Nový Renault Zoe s 41kWh zvládne až 300 km na jedno nabití

Renault na autosalonu v Paříži minulý rok představil novou verzi elektromobilu Renault Zoe R90 Z.E. 40. Téměř dvojnásobná kapacita baterie proti původní verzi, 41 kWh místo 22 kWh, nabízí reálný dojezd 300 km.

Elektromobil Renault Zoe R90 Z.E. 40 s 41kWh baterií
foto: Renault

Nová 41kWh baterie od LG Chem umožňuje elektromobilu Renault Zoe podle optimistického standardu NEDC ujet až 400 km na jedno nabití. Reálně je tato hodnota ale blíž i tak velmi slušným 300 km.

Auto se prodává ve dvou verzích: R90 nabízí NEDC dojezd 400 km a palubní 22kW nabíjení, verze Q90 dojezd 370 km NEDC a 43kW palubní nabíjení. Zrychlení 0-100 km/h zvládne francouzské auto během 13,5 sekundy, max. rychlost je omezena 135 km/h při max. výkonu 68 kW.

Nová verze Zoe pomohla prodejům elektromobilů ve Francii v lednu 2017 k rekordním 2563 novým registracím (z toho 321 byly elektrické dodávky). Renault Zoe se na tomto čísle podílel 1646 kusy, což je druhý nejvyšší měsíční prodaný počet.

Je zajímavé, že rozměry nové 41kWh baterie se nezměnily a hmotnost stoupla pouze o 15 kg z 290 kg na 305 kg! Skládá se ze 192 článků po 12 modulech se 16 články. Ve Francii je cena elektromobilu Renault Zoe 41 kWh stanovena na 32 100 eur (cena včetně baterie). Verze Q90 s rychlejším nabíjením je asi o 700 eur dražší.

uložení baterie v elektromobilu Renault Zoe

Uložení baterie v elektromobilu Renault Zoe
foto: Renault

Praktické testy ukázaly, že při dálničních rychlostech, tedy kolem maximálky, ujede Zoe reálně asi 200 km. Při využití převážně na dálnicích a meziměstských silnicích čekejte spíš 250 km a při šetrnější jízdě primárně po městě není problém dosáhnout mety 300 km na jedno nabití.

Bohužel zatím stále není jasné kdy a zda vůbec se elektromobily Renault v čele se Zoe objeví v Česku. Oficiální vyjádření českého zastoupení automobilky jsou totiž stále velmi neurčitá.

Jak se jezdí v novém Zoe?

Renault

47 Comments on “Nový Renault Zoe s 41kWh zvládne až 300 km na jedno nabití”

  1. Neřešte cenu,našinec si poradí!
    Postrachem rodinného

    Neřešte cenu,našinec si poradí!
    Postrachem rodinného rozpočtu průměrného Čecha je pravidelná měsíční platba – trvalý příkaz zahrnující poplatky za energie,nájem,telefon,pojistky,satelit,tv.,rádio a pak jsou tu bubáci jako hypotéka,úvěr na autíčko či spotřebitelský úvěr.
    Začít tím že si vemu skvělé autíčko za 900000,-Kč k tomu úrok je sebevražda!
    Daleko rozumnější je si to auto koupit za pár let od bílého límečka který ho prodá z důvodu touhy po lepším za poloviční či jedno třetinovou cenu.
    Mám zato,že u EV už nebude platit ani námitka o náročnosti na údržbu staršího auta.
    Jo,už to slyším,baterii budeš muset vyměnit – na jízdu kolem komína stačí i dojezd 150 km a čas je na naši straně – baterie budou lepší a levnější! To pravil sedlák Pepa a dál si četl v AutoScout24.

  2. Baterka na dojezd 500 Km stojí milion Kč?
    Za jak dlouho

    Baterka na dojezd 500 Km stojí milion Kč?
    Za jak dlouho myslíte že to zlevní?
    To auto bez baterky může mít cenu tak 100.000 Kč (elektromotor by měl být podstatně levnější než spalovák s převodovkou), takže když to stojí 900.000 Kč, tak ta baterka musí tvořit většinu ceny toho auta …
    Snad ceny těch baterek půjdou dolů …

    1. No řeknu to takhle, záleží na vývoji. Máme nějaké
      No řeknu to takhle, záleží na vývoji. Máme nějaké teoretické hustoty co mohou dosáhnout baterie na bázi Lithia a pak nějaké prakticky dosažitelné maximum, dejme tomu na 80% teoretické hodnoty, Kdy to bude dosaženo nikdo neví, ale pokud se hmotnost sníží o 1/3 produkce vzroste nejméně 10x pak můžeme počítat sníženy ceny o 75% během 8 let. El. mobil s dojezdem 500 km po dálnici u aut střední třídy bude potřebovat nejméně 25kWh na 100km (pokud chcete skutečně jed rychle a ne jen jed po dálnici…) takže 125kWh baterii. Takové auto nebude pokud bude mít lithiové baterie žádná láce. Bude stát tak 800 000. El. mobily se patrně rozdělí do segmentů podle dojezdu. malá auta do města s dojezdem 200 km v městském provozu budou levná – typické 2 auto do rodiny. Pak bude nějaká ta střední třída okolo 350km to bude něco pod půl milionu a bude se to nejvíce prodávat no a kdo bude chtít jezdit dálnici bude si muset připlatit za velkou baterku. Špičky pak patrně budou el. auta s 200kWh baterií. S proklamovaným dojezdem mimo dálnici hodně přes 1000 km.

    2. kovové súčiastky 100tis, baterka druhých 100tis a zvyšok
      kovové súčiastky 100tis, baterka druhých 100tis a zvyšok chochmes (tzv funkčný rozum), aby klesla nehodovosť. pretože na cestách umiera viac čechov ako v tatrách a alpách.
      to nie je rýpanie, to je fakt. a platí to aj na sk, hu, …

      1. Hodil jsem ty Tatry ze zajímavosti do gůglu, abych se lehce
        Hodil jsem ty Tatry ze zajímavosti do gůglu, abych se lehce podíval na zub oné tradované pověsti a kupodivu se tím zabýval i někdo jiný.
        Statistiku smrtelných nehod v Tatrách vedou Slováci
        http://www.treking.cz/archiv/smrtelne-nehody-ve-vysokych-tatrach.htm
        http://cestovani.lidovky.cz/nezodpovedny-cech-v-tatrach-je-mytus-jste-tu-vzorem-rika-zachranar-1dx-/aktuality.aspx?c=A131105_105807_aktuality_mc
        Mno po přečtení, včetně části diskze už jsem se tom dál nerýpal… přecijenom smrt je vždy nepříjemná ať postihne kohokoliv. Lepší je řešit prevenci.

        Mimochodem statistika smrťáků na ČR silnicích za poslední sledované období (asi 10 let ???) klesla na polovinu! Což je pro mě trochu nečekaný úlet a nesmírně pozitivní věc. Co je toho skutečnou příčinou to bohužel zatím nevím. Ale jak už to bývá média a lůza mají radši krev a tragédie, takže toto pozitivum skoro nikdo nerozebírá.
        Také americký dopravní úřad po důkladném prošetření smrtelné nehody Tesly při používání autopilota vydal prohlášení, že „autopilot“ u Tesly snížil nehodovost o 40 %. Uvidíme jak na to zareagují pojišťovny a legislativa.

  3. Budu upřímný – ze všech nabízených elektromobilů na
    Budu upřímný – ze všech nabízených elektromobilů na trhu mi byl a je Zoe nejsympatičtější. Jak kategorií vozu, tak designem. Ta 41kw baterka je super, větší by pro moji rodinu určitě třeba nebyla. Zabíjí to ale dvě věci: cena a nutnost baterie pronajímat. Vím že to některým lidem, obzvláště na západ od našich hranic vyhovuje, ale celkovou ekonomii provozu to zabíjí.

    1. Sám jsem osobně zvědavý na výsledek souboje spalovacího
      Sám jsem osobně zvědavý na výsledek souboje spalovacího a elektrického myšlení. Tím spalovacím mám právě na mysli auta, která jsou z výroby donucena používat rychlonabíjecí stojany, tedy opravdu je po trase hledat a zajíždět k nim. Tak jako benzínku hledá klasický spalovák, aby mohl jet dále. I když je jich u nás nyní hodně.
      Nissan Leaf má palubní příplatkovou nabíječku 6,6 kW, takže svých 24, nyní 30 kWh nabije za teoretických 3,7 nebo 4,5 hodiny. Stačí mu k tomu běžná domácí 400V 16A zásuvka, malý červený 5kolík (výkon 11 kW). Nebo velký 400V 32A nebo Mennekes (výkon 22 kW). Na rychlonabíjecím stojanu CHAdeMO, k němuž ale musí dojet, s max. 50 kW výkonu, ovšem praktickými +-43, nabíjí z nějakých 10% na 80% poměrně dlouho, okolo 40 minut. Rychlost velmi záhy klesá a po 20 minutách už je kolem 20 kW výkonu. Podobně jsou na tom trojčata Peugeot Ion / ….., Kia Soul EV, ale taky oba VW eUP a eGolf s Combo CCS rychlonabíječkou.
      Renault Zoe, podobně jako příplatkový Smart ED nebo Tesla Twincharger si vlastně vozí rychlonabíjecí stojan v kufru. Jakmile se dostanou k 11 kW zásuvce, vycucnou si 11 kWh, z 22 kW pak 22 kWh, Zoe by ve verzi 43 kW zvládl i těch 43 kWh. Pokud ovšem beru velký pětikolík nebo Mennekes a stávající verzi Zoe s 22 kWh baterkou, pak mám univerzální nezávislé auto a těch 30-40 minut, co trvá ostatním rychlonabíjení, mně trvá na červeném 5kolíku nebo Mennekesu také. A tomu říkám elektrické myšlení, dobít kdekoliv maximum toho, co zásuvka nabídne.
      Kdyby CHAdeMO a CCS Combo dokázaly do baterek ukládat opravdu konstantním výkonem až 50 kW, pak bych se klonil k rychlonabíjení. Ale to neumí, takže se spíše kloním k velké palubní nabíječce. Ano, její výhodnost klesá se zvětšující se kapacitou baterek, ale i tak je ve verzi do 30 kWh plnohodnotným soupeřem CHAdeMO/Combo aut a navíc NEZÁVISLÝM NA SÍTI RYCHLONABÍJEČEK. A to se – zejména v ČR – počítá. Výše zmíněné vozy totiž nikdy za krátkou přestávku na jídlo nedobiju bez rychlonabíječky tak, jako Zoe z 5kolíku.

      1. Tak ono už bylo mnohokrát dokázáno že 11kW jako standard
        Tak ono už bylo mnohokrát dokázáno že 11kW jako standard a 22kW za příplatek je technologicky naprosto bezproblémové, úplně stejně jako 60kWh baterie do auta velikosti Golfu. To že se to běžně nedělá je věc druhá.

        Co se týče DC rychlodobíjení, tak Tesla opět dokázala, že cca 150kW (i když jen na chvíli) není opět technologický problém.

          1. Pravda problém se najde vždy, minimálně nějaký ideový
            Pravda problém se najde vždy, minimálně nějaký ideový 🙂

            Jinak se stačí podívat jak třeba BMW i3 z ničeho nic dostalo 11kW nabíječku a přitom vůbec nikdo nekřičel, že se kvůli tomu musí udělat nová platforma. Kreiselové pak do všech svých přestaveb (Yeti, Golf) pak rovnou instalují 22kW Brusu. Tj pro takovéto nabíječky není technologický problém s výkonem ani instalačním prostorem.

            Tesla mění nabíjecí algoritmy za pochodu, ale obecně se dá říct, že za ideálních podmínek pouští do baterií na chvíli násobek 1,5C. Pro 90kWh to pak je těch 135KW pro novou 100kWh to může být 150kW. Samozřejmě pro menší kapacity se proud/výkon úměrně snižuje.

        1. To je skutečně praktické, když má dnes každý doma 3
          To je skutečně praktické, když má dnes každý doma 3 fázové připojení. Koupíte auto za milion a první co by člověk musel udělat je úprava pro nabíjení ze 3 fází. 9 z 10 lidí to samo nedá, takže bude muset nabíjet pomaleji.

                1. Kdyz na ceste dojde baterie, tak zavolam taxika a necham se
                  Kdyz na ceste dojde baterie, tak zavolam taxika a necham se 10km tahnout. Rekuperaci nabiju mozna az 20-30km. To by melo stacit dosahnout dalsi zasuvku. V nouzi 1x za 2 roky by to slo.

                2. Taxikář si bude hrát na odtahovku?
                  Nabíjení rekuperací

                  Taxikář si bude hrát na odtahovku?
                  Nabíjení rekuperací za odtahovkou už jsem jednou prováděl. Z dojezdu 2km bylo asi po 35km tažení cca 50km.

                3. „každa“ príručka k automobilu ťahanie ZAKAZUJE. 😛
                  „každa“ príručka k automobilu ťahanie ZAKAZUJE. 😛

                4. Mezi rekuperací a tažením není rozdíl. Rekuperace je jen
                  Mezi rekuperací a tažením není rozdíl. Rekuperace je jen kratší proces. Jen se to nesmí nechat vybít do mrtva (např. zablokovaná ruční brzda u Leafu).

                5. myslel som to inak – mám stiahnuté manuály leaf, soulev,
                  myslel som to inak – mám stiahnuté manuály leaf, soulev, hyunday bev i hybrid, a vo všetkých je obrázok s preškrtnutým vozidlom ak má koleso na ceste a jediné možné je celé auto naložiť. akurát na tvizy a zd (čína) to nemajú.
                  pripadá mi to podobné k roztiahnutiu spaľováku. tiež kopa hlúpych dôvodov.
                  ps – to nabíjanie rekuperáciou mi pripadá ako „plne zošliapnutý akcelerátor.

                6. ten zakaz neni z technickych duvodu, ale aby se eliminovali
                  ten zakaz neni z technickych duvodu, ale aby se eliminovali chyby nejakych blbcu, tak se to plosne zakaze.
                  Kdyz se v USA dokazou zahojit na vyrobci Porsche ze neupozornil ridice, ze auto muze vyzadovat vic pozornosti nez je ridic schopen. A vyrobce musi vyplatit milionove odskodneni, tak radeji vse zakazat. Holt nejvetsi blbec diktuje normy pro ostatni.

                7. Eauto se táhnout dá,ale musí být v pořádku a
                  Eauto se táhnout dá,ale musí být v pořádku a “nastartované“,aby byla sepnutá systémová relé HV baterie a zároveň fungovalo řízení pohonu kvůli dobíjení.Když ho potáhnete ve stavu,kdy je odblokované,ale nenastartované,nebo s nějak poškozeným řízením pohonu,bude elektromotor generovat proud bez připojené zátěže a může dojít k poškození řídící elektroniky na straně invertoru/konvertoru,možná až požáru.

                8. Jak vybije zablokovana rucni brzda Leafa? Pri jizde, nebo jak
                  Jak vybije zablokovana rucni brzda Leafa? Pri jizde, nebo jak to myslite?

                9. Viděl jsem jedno video, chlápek dojel s Leafem na nulu,
                  Viděl jsem jedno video, chlápek dojel s Leafem na nulu, chybělo mu 50m k domovu a nemohl to dotlačit, protože nešlo odbrzdit ruční brzdu. Musel si zavolat odtahovku, hotline Nissanu mu nepomohl. Jeho blbost byla, že nezačal s energií šetřit (např. vypnout topení) když viděl, že mu to domů nevyjde.

      2. No to je spise rozdil mezi normalne smyslejicim
        No to je spise rozdil mezi normalne smyslejicim automobilistou, ktery toho chce resit co nejmene a logicky dobijet spolehlive a rychle, a nadsencem, co se pokoutne pripojuje na nahodne nalezene zasuvky apod…
        Pro masivnejsi rozsireni proste bude potreba rychle dobijeni (a to ne 20kw ani 50 kW, ale aspon 100 vice, idealne nasobne vice), pro takovy vykonny zdroj uz je lepsi ho rovnou delat v CCS standardu, nez jako „obyc“ zasuvku

      3. Nechci Vás, Radovane, urazit, ale měl jsem Vás tu za
        Nechci Vás, Radovane, urazit, ale měl jsem Vás tu za jednoho z těch znalejších a Vy teď tvrdíte, že: „Nissan Leaf má palubní příplatkovou nabíječku 6,6 kW, takže svých 24, nyní 30 kWh nabije za teoretických 3,7 nebo 4,5 hodiny. Stačí mu k tomu běžná domácí 400V 16A zásuvka, malý červený 5kolík (výkon 11 kW).“
        Pokud se nepletu, u Leafa (či Soula nebo třeba 1.gen BMW i3) se vždy jedná o jednofázovou palubní nabíječku, která je závislá na 32A jištění a u 16A máte smůlu a nabíjíte 3,3kW. Nebo se snad pletu?

        1. možná by sa malo písať o MODRÝCH 16/32 A 230V (tzv
          možná by sa malo písať o MODRÝCH 16/32 A 230V (tzv priemyselných) zásuvkách. ony si tie spomínané autá s jednofázovou nabíjačkou z 3*400V berú iba „L1“ kontakt. lenže ak nie sú modré konektory bežne dostupné, píše sa o 3*400V (16, 32 A).

        2. V pohodě, nejsem studovaný ani kovaný v elektrice, beru ji
          V pohodě, nejsem studovaný ani kovaný v elektrice, beru ji z uživatelského hlediska. Takže mne zajímalo vždy jen za jak dlouho z čeho jaký elektromobil nabiju. Ne fáze, volty ani ampéry. Leaf s příplatkovou 6,6 kW palubní nabíječkou i eNV200, který ji má standardně, připojené na malý červený pětikolík, velký červený pětikolík i mennekes na stojanu ČEZu vždycky nabily rychleji než Leaf s 3,6 kW palubní nabíječkou na 230V 16A (s nabíjecím kabelem 230V 16A). Neptejte se mne proč a jak, to fakt netuším, jen to tak v praxi bylo :-).

    1. Přesně, to auto je prostě mrňavé a doba kdy si „houfně“
      Přesně, to auto je prostě mrňavé a doba kdy si „houfně“ ve smyslu počátků elektromobility budou ti co na to mají kupovat druhé auto jako malé ještě nenastala. Prostě to chce Zoe Space aka Tesla 3 a za to už by si tech 550tis říct mohli (víc ne není to prostě Tesla).

      1. Jen bych chtěl upozornit, že to auto není zas tak malé,
        Jen bych chtěl upozornit, že to auto není zas tak malé, jak na fotkách vypadá – je o 9 cm delší než Fabia a i zavazadlový prostor má o pár litrů víc. Někdo ho tady klasifikuje do kategorie minivozů, což jsou ale autíčka typu i10 nebo Picanto, které jsou o půl metru kratší. Zoe patří do třídy malých vozů.

    2. Opravdu čtyř mini aut? Clio, tedy stejně velké auto
      Opravdu čtyř mini aut? Clio, tedy stejně velké auto stejné značky začíná na 13800€, tedy přibližně 2,3x méně. V západní Evropě tedy k přihlédnutí k cenám pohonných hmot, a s přihlédnutím k tamním poplatkům, tedy auto s relativně uspokojivou návratností vynaložené investice.

      1. No nevim kde kupujete renaulty vy, ale vidim v ceniku v CR
        No nevim kde kupujete renaulty vy, ale vidim v ceniku v CR clio zacinajici na c prepoctu 9 000 EURO (zakladni cenikova cena bez jakekoli slevy).
        Mimochodem kdyz se tu ohanite navratnosti, tak by me zajimalo v kolika zemich ma ta investice do zoe oproti cliu opravu nenajkou navratnost 😀
        Kdyby v CR stalo zoe cca o 100 000 vice jak clio, tak by se o tom dalo uvazovat (s tim dojezdem to je i na mensi dovcu ve dvou bez problemu, takze i najedete nejake km a tak)…

        1. To už se tady přece probíralo pánové. Porovnávat tyhle
          To už se tady přece probíralo pánové. Porovnávat tyhle různé ceníkovky je o ničem. Vždy vedle sebe stavíme porovnatelné. Tedy auta v případě stejné značky a typu zejména výbavou a výkonem. Pak ta čísla vyjdou zcela jinak.
          Já sice koupil nový Peugeot Ion v dost brutální slevě (437 oproti ceníkovým 715 tis. Kč), ale v porovnání s (ve stejnou dobu) nabízeným Peugeotem 208 benzín nejsilnější motor a nejvyšší výbava včetně automatu to dopadlo pár desítek tisíc v neprospěch spalováku. O měsíc později už to bylo pár desítek tisíc ve prospěch spalováku. Protože nasadili slevovou akci i na ně. Menší, ale vliv to mělo. Ovšem tyhle peníze jsem já měl v elektrice za rok provozu a 15 tis. najetých km zpátky díky úspoře na palivu a servisu. To píšu jen pro ilustraci.
          Je fakt nutno porovnávat porovnatelné.

Napsat komentář