačilo tak
                  Tak proti bych nebyl, ale pro mé potřeby by stačilo tak 60km, to stačí na cestu do práce a zpět plus ty občasné cesty po okolí.
                  Ale 100 by bylo samozřejmě super a asi by stačilo každýmu. A nabilo by se to přes noc z obyčejný zásuvky.

                2. Tých 100km na baterku (s lahkou nohou 150) by stačilo možno
                  Tých 100km na baterku (s lahkou nohou 150) by stačilo možno väčšine ludí s ktorými sa o tom bavím a stále sa čudujú prečo to automobilky nerobia, veď je to iba pár kg batérií navyše.
                  A taká baterka, samozrejme vydrží aj rýchlonabíjanie 50-60kW, takže 300km za deň by sa dalo zajaziť za 5L benzínu alebo len na elektrinu. Keby išiel niekto aj 1000km s takýmto autom, tak prestávka 20 minút (na mieste s nabíjačkou) po každých 300km príde vhod každému normálnemu alebo neponáhlajúcemu, a benzín na 400km je ušetrený.
                  Na krátkych trasách, ktorých je viac ako 90% to ide čisto na elektrinu. Takže v konečnom výsledku by takéto auto mohlo jazdiť 95% na elektrinu.
                  Už viem prečo to nerobia 🙂

                3. Myslím, že to vyrobí. Dnes jsou hybridy vlastně spalováky
                  Myslím, že to vyrobí. Dnes jsou hybridy vlastně spalováky s malou baterkou a slabším elektromotorem. Opačná varianta, tedy auto s větší baterkou ale slabším spalovákem by byla lepší (omezuje to váha a cena bateríí). Vlastně ideální by byl Toyotí (Lexus) hybrid s pluginem a velkou baterkou 🙂

                4. Mne by se takova varianta hodne libila.
                  Mne by se takova varianta hodne libila.

  1. Super. Dobra zprava. Jen tak dal. Ja na pidibatercicku 4.4 kWh
    Super. Dobra zprava. Jen tak dal. Ja na pidibatercicku 4.4 kWh ujedu v prumeru asi 18 km a presto mam polovinu vsech jizd jen v elektrickem rezimu. Spotreba v hybridnim modu 3,5l/100km i po dalnici (v Japonsku 100km/h, v Evrope by to bylo vic). Problem je ze plugin hybridy se musi casto dobijet. Takze pokud si to koupi do flotily firmy, je otazka jestli budou. Ale aspon pak zbydou jety pluginhybridy na nas chudsi.

        1. Prius má jednu spojku. Jak by se bez ní odpojil spalovací
          Prius má jednu spojku. Jak by se bez ní odpojil spalovací motor při jízdě ?
          Nicméně spojka u hybrídních Toyot se bude opotřebovávat řádově méně, protože se nepoužívá k přenosu výkonu při rozjezdu, ale pouze k připnutí/odepnutí spalovacího motoru, takže prokluz, přenos výkonu a následné opotřebení bude minimální.

          1. Nema. Radsi jsem si to overil.
            „The Prius has no clutch, no

            Nema. Radsi jsem si to overil.

            „The Prius has no clutch, no hydraulic coupling, no traditional gearbox. All gears employed are at a fixed ratio that never changes.“
            https://prius.fandom.com/wiki/Hybrid_Synergy_Drive_(HSD)

            a

            https://www.cargurus.com/Cars/Discussion-t17621_ds783002

            Ma neco cemu se rika „damper“ ale klasickou spojku opravdu nema. A nechybi mi, jezdi to vyborne.

            Prave proto se myslim neda klasicky tahnou kdyz se poroucha.

              1. It’s like a clutch plate that is always engaged with a
                It’s like a clutch plate that is always engaged with a flywheel but has springs to absorb mismatches in speed.

                the pressure plate ALWAYS is pressing the friction surface on the dampener to something mechanically locked to the flywheel. So it can slip if it had too, like if you over-rev your engine and the clutch slipped. The springs are in there to act as dampener to handle any mismatch speed / absorb energy for MG1 speed mismatch. (ie. at 40mph MG1 and MG2 have to be spinning pretty good rpms when the ICE kicks in an out)

                1. Takže má to obložení, dochází tam k prokluzu, spojuje to
                  Takže má to obložení, dochází tam k prokluzu, spojuje to dvě rotační části, které se mohou otáčet různou rychlostí a má to za úkol srovnat pomocí tření otáčky obou částí. Tedy je to spojka. Ano, neodpojuje se to, v tom jsem se mýlil. Z hlediska opotřebení a případné údržby je jedno, že to Toyota nazývá jinak, pořád je to v principu třecí spojka.

                2. Tohle je asi pravde nejbliz.
                  Prius has a permanent dual clutch

                  Tohle je asi pravde nejbliz.

                  Prius has a permanent dual clutch that applies pressure to the engine and transmission plates. It does not engage or disengage. It can slip if worn severely.

                  Tady tomu rika spojka ale vetsinou se uvadi ze spojku nema (mysleno je asi tu klasickou).

                  Priznavam ze jsem netusil ze to Prius vubec ma. Prijde mi to neco jako spojka posledni zachrany. Zrejme to jako spojka nepracuje casto ale sam netusim jak casto, to bych kecal.

                  Ale jsem diky vam zas o neco chytrejsi.

                3. Zalezi na tom, ktery Prius 🙂 Muj PHV ma neco, co je
                  Zalezi na tom, ktery Prius 🙂 Muj PHV ma neco, co je oznacovano jako „one-way clutch“ – dovoli volne otaceni v jednom smeru ale ne v opacnem. Je to potreba, protoze se da (jako jediny Prius pokud vim) pohanet zaroven MG1 i MG2

                4. Tak to mate PHV druhe generace. Ja mam prvni gen. PHV ktery
                  Tak to mate PHV druhe generace. Ja mam prvni gen. PHV ktery jej podobny treti generaci Priusu (viz. foto), takze me muze pohanet jen MG2. 🙁

                5. Ja vim, Priusy znam docela detailne 😉
                  Ja vim, Priusy znam docela detailne 😉

                6. Koukam ze asi vic nez ja. :-)
                  Koukam ze asi vic nez ja. :-)

                7. To bude tim, ze mam dva – od roku 2009 prakticky nejezdim
                  To bude tim, ze mam dva – od roku 2009 prakticky nejezdim nicim jinym 🙂

                8. Chci se zeptat. Me prekvapuje ze i na dalnici v hybridnim modu
                  Chci se zeptat. Me prekvapuje ze i na dalnici v hybridnim modu (kde pocatecni nabita baterie nehraje velkou roli) po nekolikaset km ceste mi to ukazuje spotrebu asi 3.5l/100km. Samozrejme musime brat do uvahy ze v Japonsku jezdim tak 100-105 GPS rychlosti. Maximalka je tu vetsinou 100. I tak se mi to zda dost malo. Normalni Priusy toho podle japonskych dat nedosahnou. Vetsinou zerou k 5l. Lidi to tu psali, ze by mela vliv ta LiOn baterie. Umi vic rekuperovat ale na dalnici se to az tak nevyuzije. Jakou mate vy zkusenost s ciste hybridnim modem?

                9. Zrovna jsem se vratil z Chorvatska, takze mam cerstve
                  Zrovna jsem se vratil z Chorvatska, takze mam cerstve informace. Vsechny udaje jsou za jizdy v hybridnm rezimu za takrka idealnich venkovnich podminek, ale se zapnutou klimatizaci a rodinou v aute:

                  * padesatkou az sedesatkou podel more – 3,0
                  * okresky a obce podle predpisu – do 3,5
                  * okresky a obce sviznejsim tempem – do 4,0
                  * dalnice 135 tempomat / 128 GPS – lehce pod 5,0

                  Tech 3,5 na dalnici (i kdyz okolo realnych 100km/h) je opravdu skvelych 🙂

                10. Dik za informace. Podle toho to vypada ze byste tech 3.5 pri
                  Dik za informace. Podle toho to vypada ze byste tech 3.5 pri stovce taky dal. Nebo spis by mel bejt vysledek jeste lepsi. Ja ani ve snu necekal ze to bude zrat takhle malo. Koupil jsem to jety 5 let stary najeto 65000. Ted je to pres dva roky a ma to najeto asi 94000. Baterie v lete minulej rok ukazovala dojezd 20,7, letos maximum bylo 20. Cekal jsem tak 15 kdyz jsem to kupoval. A taky mi ted doslo ze ta baterie ma oproti obyc Priusu velikou vyhodu v horach. Zachyti se veskera energie pri sjezdech. Jen jednou sem ji nabil uplne nadoraz pri jizde z kopce. To jsou zkusenosti kteru clovek ziska az pouzivanim. A co je zajimavy, 49% vzdalenosti je ujeto v EV modu. Taky jsem nabijel hadam uz mozna 700x. Jak dlouho si to baterka necha asi libit?

          2. Ale i u dvojspojky se nepouziva spojka pri rozjezdu prokluzem.
            Ale i u dvojspojky se nepouziva spojka pri rozjezdu prokluzem. Je to hybrid ma to elektromotor takze se spojka spoji raradi za jedna a jen se roztoci elektromotor. Takze u Hev a Phev s dvojpojkou tak prevodovka vydrzi vice nez ve spalovaku.

    1. Pokud znáš řidiče podobných flotilových aut (většinou
      Pokud znáš řidiče podobných flotilových aut (většinou obchodníci, manažeři) tak ti rozhodně auto nabíjet nebudou a už vůbec ne doma, tedy firma raději nakoupí o 400 tis. levnější standardní Passaty.

      Podle mě je PHEV za 1 mil. určené zrovna tak pro fandy jako současná EV. Připlatit 300-400 tis. za malou baterii a elektromotor ještě k tomu s pomalým nabíjením je nesmysl.

      1. Koupit si sportaka je taky nesmysl. Nebo Rollse. To se musi
        Koupit si sportaka je taky nesmysl. Nebo Rollse. To se musi posuzovat ocima toho kupujiciho. Ale vim jak to myslite, ze se ten cenovej rozdil nevrati. No mozna to ma smysl z ekologickyho hlediska. A ja mam dobrej pocit ze jsem malilicko prispel k cistcimu ovzdusi ve meste.

Napsat komentář