Nový Nissan Leaf vyfocen s dojezdem 265 km

Pozornému francouzskému nadšenci Nicolasi Dufresne se podařilo zachytit nový Nissan Leaf. Vyfotil také palubní desku, která právě zobrazovala dojezd 265 km při 99% nabití.

Nejnovější špionské fotky nové generace Nissanu Leaf ukazují další detaily
foto: Nicolas Dufresne

Nissan se chystá odhalit novou generaci elektromobilu Nissan Leaf už 5.-6. září. Pomalu vypouští malé střípky, ale špiónských fotek zatím bylo pomálu.

To se mění díky pohotovosti Nicolase Dufresne, který auto potkal v oblasti Aire de Corbières na sjezdu z dálnice A61. Vyfocená palubka zobrazuje dojezd 265 km při 99% nabití.

Palubní deska nového Nissanu Leaf zobrazuje dojezd 265 km při nabití 99 %

Palubní deska nového Nissanu Leaf zobrazuje dojezd 265 km při nabití 99 %
foto: Nicolas Dufresne

Nutno ale vzít v úvahu, že auto nejspíš předtím jelo krátkou chvíli po dálnici, takže zbývající dojezd může být počítán právě na základě cestování dálničními rychlostmi. Anebo také nemusí, to zjistíme jen těžko. Dufresne navíc přiznal, že posádka auta nebyla z jeho focení dvakrát šťastná.

Zároveň to tedy vypadá na definitivní potvrzení 40kWh baterie – pro začátek. Později by měla přibýt i verze s větší, snad až 60kWh, baterií, ale to je zatím spekulace.

Přímo od Nissanu už také víme, že nový Nissan Leaf půjde ovládat jediným pedálem a bude umět sám zaparkovat či jezdit autonomně po dálnici.

102 Comments on “Nový Nissan Leaf vyfocen s dojezdem 265 km”

  1. Je zajímavé sledovat úvahy o velikosti baterie.
    Co když to

    Je zajímavé sledovat úvahy o velikosti baterie.
    Co když to nebude 40 (60), ale 42 (62) či 39 (58)kWh?
    Osobně bych rád informaci takovou, aby bylo jasné, kolik baterie pojme/vydá.
    Př.: Leaf 24 má 24kWh, ale nikdy z ní v režimu 100% do 0% nedostanu oněch 24, ale jen asi 20kWh. Naopak to také platí, že nabíjením z 0% na 100% do ní vejde jen cca 20kWh. Chci věřit tomu, že ony 4kWh jsou pro takový management, že stárnutí baterie je v čase kompenzováno, aby i po letech měla víceméně stejnou použitelnou kapacitu.
    Uvidíme až tu nový bude, jak to s kapacitou bude. Bude to 40-20%=32kWh reálných anebo reaálných 40 bude fyzických 40:80%=50kWh?

  2. Z ekonomického hľadiska (pre ľudí, ktorí sú ochotní za
    Z ekonomického hľadiska (pre ľudí, ktorí sú ochotní za auto zaplatiť max. 5000Eur, teda kupujúcich ojazdnených aut) je kúpa nie len elektromobilov, ale aj nových aut nerentabilná. Ja by som kúpil elektromobil ak by mal cenu ako porovnateľné spaľovacie auto a dojazd aspoň 200km. Ľudí, ktorí si môžu dovoliť auto za 30000Eur je v ČR a SK veľmi málo a pre tých, ktorí zaplatia za auto min. 30000Eur je z ekonomického hľadiska úplne jedno či to bude elektromobil alebo spaľovák. Avšak samozrejme z hľadiska rozvoja elektromobility a podpory ekológie je veľmi dobré, že sú ľudia, ktorí sú ochotní do nich investovať už teraz.

    1. Pokud ta auta budou mít dobrý dojezd za cenu 30 000 eur,
      Pokud ta auta budou mít dobrý dojezd za cenu 30 000 eur, budou se prodávat dobře, protože v našem regionu kupují nová auta typicky firmy. Pro firmu je el. mobil výhodný z mnoha důvodů – nekrade se palivo, daňové výhody a reklama, levnější servisní náklady. Problém je v tom ,že firmy běžně potřebují dojezd alespoň 500km po dálnici a to EV zatím nesplní. V každém případě každý rok vidíme jak stoupají kapacity baterií LEAF – původní 24 kWh , 2016 -30kWh teď 2017 přijde 40kWh verze a do roku 2020 bude 60 kWh baterie to je zdvojnásobení dojezdu za 4 roky.

    2. No nechci Ti brát iluze, ale to není pravda že lidí moc
      No nechci Ti brát iluze, ale to není pravda že lidí moc není, kteří si nemůžou dovolit koupit auto za 30.000e to je cca 750.000,-Kč.
      Pokud bereš koupení auta jako fyzická osoba tak to procento je daleko menší, ale pokud to bereš jako OSVČ (jako jsem já) tak to je průměrná částka. Protože to lidí mají do podnikání a nemusí být ani plátci DPH. Raději si koupí auto, než aby to odvedli na dani.
      Takových je spousta a tvoří většinu kupní síly než klasická rodina.
      A pokud ještě by rozšířili dotaci nejenom na firmy, ale i na OSVČ, tak bych neváhal ani minutu… i když nemám kde auto dobíjet (jsem v bytě bohužel).

      1. Súhlasím, že pre podnikateľov sa kúpa nového auta
        Súhlasím, že pre podnikateľov sa kúpa nového auta oplatí viac hlavne, ak to auto priamo zarába peniaze. Nesúhlasím s tým, že za dane, ktoré by odviedli štátu si kúpia auto za 30000Eur. Na SK sa odpisuje auto 4 roky, za ktoré pri ponížení zisku o 30000E(cena auta) ušetria za 4 roky 6000Eur, ktoré by inak museli odviesť štátu ako daň. Ak by si kúpili ojazdené auto za napr. 8000Eur, tak daň za 4 roky by zaplatili približne 5000E. Spolu by ich to teda vyšlo 13000E oproti 30000E. Jasne, že prevádzka nového elektromobilu bude o dosť lacnejšia ako ojazdeného spaľováka, ale určite nie o toľko, aby sa vyrovnala ušetreným 17000Eur, čiže aj tak tam nevidím rentabilitu.

        1. Nezlobte se, ale asi nejste OSVČ- podnikatel.
          Protože již s

          Nezlobte se, ale asi nejste OSVČ- podnikatel.
          Protože již s obratem cca 900.000,-Kč za rok, se raději vyplatí si vzít leasing na auto v hodnotě cca 750.000,-Kč – na 5.let.
          Nejedná se jenom o daň, ale jedná se hlavně o odvody na sociální a zdravotní, to tvoří největší procento měsíčního odvodu!!
          A asi pochopíte, že každý si raději koupí auto, než aby to odvedl na sociálce (pro méně přizpůsobivé občany) tak raději bude jezdit v pěkném auto…a když si spočítá že za 5.let mu ještě cca zůstane 40% z celkové částky auta, tak si myslím že se to i vyplatí. Musíte ale dobře kalkulovat.
          Takže v konečném důsledku máte špatnou představu o rentabilnosti koupi auta v této hodnotě – vs. veškeré odvody.

  3. Na fórech electreku se objevil názor, že uvedený údaj
    Na fórech electreku se objevil názor, že uvedený údaj nemusí být dojezd, ale jen nějaký trip meter od posledního resetování počítadla, což se nedá vyloučit, protože napravo od toho údaje je pro změnu nějakých 4000 km, což by mohl být celkový nájezd.
    Takže zatím to stále není žádná prokázaná hodnota.

  4. (off) topic:
    Eurokomisárka: Nemáme záujem na rýchlom

    (off) topic:
    Eurokomisárka: Nemáme záujem na rýchlom kolapse dieselového trhu

    List Elźbiety Bieńkowskej považujú odborníci za dôkaz úspešného lobingu automobilového priemyslu.

    euractiv.sk/clanky/investicna-politika/eurokomisarka-nemame-zaujem-na-rychlom-kolapse-dieseloveho-trhu/

      1. Podle EPA je dálniční dojezd současného Nissanu Leaf
        Podle EPA je dálniční dojezd současného Nissanu Leaf 30kWh 95 mil, tedy 152 km. Jenže je to americký dálniční cyklus, kde počítají s průměrnou rychlostí 77 km/h (max. rychlost na dálnici 60 mil/h tedy 96 km/h). Jestli bude mít nová generace Nissanu Leaf se 40kWh baterií stejnou spotřebu jako stará, tak těch 200 km po D1 z Prahy do Brna nedojede. Což by ovšem neplatilo, pokud se jim nepodařilo vylepšit parametry Nissanu Leaf při vyšších rychlostech..

        1. Technická poznámka, běžná rychlost na dálnicích v USA
          Technická poznámka, běžná rychlost na dálnicích v USA je 70 mil/hod., na západním pobřeží jsem viděl 75 mil/hod.

          S eGolfem 24kWh jsem tak tak dal Praha-Vystrkov a to jsem jel 110km/h a zbýval dojezd cca 15km a to jen proto, že tam byly 3 úseky 80km/h. Leaf s 40kWh baterií do Brna dojede, ale asi ne rychlostí 130km/h. Každopádně až bude mít 50kWh baterii, nebo nižší spotřebu, už to bude zajímavé.

          Ioniq electric 28kWh má spotřebu po městě výrazně nižší než eGolf a Leaf a to o 30%, takže s baterií 40kWh bude mít dojezd až 350km, což už je parádní.

          1. Ty rychlostní limity se stát od státu v rámci USA liší.
            Ty rychlostní limity se stát od státu v rámci USA liší. Nejvyšší povolenou rychlost mají na jedné dálnici v Texasu – 85 mil/h, asi 137 km/h. Ale EPA testovací cyklus to nezohledňuje, ten naopak zřejmě vychází z nejnižšího rychlostního limitu. 60 mil/h dnes ještě pořád platí na Havaji, 65mil/h se jezdí v několika státech na východním pobřeží. Asi je jen otázkou času, než se tyhle státy přizpůsobí těm „rychlejším“.

            Ioniq má hodně nízkou spotřebu díky povedené aerodynamice a více účinnému pohonnému systému. Nissan Leaf by potřeboval něco podobného, pak by i těch 40 kWh bylo dostačujících pro dálniční cestování při běžných rychlostech.. Viděl jsem na dálnici Leafa, jak jede kolem 80-90km/h, způsobuje lokální kolonu, když se jej kamiony snaží předjet, a ty pak blokují všechny ostatní osobáky.

            1. Díky za výčet rychlostí, nicméně EPA s tím nemá nic
              Díky za výčet rychlostí, nicméně EPA s tím nemá nic společného. Tam se testuje celá škála rychlostí od pár mil/hod až po 80mil/hod.

              Ioniq má nízkou spotřebu ve městě, kde se aerodynamika uplatní minimálně, na dálnici už je pak s novým eGolfem plně srovnatelná. Ioniq má cx 0,24, eGolf 0,27 a Leaf 0,29. Pro zajímavost Tesla rovněž 0,24 a stejně tak nový Leaf 0,24. Aerodynamika je určitě důležitá, ale zase bych ji tak nepřeceňoval u malých aut do rychlostí 130km/h, protože rozdíl mezi cx 0,30 a cx 0,24 je rozdíl v běžném cyklu na spotřebě asi 3%.

              1. EPA je serie 5-ti testu. EPA „dalnicni cyklus“ (HWFET), na
                EPA je serie 5-ti testu. EPA „dalnicni cyklus“ (HWFET), na ktery jsem se vyse odkazoval, a ktery se uvadi spis doplnkove k oficialnimu cislu spotreby podle EPA je vsak opravdu jen jeden a vic jak 60 mil/h nepovoluje. Viz https://www.dieselnet.com/standards/cycles/hwfet.php graf zobrazuje rychlostni profil testu. Ten test vynalezli uz roku 1972 a tehdy byl priblizne realny, protoze max. povolena rychlost na dalnici v USA byla 55 mil/h. Dnes uz je zastaraly,protoze povolene rychlosti vzrostly, ale stale se pouziva. EPA vyssi rychlosti zohlednuje v jinem novejsim testu US06 – ten vsak nezapocitava do uvadene spotreby na dalnici, ale do cisla celkove spotreby.

                Jinak to srovnani Ioniqu s novym e-golfem je zajimave. Tu spotrebu u e-golfu vazne dokazali znatelne snizit oproti minule verzi. Cx 0.24 pro novy Nissan leaf by byla parada, ale moc se mi tomu nechce verit, kdyz si zachovava takovy ten vajickovy tvar.
                J. Kotas

                1. Já jsem vycházel z této stránky, kde je pro test Highway
                  Já jsem vycházel z této stránky, kde je pro test Highway omezení na 60 mil/hod., ale testuje se i High Speed, kde se dosahuje i 80 mil/hod.

                  https://www.fueleconomy.gov/feg/fe_test_schedules.shtml

                  Každý takový test je ale stejně informativní a nelze tím obsáhnout veškeré podmínky uživatele ve kterých jezdí, nicméně je přesnější, než evropský test NEDC, který zpravidla má až 20% rozdíl ve spotřebě vozidla a je velmi nereálný.
                  Každopádně i já vycházím z toho, že pokud výrobce uvádí dojezd EV 300 km, odečtu zpravidla 15% a to se blíží skutečnosti.

                  Jezdit po dálnici 110 km/h je silný opruz, vyzkoušel jsem to jednou a takhle bych tedy jezdit rozhodně nechtěl. Těch kamionu je tolik, že ani nemá smysl zrychlovat při předjíždění. Pokud s autem člověk občas po dálnici jede, potřebuje auto s reálným dojezdem 300km, aby měl dostatečnou rezervu nejen pro případ kolon, ale i pro zimní období, kdy má auto spotřebu vyšší.

          2. Podľa môjho názoru je Ioniq electric v súčasnosti jediný
            Podľa môjho názoru je Ioniq electric v súčasnosti jediný použiteľný elektromobil. Ak tam dajú dvojnásobnú baterku (a budú ich stačit vyrábat), tak je to jediná konkurencia TM3.
            Nissan leaf má stále mizerný tvar a tým pádom aj aerodynamiku a spotrebu a navyšovanie kapacity baterky u neho nemá taký efekt, ako by mal na Ionic-u.

            1. Nový Leaf píšou cx 0,24 tedy stejný jako Tesla, či Ioniq.
              Nový Leaf píšou cx 0,24 tedy stejný jako Tesla, či Ioniq. Nakonec stejně, když se rozhýbal trh tak EV auta nejsou, Ioniq a Bolt dodání v EU v nedohlednu, Tesla 3 když se objedná dnes, dodávka prý začátek roku 2019, takže tady řešíme teoretické věci. Jdu nastartovat holt klasiku a nechám si o EV zdát.

                1. Tomu moc nevěřím i když to píší, to by byl skoro
                  Tomu moc nevěřím i když to píší, to by byl skoro rekordní cx součinitel, která mají skoro už experimentální auta, nejlepší na seriovém byl myslím cx 0,21 a to byla mimochodem i stará dobrá Tatra T77. Na druhé straně je Mercedes G, který má extrémních 0,54 🙂

    1. Upřímě pánové, víte že elektromobil stejně není
      Upřímě pánové, víte že elektromobil stejně není vhodný pro dálniční provoz? Výhoda jeho pohonu při vyšších rychlostech už zaniká. Takže se bavit o tom jestli dá D1,nebo ne postrádá smysl. Většina lidí dá tu dálnici jednou dvakrát na otestování a pak s tím bude jen kroužit kolem komína a na denní popojíždění ta baterka bohatě stačí.
      Člověk co potřebuje denně dojíždět D1 si to přece nekoupí.

      1. Upřímně pane, jel jste někdy s elektromobilem nebo jste o
        Upřímně pane, jel jste někdy s elektromobilem nebo jste o tom něco slyšel – dejme tomu z rychlíku a dejme tomu z jídelního vozu? Já s Leafem 24kWh po D1 běžně jezdím a nemám s tím vůbec žádný problém.

        A k tomu vašemu „většina lidí…“ – tento argument se obvykle používá v situaci, kdy člověk potřebuje podpořit svůj vlastní osobní názor jednotlivce, aby to vypadalo, že takových je víc, ba dokonce „většina“. Doporučuji v takové situaci používat spíš formulaci „podle mého názoru“ – bude to víc odpovídat realitě.

        1. Možná by bylo dobré kdyby zde na serveru byla sekce
          Možná by bylo dobré kdyby zde na serveru byla sekce technické diskuze. Protože kolem elektromobilů je mezi lidmi spousta omylů a mýtů. A to včetně těch co již nějaké elektrické auto mají a osobně si jich vážím pro to co dělají pro jejich rozvoj.

          To že lze projet D1 elekrobilem, neznamená, že to je pro něj ideální provoz, napak dálnice je pro elektrické auto nejhorší druh provozu z hlediska spotřeby a následně i opotřebení baterie a její teploty.Narozdíl od spalovacího vozu.

          Takže podle mého názoru chtít po EV autě objet republiku po dálnici je blbost a rozvoji elektromobility v čr tím nepomůžete.

          Už i zde v dikuzi padl názor že na 40 Kwh to D1 Praha Brno asi nedá, možná v ideálních podmínkách a když bude na trase hodně „80“.

          Jinak elekrický auto mám rok, super už bych jiný nechtěl, ale na delší trasy si beru hybrida, vyjde to levněji,bez plánování trasy a časové ztráty při nabíjení

          Mohu se Vás zeptat jestli máte těch 125tKm na jednov voze ,za kolik let a jakou máte míru degradace baterie,případně nabíjecí zvyklosti ? abych věděl co mohu očekávat? děkuji

                1. Možná by nebylo do věci zde v diskusi občas připomenout,
                  Možná by nebylo do věci zde v diskusi občas připomenout, že – byť se to těm se silnými auty zdá jako omezování osobní svobody – ve městě v ČR je povoleno 50 km/hod. Byť často v úsecích, kde je to nesmysl nebo se střídají co pár set metrů se 70 a 80, jak u blbých. Tedy vlastně proč jak, když víme, kteří úředníci to tam zajistili, takže u blbých. Dále to ve městě na 4proudovkách bývá 80, když samozřejmě donedávna tam bylo 90 a ničemu to nepřekáželo, nehledě na fakt, že tam všichni jezdí proto 110 a více. A dálnice mají omezení 130, byť často je tam jako ve městech nesmyslné omezení, obvykle na 110 či 90 nebo dokonce ještě méně v dopravních omezeních. Po nedávném projetí trasy Ostrava-Brno Nissanem Leaf s jedním půlhodinovým rychlonabíjením v Olomouci musím bohužel říci, že oněch tempomatových něco málo přes 130, tedy reálných 130, se nám dařilo držet jen zřídka. Částečně kvůli omezencům, co musí jet 160 – 200, tudíž dojíždějí, problikávají, jindy zase překážejí plynulému předjetí svým kličkováním, částečně kvůli předjíždění další bandy omezenců, co mají jak kamiony, tak předpokládají že předjíždět kamion jedoucí 90 stovkou na úseku cca 3 km je to pravé ořechové. A to jsem zapomněl na všelijaká zpomalení do opravářů mostů, sekačů keřů až po jízdu jednou polovinou dálnice.
                  Upřímně, na ty naše dálniční parodie je elektromobil jak dělaný.

                2. U té padesátky ve obci je zajímavé to, že jedním z
                  U té padesátky ve obci je zajímavé to, že jedním z plánovaných pozitivních důvodů po snížení z původní šedesátky mělo být to, že se zruší do té doby hojně se vyskytující omezení 40Km/h u přechodů a škol a jízda bude plynulejší. Ovšem v praxi se nic takového nestalo a naopak tam, kde předtím mělo zmizet omezení na 40 km/h se vyměnilo za 30km/h.

                3. Přesně. A to je průser, protože to podle cyklokompjůtru
                  Přesně. A to je průser, protože to podle cyklokompjůtru běžně překračuji i na elektrické skládačce. Nerad bych dopadl jako kolega na skejtu za komnačů, který s oblibou sjížděl po nové čtyřproduovce hladnovský kopec kolem stadionu Baníku na Bazalech. No a jednou tam měřily žabičky a dole ho zastavily. Nejprve ho zdrbaly za skejt a zápaďácké móresy a když brblal, že si to přece postavil podle časopisu ABC, tak mu napařily pokutu za vysokou rychlost. Měl tam více, než 60 :-).

                4. Elektrokolo má konstrukční rychlost max. 25km/h a je to
                  Elektrokolo má konstrukční rychlost max. 25km/h a je to dáno zákonem, takže švestky Vám klidně napaří flastr tak i tak, nehledě na jakékoliv omezení dané značkou 😉

                5. Elektrokolo má omezenu rychlost příšlapu s podporou
                  Elektrokolo má omezenu rychlost příšlapu s podporou elektromotoru na max. 25km/h, aby to nebyl dle zákona moped a nemusel mít SPZ, jezdec přilbu a řidičák. To trošku mícháte hrušky s jablky.
                  Jinak na elektrokole můžete jet, jak rychle to dáte, jen se Vám ve 25 km/h odpojí motor a už je to jen na svalech. Já po rovince jezdím na skládačce na nejmenší kolečko se šlapáním a zapojením pouze svalů zhruba 30, z kopečka samozřejmě co mi strach dovolí (zatím max. 58). Takže opravdu mi ten flastr mohu dát, když to rychlostně v omezení přeženu. Ale ne kvůli příšlapu. Některé informativní radary v obcích už mně na kole taky změří, doposud kolo ignorovaly.

                6. „Elektrokolo má mít… aby…“ (to jen takové
                  „Elektrokolo má mít… aby…“ (to jen takové hnidopíchnutí :-D)

                  Na konstrukční rychlost si tu vážně nikdo nehraje, nikdo nepočítá se supermanem za řidítky a nebo zvlčilostí vyhlášek 😉

                  El.motor ještě nemám a už teď když v obci vidím (30) tak musím brzdit a ty radary bych zrušil, zbytečně znervozňují.

                  Technická – když si „asistenci“ řídím sám, tzn. i max rychlost. Pořád to je kolo když dodržuji omezení z vyhlášky ? (věřím že ano, ale řekl bych že případné dokazování bude horší, možná tachograf nějaký… :-D)

                7. Je to poměrně jednoduché, pomoc elektromotoru se má
                  Je to poměrně jednoduché, pomoc elektromotoru se má vypnout při 25, bez příšlapu nemá fungovat vůbec, s výjimkou pomoci s rozjezdem do 6 km/hod.
                  Takže pokud vidíte dědu na okapotovaném kole za 11 tisíc z teleshopingu, jak si nehybně veze do kopce slušně rychle zadek bez SPZ a přilby, o řidičáku nemluvě, tak právě porušuje všechny předpisy o elektokolech. Ke cti mu budiž řečeno, že většinou s těmi krámy nebrázdí cyklostezky.
                  Těmi se naopak řídí druhá sorta, co kolo má jen jako sport a elektromotor pak ke zvýšení rychlosti a adrenalinu. Přečipovaný, tedy bez omezovače. A 40 a více na cyklostezce je totéž, jako jet tam na motorce. Nehledě na fakt, že cyklo a chodci jsou u nás s oblibou politicky spojeni ve jedno, takže se řítí mezi pomalými cyklisty, trochu rychlejšími elektrocyklisty, maminky s kočárky, páry, rodinkami, klábosícími důchodci, bruslaři, skejťáky a koloběžkáři. No a samozřejmě pejskaři s natahovacími vodítky. A je po legraci.

                8. Jj, už jsem si v okolí pár stezek projel (na svém drahém
                  Jj, už jsem si v okolí pár stezek projel (na svém drahém vehiklu co bude příští rok slavit čtvrtstoletí :-D), takže pejskaře a kočárkáře… respektuji, hlavně asi proto že mi pak kolega na novém stroji tolik neujíždí 😀

                  Ale abych upřesnil dotaz byl mířen na ty rozumné cyklisty kteří mají akcelerátor a jinak nic. Dodržují max 25 a výše na akcelerátor nesáhnou (vím, zní to jako sci-fi, ale stát se to může).
                  Nebo jedou dlouhou trať a chvíli se vezou bez šlapání, nepřekročí 25.

                  Vymýšlím kraviny, vím 🙂 Ale nemám pocit že by to pak bylo nelegální, pro jistotu se ale ptám.

              1. Předjíždět na dálnici 110km/h tam, kde jsou jen 2 pruhy,
                Předjíždět na dálnici 110km/h tam, kde jsou jen 2 pruhy, může jen blázen nebo sebevrah – je jedno, jestli s elektromobilem, nebo se spalovákem. Prostě buď mám v baterce dost na dojetí a aspoň při předjíždění zrychlím, nebo mám eventuálně někdy málo, třeba na hranici dojezdu, ale pak se pokorně zařadím za kamion a v jeho slipstreamu se nechám vézt. Prostě podle situace. Ale v každém případě hlavně pokud možno nikomu nepřekážet a nikoho neohrožovat ani neomezovat. Chce to koukat do zpět.zrcátek, naučit se odhadovat rychlost a předvídat a ze všeho nejvíc myslet. Řízení auta v dnešním provozu není pro cvičené opice, i když někomu se to tak může někdy zdát.

            1. Souhlasím,plně
              jen namítám , že když čtu „dálniční

              Souhlasím,plně

              jen namítám , že když čtu „dálniční rychlostí“ tak si
              v dnešní době představuju 130 a případě předjetí někoho krátkodobě tachometrově 150-160. nenechám si přece vzít papíry
              kopec,nekopec a tomhle režimu jde u elektriky dojezd na polovinu běžnýho dojezdu.

              I když je tomu asi 14 dní , tak mě na trase Boleslav Turnov předjela I3 odhadem musela jet kolem 140,jel jsem asi 120
              protože jsem měl vlek a střešní box a nechtěl jsem to moc hrotit. Tak jsem si myslel, že asi v Mladé Boleslavi nabila a
              jela na Liberec, normálně mi ujela.

              Osobně taky s elektrikou jezdím po dálnici pomaleji, protože časově se nevyplatí po cestě dobíjet. Lepší je jet Praha – Liberec kolem 100 a nedobíjet v Boleslavi,než to hrotit 130 a muset zastavit na dobití v Boleslavi.

              Osobně raději trasy nad 50 km po dálnici elektrikou nejezdím.

              Ale musí se to takhle vysvětlit veřejnosti, protože oni se zeptají jaký to má dojezd a jakou maximálku,ale nechápou , že to dohromady nepasuje.

              1. Jo, i3 a zvláště ta s REXem to někdy docela valí,
                Jo, i3 a zvláště ta s REXem to někdy docela valí, protože se zvláště ty ročníky 2017 nemusí moc omezovat. Ono i velmi rychle ujede na tu 33 kWh baterku minimálně těch 130 km. U starších verzí se rychlé jízdy po dálnici řeší nastavením hranice REXe na třeba 70 % baterky a neřešením. Můžete pak jet furt klidně 140 celou cestu z Prahy do Brna.

          1. Pane Luďku, omlouvám se, že jsem vás podezříval z
            Pane Luďku, omlouvám se, že jsem vás podezříval z minimální nebo nulové zkušenosti s elektromobilem.

            Začnu od konce – 125.000km máme najeto na Leafovi 24kWh za 3,5 roku. Zdraví baterky (SOH) dle Leaf Spy Pro se pohybuje momentálně kolem 86%, ještě neubyla ani jedna čárka na indikátoru (ta ubyde, když je SOH menší než 85% po dobu jednoho měsíce). Už jsme měli SOH i 84%, ale dokázali jsme to vrátit během jednoho dvou dnů zpátky. Momentálně máme 1025 rychlých a 1177 pomalých nabíjení. Na základě zkušeností a téměř každodenních pozorování a analýz údajů z Leaf Spy si troufám tvrdit, že rychlá nabíjení nejen že baterce neubližují, ale naopak díky rychlým nabíjením na DC nabíječkách se nám podařilo udržet baterku v takovém stavu (na rozdíl od některých známých, kteří mají cca 2/3 našeho nájezdu a dílek už jim ubyl). Klíčová je totiž teplota baterky a teplota okolí. Pokud je teplota baterky nad 32st.C, v ideálním případě nad 42st.C a teplota okolí je o cca 20st.C nižší, čili 12-22st.C, pak máme vyzkoušeno, že je možné zdraví baterky nejen udržet, ale i zlepšit. Nejlepší kombinace pro tento účel je nabíjení na rychlonabíječkách a jízda po dálnici. Rychlonabíjení umožňuje dosáhnout baterce správnou teplotu a jízda po dálnici s relativně vyssokým výkonem umožňuje tuto teplotu udržet. Pak SOH neklesá, ale naopak pomaličku roste. Je k tomu potřeba jízdní styl „město“ neboli plyn střídat s rekuperací. Někdy to jde, někdy ne, je třeba sledovat to na Leaf Spy.

            Navíc když je optimálně teplá baterka – cca 26-42st.C (6. a 7.segment na grafickém ukazateli teploty), tak se – opět v návaznosti na teplotu okolí, ideálně nad 25st.C – daří nabít Leafa 24kWh z nuly na 80% za méně než výrobcem udávaných 30min, obvykle za cca 20min. Nejvíc se mi podařilo nabít na ABB Terra 53 za obvyklých 31min z 4% na 92%.

            Z výše uvedeného vyplývá, že minimálně pro Leafa neplatí, že by jízda po dálnici byla nejhorším druhem provozu. Spíš naopak. Plánování trasy už dnes beru jako samozřejmost a zvykl jsem si na to tolik, že plánuji trasu i když jedu spalovákem. Ono je totiž rozdíl tankovat na dálnici u Shellu za 33,90 nebo mimo dálnici u Tank Ono za 27,50 – ovšem musím k tomu Tank Ono dojet a nespoléhat, že natankuju tam, kam dojedu.

            A úplně nakonec k té časové ztrátě při nabíjení. Nabíjeli jsme o víkendu na Benzině Vystrkov. Přijedeme na Vystrkov a téměř všechna místa u SC a část u ostatních stojanů obsazena spalováky. Už to neřeším, nemám náladu se s někým dohadovat a někoho poučovat. Když by to nešlo jinak, tak bych požádal někoho, aby mi místo uvolnil a věřím tomu, že aspoň jeden rozumný řidič by se našel (na rozdíl od filmařů, co tuhle natáčeli klip pro E.On, ti bylo docela dost nekompromisní). Proč to vlastně píšu. Všimli jsme si, že jedna rodina se spalovákem přijela na benzinku těsně před námi, natankovali, zaparkovali… a nakonec odjížděli až po nás, takže na benzince strávili určitě víc času, než těch cca 31min, které jsme tam byli kvůli nabíjení my. A takových tam bylo víc, dalo by se říct docela dost. A k tu chvíli jsme si uvědomili jednu věc, která nám dosud unikala: „Kde je těch 5min pro natankování spalováku, kterými se ohání odpůrci elektromobility?“ Spousta z těch rychle tankujících se tam zastavila na mnohem delší dobu (a nebyla to zmiňovaná omladina z blízkého okolí, která si tam dělává „party“). Ano, někdo by mohl namítnout, že oni tam zastavili, protože chtěli… kdežto my proto, že jsme „museli“. Je to jejich volba… tak jako je přestávka na nabíjení a oddech naše volba. Prostě život je otázka volby a priorit. Tak jako motorkáři řídící choppery nelítají po silnicích, užívají si jízdy a kochají se krajinou – na rozdíl od bláznů s žihadly odvozenými od závodních speciálů.

            Omlouvám se za „román“. 🙂

            1. Já tam byl parkrát a nějak si nedovedu představit, že by
              Já tam byl parkrát a nějak si nedovedu představit, že by tam parkoval spalovák na nabíječce, tak snad blbý lidi u nás nejsou, nebo ano?

              Jinak souhlas, čas na nabíječce není žádný problém, možná pro někoho kdo jezdi Le Mans 24.

              1. To byste se divil, onehdy v Hradci jsem přijel, naštěstí
                To byste se divil, onehdy v Hradci jsem přijel, naštěstí odjizdi nabitý leaf, a na druhém místě stojí spalovák, poté dojely dvě Tesly. Blbka od spalováku stala celou dobu opodál a ani se neobtěžovala omluvit. Nehledě k tomu další mistni auto stálo vedle na invalidech.

                1. To je ovšem v Hradci normální a v podstatě permanentní.
                  To je ovšem v Hradci normální a v podstatě permanentní. Běžně tam vidím lidí v bavorácích, audinách a mercedesech na invalidech.

                2. Což je ukázka buď neschopné nebo uplacené městské
                  Což je ukázka buď neschopné nebo uplacené městské policie v praxi. Nebo kombinace obojího. Normálně je opakovaně udávejte a příště nebudou blokovat ani nabíječku, ani invalidy. Najdou si stání jinde.

                3. Přiznám se, že mám i k podobnému udávání osobní odpor.
                  Přiznám se, že mám i k podobnému udávání osobní odpor.

                4. jáák osobní odpor?? to je občanská povinnost! právo je
                  jáák osobní odpor?? to je občanská povinnost! právo je na vaší straně a je potřeba za něj se postavit a případně i bojovat. jinak vyhrajou debilové a navíc dostane příklad budoucí generace co si to může zase dovolit. Normálně zvednout telefon, vytočit 112 nahlásit do automaticky nahrávaného záznamu událost a SPZ a až potom dát rozkaz k přepojení na městskou policii HK, jsou povinni přepojit. Tam celou událost zopakovat s uvedením záznamu 112 a budou kmitat protože nejsou na dovolený ale v PRÁCI!! a ještě k tomu salutovat, podle zákona.
                  Případ NEČESANÝ Hradeckýho šišky a pidlovokýho dementa je sice katastrofální ale tato země není jen Hradecký Kolaborační Bordel !! Klid jde jen o nabíječku 😉

                5. Co se týká práva a jeho vymahatelnosti, tak mám obavu, že
                  Co se týká práva a jeho vymahatelnosti, tak mám obavu, že se situace ohledně vyhrazeného stání pro invalidy a elektromobily liší.

                  Podle Vyhlášky 294/2016 Sb. musí být vyhrazené stání pro invalidy označeno svislou dopravní značkou IP 12 Vyhrazené parkoviště (s případnou dodatkovou tabulkou) a zároveň vodorovnou dopravní značkou V 10f Vyhrazené parkoviště pro vozidlo přepravující osobu těžce postiženou nebo osobu těžce pohybově postiženou.

                  Co se týká elektromobilů, tak jsem ve Vyhl.294/2016 Sb. našel pouze v §10 Určené symboly:
                  – 211 Elektromobil
                  – 406 Dobíjecí stanice elektromobilů
                  Jako svislá dopravní značka se dá použít IJ 7 Čerpací stanice, kde podle popisu „V případě čerpací stanice alternativních paliv nebo dobíjecí stanice elektromobilů lze na značce uvést příslušný určený symbol“ – předpokládám 211 Elektromobil.

                  Nic jiného tam není, zejména nic ve vodorovných dopravních značkách. Takže různé symboly bílého autíčka se zásuvkou na zeleném podkladu – co se týká práva a vymahatelnosti – jsou podle mě bohužel jen to, co označuje JUDr. Tomáš Beran ve svém článku
                  za „lidovou tvořivost na pozemních komunikacích“. A to už ani neuvažuji o místech mimo pozemní komunikace, které jsou v článku taktéž zmíněna, ani o soukromých pozemcích, což je případ nabíjecí stanice na Vystrkově.

                  Prostě co se týká nabíjecích míst pro elektromobily, je to podle mě o slušnosti a ohleduplnosti, nikoli o vymahatelnosti a volání policie.

                6. Vždycky, když selže normální ohleduplnost, takt a
                  Vždycky, když selže normální ohleduplnost, takt a morálka, tak se bohužel musí sáhnout k represi. U nás to ovšem spíše vypadá tak, že se sahá k represi systémově ještě před tím. A pak jsou ty lidové tvořivosti, jak psal JUDr. Beran. Nicméně existuje značka zákaz stání a zastavení s možností doplňkové cedulky třeba s textem „Mimo vozidel s elektrickým pohonem“ nebo rovnou Zákaz vjezdu všech vozidel s dodatkovou tabulkou. A je vymalováno, policie může pokutovat jedna radost.

                7. Drobná oprava, správně jde o Vyhlášku 294/2015 Sb.
                  Drobná oprava, správně jde o Vyhlášku 294/2015 Sb.

              2. Ja tam teda nabijel uz nekolikrat a jen zridka se stalo, ze
                Ja tam teda nabijel uz nekolikrat a jen zridka se stalo, ze tam nestal alespon jeden spalovak. Nejcasteji u tech univerzalnich stojanu, ale nejsou vyjimkou ani spalovaky obsazene Tesla stojany.
                Jednou dokonce behem meho nabijeni (na Tesla stojanech jsem byl sam) prijelo najednou asi ctyri nebo pet aut, vsechny zajeli a nacouvali rovnou na Tesla stojany a vyvalila se z nich banda samejch zenskejch. Nahrnuli se do shopu pumpy, nasledne zablokovali damsky zachod (divim se, ze neobsadili i ten pansky, co na tom pro koho je to prece urcene) a asi po 20min. se zase odporouceli.

                1. To bych se postavil autem za ně a vychutnával bych si jejich
                  To bych se postavil autem za ně a vychutnával bych si jejich zoufalou snahu odjet 🙂

                2. Ja byl pripojen na nabijecce, ale pripadal jsem si jako v
                  Ja byl pripojen na nabijecce, ale pripadal jsem si jako v Jirikove videni. Nejlepsi je, ze z druhe strany cerpaci stanice jsou normalni parkovaci mista i s posezenim a temer vzdy tam byvaji volna mista…

      2. Hluboce se myslíš člověče ! Já jsem zrovna s eNV-200
        Hluboce se myslíš člověče ! Já jsem zrovna s eNV-200 už potreti v Severním Irsku. Zatim jsem tentokrat najel 5.tisic km a pohoda bez problémů. V celé evropě nabíjím zdarma a ne jak tvrdí prolhaný Nissan Čr. V česku nedojedu bez odtahovky na Vystrkov, v Irsku sjedu nabitej z trajektu a jedu po dalnici pres Dublin do další země cca 500km í s nabíjenim za 5 hodin a zadarmo!!! Pproč to nejde v česku ?? Protoze maji v celé evropě nabíječky po 50 km, né jednu ale často 2, v celé západní evropé nainstaloval Lidl před svoje prodejny nabíječky, ale u nás nic a jen nám prodávají otrávený žrádlo ž polská. Proč? Protože jsme renault.

        1. Výroba je pozastavená z důvodů plánované celozávodní
          Výroba je pozastavená z důvodů plánované celozávodní dovolené. Došlo jenom k prodloužení z výše uvedených důvodů a elektrikářský média z toho hned udělali klikbajtovej článek.
          Zatíco v Kanadě brečej, že zásoby jsou veškerý žádný a cokoliv přivezou hned zmizí.

    1. Vůbec! Americký Chevrolet Bolt je srágorka a TM3 se
      Vůbec! Americký Chevrolet Bolt je srágorka a TM3 se zpizděnou palubovkou, clem a daní na amerikánskou káru cenou převyšující LEAF, drahý gumi a drahý servis na NISSAN prostě nemaj. Uvědom si že LEAF jezdí na rozumně levných 205/55 R15 a servis máme zarohem i v čechách 😉

          1. Tak tak. Dokonce technik v Pardubicích mi říkal, že na to
            Tak tak. Dokonce technik v Pardubicích mi říkal, že na to často dávají Matadory – ojezdí se to tak jako tak. Já se zatím držím osvědčených Michelin Energy Saver Green-X, tj. typu gum, na kterých bylo auto obuto při prodeji… hlavně kvůli štítku B A. Kupodivu docela dost vydrží.

            1. jj, na fosilu ještě 6-tým rokem šrotuju 60-tisící
              jj, na fosilu ještě 6-tým rokem šrotuju 60-tisící kilometr na Michelin Pilot MXV3A 205/60/R15 made in germany jedna z 1996 druhá 1999 koupený za 1.000 českých šprdlíků jako nový rezervy z šrotovaných 5tkových germánských brambor 😉

                1. aukro.cz/mxv3a-205-60-15-i6106451293.html
                  aukro.cz/mxv3a-205-60-15-i6106451293.html

    1. 850tis. to určitě nebude, to by si Nissan kanibalizoval
      850tis. to určitě nebude, to by si Nissan kanibalizoval Leafa 30kWh, kterých ještě potřebují pár prodat a určitě není v zájmu automobilky je nějak brutálně slevňovat.

      Velikost baterky a s tím související dojezd není jediný aspekt, na základě kterého se zákazník může rozhodovat. Tedy alespoň ten, který o tom něco málo ví. Už jsem to tu minimálně 2x psal – důležitá je i cena servisu. Pokud nepůjde Tesla s cenou servisu oproti Modelu S/X výrazně dolů, tak po ujetí 80.000km je cena servisu u TMS/X minimálně 2.475-2.675€, což při současném kursu cca 26Kč/€ je 63.350-69.550Kč, takže to vychází na 0,80-0,87Kč/km. Ano, vzhledem k tomu, že servisky jsou „recommended“, tak někteří čeští majitelé TMS/X prý vynechávají liché servisky, takže to může být 1.675€ čili 43.550Kč při ujetí 80.000km, tj. 0,54Kč/km. K tomu TM3 nebude mít nabíjení na SC zdarma, ale po vyčerpání kreditu 100kWh za údajně 5Kč/kWh, což při spotřebě 20kWh/100km je 1Kč/km.

      Já jsem za servis Leafa dal po 90.000km celkem přesně 6274Kč. Takže jak už jsem psal výše, pokud nepůjde Tesla s cenou servisu TM3 výrazně dolů, anebo naopak Nissan výrazně nezdraží, tak je to dost vážná konkurenční výhoda na straně Nissanu.

      Jediná jistota, kterou budeme v ČR mít po rozšíření TM3 je to, že TM3 budou mnohem více než TMS/X nabíjet a blokovat rychlonabíječky CHAdeMO.

      1. „Jediná jistota, kterou budeme v ČR mít po rozšíření
        „Jediná jistota, kterou budeme v ČR mít po rozšíření TM3 je to, že TM3 budou mnohem více než TMS/X nabíjet a blokovat rychlonabíječky CHAdeMO.“ – To ale platí pro rozšíření kteréhokoliv elektroauta. A vzhledem k tomu, že při nabíjení CHAdeMO se blokuje i CCS, tak budou jednoduše blokovat všechny stávající elektromobilisty. 🙂

      2. Pochybuji, že M3 bude mít stejné drahé servisy jako X a
        Pochybuji, že M3 bude mít stejné drahé servisy jako X a S.
        Za druhé ten kredit je na volných 400 kWh a ne na 100 kWh.

        „Annual Roadtrip Credits
        Each year, owners receive 400 kWh of free Supercharger credit, enough to drive about 1600 km. These credits cover the long distance driving needs of most owners, so road trips are completely free. Customers who travel beyond the annual credit pay a small fee to Supercharge—only a fraction of the cost of gas.“

        1. Omlouvám se, měl jsem z nějaké diskuze v minulosti
          Omlouvám se, měl jsem z nějaké diskuze v minulosti nesprávně zafixováno 100kWh. Nicméně i těch free 400kWh na rok mi stačí tak na 3 týdny, někomu možná na měsíc či dva.

          Taky bych rád pochyboval a koneckonců bych Teslistům přál levnější servis, ovšem minimálně 2 aspekty mluví proti:
          – Cena práce technika v servisu Tesla pokud je mi známo je u TMS/X jednotná po celé Evropě 130€/hod a není důvod, proč by u TM3 měla být výrazně nižší.
          – TM3 bude do značné míry nové auto se spoustou dětských nemocí, výměn náhr.dílů v rámci záruky, zápůjček náhradního vozidla atd. atd., což něco stojí. Pokud na tom Tesla nemá „prodělat kalhoty“, tak na tom do budou muset participovat chtě nechtě zákazníci.

          V podstatě jsou dvě možnosti – buď bude mít TM3 nižší paušální cenu servisu s tím, že každý ND si zákazníci zaplatí, což by byla pro Teslu negativní reklama, nebo bude relativně vyšší cena paušálního servis s tím, že se veškeré problémy vyřeší v rámci záruky. Tipuji, že to bude druhá možnost, zejména proto, že to funguje na principu „všichni se skrytě malým dílem složíme na ty, kdo to potřebují“.

            1. Omlouvám se, ale zásuvku s sebou na cestách netahám.
              Omlouvám se, ale zásuvku s sebou na cestách netahám. 😉
              Jinak např. tento měsíc 2x Praha po cca 80kWh. Manželka do práce denně cca 16kWh.
              Stačí?
              Pro Teslistu něco nepochopitelného?
              Znám borce, co udělají v S-ku 80-100tis. za rok.
              Proč by měli být omezeni majitelé TM3?

              1. Tak snad manzelka by nabijela v garazi, takze te se SCH
                Tak snad manzelka by nabijela v garazi, takze te se SCH netykaji vubec. Ty cesty do Prahy, pokud mas cestu tam a zpet 80kW, tak rano nabijes v garazi…dojedes do prahy s 40-50% baterie, nabijes na 70% ( dejme tomu 20kW), dojedes zase domu a pichnes do zasuvky. Takze to co si popsal , znamena za za mesic potrebujes nacerpat u SCH cca 40kWh…to by bylo s TM3 na superchargerech 10 mesicu z 12ti zadarmo.

                1. Nemám garáž a doma nabíjím jen výjimečně.
                  Nemám garáž a doma nabíjím jen výjimečně.

                2. Aha, tak to sem vubec nepredpokladal. Tak to dava smysl. To si
                  Aha, tak to sem vubec nepredpokladal. Tak to dava smysl. To si dost ojedinely pripad a chpau ze ti pak vsechno vychazi uplne blbe…cena 5kč/kWh apod… Vetsina lidi teslu nabiji doma, a jelikoz ma tak velkou baterku tak dojedou skoro vsude na otocku za 2kc/kWh a jen obcas na dalkove trasy pouziji SCH. Tech 400kWh je pak velice prijemne cislo, protoze to casto pokryva spotrebu na cely rok. Chapu ze sou lidi co s teslou jezdi kazdy tyden stovky kilometru po Evrope, to je pak neco uplne jineho.

                3. Ano, máš pravdu, je to přesně tak jak píšeš.
                  Ano, máš pravdu, je to přesně tak jak píšeš.

    1. Čtěte podrobněji v článku – údaj může být zkreslen
      Čtěte podrobněji v článku – údaj může být zkreslen tím, že byl vůz předtím honěn po dálnici, takže nyní systém očekává stejnou zátěž a dostupnou energii v baterii přepočítává na omezený dojezd… S počítadly ve spalovácích to přece funguje stejně…

                1. Je je pro vás půl mega navíc podobná cena…
                  Je je pro vás půl mega navíc podobná cena…

Napsat komentář