Nový Renault Zoe 52 kWh: nepříjemné překvapení

Jan Horčík - 06 Listopad 2019

Nová generace elektromobilu Renault Zoe vybavená 52kWh baterií slibovala dojezd až 390 km WLTP. Realita je ale podle prvních testů značně odlišná.auto elektromobily Renault Zoe 52 kWh

Původní Renault Zoe patřil dlouho k nejprodávanějším elektromobilům v Evropě (ačkoliv příliš nechápeme proč). Nová verze měla ambice dotáhnout konkurenci ve všech ohledech. Zdá se ale, že se něco pokazilo...
foto: Renault

Známý norský elektromobilní nadšenec Bjørn Nyland se rozhodl nový Renault Zoe R135 52 kWh vyzkoušet. Během zimního počasí (kolem 2 °C) ujel po norských dálnicích s tempomatem nastaveným na 95 km/h, zapnutým vyhříváním a zimními pneumatikami pouhých 271,6 km s tím, že dalších 17,4 km (6 %) dojezdu zbývalo.

Jednoduchým propočtem pak získáme max. dojezd v takovém případě 289 km. Palubní počítač zobrazoval relativně slušnou průměrnou spotřebu 14,7 kWh/100 km.

S takovou by ale na ujetí 289 km spotřeboval pouze 42,5 kWh. Otázka je, kam se poděla zbývající kapacita baterie do oněch 52 kWh?

Zpět na HybridPřidat komentář

Drobná oprava článku: Jsou dvě verze ZOE 52kwh a tu co testoval ve videu tj. Zoe R135 má WLPT jen 386 km. 390 km má verze R110 Z.E. 50.
Renault jako jediný uvádí pravdivě na svých stránkách dojezd a to velmi přesně. Přímo na stránkách má kalkulátor, který ukazuje reálný dojezd podle typu vozu, teploty, průměrné rychlosti a velikosti kol. Zadám li do něho parametry testu z videa rychlost 90km/h, teplota 0C, a 17' kola vyjde mi dojezd 276 km. Tudíž přesně co vyšlo v testu.
https://www.renault.de/modellpalette/renault-modelluebersicht/zoe.html

---

Jan Pavel
FVE 8,8kw + 2kw poly a hybrid.
EV čekatel
Plán e-golf jaro 2020

Obrázek uživatele Tomáš

Dík. Víc takových užitečných postů je tady potřeba.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Kuk

Ano z toho si vem příklad. Tomu se říká fakta narozdíl od dojmů a tlachání.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tuhle jsem se v Zoe vozil na výstavišti. Ty peníze za to může dát jen blázen.

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Súhlasím,vôbec za tu cenu nestojí.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

To souhlas. Do 500 tis by se o tom dalo uvažovat.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

nadšenec! dobrý člověk co svým penízem zachraňuje prdel druhých ;) takových je málo narozdíl vod socek a všudepřítomnýho komerčního póvlu ;) tovíš namnoženýho 20ti letou sosiální demográciji ;))

https://kcc-hho.webnode.cz/business/cr/

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) https://www.youtube.com/watch?v=y3RIHnK0_NE *Jonathan Pie : "Partička hipíků, co páchnou čajovnou, je naštvaná, protože naše planeta umírá." https://www.facebook.com/XRczech/videos/524372114767499 *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) "Německý Klimatický balíček je dokumentem politického zoufalství" a TM3 má od 05/19 tažný ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :))) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;))) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/UDA/No_name / 2.liga BORCI: CarlosEV/ok1zjv/Josef/romhor/Leodendula / 3.liga UČNI: Kerosin/Tomáš / 4.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu/TakyMartin/Bob-an/Vondrak/hybrid6/Marek_ / 5.kolona ROPÁCI: runner42/rs/Teslalicker

OT:

Tesle bude dodávat baterie čínský CATL:
https://electrek.co/2019/11/06/tesla-secures-battery-supply-deal-catl-report/

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

no ale jen pro Gigafactory 3 Šanghaj! takže Tesle nebude dodávat jen čínský CATL ale :
CATL bude dodávat jen do čínský verze TM3 z GF3 ! ;)

https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/gigafactory-3/

PS: světa se to netýká a čekal někdo snad do čínských TM3 vyráběných v číně jinýho výrobce baterek než čínana?? :))

https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-3/

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) https://www.youtube.com/watch?v=y3RIHnK0_NE *Jonathan Pie : "Partička hipíků, co páchnou čajovnou, je naštvaná, protože naše planeta umírá." https://www.facebook.com/XRczech/videos/524372114767499 *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) "Německý Klimatický balíček je dokumentem politického zoufalství" a TM3 má od 05/19 tažný ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :))) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;))) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/UDA/No_name / 2.liga BORCI: CarlosEV/ok1zjv/Josef/romhor/Leodendula / 3.liga UČNI: Kerosin/Tomáš / 4.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu/TakyMartin/Bob-an/Vondrak/hybrid6/Marek_ / 5.kolona ROPÁCI: runner42/rs/Teslalicker

Ja cekal samozrejme vyrobce HE3DA O:-)

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

spadnuzvišněnéé, heda nakopala rudýho rejžáka cpoucího matroš kontraband do kapec už před léty :)) Ani bych se nedivil kdyby se tam to rejžadlo menovalo Teosule Bindžou 3 :))))

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) https://www.youtube.com/watch?v=y3RIHnK0_NE *Jonathan Pie : "Partička hipíků, co páchnou čajovnou, je naštvaná, protože naše planeta umírá." https://www.facebook.com/XRczech/videos/524372114767499 *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) "Německý Klimatický balíček je dokumentem politického zoufalství" a TM3 má od 05/19 tažný ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :))) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;))) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/UDA/No_name / 2.liga BORCI: CarlosEV/ok1zjv/Josef/romhor/Leodendula / 3.liga UČNI: Kerosin/Tomáš / 4.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu/TakyMartin/Bob-an/Vondrak/hybrid6/Marek_ / 5.kolona ROPÁCI: runner42/rs/Teslalicker

Protože baterku nemůžeme využít do maxima. Vždy tam musíme něco nechat jinak jí značně degradujeme.
Pro člověka co ví žádné překvapení. Pro lajka ohromné překvapení.

Proto by se měla udávat využitelná kapacita, nikoliv instalovaná. A nevím jak zoe, ale mě auto jede ještě i pokud ukazuje dojezd 0 km (stále má ještě 20% kapacity).

Bez napojení na detailnější diagnostiku nemají takovéto testy moc vypovídající hodnotu. Třeba pal. PC nezapočítává topení do spotřeby. Těžko říct.

Ale za až takový objev bych to nepovažoval, protože provedení daného šokujícího objevu je značně amatérské.
Stejné je to jako šok, že se většina lidí není schopná dostat na spotřeby paliva co výrobci uvádí ve velkém TP.

Jeslti ono by nestačilo u těch baterek nahradit energii instalovanou za energii využitelnou, pak by to sice nebyl ZOE 52kWh, ale ZOE 42 kWh, ale nebylo by místo pro spekulatny a vykřikovače, že to neplní slíbené

ja s obema auty jezdim pod udavanou spotrebu vyrobce, jak u spalovaku tak u elektromobilu :D

Obrázek uživatele PaRi

V tom případě nemají slibovat "...dojezd až 390 km WLTP..."
:-/

Máte pravdu, že si tam většina výrobců dává určitou "skrytou" kapacitu jako nárazníky proti přebíjení a podbíjení, ale to bývá tak 5% max 10% nominální kapacity. Ale tohle by bylo přes 20% tam bude jiný důvod než rozdíl mezi nominální a využitelnou kapacitou.

Jak říkám, celé výpočty se řídí pouze od toho co ukázalo počítadlo dojezdu.
To nic nevypovídá o tom na kolika % baterie ukončili test, takže tam počítají nesmysle a celý ten test je úplně zbytečný.

Uděláme základní počty. Máme baterku 52kWh. 10% skrytá kapacita. Tj. 46,8kWh využitelných.
Mě počítadlo ukáže 0 km. Při využitelné kapacitě 20%.
I kdyby to u zoe ukázalo 0 km dojezd při zbyvající využitelné kapacitě 10%. Tak se dostáváme tam, kam se dostal autor toho testu.
Protože -10% z 46,8kWh je 42,12kWh.
Nemusím ani hloupě jezdit 300km, stačí mi kalkulačka.

A jsem si jistý, že pokud by se dodrželi parametry WLTP, tak těch 390km, dojede. Nicméně, snad už lidi nejsou tak naivní, aby věřili hodnotám spotřeby (dojezdů) z laboratoře.
Zrovna jízda ustálenou rychlostí 95km/h po dálnici bude asi úplně mimo. Tam toho elektromobil moc nenarekuperuje. Pokud by test provedl ve smíšeném provozu, může být vysledek jinde.

EDIT: pokud stejný test provedu u auta na spalovací motor. Tj. budu se řídit ukazatelem dojezdu a ukazatelem průměrné spotřeby. Dojdu k výsledku, že mi z nádrže zmizelo 5 litrů paliva :D

Jezismarja, tak sahodlouze popsat to ze vubec nechapes o co jde to chce uz talent. Pochopo ze WLTP je standartizicany test. Takze vsechny auta my mely mit stejne spatnou odchylku. Jenze zoe z nejakeho duvodu to odchylku ma neskutecne velkou. Dojede hovno nez co tvrdi ze ma podle WLTP a kapacity baterie dojet. Kazdemu je sumak kolik si tam davaji rezervu, at si davaji treba 50%. U vsech ostatich EV aut tak velky rozdil mezi realnym dojezdem a udavanym nenajdes a vo to tu de.

Ano, vůbec tomu nerozumím.
Jen opakuješ že podle testu ZOE kecá s max dojezdem. A oni v tom testu ten max dojezd vyzkoušeli?
NE, nevyzkoušeli. Jen hloupě opsali čísla z budíku které nemají vůbec žádnou vypovídající hodnotu.
Pokud nemají vybavení na reálnou kontrolu stavu vozu (čti diagnostiku), tak pro korektní test měli jet až do zastavení auta.
Já sem popsal, kde může být zakopaný pes. To že ti to hlava nebere, není můj problém.

A když se tu oháníš tím, že ZOE kecá nejvíc ze všech. Oni ostatní ostatní auta byly testované za stejných podmínek na tom stejném úseku dálnice, aby jsi mohl tvrdit, že zrovna zoe nejvíc lže v max dojezdu?

Ok souhlas ze tedy nevime jestli onech 6% by nedalo jeste zmineny rozdil v dojezdu. Coz by bylo hodne zvlastni ale mozne to je.

Jenže ani nevíme, jestli tam těch 6% opravu je.
Jak jsem psal. Mě třeba auto ukáže dojezd 0 km při 20% baterky.
Od 20 do 10% to jede normálně a pak ok 10 do 0% to omezí max výkon, ale furt to jede.
Takže klidně ten test mohli ukončit na 26% baterie. A zrovna 26% u 52kWh není zanedbatelná položka jako u mého malobaterkáče.

ZOE neznám, neměl jsem ho napojený na diagnostice, ale je klidně možné, že by dojel ještě dalších 50 km zcela bez problému, čímž by se značně změnil výsledek testu.

Jdiné co se snažím pořád vysvětlit, že ten test není správně provedený a o ničem vlastně nevypovídá, protože nevíme kolik km ještě bylo schopno auto reálně ujet.

No co auto dojede po tom co ukazuje 0km dojezd ale uz nikoho nezajima. Zaprve tento dojezd nebude nikdo vyuzivat. Zadruhe je asi dobry duvod proc je to od vyrobce takto nastaveno a uzivatel nema jezdit s 0 dojezdem. Protoze nejspis nastava vetsi degradace baterky a obecne kurveni celeho auta. Tedy tipuju ze ZOE ma smejdskou baterii se smejdsky BMS.

Teplota 0°C!!! To musíš brať v potaz! Či WLTP je pri tejto teplote? Ak áno tak som ticho.

Vsak nikdo netvrdi ze to ma souhlasit s WLTP dojezdem, ale i pri 0 je ten rozdil prilis velky.

Obrázek uživatele Tomáš

No treba ja sem amater a malem sem se sokem zhroutil.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon