Nový Volkswagen Golf – ovládá se gesty a vypíná válce

V sídle automobilky Volkswagen ve Wolfsburgu proběhla světová premiéra nového Volkswagenu Golf. Auto přináší lepší konektivitu a nižší spotřebu díky vypínání válců.

Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid v novém.
foto: Volkswagen

Volkswagen šetří a prý to bylo jasně vidět i na premiéře nového Golfu. Dieselgate holt bude drahá sranda, hlavně v a kluci z Německa to zaplatí, protože vypráskat se odtamtud určitě dát nechtějí.

Ale zpět k novému Golfu! Facelift sedmé generace je v elektrické verzi vlastně na autosalonu v Paříži představený Volkswagen e-Golf Touch. Takže dojezd je 300 km NEDC (reálně lehce přes 200 km), baterie 35,8 kWh a k tomu přibyla spousta konektivity.

Standardem také u spalovací verze jsou nyní nově plně světlomety, přibyl asistent pro autonomní jízdu v zácpách až do rychlosti 60 km/h (Traffic Jam Assist), větší dotykový displej 9,2″ a možnost ovládání infotainmentu gesty.

Dr. Herbert Dies, předseda managementu koncernu Volkswagen, potvrdil, že hlavním cílem faceliftu byla právě konektivita a infotainment. „Žádné jiné auto není chytřejší, bezpečnější a propojenější,“ řekl doslova. A to bychom se hádali! (Tesla Model S)

Asistenční systémy kromě autonomní jízdy v zácpách zahrnují Front Assist s novou funkcí Pedestrian Monitoring a Emergency Assist. To vše doplňuje nová rodina vylepšených motorů TSI.

Golf se zpočátku bude prodávat s přeplňovaným benzinovým čtyřválcovým motorem 1.5 TSI Evo (110 kW/150 koní) s technologií Active Cylinder Management (ACT). Ta umožňuje vypnutí dvou válců při 1400-4000 ot./min a znamená snížení průměrné spotřeby až o 0,4 l/100 km. Průměrná spotřeba má být 4,9 l/100 km (NEDC).

Následovat bude BlueMotion 96 kW/130 koní (4,6 l/100 km NEDC), která kromě funkce ACT nabídne i možnost kompletního vypnutí motoru během plachtění. Podle Volkswagenu se tak průměrná spotřeba sníží až o litr proti jiným podobně výkonným motorům.

Šestistupňovou dvojspojkovou automatickou převodovku DSG postupně nahradí sedmistupňová. Novinky samozřejmě platí také pro plug-in hybrid Volkswagen Golf GTE, ale podrobnější informace k verzím GTE/e-Golf koncern zveřejní později.

tisková zpráva

27 Comments on “Nový Volkswagen Golf – ovládá se gesty a vypíná válce”

      1. Tak to bych neřekl. Musí
        Tak to bych neřekl. Musí to pracovat v nějakém rozsahu otáček, tj. řekněme možná i kolem 4000 ot/s. Vyfrézované drážky, vyfrézovaná komplikovaná kulisa pro podélný posun, musí se to nějak sesadit dohromady, časování pro spuštění kolíku… Bude-li to spolehlivé nevím, ale jednoduché to není. Může se stát, že se to zasekne a pak se to celé rozletí na kusy včetně celého vačkového hřídele.

        1. Když se solenoid spustí
          Když se solenoid spustí dřív, nic se nestane a najede do pak automaticky. Když později, poběží po hraně a sepne o otáčku později. Mechanicky by to nemělo dovolit dostat šoupě do mezipolohy. Zadřít by se to nemělo, bude-li to řádně mazané. Dojde-li k nějaké chybě, můžou se stejnětak rozsypat samotné vačky a ventily.
          Já mám u Toyoty VVTI- variabilní časování ventilů a když jsem se pídil po tom, co to obnáší za údrždu, tak servisy prakticky nevědí, jak to pracuje. Prostě to funguje a nikdo se o to nestará.

    1. Prekvapive v tomhle vesmiru
      Prekvapive v tomhle vesmiru jsou i lide, co netouzi jezdit v aute, za kterym se kazdy otaci. A z tohohle pohledu je eGolf perfektni volba – proste zapadne a nepritahuje pozornost. Minimalne za sebe preferuju auto, ktere kazdy bez povsimnuti mine nez aby ho kdejaky zavistivec mel potrebu oznackovat klicem.

        1. Socky nebo nasraní lidi?
          Socky nebo nasraní lidi? Já viděl jednoho člověka objíždět klíčem auto a mlčel jsem a jenom se usmál , protože to byl blb co zaparkoval na místě postižených i když… A obtáhl škodovku, takže evidetně statusové auto co závidí každá socka 😀

          Chlape, že budeš jeden z těch co mu auto obtáhli a místo aby si přiznal, že se neparkuje kde nemá to svádí na to , že má statusové auto onen VW 😀

          1. Lidi jako Vy a i ten
            Lidi jako Vy a i ten „mstitel“ byste se měli léčit. Úplně stejný hovada jako různi vybrzďovači, co klidně ohrozí plný autobus lidí, jen aby řidiče mohli „vychovat“.
            Máte zavolat empíky a ne dělat tyhle sviňárny. Co když to auto je půjčený a majitel neví, že řidič něco provedl? Proč trestáte jeho a ne řidiče?
            Jste jednoduše hovada, co si hrají na lidové soudce.

        2. No znam pomerne dost dobre
          No znam pomerne dost dobre situuvanych lidi co si kupujou pomerne draha auta, v drtive vetsine je to ale nejaka draha verze auta, co vypada celkem normalne. (tj radsi si poridi treba passat v maximalni vybave, nez nejaky cerveny sportak kabriloet)…
          Takovych lidi moc zpravidla neuvidite, ale to je prave ten ucel ze…
          Bohatych lidi co si kupujou auto na to aby bylo videt je dost malo…

      1. Ale jo, šediváky bude
        Ale jo, šediváky bude preferovat většina lidí. Kvůli závisti, ale především kvůli ceně. Golf by tohle měl perfektně spňovat. Ovšem kromě té ceny.
        Tady se bojím, že budou mimo. Jestli i dnes stojí e-Golf s 24,2 kWh baterkou od 931 tis, tak kolik naúčtují za nový e-Golf s baterkou 35,5 kWh? To je o 46% navýšení. WOW 😉

      2. Jooo dnes to auto objedou
        Jooo dnes to auto objedou klíčem protože je to báwo nebo medvěd? Co jsem si všiml, auto objeté klíčem je dnes i rumun, zato společným znakem je že parkují jako ko…i apod. projevy.

        Takže ži jsi ve lži, že ti auto klíčem neobjedou protože máš vw, ale pak se nediv, že ten klíč tam stejně někdo použije, protože zaparkuješ jako ynteligent, ale ynteligent s vw… 😀

        1. No pominme fakt, ze to ze
          No pominme fakt, ze to ze clovek parkuje jako blb nesouvisi uplne s tim jake ridi auto.
          Co se tyce objizdeni klicem, tak znamy co ma jaguara, tak ho ma objete pravidelne 2-4 rocne (zpravidla pri normlanim zaparkovani na parkovisti, u nas neni treba stat nekde, kde se to nema…

                1. Tak to jedině pokud byste
                  Tak to jedině pokud byste měl sociální verzi BMW i3 Junior. :-)))
                  Samozřejmě, že celé auto je lakované. Tady se můžete přesvědčit:
                  http://bit.ly/2fMBBhj
                  Oškrábat i3 jde úplně stejně jako kterékoliv jiné auto.

        2. Vida, ze by jeden z
          Vida, ze by jeden z „trestacu“? Tak diky za zpoved i rozhreseni.

          EDIT: pochopim samolepky „Parkuji jako cu*ak“, ale orvat nekomu lak klicem, at uz parkuje jakkoliv, mi prijde dost za hranou, jak by dusevne zdravy jedinec mel reagovat. Konec OT, konec diskuze. Dik

          EDIT2: to orvane auto v pripade nasich byla Fabia zaparkovana na vesnici mimo provoz, bohuzel ovsem na par hodin mimo plot (delal se plyn).

Napsat komentář