Nový Nissan Leaf v detailech na videu Bjorna Nylanda

Jan Horčík - 05 Říjen 2017

Známý norský elektromobilní nadšenec a popularizátor Bjorn Nyland aktuálně navštívil akci Nissan Futures 3.0 v Oslu. Zblízka si tam prohlédl a natočil nový Nissan Leaf.auto nový elektromobil Nissan Leaf

Nový Nissan Leaf je mainstreamovější, ale možná ne až tak přelomový, jak někteří čekali
foto: Nissan

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf nabízí 40kWh baterii a díky tomu i dojezd 378 km NEDC. Bjorn si ale všímá i mnoha dalších detailů.

Předně, velkého prostorného kufru a faktu, že nejspíš za příplatek půjde v Evropě pořídit 22kW třífázové dobíjení jako nadstandard proti základnímu 7kW.

Nový Nissan Leaf už se začal vyrábět v USA a Británii a na přelomu roku by měl být k dostání.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele ePavel

No to jako fat ten budík tam? Odhlédneme-li od toho, že je to dost těžké retro, tak ta kaplička vypadá, jako slepená ze dvou částí. Type2 konektor pro nabíjení jednou fází? Jako proč? Aby nissanisti musely vyměnovat nabíjecí příslušenství bez posunu k lepšímu? A volit v dnešní době pro nabíjení 40kWh baterky zastaralý CHAdeMO standard je taky dost nepochopitelné.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Ten Mennekes už se tu řešil níže. Podle mne je jeho přítomnost dost pádné potvrzení toho, že Leaf2 bude v EU nabízet v základu jednofáz 7kW 32A a za příplatek třífáz 22kW 3x32A. Jako technická řešení Nissanu byla vždy dost podprůměrná, ale nevěřím že by to byli zas až takoví ignoranti, aby jen vyměnili Yazaki za Mennekes bez využití třífázového dobíjení pro EU.

No a CHAdeMO jako dítě Nissanu tu s námi holt ještě nějaký ten pátek zůstane. V tomto myslím nikdo ani nečekal nic jiného.

Obrázek uživatele ePavel

Moc bych si přál, aby to tak bylo, ale moc nedoufám. i3 taky měla jednofáz 32A bez možnosti příplatku u první verze. A pak z toho udělaly 3x16A. Ale i 3x16 by byl posun. S tím chademo si ale nissan neuvědomuje, že už za rok to může být velký handicap oproti konkurenci, která umožní 100 i více kW nabíjení svých vozidel.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prosím, prosím: (oni) dělali - nepracují tam jen samé ženy, pak by (ony) dělaly

a "nissanisti musely" totéž

Sorry, ale tahá mi to oči.

Obrázek uživatele Radovan

Kdepak, mýlíte se. To je genderová čeština plně v souladu se směrnicí EU 2312/2016 o vyrovnání maskulina v českém jazyce. "Nisanisti museli" je hnusný mužský šovinismus a nemá v naší nové krásné rovné Evropě co dělat. Ostatně jako celá čeština, která je sice ženského rodu, ale jazyk český jako muž je zase špatně :-)

P.S. Že Vi biste nakonec chtěl, abi se Ty ženi vrátili z továren Nyssanu domů k plotně!?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

No ono těch 1x32A je stále klíčových pro USA a JP, tudíž se nedivím její unifikaci pro celý svět. Mimochodem faceliftované BMW i3 přineslo 3x16A 11kW nabíječku právě jen kvůli EU, v USA se totiž po faceliftu nadále prodává i3 pouze 7,4kW 1x32A/240V nabíječkou. Takže Nissan by pouze následoval příklad BMW s tím rozdílem, že BMW nabízí v EU již jen 11kW, kdežto Nissan dá nově na výběr 7,4kW a 22kW.

Co se týče CHAdeMO, tak to se samozřejmě také vyvíjí. 100kW verze už byla schválena, 150kW (500Vx350A) je tuším těsně před schválením a testuje se už i 350kW (1000Vx350A). Tzn. v tomto duchu nemám strach že by nové 150kW stanice neuměly oba standardy v plné palbě.

Obrázek uživatele ePavel

Ta informace o 22kw je diskutabilní. Že by to neměli v ceníku? Všude se uvádí výkon do 6,6kW.(nissany totiž nabíjí ve skutečnosti jen proudem kolem 29A + nějaká režije ovládání, takže odběr do 30A) Nabízí k tomu keba 22kw wallbox a píší, že s ním bude nabíjení 2x rychlejší. Ale pokud by to tak bylo, tak je to bomba! Nissan by měl silnější palubní nabíječku, než v současné době prodávané tesly. To bych asi znovu začal uvažovat o nové e-nv200.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

V Leaf 2 FAQ od TeslaBjorn rika, ze se ptal a dostal odpoved, ze nabijecka je stejna jak v predchozim modelu. Takze bych si moc nadeji nedelal.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Souhlasím. Ceník v USA ani v Německu nemá žádný příplatek za AC nabíječku.
V autě nic proti JPN verzi nezměnili, jen ten konektor.
V Evropě je už dost stojanů s koncovkou Mennekes kde nemůžete použít vlastní kabel s redukcí (právě včera jsem takto nemohl nabít).
Bylo by třeba výrobcům to přikázat. V EU standard CCS, Mennekes minimálně 2x16A.
Ať nedopadneme jako mobilní telefony ve svých začátcích.

No pokud to není v oficiálním ceníku, tak to nově uvedená verze opravdu neumí. V tom případě by se dalo ještě očekávat, že dorazí v MY2019 spolu s 60kWh baterií a nebo také vůbec.

Tak mi Bjorn odpověděl, že podélné nastavování volantu Leaf 2.0 opět nemá. To je na tom Nissan hůř než Dacia.

Nikde jsem nenašel,jestli má podélně nastavitelný volant.

off

Bjornovi řekli že mu vyměněj celou baterku u jeho Xka protože porád nevěděj co je tam špatnýho.
https://www.youtube.com/watch?v=-oiNFNenjIA&feature=youtu.be

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Ten analogovy budik, to je jako vtip? Proc delat krok zpatky. Stary leaf mel tak krasny digitalni rychlomer hezky nahore palubovky a ted tam svihnou pitomy budik jak z nejakeho dementniho cmoudu? Taky se mi trochu zatocila hlava z tech vsech tlacitek a hejblatek, jen na volantu sem napocital 18 talcitek.... zlata TM3, vypada to pak jak iPhone vs Nokia 3310.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ten analogovy budik je náprava toho diginesmyslu z 1dničky ;) Pro pohodlný sledování rychlosti je pro oči mnohem lepší analog ručička než přeskakující čísílka ;) Ano starý LEAF 1 měl debilní digihru z 90tých místo palubovky :) TM3 ?? To myslíš tu lacině vodrbanou přepálenou americkou káru co má místo palubovky 15"ckový LCDčko?? :))) Jako Ajfón je přepálená cihlička pro ňjujorský metrosexuály a teplomily ;) Zlatej Jihokorejský Samsung světová jednička ;)

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/nissan-leaf/

Tak digitalni display clovek precte mnohem rychleji nez analogovovou picovinu, to je vedecky dokazany fakt. Nejde mi o tu debilni hru se stromecky, ale o ten hezky viditelny digitalni tachometr ktery mel ridic krasne ve stredu nad volantem. TM3 to bude mit velice podobne jen to bude vice v prave casti zorneho pole. Rozhodne sem radsi za toto reseni nez se snazit lustit posrany budik ktery je stejne z poloviny zakryty volantem, jak to ma vetsina dnesnich cmoudu. Rozhodne od Nissanu krok z5 doprdele.

Obrázek uživatele Michelin

Uz kdyz se dala poprve nastavit na maxidot display u VW digitalni rychlost, tak jsem to tam mel namisto spotreb a jinych zbytecnosti, a oci mi vzdy padli jen na tennto udaj. Tim spise, ze v te dobe zacali delat nelinearni analogovy ukazatel rychlosti, ve kterem aby se prase vyznalo.

Ty tlacitka me taky vydesili, na tom volantu jsem je nepocital, ale taky me hned napadlo, ze je to ulet.
Ono vubec ovladat neco na volantu. Bezne se mi stava, ze ve meste vrtim volantem a pritom potrebuji treba zvednout hovor... Radeji i to ovladam pres display.
Ale nechci byt zase za nejakeho Tesla fanatika. Pravdou je, ze treba prepinani rezimu sport/ludicrous by mohlo byt nekde po ruce. Ono se to pri te akceleraci, kdyz vyrazite za nejakym sportakem (a i ten rezim sport vas tlaci do sedacky) blbe na tom display nahmatava.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele Aas

Nezvyknem nic nastavovat ak idem do zakruty, nie to este na krizovatke. Sofer ma v prvom rade soferovat. A rads3j zmeskat hovor ako naburat. Ak ste mali na mysli jazdu z ProPilotom tak to potom beriem s5. I ked aj s nim sa clovek ma mat na pozore.

Obrázek uživatele Michelin

Telefonovat s HF neni o nic nebezpecnejsi nez povidat si se spolujezdcem. Nekdy naopak ku prospechu, neb to udrzuje ridice bdeleho.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

-

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Mennekes zásuvka v EV by mohla znamenat opravdu úplně jiný level v nabíjení, jestliže by šlo pořídit 3f nabíjení. Zřejmě je to sjednocení se ZOE. EV by mělo mnohem vyšší hodnotu a nebylo by závislé na rychlonabíječkách. Doufejme, že to bude 22 kW a ne "jen" 11 kW jako i3.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nj ;)

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/nissan-leaf/

Podle clanku na idnes BYD e6 ma nabijecku 3x63A. Ale zas to (alespon podle fotek) vypada, ze nema DC rychlodobijeni

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Josef

BYD nemůže mít DC rychlodobíjení, protože jako baterie používá LIFEPO, které fungují trochu jinak. Proto je taky to auto tak šíleně těžké. BYD váží skoro stejně jako Tesla Model X.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jj tak tak

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2014-byd-e6/

A co je tam za tak podstatny rozdil? Co jsem cetl, tak se s nimi zachazi prakticky stejne jak s Li-Ion, jen cilove napeti je jine. A to se z hlediska packu da resit tak, ze by se jich dalo vic do serie, aby optimalne vyuzily 400V, co daji dnesni stanice. Navic 50kW by pro 80kWh baterku melo byt s prstem v nose, zadny velky stres.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Josef

Našel jsem specifikace baterie v E6. Rozsah napětí je 200–380 V. Váží 650 kg, 57 kWh využitelných a je to evidentně zhruba stovka 180 Ah článků, vzduchový chlazení a ohřívání. Asi by to rychlonabíjení zvládnout mělo, ABB nabíječky tento rozsah napětí zvládají.

Obrázek uživatele Jan Rýznar

Bohužel i přes změnu konektoru z J1772 na Mennekes nedošlo k rozšíření nabíjecích fází. Došlo pouze ke zvýšení výkonu nabíječky z 6.6 kW na 7 kW, tedy navýšení vstupního proudu 1f na zhruba 30 A. Je to velké zklamání... V tomto případě moc nechápu Nissan, proč přešel na Mennekes, když stále využívá jednu fázi. Nabízí se otázka, proč zrovna nezvolil EU standard CCS? Ani nemluvím o majitelích, kteří budou přecházet z první generace Leafa. Kabely s koncovkou J1772 budou muset předělat nebo pořídit nové.

Tak myslím že je naprosto jasné že Nissan si teď musí sníst svoji polívčičku a své CHAdeMO v EU ještě nějaký ten pátek držet ať to stojí co to stojí. Vzhledem k tomu že facelift Renaultu Zoe už má vyjet s CCS je celkem očekávatelné že i Nissan někdy k roku 2020 na CCS v EU chtě nechtě přejde.

Souhlas, jak to nemá 3f nabíjení, tak je to k prdu. Nechápů, že pro Evropu to vůbec bez 3f palubní nabíječky vůbec homologují.

Ano, toho všeho jsem si vědom. Jde mi hlavně o to, aby to šlo vůbec objednat (3f 22kW). Když pak bude majitel prodávat staršího Leafa, nechá k tomu i kabel J1772. Pak si musí pořídit nový kabel a na to přece máme v ČR kamarády, co to profi vyrábí.

Já si myslím že přechod na Mennekes je už dostatečným důkazem že ta 3fázová nabíječka půjde objednat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevíte někdo kdo máte Teslu jestli si tam můžu nějak nadefinovat že mi interiér neklesne třeba pod 6 stupňů i kdykoliv přes noc ať už jsem na nabíječce nebo ne? Případně kolik to vytápění žere. Ale čekám že u T3 by ta spotřeba kvůli velikosti mohla třeba o 20-30procent klesnout. Případně kolik měřáků teploty to má jestli vnitřní,venkovní a pak třeba motoru nebo baterky.

Jediný způsob, jak v Tesle dlouhodobě udržet požadovanou teplotu, je když ji máte v režimu jízdy, protože přes appku byste to musel odklikávat každou půlhoďku.
Dáte Nko (neutrál), zabrzdíte el. brzdou, vystoupíte a auto zamknete. Akorát budou svítit přední LEDky..
Okolo 0°C to sežere nějakých 15% za 24 hodin, když si topíte na 20°C.

---

Opel Ampera - >100 tis km, spotřeba 0,8l/100km
Tesla Model S - >150 tis km
ostatní EV - > 30tis km

Taky je tam kempovací mód.
Ten kluk co udělal ovládací Tesla appku pri iWatch to řešil a kvůli tomu i přespával v autě a nakonec to nějak vychytal. Byl tak dobrej, že mu Tesla nabídla práci.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Pokud se nepletu, tak "Camper mode" je přesně to, co jsem právě popisoval ;)

---

Opel Ampera - >100 tis km, spotřeba 0,8l/100km
Tesla Model S - >150 tis km
ostatní EV - > 30tis km

Obrázek uživatele Aas

Pletiete sa pretoze v camper mode vam ledky nesvietia.

https://m.youtube.com/watch?v=w2QaMx4a8N8

Nepletu ;) viz první komentář u videa. Záleží v jaké zemi Teslu máte a podle toho buď svítí přední LEDky nebo ne..

---

Opel Ampera - >100 tis km, spotřeba 0,8l/100km
Tesla Model S - >150 tis km
ostatní EV - > 30tis km

Podle mě určitě ne. Převážíš akvárka s vodou?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prostě by se mi líbilo aby v autě bylo nad nulou i když je venku třeba -18. Jít by to mohlo to auto si přeci můžeme vytopit dopředu, takhle by šlo jen o setrvalé temperování,ne?

Z baterie to nedá, pokud je někde v dosahu síť, pak si tam můžeš dát běžné elektrické topení. Hloupý je, že v zímě, když člověk zastaví na pár hodin na ulici, tak to auto vymrzne, nezávislé topení mě vždy v autě bavilo, v EV na to mohu zapomenout

Obrázek uživatele ePavel

Ja mel taky nezavisle topeni. Musim ale konstatovat, ze s elektrickym se to neda srovnavat. Jednak to ma dosti pomaly nabeh a taky po par dnech, kdy bylo auto pouzite jen na cestu do prace se vybila startovaci baterka.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Michelin

V Kie mozna. Jinak maji ev proti spalovakum naopak vyhodu, ze se da na dalku spustit ne jen topeni, ale i klimatizace.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele Alien5

Jakekoliv auto s magicar jde klimovat atd je to set se vsim bezklicek dalkovy monitoring a to vse bez simky.

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Obrázek uživatele Michelin

A jak to funguje? Nastartuje motor?

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele Alien5

Ano a je tam monitoring na vse. Dosah 2 km ve zastavbe podle hustoty betonu atd.. minimlane 350 metru. Taky predelat auto na tento system trva pekne dlouho na poprve to u nas elektrikari delali celi den..ted uz jen 4 hodiny + - :) predelat jde jakekoliv auto stari max 15 let + -.
Bezklickovy start a odemikani (zamikani)jen pri priblizeni k autu, neni potreba klicek ale dalkovy ovladac s displejem na kterem je asi 15 velicin, dokonce to pri vybite baterii muze nastartovat motor a dobit autobaterii atd..

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Pokud se neco nezmenilo s novym modelem (mam v aute model asi 10 let stary, ale bez dalkoveho startu), tak pro autostart bylo treba v aute nechat jeden klic (resp. alespon cip z nej), aby to mohlo oblafnout tovarni imobilizer. Proto (a protoze dalkovy start nepotrebuju) jsem do toho tenkrat nesel. A dneska uz bych asi nesel do celeho systemu.
Nejvetsi peklo je zapinani/vypinani ruznych funkci kombinaci tlaticek (nebo jejich pridrzenim) - muj ma 4. A kdyz si nekdo pujci auto a strci nezamceny ovladac do kapsy, tak se nestaci divit. Navic ted nedavno ovladac zblbnul a zacal nahodne prikazy posilat sam... :(

Komunikace je klasicky na 433MHz (jako vsechny radiove ovladace, dneska uz mozna pouzivaji 866MHz) se vsemi nemravnostmi z toho plynoucimi. Vyhodu prinasi celkem velka antena jak na ovladaci, tak v aute. Na volnem prostranstvi to jde, ale v baraku nedosahne pres pet pater.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

Tak uz jen vyresit otazku, ze u vetsiny dnesnich motoru se nedoporucuje ohrivani na volnobeh, coz mimochodem i pekne trva, takze pro topeni v zime to moc vhodne nebude. V garazich take nic moc. A kdyz vam spravne povane vitr, tak, ze si bude auto nasavat do kabiny smradek z vlastniho vyfuku, pak ceka majitele pekne privitani. :-)

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

zamYkat

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Topení i klimatizaci si mohu na dálku pustit i u spalováku. Kde jste přišel na to že to nejde u všech spalováků? u BMW, Mercedes a třeba VW je to standard od určitých výbav určitých modelů, kupříkladu moje E to má a mělo ve standardu. Na telefonu navolím čas a auto se buď vyhřeje nebo vychladí. U mého auta to ovládám přes aplikace meconect, u manželčina Golfu to jde přes aplikaci carnet. Motor a následně klimatizace tak fungují maximálně 30 minut, odpozoroval jsem že klimatizace se spouští až 5 minut po nastartování motoru.

Jo a kdyz pak otevres garaz tak z toho smradu a dymu omdlis :) Tyhle parodie jsou k nicemu, EV je jedina cesta.

Nejde o to, že by to nešlo pustit, ale že to potřebuje nastartovaný motor nebo spalovací nezávislé topení a i když to stojí venku, tak to dýmí lidem pod nos. Nedovedu si představit, že by větším parkovišti v zimě takto dýmilo každé druhé auto.

Obrázek uživatele Michelin

Tak to jsem nevedel, ale kazdopadne v nevytapene garazi to asi moc nevyuzijete kvuli splodinam, ktere to produkuje. U ev je to pouzitelne vzdy a vsude.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano v garáži to problém u spalováku bude. Řešení ale i tak existuje, a znají ho v severských zemích, možnost auto vytápět a chladit elektřinou ze zásuvky, občas je takové auto jako dovoz vidět i na Českých silnicích, kdy má někde zásuvku na připojení do sítě ač se nejedná o BEV či plug-in.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neexistuje spalovacie auto, ktoré má klimatizáciu na elektrinu. To ste si vymyslel. Ak chcete oponovať, tak šup sem odkaz...

Obrázek uživatele Michelin

Když budete parkovat v hotelové garáži kde nemáte možnost se připojit do zásuvky bude vám i toto prd platné. Také jsem myslel, že mluvíme o standartních autech nikoli o modifikacích určených pro určitou část trhu.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Moje i manželky auto je standardní auto bez modifikací a běžně prodávané kdekoli v Evropě.

Obrázek uživatele ePavel

Takze vase i manzelcino auto ma elektricke vytapeni i klimatizaci?

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je vidět jak čtete posty a strom diskuze na které odpovídáte.
Klimatizace se do aut dělá i nějaká jiná než elektrická? Dodnes jsem žil v domnění že kompresor klimatizace je vždy na elektřinu.

Vážím si názory lidí co diskutují o věcech kterým rozumí, a na hybrid chodím právě proto, že je o alternativách kterým fandím, mé příští auto bude jistě plug-in hybridní. Ale některé diskuze s elektromobilisty jsou někdy hodně směšné a doslova extrémistické. Máte to zapotřebí občas ze sebe dělat blbce tak zjevnými přehmaty?

Obrázek uživatele ePavel

Já si zase vážím, když se někdo netváří, jako když snědl všechnu moudrost světa a přitom nemá pravdu v něčem co ví snad každý krom něho...

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Michelin

To jste žil tedy opravdu v mylném domnění. Kompresor klimatizace je vždy poháněn spalovacím motorem a spíná se přes elektromagnetickou spojku.
Mimochodem kompresor klimatizace si vezme ze začátku než vnitřní prostor ochladí a ubere výkon klidně 5kW což by startovací baterii 60Ah (a to už je spíše silnější, běžně se používají i jen 40Ah) za předpokladu, že bude plně nabitá vycuclo za necelých 9minut...

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano koukám že jsem se spletl. Ale kolega diskutující nahoře popsal že klimatizace pustit jde a že se mu k tomu spouští i motor. Problém to tedy zřejmě nebude ani u konvenčních aut.

Obrázek uživatele Michelin

Vy už jste opravdu někdy viděl auto, které si umí nastartovat motor a spustit klimatizaci?

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A vy jste takové auto nikdy neviděl? Stačilo snad jen aplikace které jsem napsal zadat kupříkladu do google nebo youtube. Takovéto aplikace má dnes téměř každá automobilka, a je na nich jaké funkce uživateli povolí. Já mohu své auto nejen nastartovat číms se mi pustí veškeré komfortní systémy auta jako je i klimatizace, ale i s ním kupříkladu zaparkovat či vyjet z řady. Je to funkce remote parking a parking pilot. Obdobnou aplikaci máte snad i s Teslou, jen se to jmenuje prostě tak jak si to nazvala Tesla. Takže pokud nevěříte a stále si myslíte že jste takové auto nikdy neviděl, tak doporučuji dané názvy zadat třeba do google nebo youtube a podívat se že taková auta potkáváte běžně na silnici. Mercedes S má tyto funkce někdy od roku 2013 a ostatní modely Mercedesu to dostávají od roku 2015, podle uvádění nových generací na trh. U jiných značek se názvy aplikací liší a každá má svou s vlastní sadou funkcí které uživateli povolí.

Je mě v podstatě jedno jestli mi věříte čí nevěříte, to je čistě vaše věc. Od uživatele Tesly bych ale čekal větší rozhled v technologiích které jsou dnes dostupné u aut.

Obrázek uživatele Michelin

Ja vam verim, i kdyz startovat auto nekde na verejnem parkovisti na dalku aby se mi pred tim nez budu odjizdet vyklimatizovalo mi prijde podivne. Nemluve o tom co jsem tu uz popisoval.
V garazich nepouzitelne, pro ohrev auta po mrazive noci nevhodne z duvodu, ze jednak se u dnesnich motoru nedoporucuje studeny chod na prazdno a jednak ohrat motor volnobehem tak aby zacal topit i do kabiny, to aby to u nekterych typu motoru startovalo uz o pulnoci. A pokud vam povane spravne vitr, takze se zacne nasavat smradek z vyfuku do kabiny tak vas po prichodu ceka prijemne prekvapeni. A to se mi bezne stavalo i jen pri stani na semaforech.

Proste tyto funkce budou podle meho nazoru z logiky veci vzdy pouzitelnejsi u ev.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bratr má dealerství a servis jistého Korejského koncernu, a ohledně nějakého doporučení ohledně studeného chodu motoru pro zahřátí se vždy jen usmívá, jak jsou lidi důvěřivý ve všechny ty blbosti, co se kde píšou i na lukrativních serverech. Těch mýtů a pouček které jsou nesmyslné je spousta.

Na zimu má můj model ve standardu nezávislé topení. A ač mohu v aplikaci přepínat právě mezi předehřevem a klimatizací, rozsah nastavení teploty je u obojího stejný, od 16 do 25 stupňů. U předehřevu se tedy nespustí motor auta. Přepínání vnitřního okruhu a vzduchu z venku se u Mercedesu C a výše řídí automaticky podle čidla, a pokud je zaznamenáno zhoršení kvality nasávaného vzduchu, automaticky se přepíná na vnitřní okruh. Předpokládám že stejně to mají i Tesly s hepa filtrem.

Ano že to s BEV dává více smysl nemůžu než souhlasit. Proto také do budoucna zvažuji elektrifikované auto, u mne ale prozatím plug-in hybridní.

Obrázek uživatele Michelin

Jo, pokud to ma pridavne topeni, to pak jo, a na automaticke prepinani na vnitrni cirkulaci jsem si pravda nevzpomnel. Jsou to, ale prvky premiove vybavy, zatimco u ev to mohou mit i ty nejlevnejsi v zakladu, nebot jde jen o upravu softwaru. Pravda, ale je ze u soucasnych levnych ev s malou baterkou uz by musel clovek kalkulovat s kapacitou baterky, kterou mu to odsaje. V tomto smeru nas vsak cekaji svetle zitrky. :-)

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vyzerá to tak, že blbca ste zo seba urobili vy. Kompresor klimatizácie na elektrinu :DD

Nepoznam fosilne auto, ktore by malo elektricky kompresor klimatizacie, vsetky maju kompresor klimatizacie pohanany remenom od spalovacieho motora

Třeba Toyota Prius ma elektrickou klimatizaci....

---

Jízda na elektřinu je úžasná věc.
Renault Fluence Z.E,Toyota Prius
Na proud jezdim již 5 rok,najeto 45 tis.km

Prius je hybrid.

To už jsem slyšel někdy před 20 lety, že na západě když okamžitě po nastarovaní motoru s autem neodjedete, tak vám může policajt napařit pokutu za zbytečné zamořováni životního prostředí. Takže nějaký zdlouhavý zahřívání auta jako za starých časů už by mělo bejt nemyslitelné.
Možná je to jen hoax nevím.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Michelin

Také jsem to někde před časem četl, že pokutovali za nastartovaný motor během čištění auta od sněhu.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele Aas

A ja som si myslel, ze je to zakazane aj u nas, akurat, ze to nikto neriesi. Nieco ako fajcenie na zastavkach.

Obrázek uživatele Michelin

No mam podezreni, ze to bylo nekde v Brne, ale ruku do ohne za to nedam.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Jsem moc rád, že se zrovna toto téma rozjelo. Fakt. Pamatuji si, že jsem si kdysi na firmě, kde jsem pracoval, půjčil Felicii, která měla klimu a na dálnici do kopce se to muselo vypínat, aby to trochu jelo. A teď ve všech EV si užívám, že to nežere výkon motoru! A právě výše uvedené si uvědomuji, že teplotu klimy nastavuji na nejmenší nutnou teplotu a porovnávám to s vnější teplotou - výsledek je za co nejmenší energetickou náročnost ideální prostředí v autě!
Přímo nenávidím, jak si borec ve spalováku řeší klimu nebo topení tím, že během doby, co já nabíjím, tak vedle mě vrčí, aby topil nebo chladil - naprosto běžné na Vystrkově a v Jihlavě. Proto vděčím Vestci, že tam snad se tohoto nedočkám! Díky!

Obrázek uživatele Michelin

To je pravda. Na Vystrkově se schází partičky mladejch se svejma vytuněnejma čmoudama co čmoudí dvakrát tolik co normální auta, blokují nabíjecí stojany, zásadně nechcípají motory (asi ze strachu, že už to nenastartují) a k tomu všemu jim z otevřených okýnek burácí (málem jsem mylně napsal hudba...) nějaké zvuky.
Jsem rád, že už aslepoň cestou z Moravy tam nebudu muset díky Vestci nabíjet.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Ano, situace na Vystrkově je již hodně vyhrocená a je tu nesčetněkrát vidět, že to vadí nám všem, pro které byla stanice postavena! Pokud na Vystrkov jedu (z různých důvodů) spalovákem, ani by mě nenapadlo zastavit na nabíjecích místech - to mi věřte! Takže tu pakáž bych jako majitel místa řešil hodně rychle ... A pokud by vedle mě ještě měl natočenej čmouďák ... dále psát fakt už nebudu ... Díky za podporu!!! Prosím udržme Vestec čistý!!! Díky!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Víš to určitě že Tesly neumějí vytápět když auto jako takové stojí? O spotřebu de facto nejde víc jak 1-2kWh to za hodinu na temperování snad ani brát nemůže.

Pokud vím, tak to nejde, udržení teploty ve větším mrazu je potřeba tak 2-3kWh takže např. za 12 hodin je to poměrně dost velká zátěž pro baterii.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

“Víte” špatně. Topení v Tesle je na pohybu vozu nezávislé (ostatně viz i možnost předehřát auto přes mobil).

Je to už dlouho co jsem jezdil v chladném počasí s Teslou, ale v manuálu píší tohle

"Pre-condition your Model S while it is plugged in. When plugged in with the climate control system activated, you can use the mobile app to remotely cool or heat the cabin."

Obrázek uživatele Michelin

Topeni / klimatizace zapnout na dalku jde at je auto v zasuvce ci nikoli. Pokud je v zasuvce, pak se bere elektrina pro toto prednostne ze site. Dokonce to ma jakousi funkci uceni a predvidani, kterou kdyz zapnete tak se nauci, ze kazde rano ve stejnou dobu jezdite do prace a nastavujete si nejakou teplotu a tak vam to predem na ni vytopi.
U toho temperovani je ovsem problem, ze to neumi nastavit mene nez 15stupnu pak naskoci LO a zacne to na plno klimatizovat.
Ochranu proti prehrati interieru v letnich mesicich to ma primo v menu jako funkci (a funguje to), ale s tim temperovanim asi jedine napsat do Tesly at to tam dodelaji.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Tak to platilo u starších vozů, se kterými jsem jezdil, v návodu na tesla.com to je s připojeným kabelem (str.10)

TESLA manual

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

špatně jste pochopil psaný text. Citujete sekci o tom, jak zvýšit dojezd a účinnost využití energie. Manuál neříká, že k topení musí být auto v zásuvce, ale říká, že POKUD CHCETE MAXIMALIZOVAT DOJEZD, netopte v autě, když v něm nejste a není v zásuvce. Dost podstatný rozdíl.

Obrázek uživatele Michelin

Jj, taky se v navodu pise od lonskeho podzimu, ze to ma automaticka dalkova svetla a v realu zacali fungovat asi pred dvema tydny po posledni aktualizaci.
Ja vam tu nevypravim nejake nactene moudra, ale jak to funguje v realu. Vcera vecer jsem to pro jistotu jeste zkousel abych videl jak nizko pujde ta teplota nastavit a pred tim jsem odpojil kabel. O dovolene jsem zase bezne na dalku klimatizoval, i kdyz nebylo auto na kabelu.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Já jsem jezdil poprvé Teslou, když ještě nikdo tady ani neznal Muska, takže vývoj prostě jde dopředu. Co jsem měl před pár měsíci půjčenou Teslu X, tak jsem to nezkoušel, když nevím přečtu si návod, někdo když neví, koupí si auto :)

Obrázek uživatele Michelin

Taky jsem (vasimi slovy) olizoval monitor s navody nez jsem si ji koupil. Jak myslite, ze bych vedel o tom co bylo v navodu loni na podzim, kdyz auto jsem dostal na zacatku dubna.
Ted jsem jeste cestou do prace koukal na info u te funkce pro uceni-se jak ma predtopit, mimo to tam popisuji, i jak funguje ochrana proti prehrati kabiny, ze to hlida aby teplota neprekrocila 40stupnu a na konci zminuji, ze tyhle funkce jsou aktivni jen pokud je v baterii vice nez 20%.

PS: Mimochodem se pohybuji od roku 97v IT oboru, takze Muska znam od doby co zalozil PayPal.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

To odpovídá vlastnostem dnešních spalovacích aut s nezávislým topením. Taky se mi nezapne topení, když svítí rezerva.

Obrázek uživatele Alien5

Ono je dobre kdyz interier vymrzne bacily atd..

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Babská pověra? Neb v našich končinách Evropy většina zde běžných virů způsobujících virová onemocnění lépe přežívá v nižších teplotách a mráz jim nevadí. Naopak díky mrazu přežijí déle.

Obrázek uživatele Aas

Tak to ste dobre zadrel. Chripke staci jeden cely den pod -5°C a skoncila.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"většina" nic? je snad někde napsáno všechny?

Obrázek uživatele Alien5

To ovsem pan anonym samozrejme nevi :)

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

By mě zajímalo v čem je lepší jak Tesla 3. Možná pro někoho s potřebou o něco většího kufru, vcelku drobek nižší ceny a možná o půl roku kratší reálnou dostupností (tedy pro ty co už na T3) čekají, snad servis v ČR. Jinak to má tolik záporů že se mě je ani nechce vypisovat. Se divím e to auto vůbec natáčl když si vozí zadek v Xku. Hold prachy z reklamy.

Obrázek uživatele Alien5

Urcite ma vzadu lepsi sedacky a vice mista.

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co jsem četl nějaké nepřímé srovnání tak lepší to vzadu na sedačky má T3 ale ani jedno není dokonalé. Takže kromě dealera Nissanu po tom šáhnou jen ti boháči co nechtějí čekat na lepší T3.

Je zajímavý, už to tady někdo psal, že čím déle se dívám na to auto, tím méně se mi líbí.

Mně se naopak líbí ještě víc.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanice-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?

Newsletter