Nový Renault Captur přijíždí také jako plug-in hybrid s dojezdem 45 km

redakce - 03 Červenec 2019

Od roku 2013, kdy byl Captur jakožto průkopník kategorie SUV uveden na trh bylo prodáno 1,2 milionů kusů tohoto modelu. Nový Renault Captur je delší (4,23 m +10 cm) a má delší rozvor (2,63 m +2 cm).

Nový Renault Captur je delší (4,23 m +10 cm) a má delší rozvor (2,63 m +2 cm). Nově bude k dispozici také jako plug-in hybrid.
foto: Renault

Renault Captur se rychle stal bestsellerem ve svém segmentu jak ve Francii, tak v Evropě. Tuto pozici si udržel i minulý rok, kdy se ho po celém světě prodalo 230 000 kusů.

Vstup nové generace modelu Captur na trh se uskutečňuje v rámci strategického plánu skupiny Renault Drive the Future (2017–2022). Tento model je jedním z klíčových modelů strategického plánu.

Nový Captur dále splňuje tři pilíře mobility zítřka dle strategického plánu:

Elektrifikace: do roku 2022 nabídne skupina ve svém sortimentu 12 elektrifikovaných modelů. Captur bude prvním, který bude nabízen s plug-in hybridním pohonem E-Tech-Plug-in, technologií vyvinutou skupinou Renault.

Konektivita: ke stejnému datu bude v nabídce na klíčových trzích skupiny 100 % připojených vozů. Nový Captur dokonale ilustruje tento směr svým novým připojeným multimediálním systémem a ekosystémem Renault EASY CONNECT.

Autonomie: do roku 2022 bude skupina Renault prodávat 15 modelů vybavených technologií autonomního řízení. Nový Captur bude průkopníkem. Spolu s novou generací modelu Clio nabídne asistenci jízdy vedoucí k autonomnímu řízení.

Od roku 2020 bude nabídka pohonných jednotek rozšířena o plug-hybridní pohon E-TECH Plug-in. Nový Renault Captur, který představuje úspěšný model a je určen co nejširší veřejnosti, bude průkopníkem ve zpřístupnění plug-in hybridní technologie.

Díky motorům 1,0 TCe a 1,3 TCe i motoru E-TECH Plug-in vyvinutých Aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi, nový Captur "perfektně ztělesňuje synergie, na kterých staví spolupráce společnosti skupiny Renault a jejích aliančních partnerů".

Renault Captur Plug-in Hybrid

Nový Captur respektuje tradici průkopníka na trhu a v roce 2020 bude k dispozici s plug-in hybridním pohonem. Motor E-TECH Plug-in byl předmětem podání více než 150 patentů vývojovým oddělením skupiny Renault.

Nový Renault Captur

Nový Renault Captur
foto: Renault

Používá komponenty navržené Aliancí po vzoru benzinového motoru nové generace 1,6 litru, který byl pro tuto příležitost speciálně upraven. Je doplněn dvěma elektrickými motory, inovativní převodovkou, baterií o kapacitě 9,8 kWh a možností dobíjení z domácí zásuvky a z veřejných dobíjecích stanic.

Inovativní technologie nového vozu Captur E-TECH Plug-in, obdobná jako u nového Clio E-TECH, nabízí maximální efektivitu při užívání: systematický rozjezd v elektrickém režimu, tichý a komfortní provoz, dynamickou odezvu patřící k nejlepším na trh.

Vynikající energetická účinnost umožňuje díky brzdovému systému převzatému přímo ze světa elektromobilů ukládání a vracení maximálního množství energie pro rychlé dobíjení akumulátoru.

Nový plug-in hybridní Renault Captur nabízí dojezd 45 km (do rychlosti 120 km/h) v čistě elektrickém režimu, což dokazuje jeho všestrannost. Může fungovat bez spotřeby paliva na každodenních trasách a o víkendu nebo o prázdninách vás bude vozit na dlouhých cestách bez omezení dojezdu.

Nový Captur díky schopnosti nepřetržité rekuperace energie a dvěma elektrickým motorům funguje jako hybridní model E-TECH a zachovává si hlavní výhody tohoto systému: rozjezd v elektrickém režimu a sníženou spotřebu.

Renault Captur

Renault Captur
foto: Renault

Nový Captur je v samém středu strategie posilování vzájemných synergií v rámci Aliance. Cestou je zejména vývoj společných technologií, využívání nových platforem po vzoru platformy CMF-B, na které Captur staví.

Jeho nová elektrická a elektronická soustava mu umožňuje integrovat nejnovější technologie, aby odpovídal novým požadavkům trhu.

Přepracovaný vnější design, více DNA vozu SUV

Díky přepracovanému vnějšímu designu se nový Renault Captur může pochlubit modernějšími, výraznějšími a expresivnějšími liniemi, které však respektují smyslné aspekty „French Design“, na kterých si Renault dává záležet.

Nový Captur je delší (4,23 m +10 cm) a má modernější design díky 18palcovým kolům (podle verze) a delšímu rozvoru (2,63 m +2 cm). Jeho oživený design, pečlivé slícování dílů, ale také detaily, jako jsou světlomety s Full LED technologií, nový dvojitý světelný podpis ve tvaru písmene „C“, ztenčená zadní světla a chromované ozdobné prvky plně přispívají k vylepšení jeho vnímané kvality.

Vzhled SUV

Nový Captur se díky svému atletičtějšímu designu a výše umístěné spodní linii oken může pyšnit opravdovým vzhledem SUV. Design je zvýrazněn předním a zadním outdoorovým spoilerem, černým ochranným pásem ve spodní částí karoserie, podběhy kol a střešními lištami. Kapota je zvýrazněná hlubokými prolisy, střecha se více svažuje, což vozu dodává na dynamičnosti.

Barvy

Oranžová Atacama, červená Flamme a modrá Iron tvoří některé z barev karoserie, které jsou pro Nový Captur k dispozici podobně jako černá Améthyste verze INITIALE PARIS.

Vyznačují se nebývalou sytostí a hlubokým leskem a také zvýrazňují atletický a dynamický vzhled, a to zejména v kombinaci s odlišnou barvou střechy.

Přední a zadní světla

Přední Full LED světlomety převzaly tvar písmene „C“, který je pro modely Renault charakteristický. Propracovanější zadní světla přebírají světelný podpis ve tvaru písmene „C“, který je charakteristický pro modely značky Renault.

Originální design těchto zadních světel, které jsou součástí zadních výklopných dveří, přispívá k vizuálnímu rozšíření vozu.

Profil

Nový Captur je okamžitě rozpoznatelný díky svému profilu, který je zvýrazněný tvarovanými boky, prohloubenou boční linií a kontrastním lakováním střechy. Delší rozvor, až 18palcová kola a větší karoserie zlepšují vnímaný dojem z vnějšího vzhledu.

Personalizovatelná střecha

Střechu, která představuje důležitý prvek v programu personalizace, je možné zvolit v barvě karoserie nebo v jedné ze čtyř nabízených barev: černá Étoilé, oranžová Atacama, šedá Highland a bílá Albâtre. Může být také doplněna o střešní lišty nebo otevíratelné panoramatické střešní okno.

Vysoce kvalitní kabina

Revoluce v interiéru, která započala u páté generace modelu Clio, pokračuje i u nové generace modelu Captur, kde je znát nárůst kvality.

Interiér nového Renaultu Captur

Interiér nového Renaultu Captur
foto: Renault

Přebírá „Smart Cockpit“ lehce natočený směrem k řidiči ozdobený plovoucí konzolí. Integruje nejmodernější technologie, je vybaven největšími obrazovkami ve své kategorii a staví na odiv moderní ergonomii.

Multimediální obrazovka

Klíčovým prvkem «Smart Cockpit» je multimediální obrazovka o úhlopříčce až 9,3 " (dvakrát větší než verze 7 "), u Renaultu dosud největší.

Tento svislý, lehce zakřivený vertikální tablet, inspirovaný modelem Espace, opticky zvětšuje přístrojovou desku a činí kabinu velice moderní.

Digitální přístrojový štít

Stejně jako nové Clio i nový Captur nabízí digitální přístrojový štít namísto klasických analogových přístrojů. Tento TFT displej měří 7 až 10 palců a umožňuje personalizaci zobrazení velmi intuitivním způsobem. Verze 10 palců umožní zobrazit mapu navigace GPS.

Plovoucí konzole

Středová konzole je rovněž klíčovým prvkem „Smart Cockpit“. Je vyvýšená za účelem lepší ergonomie místa řidiče, řadicí páka je v přirozeném dosahu ruky.

Nejmodernější verze se může pochlubit zcela novým plovoucím tvarem, který kabinu vizuálně odlehčuje. Nechává tak prostor pro přihrádky a nové funkce, jako je např. indukční dobíjení smartphonu. Tato plovoucí konzole je spojená s převodovkou EDC s voličem typu „shift by wire“.

Palubní deska

Palubní deska byla kompletně přepracovaná – horní část s měkčeným materiálem, spodní část s funkčními prvky, například odkládací schránkou. Palubní desce byla věnována veškerá pozornost v oblasti kvality.

V horizontálním pruhu ve střední části jsou ve dvou úrovních výdechy ventilace a personalizovatelné ozdobné prvky. Zvláštní péče byla věnována ergonomii „klavírových“ tlačítek a ovladačů klimatizace pod displejem s přímým přístupem k vybraným funkcím, které usnadňují řidiči ovládání.

Kabina

Kabina je rozšířena o moderní prvky a výbavu, které se podílejí na zvýšení komfortu, ergonomie a kvality. Například bezrámečkové vnitřní zpětné zrcátko, automatická parkovací brzda, středová loketní opěrka se dvěma konektory USB a zásuvkou 12 V pro cestující na zadních sedadlech nebo přihrádky v předních dveřích, které mohou pojmout každá jednu lahev o objemu 1,5 litru.

Renault Captur

Renault Captur
foto: Renault

Sedadla

Sedadla mají zcela novou podobu, poskytují lepší posez díky prodlouženému sedáku o 15 milimetrů a anatomičtějšímu tvaru. Vybrání opěradla vylepšuje zejména prostor pro kolena cestujících na zadních sedadlech (+ 17 mm) a jejich nové tenčí opěrky hlavy zlepšují viditelnost dozadu. Tato sedadla přispívají k vyšší vnímané kvalitě kabiny.

Zavazadlový prostor

Podobně jako u Nového Renault Clio je subwoofer prémiového audiosystému BOSE zcela integrován do levé stěny a nezmenšuje objem zavazadlového prostoru, který má objem 400 litrů. Díky posuvné zadní lavici a vyjímatelné podlaze je objem modulární a je možné vytvořit dvoupodlažní konfiguraci, která usnadní každodenní nakládání.

BOSE: špičkový zvuk a optimalizovaná technologie

Audiosystém Bose má nyní devět reproduktorů včetně nového kompaktního subwooferu Fresh Air SpeakerTM* (FAS). FAS má u vozů Renault světovou premiéru a nabízí vyšší výkon v reprodukci nízkých frekvencí bez nutnosti použití objemné skříně. Místo toho jsou basy přenášeny do kabiny pomocí patentovaného systému kanálků zabudovaných do karoserie vozu.

Personalizace exteriéru: rozšířený výběr

Karoserie ve dvoubarevném provedení, která je jednou ze silných stránek vozu Captur, se u nové generace nabízí v nových barevných kombinacích. Kromě širokého výběru barev karoserie bude při uvedení vozu na trh k dispozici 5 barev pro střechu a zpětná zrcátka: černá Étoilé, oranžová Atacama, šedá Highland a bílá Albâtre nebo stejná barva jako barva karoserie.

Vzhled exteriéru bude možné personalizovat ještě více výběrem ze 3 barev pro přední a zadní outdoorové spoilery a spodní ochranu dveří: šedá Highland, bílá Albâtre a oranžová Atacama.

Nový Captur nabídne v okamžiku uvedení na trh nejméně 18 možností barevného prostředí interiéru, které doplňuje 8 barev ambientních osvětlení ve dveřním panelu a rámečku plovoucí středové konzole spojené s nastavením systému MULTI-SENSE.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele M.Krupka

"dynamickou odezvu patřící k nejlepším na trh"

Co si pod tím představit??

Obrázek uživatele Radovan

Před pár lety jsem to říkal a tady psal. Bacha na dinosaury a slovíčko elektrifikace. Už tím teda nemyslí, že přidají elektrické motorky do spalováku na stahování všech okýnek. Už s ním chtějí řešit i pohon auta. Ale směrem k elektromobilitě je to moc neposunulo. Teď vymýšlejí maximum HEV a PHEV, prostě zachování spalovacího rodu v praxi.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

"dvěma elektrickými motory" - takže 4x4 ???


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil