Nová verze elektromobilu Volkswagen e-Golf s 35,8kWh baterií přijde do Česka zhruba začátkem května. Už teď ale známe cenu: začne na 959 900 Kč, o pouhých 44 000 Kč víc než původní verze s 24,2kWh baterií.
Do sériové výbavy nového e-Golfu 35,8kWh patří mimo jiné automatická regulace odstupu od vpředu jedoucího vozu do 210 km/h s funkcí Front Assist, elektronický stabilizační systém ESP a především konečně také výkonnější 6,6kW palubní nabíječka.
NEPŘEHLÉDNĚTE Volkswagen dokončil vývoj elektromobilní platformy MEB
Součástí výbavy je tedy jak nabíjecí kabel pro přímé připojení k jednofázové rozvodné síti, kdy auto dobijete asi za 13 hodin, tak nabíjecí kabel pro připojení vozidla k třífázové nabíjecí stanici – pak dobijete asi za 5,45 hodin.
Auto by mělo díky větší baterii zvládat reálný dojezd kolem 230 km až 250 km na jedno nabití. Dle měřícího standardu NEDC se chlubí až 300 km, ale takových výsledků půjde dosáhnout asi jen výjimečně.
Ó jaká velkodušnost, VW přihodí k pidibaterce pár kWh a
Ó jaká velkodušnost, VW přihodí k pidibaterce pár kWh a prostý lid už chrochtá blahem, že maj skorotezlu jen za příplatek 44 klacků :)))
Panečku takhle se dělá marketing, takhle se dojej prachy :)))
Pak přihoděj dalších pár kWh a tak stále krůček po krůčku a až to bude mít 60 kWh tak jedna půlka obyvatelstva omdlí štěstím a druhá prodá půlku rodiny aby měli na ten zázrak :)))
Hlavně ten plebs zbytečně rychle nezmlsat 🙂
To je velmi pozitivní info, že novější model s +50%
To je velmi pozitivní info, že novější model s +50% kapacity baterie má nijak výrazně vyšší cenu! A další výrobci BEV tak mají nastavenu virtuální laťku.
+1
+1
Zamyšlení !!! Nový VW e-Golf je určitě v daném segmentu
Zamyšlení !!! Nový VW e-Golf je určitě v daném segmentu velmi dobré auto, BMW i3 je též velmi zajímavé, i Hyundai Ioniq určitě posouvá elektromobilitu dále. Nežli budete kritizovat jen a stále VW, který už má na trhu 2 čisté elektromobily, které už mají za sebou facelift, modely e-up a e-golf, spíše by mě zajímalo, kde jsou čisté elektromobily od Mazdy, Toyoty, Hondy, Alfy Romeo, Lancie a mohl bych ještě jmenovat.
No tak to zamyslenie:
Mazda: dotiahla wankel do
No tak to zamyslenie:
Mazda: dotiahla wankel do predaja(jedina), MX-5 milion kusov za 3 roky a 5 mesiacov
Toyota: Best built cars in the world
Honda: spolahlivost a tiez hybrid
Nissan: nehodi sa, ale neodpustim si, najlepsi sportiak GTR
Co dokazal vw(a ine znacky)? (Teraz som si pozrel cenu u-up. To akoze myslis vazne ze pri cene 24 900E stale ospevujes vw???)
VW dokazal klamat cely svet. Ludia su hlupy, velakrat mavnu rukou, ale vec ma dalsi rozmer ktory sa takychto ludi netyka.
A sice krajiny kde sa plati dovozne clo kalkulaciou prave cez vypustane emisie, a cestna dan zrovna tak(cestna dan-tym myslim raz za rok jednorazovo stovky eur, velakrat viac ako cena auta)
Dalej VW dotiahol servisne intervaly na bsolutnu spicku, to znamena ze ked prejdes cez vymol 20x20x5 pri 80km/h vedia ti povedat na 100% kedy odidu tlmice, riadenie, ventilka na kolese…
Takuto firmu si mame vazit???
A to nehovorim o trojkovom e-golfe ktory bol vyrobeny v 90tich rokoch az v pocte 300. Keby im islo o dobro ludi ako si aj ty tak to musi dopadnut vo vas prospech! Ale…
Vy jste si asi špatně přečetl nebo pochopil příspěvek,
Vy jste si asi špatně přečetl nebo pochopil příspěvek, ten byl jen a pouze o čisté elektromobilitě, ničem ostatním benzínem nebo naftou poháněném ani hybridech ve šech derivacích, takže ještě jednou, kde je čistý elektromobil od mazdy, který reálně již několikátým rokem brázdí silnice? kde Honda? Kde má čistý elektromobil Toyota. Zatím nikde, takže až nějaký bude rád se svezu. Jediné japonské auta čistě na elekřinu jsou Nissan (Leaf a eNV-200) a Mitsubishi (i-Miev).
Sledujete vůbec automédia nebo jen konzumujete Blesk a
Sledujete vůbec automédia nebo jen konzumujete Blesk a Novu?
Vše už bylo několikrát zodpovězeno.
Mazda prostě nebude, Tojota na to léta kašlala, ale teď už možná jo a Honda ohlásila kripla co má dojezd 128 km a cenu jako Bolt, že prej nám to stačí.
VW obelhal celý svět? ANO, ALE všechny automobilky,
VW obelhal celý svět? ANO, ALE všechny automobilky, jejichž auta MAJÍ V REÁLU VĚTŠÍ SPOTŘEBU NEŽ DEKLARUJÍ jej OBELHÁVAJÍ STEJNĚ, protože všichni měří STEJNOU METODOU
+1
+1
Hovorime o emisiach, vyssia spotreba ma nezaujima.
Hovorime o emisiach, vyssia spotreba ma nezaujima.
Zelené brýle dolů:
spotřeba se dopočítává
Zelené brýle dolů:
spotřeba se dopočítává následujícím způsobem: vezme se auto, laboratorně projede NEDC cyklus a dle množství exhalací se dopočítává spotřeba (již se neaplikuje dojezdová zkouška), tedy pro ekology a jim podobné: čím více auto spálí pohonných hmot, tím více emituje nežádoucích plynů už chámeme, či máme další problém?
Či ještě jinak: FYZIKÁLNĚ NEEXISTUJE AUTO, KTERÉ BY MOHLO MÍT VYŠŠÍ SPOTŘEBU NEŽ V LABORATOŘI A PŘITOM SPLNIT EMISE, KTERÉ MĚLO V LABORATOŘI
Regulace odstupu od vpředu jedoucího vozu do 210
Regulace odstupu od vpředu jedoucího vozu do 210 km/h??
E-Golf má maximální rychlost omezenou na 140km/h. Že by měl nový E-Golf vyšší maximální rychlost?
Tento prvek výbavy se tak prostě jmenuje, nový e-golf má
Tento prvek výbavy se tak prostě jmenuje, nový e-golf má maximálku 150 km/h. Nicméně je to dobrá věc pro bezpečnost – aktivní tempomat.
V každém případě to zní legračně. Skoro jako by u VW
V každém případě to zní legračně. Skoro jako by u VW nevěděli co vlastně dělají
+1
Ale oni to opravdu nevědí, viz hláška vyměnte si olej
+1
Ale oni to opravdu nevědí, viz hláška vyměnte si olej v motoru u e-Golfu :)))
https://speakev.com/threads/oil-change.11764/
Auto je přežitek nyní je in elektrická coptéra
Auto je přežitek nyní je in elektrická coptéra http://volocopter.com/index.php/en/
Les vrtulí a na přistání je potřeba parkoviště pro 300
Les vrtulí a na přistání je potřeba parkoviště pro 300 aut.
Ziskat spolehlive informace k eGolfu je jaksi nemozne. Vyrobce
Ziskat spolehlive informace k eGolfu je jaksi nemozne. Vyrobce onanuje na nejakych marketinovych kecech, ale nikde se clovek nedocte, jakou palubni nabijecku tam montuji. Uvadi jen AC 7,2 kW. Diskuzni fora pak spekulujou co to ma znamenat. Zrejme nejspolehlivejsi info je, ze se nabiji ze dvou fazi 2x16A AC.
CCS DC nabijeni je za priplatek 610 € (v DE).
Prospekty vyrobcu jsou uplne na nic, jen kecy a zadne info. Hnus.
Stejně je to neprodejná parodie ve srovnání s Teslou M3,
Stejně je to neprodejná parodie ve srovnání s Teslou M3, která tu bude už příští rok. Ani pořádný nabíječky v Evropě nemají, k ničemu, jen pro totální blbce, co se nachytají.
a nemela tu ta prodejna neparodie byt uz tenhle rok?
a nemela tu ta prodejna neparodie byt uz tenhle rok?
Dle jakých lží říkáš? Musk jasně řekl, že všechny
Dle jakých lží říkáš? Musk jasně řekl, že všechny objednané dodávky M3 budou v roce 2018.
V 2014 vše jen začne.
V 2017 vše jen začne.
V 2017 vše jen začne.
Vážený pane, kdybych čekal na prodejnou neparodii, tak
Vážený pane, kdybych čekal na prodejnou neparodii, tak bych už nenajel 200 tis km čistě na elektřinu. A i když si to auto koupím a budu čekat na Teslu M3, nežli bude opravdu u mě v garáži, tak budu mít najeto dalších 100 tis km. Takže se na mě nezlobte, ale možná to budete spíše Vy, kdo je tu momentálně za toho, koho jste jmenoval !!!!
tak tak a stránku specifikací radši rovnou zrušili jak
tak tak a stránku specifikací radši rovnou zrušili jak souvwhajzlu 😉
https://www.volkswagen.cz/modely/e-golf/vlastnosti
2x16A je nesmysl. Buď je v autě jedno nebo třífázová
2x16A je nesmysl. Buď je v autě jedno nebo třífázová nabíječka. Dvoufázová nabíječka nedává žádný smysl. Pokud bude mít 7,2 kW, tak to bude 1x32A.
To ze neco nedava smysl jsme si u VW uz zvykli. Ale presto tam
To ze neco nedava smysl jsme si u VW uz zvykli. Ale presto tam je 2x16A. Kdyby dali 3x16A, tak by to auto koupilo moc lidi a to VW nechce. Müller porad zduraznuje, ze priorita je u VW spalovaci motor. Do 2025 EV u VW nejsou zadany.
Ohledne 1x32A nedava smysl, museli by vyvinout novou nabijecku. Takhle namontujou dve stare 16A vedle sebe a je vymalovano. Navic v DE je nesymetricke zatezovani site vic nez 16A uz zakazane.
Ak by dali do eGolfa skutocne dve 16A nabijacky zapojene na
Ak by dali do eGolfa skutocne dve 16A nabijacky zapojene na dve fazy konektora type 2, tak ma VW velku pochvalu. Bolo by to ovela lepsie ako jedna 32A. Dalo by sa nabijat z dvoch faz po 16A alebo z jednej 32A (prepojenim faz v type2 konektore jednofazoveho 32A nabijacieho kabla). No, neodpustim si dodat – to tam este mohli dat este tretiu nabijacku a bolo by to slusnych 11kW.
Ale neverim se su tam dve 16A, bude tam jedna 32A ako v ioniqu a ampereE
Audi Q7 e-tron quattro ma onboard nabijecku 2x16A. Nabijeni ze
Audi Q7 e-tron quattro ma onboard nabijecku 2x16A. Nabijeni ze dvou fazi. Novy eGolf ma mit stejnou nabijecku.
Můžete uvést zdroj? Googloval jsem a našel jsem zatím
Můžete uvést zdroj? Googloval jsem a našel jsem zatím nějakou zmínku v diskuzi. Nic ale víc.
VW a Audi je tajemnejsi nez hrad v Karpatech. Tady mam jeden
VW a Audi je tajemnejsi nez hrad v Karpatech. Tady mam jeden zdroj Audi:
http://www.audi.lu/lu/brand/fr/tools/news/pool/2015/03/nouvelle-Audi-Q7-e-tron-quattro.print.html
Veta ktera je klicova:
Im neuen Q7 e-tron quattro ist die neue Zweiphasen-Ladetechnologie verbaut, die das Laden mit bis zu 7,2 kW Leistung erlaubt.
Myslel jsem zdroj na ten eGolf.
Myslel jsem zdroj na ten eGolf.
Na eGolf zadny kvalifikovany zdroj nemam 🙁 Jak pisu, hrad v
Na eGolf zadny kvalifikovany zdroj nemam 🙁 Jak pisu, hrad v Karpatech…
Tak proč vehementně v každém komentáři tvrdíte, že v
Tak proč vehementně v každém komentáři tvrdíte, že v eGolfu bude 2×16? Já chápu, že e-tron má nabíjení ze 2 fází, ale to není plná elektrika, to je jen hybrid s 17 kWh baterkou.
Netvrdím, že to tak nakonec nebude, ale neřídil bych se podle toho. To je asi podobné, jako podle hybridu BMW 330e tvrdit, jaké nabíjení má BMW i3…
Mam duveryhodne info z goingelectric.de/
Mam duveryhodne info z goingelectric.de/
Ti toho ví stejně jako my tady.
Nechme se holt překvapit.
Ti toho ví stejně jako my tady.
Nechme se holt překvapit.
Mě se to spekulované řešení 2x16A líbí. Hlavně proto,
Mě se to spekulované řešení 2x16A líbí. Hlavně proto, že by to bylo jasné našlápnutí VW k plně třífázové min. 11kW nabíječce v příštích vozidlech.
Třeba u Nissanu si o tom dost možná budeme moci nechat jen znát i po představení nového modelu.
To je divná pochvala za nelogické rozhodnutí. Asi jako
To je divná pochvala za nelogické rozhodnutí. Asi jako když vylepší staré auto s maximálkou 50 km/h na maximálku 70, když víte, že jsou schopni dodat auto s maximálkou 150, aby se s tím dalo slušně cestovat.
Už teď měli nabídnout rovnou min. 3x16A, když je všechno prověřeno (ať už ověřeno na autech nebo na infrastruktuře), že 3 fáze nejsou nikde žádný problém.
No to máte pravdu, ale pokrok tam je 🙂
Já bych se ani
No to máte pravdu, ale pokrok tam je 🙂
Já bych se ani nedivil, kdyby vysvětlení bylo velice prosté a to že se jim tam ten třetí modul prostě už nevešel. Tj. na nabíječku se vlastně ani nijak vývojové nesahalo, jen se tam prostě vložila 2x.
No to by bylo super zdůvodnění, když moje i3 je ještě
No to by bylo super zdůvodnění, když moje i3 je ještě menší a má 3 fázový měnič. 🙂
Tomu nějak nerozumím. 2x16A, to znamená že nulákem
Tomu nějak nerozumím. 2x16A, to znamená že nulákem poteče dvojnásobný proud? Nulák má přece stejný průřez jak fázové vodiče. Nebo to bude mezi fázemi, to znamená 400V/16A?
3-fazova sit se neda pocitat aritmeticky, ale komplexne,
3-fazova sit se neda pocitat aritmeticky, ale komplexne, neboli s ohledem na uhlovy posun. Je to uplne to same jako elektricky sporak na 3-f pripojce. Tam take nic neni pretizene at se zapne jakakoliv kombinace ploten a trouby. Vzdy plati I1 + I2 + I3 + In = 0 (komplexne). Mam li na kazde fazi stejnou zatez, tak jsou 3 pripady: Proud tece jen ve fazi L1-> In = I1. Proud tece ve vsech trech fazich (symetrie) pak In = 0.
tece li proud ve dvou fazich, tak In = I1 = I2. Uplne stejny proud jako kdyz zapnu jen jednu fazi.
Nejjednoduseji se to da resit graficky. Na x- ose je proud I1, na konci nakreslime proud I2 s posunem 120 stupnu, I3 = 0, a In musi zakoncit zase v bode X=0, y=0. Vznikne obycejny rovnostranny trojuhelnik. Nas zajima jen vysledny proud v In bez ohledu na uhel a ten je prave I1 = I2.
S tím zákazem, máte k tomu nějaký zdroj? Nechce se mi
S tím zákazem, máte k tomu nějaký zdroj? Nechce se mi věřit, že by BMW či Nissan prodejem svých EV v Německu porušoval zákon, když prodávají auta s jednofázovými nabíječkami s více než 16A…
A to jako když přijede v Německu Leaf ke stojanu a začne nabíjet přes Mennekes, tak majitele zavřou, protože vytěžuje jen jednu fázi více než 16A?
Jinak s těmi 2 fázemi u eGolfa to jsou jen spekulace, uvidíme, nikdo z nás to ještě neviděl naživo a VW to zatím nikde nepotvrdil. Přikláním se spíše k 1x32A…
Asymetrie se resi v TAB NS. Treba zde TAB NS Nord 2012. Bod
Asymetrie se resi v TAB NS. Treba zde TAB NS Nord 2012. Bod 5.1 (6):
https://www.e-dis.de/cps/rde/xbcr/edis/TAB_NS_Nord.pdf
(6) Kundenanlagen werden als Kabelanschlüsse über
einen Drehstromanschluss an das öffentliche Nieder-
spannungsnetz angeschlossen. Eine gleichmäßige Auft
eilung der Leistung auf die drei Außenleiter ist zu
gewährleisten.
Der einphasige Anschluss von Verbrauchsgeräten ist
nur bis zu einer Bemessungsscheinleistung von
4,6 kVA zulässig.
Nabijecku 2x16A pry uz funguje u Porsche a Audi.
No, to je hezký materiál, ale nikterak to nezakazuje
No, to je hezký materiál, ale nikterak to nezakazuje prodávat auta s nabíječkou 1x32A. Tím se VW řídit nemusí, zvlášť, když eGolf je určen pro evropský trh a mimo Německo platí jiná pravidla. Pokud na jedné fázi budu mít připojené auto s 1x32A, tak na zbylých fázích můžu mít pověšen zbytek baráku a tímpádem nemusím překročit rozdíl 4,6 kW mezi fázemi.
VW na tyto pravidla nemusí brát vůbec ohled. Ostatně uživatel si může v infotaimentu snížit příkon, pokud v Německu platí tyto pravdila.
Nebral bych to jako striktní bibli, podle které se budou řídit všechny německé automobilky. Ostatně třeba BMW na to kašle a nadále prodává slabší i3 s 1x32A a nijak ho to v Německu neomezuje.
Uvidíme v reálu.
Chápu nespokojenost u nás je tradiční 3 fázový rozvod,
Chápu nespokojenost u nás je tradiční 3 fázový rozvod, ale v zahraničí mají často je 1 fázi. Nakonec není velký problém zařídit, aby palubní 1 fázová nabíječka brala energii ze všech 3 fází.
V Evropě jsem nenarazil na stojan, který by měl jen jednu
V Evropě jsem nenarazil na stojan, který by měl jen jednu fázi. Ostatně proto si Evropa schválila konektor Typ2, jinak bysme si vystačili s jednofázovou Typ1 zásuvkou…
Kazda Typ2 nabijecka 22kW dava na kazde fazi 7,3 kW. To by
Kazda Typ2 nabijecka 22kW dava na kazde fazi 7,3 kW. To by nebyl problem. Leaf s priplatkovou onboard nabijeckou take bere 6,6 kW z jedne faze.
Já reagoval na „… v zahraničí mají často je 1 fázi.“.
Já reagoval na „… v zahraničí mají často je 1 fázi.“. Mimo Evropu to tak často je, proto si tam také vystačí s Typ1 standardem. V Evropě je to (naštěstí) jinak. A fakt mě štve na evropských automobilkách (u non-EU aut to dokážu pochopit a líbí se mi, že taková Tesla se umí přizpůsobit a pro EU modely dává 3-fázový měnič), že nechtějí využít 3 fází, které jsou tady všude okolo nás.
Renault ma 3-fazove nabijeni. Nektere modely az 43 kW. Bohuzel
Renault ma 3-fazove nabijeni. Nektere modely az 43 kW. Bohuzel ZOE ma (zatim) jen najemni baterku 🙁
Automobilky jednoduse nechteji aby se EV hojne prodavala. Na kazdem EV mimo Teslu je nejaka prasarna, ktera to auto znehodnoti. Testovat chteji a proto neco vyrabi aby to koupilo jen malo lidi. Tim maji urcite testovaci „blbce“ a to jim staci aby neztratili krok. Doufejme, ze TM3 jim zatopi a pak se to rozjede.
Nájemní baterka u Zoe, se tuším, týká jen Francie.
Nájemní baterka u Zoe, se tuším, týká jen Francie.
V DE je tez jen v najmu. A pro jistotu to v CZ radeji
V DE je tez jen v najmu. A pro jistotu to v CZ radeji neprodavaji, protoze nekteri nasi spoluobcane by ji uz nevratili.
Myslím že v Anglii byla taky v nájmu.
Myslím že v Anglii byla taky v nájmu.
Jak prosim chcete odebirat ze tri fazi a krmit jednu fazi?
U
Jak prosim chcete odebirat ze tri fazi a krmit jednu fazi?
U 3x400V je kazda faze posunuta o 120 deg. To by byl kratas jak vysitej. Jedina moznost by byla, usmernit na DC a prohnat menicem na 230V. Docela draha zalezitost.
Fakt se s tim musite smirit, ze tam je dvoufazovy menic 2x16A.
Jako u Audi Q7 e-tron.
V principu je úplně jedno, jestli jednu, dvě nebo tři
V principu je úplně jedno, jestli jednu, dvě nebo tři fáze usměrníte do jediné DC větve a tou nakrmíte jeden modul palubní nabíječky nebo má každá fáze vlastní vstupní usměrněnou větev s modulem a jejich výstupy se spojí paralelně.
Paralelní spojení je u větších výkonů běžné a výhodné protože výrobci stačí mít odladěný jeden modul a z nich pak sestavuje větší celky. Například u aut pro evropský trh dáte tři moduly se vstupy rozdělenými do třech fází a pro jiné trhy, kde mají běžně jenom jednu fázi (ale o to větší jištění) dáte ty samé tři (nebo dva) paralelně jako jednofázi.
Jako uzivatel ale nemate pristup k usmernovaci ani DC casti.
Jako uzivatel ale nemate pristup k usmernovaci ani DC casti. Takze mate na strane site 3 faze s posunem 120 deg. a v nejhorsim pripade jeden kolik na strane auta ktery ocekava AC. Jak chcete spojit faze ze site do jednoho koliku (1x32A)?
Kdyby existovala jednoducha moznost rozlozit vykon na 3 faze, tak by nebylo tolik kritiky, ze vyrobci nedelaji 3 f nabijecky. To je zasadni problem ktery vyrobci EV zamerne vytvorili.
Psal jsem to z pohledu výrobce samozřejmě.
Psal jsem to z pohledu výrobce samozřejmě.
Dobrý den, chtěl jsem se Vás zeptat něco ohledně
Dobrý den, chtěl jsem se Vás zeptat něco ohledně Stromticket, můžete mi prosím zavolat na tel 733 785 144. Děkuji mockrát
Tak dojazdy sa nám už konečne posúvajú ku 200 km
Tak dojazdy sa nám už konečne posúvajú ku 200 km reálne… Ešte cenu posunúť ku 20000 eur :-).. Ale to si asi ešte pár rokov počkáme :-(.
Baterie 60 KW jinak nekupovat
Baterie 60 KW jinak nekupovat
To s tou AC palubní nabíječkou si dělají prdel, ne?
To s tou AC palubní nabíječkou si dělají prdel, ne? Všude jsou stojany, které na AC nabízejí min. 3×16 (spíše už 3×32) a oni tam dají jednofázi?
Já mám v autě 3×16 a kdyby mi BMW nabídlo upgrade na 3×32, tak to beru hned. Není nic otravnějšího než když přijedu k DC nabíječce, visí tam Leaf na CHAdeMO (tímpádem CCS2 nefunguje) a já nabíjím pouhými 11 kW na AC konektoru. A to aspoň tak. Když jsem já na CCS2, tak Leafák to ani na Mennekes se svými 3,7 nebo 6,6 kW nezkouší, protože to je tak ukrutně pomalé, že si radši počká za mnou na DC.
Nerozumím té nabíječce – interní má 6,6kW ale přesto je
Nerozumím té nabíječce – interní má 6,6kW ale přesto je třífázová??? Já měl za to že třífázové jsou 11kW (16A400V) nebo 22kW (32A400V)….
No a kam byste pripojil tu jednofazi na takovy vykon? nevim
No a kam byste pripojil tu jednofazi na takovy vykon? nevim teda jak to ma osefovane ten VW, ale navijecka muze mit liboblny mensi vykon nez je teoreticky max vykon zasuvky (ono je to i docela dobry napad at vam to nevyhodi pojistky)
Třeba 32A230V – jako to má například Ampera-E,
Třeba 32A230V – jako to má například Ampera-E, Leaf…atd.
To že to můžou mít „utlumené“ samozřejmě chápu, jen tomu nerozumím, že když už investovali do třífázové nabíječky tak to utlumí víc než jednofázovou….
No tak ono v CR (nejn) ma jednofazova zasuvka zpravidla 16A,
No tak ono v CR (nejn) ma jednofazova zasuvka zpravidla 16A, to vam pak ta jednofazova nebijecka na 32A moc nepomuze ne?
Jinak u nabijecky je pro cenu urcujici predevsim vykon (ten ucruje jak musi byt nabijecka dimenzovana, kolik v ni je materialu apod, rozdil mezi jedno a trifazovou nejak zasadni nebude, rohodne mensi nez mezi 6 a 11 kW…
Ale pomůže, můžete buď použít kabel na zásuvku CEE5pin
Ale pomůže, můžete buď použít kabel na zásuvku CEE5pin 32A400V a nebo mít namontovaný wallbox 32A230V. Zkrátka už to můžu řešit a ne že mne bude omezovat ta integrovaná nabíječka.
Znamena to, ze ked mam doma v garazi CEE5pin 32A/400V, tak
Znamena to, ze ked mam doma v garazi CEE5pin 32A/400V, tak nepotrebujem montovat ziadny wallbox? A postacuje mi „obycajny“ kabel so spravnymi koncovkami?
Na tuto otazku mi totiz z Hyundai-a (SK) este nikto nebol schopny dat uz par tyzdnov odpoved (a to uz je toto posledne pred tym, ako ho chcem objednat).
P.S.: Mal som na vykend pozicaneho Leafa, a elektomobil je fakt vysoko navykovy 🙂
Ano stačí. Není to tedy úplně běžný kabel, ale koupit
Ano stačí. Není to tedy úplně běžný kabel, ale koupit se dá.
Dakujem. Len este by ma zaujiml detail, co som sa trochu
Dakujem. Len este by ma zaujiml detail, co som sa trochu vyssie spytal k odpovedi od MartinV.
Mam pocit ze si zamienate vyraz prudovy chranic a istic su to
Mam pocit ze si zamienate vyraz prudovy chranic a istic su to uplne odlisne pristroje. Kazdopadne je treba mat istic dimenzovany na 32A trojfaz a ak je tam aj prdovy chranic je potrebne aby bol 40A – ale tato hodnota vravi len o tom aky maximalny prud moze chranicom pretekat. Zjednodusene Istic chrani pred nadmernym prudom, a urazom elek prudom – zemnenim . Kdez to prudovy chranic chrani len pred urazom el. prudom na zaklade porovnavania prudov pretekajucim cez chranic.
kabel s CEE32 koncovkou muzete sehnat na vice mistech, napr.
kabel s CEE32 koncovkou muzete sehnat na vice mistech, napr. zde.
Jasne funguje to aj bez wallboxu. Z 3faz zásuvky 32A len
Jasne funguje to aj bez wallboxu. Z 3faz zásuvky 32A len musí byt skutočne istená 32 A isticom.
A treba mat na to kabel cekni r-evc.com/cs/24-type-2-62196-2-32amp.html?nosto=frontpage-nosto-2
Akurát že kábel je jednofazovy tj ak potom kúpiš ev s 3 fáz nabkou tak nabíjanie nepojde na plny výkon.
ked som sa spytal silno-prud. elektikara, ako je to mozne, ze
ked som sa spytal silno-prud. elektikara, ako je to mozne, ze mi hovori, ze mam 3-fazovu zasuvku 32A, ale na prudovom chranici je „len“ 25A?
Tak mi odpovedal, ze je to OK, lebo ten prudovy chranic je 3x25A (=25A na kazdu fazu).
Ak som tu spravne pochopil, tak kabel na jednom konci 3fazova koncovke pre (32A zasuvku) a na druhom Typ2, tak stale bude chciet nabijat celych 32A len z jednej fazy?
A teda musim mat 3-fazovy prudovy chranic 32A (=3x32A)?
Je to takto pri aj pri Hyundai Ioniq electric? Alebo len pre niektory konkretny elektromobil (Leaf, ci eGolf)?
Na domě je vše z logiky věci, maš 3x32A hlavní jistič,
Na domě je vše z logiky věci, maš 3x32A hlavní jistič, pak na různé fáze se napojují okruhy, trouba, sporák, topení, podle toho co máš a jednotlivé příkony se sčítají a na svém pětikolíku na zahradě maš už jištění jen 25A (i když je zásuvka typu32A) aby sis opakovaně nevyhodil cely dům. (ale spíše to obecně končí jako 3x16A).(on třeba kabel od míchačky může být vybaven malou nebo velkou koncovkou)
Dobíjeci kabel na Leafa programovatelný na 6,10,16,20,25 a32A co mám od p. kubiše tedy je sice napojen na onen pětikolík ale čerpá jen jednu fázi protože nissan má jednofáz, nabíječku. Tudíž je ideální použivat tu fázi , která je nejmíň zatížena ostatními spotřebiči, (což já dokázal jít až na 25A).
stačí k obecnému vysvětlení?
Dakujem, teraz som pochopil.
Teraz uz sa len idem spytat v
Dakujem, teraz som pochopil.
Teraz uz sa len idem spytat v Hyundai, ci sa z 3-fazovej zasuvky nabija Ioniq Electric:
– 1 fazou ako napr. Leaf (a teda budem potrebovat kabel ako mate od p. kubise)
– alebo vsetkymi 3 fazami ako BMW i3 – 3x16A ako pise vyssie Pavel F (a teda mi staci „obycajny“ kabel 5kolik<->Typ2)
Ioniq NEMÁ 3-fázovou palubní nabíječku! Auto si vezme
Ioniq NEMÁ 3-fázovou palubní nabíječku! Auto si vezme proud jen z jedné fáze.
A nikdy Vám nebude stačit obyčejná redukce CEE16/32<->Typ2, musí tam být vždy elektronika, která nabíjení řídí (bývá i schovaná v nabíjecí „pistoli“).
Dakujem za vsetky informacie Pavel F & ju.
Sice som uz stihol
Dakujem za vsetky informacie Pavel F & ju.
Sice som uz stihol do Hyundai-a napisat, ale po Vasom vysvetleni konecne uplne rozumiem.
Pre Ioniq aj ine EV s jednofazovou 32A nabijackou je
Pre Ioniq aj ine EV s jednofazovou 32A nabijackou je najvhonejsi
Jednofazovy 32A nabijaci kabel s cervenym 32A 5-kolikom a type2 konektorom. Trojfazova verzia 32A nabijacieho kabla je samozrejme tiez pouzitelna, no je zbytocne (cca 2x)tazsia, ma tuhsi – menej flexibilny kabel a je drahsia.
Ze zásuvky CEE5pin 32A400V si uvedené kabely vezmou jednu
Ze zásuvky CEE5pin 32A400V si uvedené kabely vezmou jednu fázi 32A230V kterou se bude vůz nabíjet. Samozřejmě to ale musí být jištěno min.32A jističem – neboť odběr 32A je dlouhodobý tedy ne pouze špičkový (rozběhový) tak jak je to u běžných spotřebičů – kde pak „stačí“ jištění 25A. Např. u Tesly (starších typů) kde je 32A400V to většinou ani 32A jistič dlouho nepodrží a příliš se zahřívá. To si myslím, že je i důvod proč už Tesla nabízí max.24A (a na začátku také omezovala tuším na max.26A).
Jednofazovy 32A nabijaci kabel s cervenym 32A 5-kolikom a
Jednofazovy 32A nabijaci kabel s cervenym 32A 5-kolikom a type2 konektorom. Elektronika je v rukoveti type2 konektora.
http://www.evselect.eu/evselect-32a-type-mnks-v3-memory-p-70.html
existuje aj verzia s modrym 32A 3-kolikom
S tím dojezdem v článku bych si nebyl jistý. Na netu jsem
S tím dojezdem v článku bych si nebyl jistý. Na netu jsem už četl článek že v americe golfa uvedli po ioniqu a uvedli reálný dojezd jen asi o 5 mil větší. Zároveň jsem zvědav na cenu základní verze, jestli budou jako bmw v základní ceně bez možnosti rychlodobíjení, tedy zcela nepoužitelné.
959 900 Kč je cena základní verze, rychlodobíjení je
959 900 Kč je cena základní verze, rychlodobíjení je standardní výbava
Díky za potvrzení, to rychlodobíjení je důležitá info a
Díky za potvrzení, to rychlodobíjení je důležitá info a v článku není výslovně uvedeno.
Realisticky EPA range
– pre eGolf (35,8 kWh bateria): 125
Realisticky EPA range
– pre eGolf (35,8 kWh bateria): 125 miles
– pre Ioniq electric(28 kWh bateria) : 124 miles
By me zajimalo proc se v clanku pise o 3-fazove nabijeci
By me zajimalo proc se v clanku pise o 3-fazove nabijeci stanici? Golfu je to prece sumak jestli je 3- nebo 1-fazova…
Protoze 32A se u nas (v Evrope) na jednofazovych rozvodech
Protoze 32A se u nas (v Evrope) na jednofazovych rozvodech nevyskytuje?
psise bych rekl ze neni obvykle…
psise bych rekl ze neni obvykle…
Evropský výrobce by měl mít 3fázovou interní
Evropský výrobce by měl mít 3fázovou interní nabíječku, minimálně 11kW.
V Dubnu budu mit na mesic e-golfa s 24kwh.Tak si zajezdim 😉
V Dubnu budu mit na mesic e-golfa s 24kwh.Tak si zajezdim 😉 pak pujcenou na vikend i3.
no tak to je pokrok po 25 v šádemobilce, těšíme se na
no tak to je pokrok po 25 v šádemobilce, těšíme se na recenze 😉
Lpg ropak krucipisek zase blinka jajajaj:) me ta skodovka
Lpg ropak krucipisek zase blinka jajajaj:) me ta skodovka napriklad v benefitech plati kazdy rok cestu na dovolernou v chorvatsku xxx dalsich veci.Ale to by jsi o tom musel neco vedet ale zase vis kulovy a zvracis pod kazdym clankem jak nadrzenej pubertak u playboye to ze jsi duch tak se celkem nudis.:)))
njn šádešroubovák s rádobyvýučákem 1992 spolutvůrce
njn šádešroubovák s rádobyvýučákem 1992 spolutvůrce rakovinometů TDI/TSI hlavně že bere prachy!! ať si to klidně dýchá třeba celá ČR to mu je jedno 😉 Není to vlastizrada? bohužel jen spolupodílnictví na zločinu proti lidskosti, aleee tak třeba při příští změně režimu… až padne sosialistický zdravotníctví a lid veme spravedlnost do vlastních rukou …. kdovíííí 😉 Pověz nám, ty tam děláš anonymně? ;))
https://www.novinky.cz/ekonomika/432166-razie-v-audi-vysetrovatele-vtrhli-do-sidla-automobilky-tesne-pred-zacatkem-tiskovky.html
https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/ohrozeni-pro-dieselove-vozy-kdyz-nemate-filtr-budete-platit-varuje-ministr-28699
PS: ví se jak tě šáde uplácí, myslíš že v ní nejsou agenti ;D
Trnul jsem hruzou jestli se tady zase vycakas! a vycakal, tak
Trnul jsem hruzou jestli se tady zase vycakas! a vycakal, tak si to slizni a jdi spatky do modry ustrice prduchu;)))
už by ses měl připravovat na vodpolední šáde šichtu na
už by ses měl připravovat na vodpolední šáde šichtu na 14:00 náklus k bráně tak tady moc ty mejdla nedocrncávej, nech si to až pro šádeparťák taky rád :))))
PS: začíná ti být už snad jasný jak tý tvý konzervě kape na madžos ;)))
http://www.auto.cz/sef-volkswagenu-nevyloucil-jednani-o-spojeni-s-fiat-chrysler-104405
Ja makam ted;) no tak se vzmuz a vyser neco poradnyho porad
Ja makam ted;) no tak se vzmuz a vyser neco poradnyho porad slabota.
tak to je špatný s šádekonzervou, když lidí tvýho iq
tak to je špatný s šádekonzervou, když lidí tvýho iq sedí fkanclu :)) nj šáde doživotní socík porogram práce i pro invalidy. Proto taky stojí přepal Rakovinomet TSI Fóbka od 250.000 když výrobka je pod 100 ?? ;))
PS: Snad je alespoň v budoucnu půjde zažalovat, když berou rejžo 150% plus a odpovědnost za poškození zdraví obyvatelstva žádná :))D Pověz nám šáde votroku, kde byste bez germána byly? :)))))))))))))
Porad nic jesteeee .
Porad nic jesteeee .
na dej si svou denní dávku
na dej si svou denní dávku chleba
novinky.cz/auto/432167-lide-v-centru-prahy-hodnotili-design-ctyroke-skody-octavie-vysledky-prekvapi.html
Porad nic neco lepsiho nemas ? Bez onan×vat nad obrazek
Porad nic neco lepsiho nemas ? Bez onan×vat nad obrazek EM.
Jinak vyborne jsi nas dnes pobavil :))()
Opravdu vás to ještě baví?
Co si najít jinou diskusi na
Opravdu vás to ještě baví?
Co si najít jinou diskusi na jiném fóru?
Tady na vaše výlevy nejsme zvědaví.
hele strádat nebudete, babička se o vás postará 🙂
Prémie
hele strádat nebudete, babička se o vás postará 🙂
Prémie za velké zisky, každý zaměstanec Škodovky dostane 45 tisíc!
auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/premie-za-velke-zisky-kazdy-zamestanec-skodovky-dostane-45-tisic.html
Ale co lidi s rakovinou kerou ste jim TSI/TDI popelnicema způsobili, můžou žít? 😉
ceskatelevize.cz/ivysilani/11322472538-druhy-zivot-jitky-k/21656226600
ona.idnes.cz/muj-boj-s-nemoci-leukemie-0xt-/zdravi.aspx?c=A141111_112450_zdravi_pet
novinky.cz/zena/styl/365671-leukemie-ji-vzala-svaly-o-zivot-se-pere.html
45 hrubeho 6 let kazdy tyden nocni do flexikonta atd atd.. to
45 hrubeho 6 let kazdy tyden nocni do flexikonta atd atd.. to uz verejnost nevidi atd..
https://fdrive.cz/clanky/skoda-auto-je-ziskovejsi-nez-audi-pred
https://fdrive.cz/clanky/skoda-auto-je-ziskovejsi-nez-audi-pred-ni-je-pouze-porsche-776
Nebude mit zadny rychlodobijeni?
Nebude mit zadny rychlodobijeni?
Rychlodobíjení Combo CCS je standardní výbava.
Rychlodobíjení Combo CCS je standardní výbava.
V Nemecku stoji priplatek za CCS 610 €. Divil bych se, ze v
V Nemecku stoji priplatek za CCS 610 €. Divil bych se, ze v CZ bude ve standardni vybave.
A v Norsku je zase v základní výbavě, holt si nejsme před
A v Norsku je zase v základní výbavě, holt si nejsme před VW všichni rovni. A co tzv. Tepelné čerpadlo? Taky je v ceně, nebo za příplatek?
Tepelne cerpadlo v DE za priplatek 975 €.
Cenik
Tepelne cerpadlo v DE za priplatek 975 €.
Cenik DE:
http://www.volkswagen.de/content/medialib/vwd4/de/dialog/pdf/golf-a7-pa/golf-e-preisliste/_jcr_content/renditions/rendition.download_attachment.file/golf-e-preisliste.pdf