Nový Volkswagen Golf osmé generace: spousta konektivity, pět hybridů, žádný elektromobil

redakce - 29 Říjen 2019

Nový Volkswagen Golf bude v osmé generaci uveden na trh jako první Volkswagen s pěti hybridními verzemi (eTSI a externě nabíjitelný eHybrid). Zrušena je však čistě elektrická verze.auto Volkswagen Golf v8

Nový Volkswagen Golf je také prvním modelem značky Volkswagen s komunikací Car2X v sériové výbavě.
foto: Volkswagen

Volkswagen Golf je s více než 35 miliony prodanými vozy nejúspěšnějším evropským automobilem. Světovou premiérou osmé generace modelu Golf začíná nová kapitola v historii bestselleru, který je nyní digitalizovaný, síťově propojený a umožňuje intuitivní ovládání.

Golf podle Volkswagenu "ještě nikdy nebyl tak progresivní". Hned pěti hybridními verzemi elektrizuje kompaktní segment. Jeho digitální interiér zpřístupňuje novou dimenzi intuitivního ovládání. Asistovanou jízdu umožňuje až do rychlosti 210 km/h.

Jako první model značky Volkswagen využívá prostřednictvím komunikace Car2X kolektivní inteligenci silniční dopravy a předvídavě upozorňuje řidiče na nebezpečí. Golf slaví svou světovou premiéru tam, kde vznikl a kde je již 45 let vyráběn a zdokonalován: ve Wolfsburgu. Nový Golf bude uveden na trh již v prosinci.

Přestože nový Golf působí nižším, protaženějším a dynamičtějším dojmem, zůstaly jeho kompaktní rozměry zachovány. Jeho vnější délka je 4284 mm, vnější šířka 1789 mm a vnější výška 1456 mm. Rozvor náprav je 2636 mm.

Pohled na aerodynamické parametry současně ukazuje, že nové tvary všech dílů karoserie byly optimalizovány v aerodynamickém tunelu. Čelní plocha byla zmenšena na 2,21 m2 a součinitel aerodynamického odporu vzduchu (cx) klesl na 0,275.

Světová premiéra: nový Golf

Golf činí po technické stránce největší vývojový skok od debutu této modelové řady před 45 roky. Ralf Brandstätter, provozní ředitel značky Volkswagen osobní vozy, k tomu říká: „Golf je originálem. Již po desetiletí definuje naši značku. S modelem Golf jsme vždy zpřístupňovali nové technologie a inovace širokému okruhu motoristů. O to víc to platí pro osmou generaci, s níž tentokrát přinášíme do kompaktní třídy prvky z prémiového segmentu – a to je pro Volkswagen také typické.“

Volkswagen Golf nové generace přijíždí v několika hybridních verzích, ale žádné čistě elektrické. Je to pochopitelné, k tomu má Volkswagen zcela novou rodinu vozů ID.

Volkswagen Golf nové generace přijíždí v několika hybridních verzích, ale žádné čistě elektrické. Je to pochopitelné, k tomu má Volkswagen zcela novou rodinu vozů ID.
foto: Volkswagen

Nový Golf zpřístupní trvale udržitelnou mobilitu velkému počtu motoristů. Volkswagen u tohoto Golfu navíc sází na snadno srozumitelné ovládání. Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen, o tom říká:

„Žijeme ve stále komplexnějším světě. Nový Golf proto řidiči umožňuje snadné a intuitivní ovládání.“ Prakticky veškeré zobrazovací a ovládací prvky jsou digitální. Nové přístroje a informační a zábavní systémy s připojením k internetu splývají v jeden celek, tvořený displeji, dotykovými tlačítky a posuvnými prvky. Na přání mohou být informace zobrazovány také průhledovým displejem.

Pět hybridních pohonů pro nový Golf

Volkswagen spouští s novým modelem Golf hybridní ofenzivu. Osmý Golf bude jako první model značky k dispozici s pěti hybridními pohony. Premiéru přitom slaví 48V technika. Řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče, 48V sada lithium-iontových akumulátorů a nejnovější generace hospodárných motorů TSI tvoří částečně hybridní pohon eTSI.

Mezi jeho největší přínosy patří snížení spotřeby paliva až o 10 % (dle metodiky WLTP) a nejvyšší úroveň dynamiky a komfortu při rozjezdu. Volkswagen Golf bude nabízen se třemi výkonovými stupni pohonu eTSI: 81 kW/110 k, 96 kW/130 k a 110 kW/150 k.

Osmá generace bestselleru bude kromě toho k dispozici také se dvěma verzemi externě nabíjitelného hybridního pohonu (plug-in hybrid). Nová hospodárná varianta poskytuje nejvyšší výkon 150 kW, zatímco velmi sportovní verze GTE je vyladěna na 180 kW.

Obě hybridní verze modelu Golf s možností externího nabíjení jsou vybaveny novou sadou lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 13 kWh, která umožňuje delší dojezd, cca 60 km, s výhradně elektrickým pohonem. Golf se tak může stát na přechodnou dobu vozidlem s nulovými emisemi.

Motory na benzin a naftu snižují spotřebu paliva až o 17 %

Nabídka pohonů pro nový Golf zahrnuje navíc nové motory na benzin (TSI), naftu (TDI) a zemní plyn (TGI). Konkrétně se jedná o dva zážehové tříválce s výkony 66 kW a 81 kW, dva vznětové čtyřválce s výkony 85 kW a 110 kW a jednu jednotku TGI s výkonem 96 kW.

Nové motory TSI se vyznačují mimo jiné inovativním spalovacím procesem „TSI Miller“, který zajišťuje mimořádně nízké hodnoty spotřeby paliva a emisí. Novinkou u agregátů TDI je technologie Twindosing se dvěma katalyzátory SCR.

Volkswagen jejím prostřednictvím zmenšil emise oxidů dusíku (NOx) až o 80 %. Navíc se podařilo snížit spotřebu paliva motorů TDI až o 17 procent v porovnání s předchůdcem.

Síťové propojení s internetovými službami a funkcemi

Systémy jsou propojeny nejen vzájemně mezi sebou, ale díky jednotce OCU (Online Connectivity Unit) jsou spojeny také s okolním světem Golfu. Sériově dodávaná jednotka OCU, vybavená integrovanou kartou eSIM, umožňuje využívat internetové funkce a služby „We Connect“ a „We Connect Plus“.

Služba „Alexa“ je přímo integrována do modelu Golf. Uživatelé mohou „Alexu“ požádat, aby přehrávala hudbu, ovládala kompatibilní zařízení v chytré domácnosti nebo zjistila informace, jako jsou zprávy nebo počasí.

Technické funkce Golfu lze dodatečně rozšiřovat. Nezávisle na vybrané výbavě mají zákazníci nově možnost jejího dodatečného rozšiřování o nové funkce prostřednictvím nabídky „We Upgrade“.

Technologie nového Golfu tak lze nejen aktualizovat, ale poprvé také rozšiřovat. Díky tomu bude možné dodatečně aktivovat mimo jiné systémy, jako je adaptivní tempomat „ACC“, asistent dálkových světel „Light Assist“, navigační systém, „App-Connect“ (připojení aplikací z chytrého telefonu), „Wireless App-Connect“ (bezkabelové připojení aplikací z telefonu iPhone), hotspot WLAN a hlasové ovládání s připojením k internetu.

Předvídavá technika je díky komunikaci Car2X realitou

Nový Golf je navíc jako první Volkswagen síťově propojený se svým okolím prostřednictvím sériově dodávané komunikace Car2X. Signály od dopravní infrastruktury a informace od ostatních vozidel v okruhu až 800 metrů upozorňují řidiče na displeji.

Golf také předává tato upozornění dál ostatním vozidlům s technologií Car2X. Kolektivní inteligence se tak stává realitou, což je začátek nové fáze bezpečnosti silničního provozu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Golf končí, je to jeho labutí píseň. Naplnuly všechny síly aby na poslední chvíli vyrobili co nejrychlej co nejvíc spalováků než zaniknou díky elektrizaci.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

VW zase něco chce a prý. Až teprve ukázaná platí.

Volkswagen chce předstihnout Teslu. Do roku 2022 plánuje ročně vyrábět milion elektromobilů
https://byznys.ihned.cz/c1-66667010-volkswagen-chce-predstihnout-teslu-do-roku-2022-planuje-rocne-vyrabet-milion-elektromobilu

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Prodeje tesly 3 za září a konkurence https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/tesla-malem-kralem-o-model-3-je-v-evrope-zajem-predcil-i-oct/r~25b8081ef97611e984260cc47ab5f122/v~sl:0f633e8d0f3b1cadea1d76ed5e0f262a/

Jinými slovy golf pomalinku končí , ještě jsme ho co nejvíc naleštili a pokusíme se ho prodávat co nejdéle to půjde , ale je nám jasné , že nakonec většině zákazníkům dojde , že jim prodáváme zastaralej spalovací šrot.

---

jirka17

nekonci, proste prisli na to, ze nema smysl tlacit natruc ciste elektricky Golf coby drahou prestavbu spalovaku, kdys na to prechodne obdoby budou mit v nabidce elektricke ID, ciste elektricky Golf se do nabidky treba zase dostane az to bude mit smysl z hlediska flotilovych emisi

Ta baterka není úplně špatná. 13 kWh. Pokud člověk bude nabíjet po každém přijetí domů, tak se ušetří hodně paliva. Spoustě lidí 60 km na cestu do práce a zpět stačí.
Nicméně koupit takovou ojetinu je dost riziko. Pokud by člověk poctivě dobíjel - třeba 300x za rok, tak bude baterie za pár let v háji. Navíc pokud by majitel jezdil pravidelně lehce nad 60 km, tak auto bude trpět podobně jako když se s ním jezdí jen na krátké vzdálenosti.

Otázne je, či je to využiteľných alebo celkových. Predpokladám, že celkových a využiteľných bude 11kWh a s tým sa dá v lete najazdiť aj 80km. A to si myslím, že je slušné. Taký majú dojazd niektoré staršie Mievy, C-zero ...

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon