Odhalení nového Nissanu Leaf se chystá na 6. září a zřejmě nedlouho poté půjde i do prodeje, minimálně doma v Japonsku. Už tam na něj vysílají reklamu.
foto: Nissan
Ačkoliv už unikly první parametry a ceny nové verze elektromobilu Nissan Leaf a víme toho spoustu i od samotného Nissanu, na finální odhalení si ještě necelý měsíc počkáme.
NEPŘEHLÉDNĚTE Víme, jak bude vypadat nový Nissan Leaf
Doma v Japonsku už ale Nissan zákazníky připravuje novou televizní reklamou. V ní pomyslný japonský George Clooney cosi vzletného pronáší – nejspíš se to týká nových možností autonomního řízení, na které je v krátkém klipu i záběr.
Právě možnosti autonomního parkování a samostatného řízení na dálnici budou jedním z hlavních selling-pointů nového Leafu. Kvůli integraci technologie ProPilot bylo prý jeho uvedení dokonce o několik měsíců pozdrženo.
ó bóže tak tohodle sme se obávali …
Nová hliníková
ó bóže tak tohodle sme se obávali …
Nová hliníková slitina by mohla usnadnit využívání vodíkových paliv
vtm.zive.cz/bleskovky/nova-hlinikova-slitina-by-mohla-usnadnit-vyuzivani-vodikovych-paliv/sc-871-a-188921/default.aspx
:DDDDDDD
:DDDDDDD
Aspoň by to nevysávalo kyslík ze vzduchu (jako Mirai).
Aspoň by to nevysávalo kyslík ze vzduchu (jako Mirai).
Nissan prodává divizi na výrobu baterií čínské
Nissan prodává divizi na výrobu baterií čínské firmě
tyden.cz/rubriky/auta/aktuality/nissan-prodava-divizi-na-vyrobu-baterii-cinske-firme_441413.html
Mna by skor zaujimalo ci uz konecne budu mat konecne poriadny
Mna by skor zaujimalo ci uz konecne budu mat konecne poriadny tepelny managemet baterie ako to maju ostatny (Tesla,IONIQ,i3).
Aby sa v lete bateria zbytocne nepriehrievala a naopak v zime aby slo nabijat normalnou a rychlostou a nie 2x pomalsie ako v lete.
to je zajímavá zpráva takže LEAF 1.14 24kWh se dobíjí na
to je zajímavá zpráva takže LEAF 1.14 24kWh se dobíjí na 80% Chademo 50kW při 0°C jak dlouho ??
Záleží i na jeho baterkách, zda je má Leaf úplně
Záleží i na jeho baterkách, zda je má Leaf úplně prázdné a promrzlé, protože právě vyjíždí po dlouhém stání nebo naopak teplé, protože právě je vyjel cestou po dálnici. Ale počítejte 40 minut a víc. Z vlastní zkušenosti.
no počítám prostě promrzlý LEAF z parkoviště a pojedu
no počítám prostě promrzlý LEAF z parkoviště a pojedu na nabíječku. Tomuhle moc nerozumím „teplé, protože právě je vyjel cestou po dálnici“. Baterie se vybíjením zahřívá?? Vždyť jízdou při 0°C se podvozek-baterie právě že ještě navíc chladí? Má vůbec LEAF 1 nějakou klimatizaci baterky?? Ono není schopno palubní počítadlo baterku poslat trošku do zkratu aby se zahřála nebo tak něco???
Baterie ztrácí kapacitu když jsou nejen promrzlé, ale i
Baterie ztrácí kapacitu když jsou nejen promrzlé, ale i když je příliš horké. Leaf má právě v létě problém s chlazením baterií. Zahřátím jsem měl namysli prudké rozjíždění na 50-70km za hod a zase prudká rekuperace (mírně stisknout brzdový pedál) a tohle udělat několikrát, dokud ukazatel teploty baterie neposkočí o nějakou čárku.
Jako ztrácím víru v Leafa. A to o něm uvažuji jako o
Jako ztrácím víru v Leafa. A to o něm uvažuji jako o lepším cíli nad iOnem…
Je pravda že kdesi tu byl odkaz porovnávající vyhřívání (a pranýřující Leafa) ale že je to až tak tragic…
Možná zainvestuji do vyhřívací dečky a … 😀
Podle mě záleží, jak to auto člověk používá, kde
Podle mě záleží, jak to auto člověk používá, kde nabíjí apod. Naše zimy jsou poměrně mírné, chce to si auto půjčit a vyzkoušet v horších podmínkách. Leaf má výhodu, že se prodává za velmi rozumné peníze a bude jich na trhu čím dál více, jakmile začnou uživatelé upgradovat zvláště 24 kWh verze.
Podle mne Leaf topí lépe než Ion, navíc má vyhřívaní
Podle mne Leaf topí lépe než Ion, navíc má vyhřívaní všech 4 sedadel, u předních sedák i opěrka a hlavně vyhřívaný volant. Nezdá se to, ale je to hodně příjemné. Bohužel, úbytek při topení i klimatizaci je razantní, tady má na Kia Soul EV s tepelným čerpadlem co dohánět.
Tu dečku jsem myslel pro ty baterky 🙂
Pak ještě narvat na
Tu dečku jsem myslel pro ty baterky 🙂
Pak ještě narvat na střechu a za zadní okénka další solární panely…
Z osobní zkušenosti, čekali jsme se slečnou u jejího
Z osobní zkušenosti, čekali jsme se slečnou u jejího zmrzlého Leafu až se nabije aspoň na 20 % asi 30 minut. Nakonec to při 16 % vzdala a já během 20 minut s i3 nabil a vyjel.
wov tak to čumím. Načetl jsem toho hodně, ale takhle
wov tak to čumím. Načetl jsem toho hodně, ale takhle závažná info by měla být snad i v manuálu. Takže LEAF 1 2010-2016 má mizernou klimatizaci baterky… krom toho že LEAF 1 2010-2012 má i mizernou klimatizaci interiéru ….
+20°C LEAF 1.14 24kWh Chademo 50kW 80% 30 minut
0°C LEAF 1.14 24kWh Chademo 50kW 20% 30 minut
no to je mazec
Někdo radil prudkým rozjíždění a rekuperací trochu
Někdo radil prudkým rozjíždění a rekuperací trochu baterky před nabíjením nahřát.
áha už to začínám chápat, takže baterie se zahřívá
áha už to začínám chápat, takže baterie se zahřívá prudkým vybíjením a nabíjením. No dobrý ale jízdou 90kmh při 0C se zase zespoda chladí, to je nějak izolovaný a nebude ji to chladit??
Ono to je v namuale ale napisane diplomaticky pri popise
Ono to je v namuale ale napisane diplomaticky pri popise zobrazovaca teploty kde je popisana menej ako 4dieliky teploty nabijanie bude trvat dlhsie ako 30mi 5 az 7 dielikov nabijanie trva priblizne 30min
Mám dva rychlokurzy japonštiny a zbytek jde z videa jasně
Mám dva rychlokurzy japonštiny a zbytek jde z videa jasně poznat- ten týpek se vrací z flámu, má nejistou chůzi a uculuje se – říká „propil jsem všechno a kdo mě teď odveze?“ Nakonec řekne, že má naštěstí ten ProPilot a že až se prospí, zapíchne své auto do řady u místa s rychlonabíječkami…
Díky, o těch rychlokurzech popřemýšlíme!
Díky, o těch rychlokurzech popřemýšlíme!
Já si pustil titulky s automatickým překladem do češtiny
Já si pustil titulky s automatickým překladem do češtiny a docela jsem se zasmál – pěknej chaos 🙂 („Tak dlouho, jak trvalé semeno Tučňáků stále chybí… 😀 ).
Sice v tom auto-překladu není nic o tom co říkáš, ale ten překlad je takový chaos, že to může být vlastně úplně o čemkoliv 🙂
Já jsem trochu počítal a přečetl pár studií a zjistil
Já jsem trochu počítal a přečetl pár studií a zjistil jsem, že nový Nissan Leaf s 40 kWh baterií (využ. kapacita 35,8 kWh) bude mít díky váze a lepšímu cx koeficientu skutečně jen o cca 50 km delší dojezd, než současná 30 kWh verze, takže zase zpět na stromy….
Mimochodem Tesla s 50 kWh baterií díky nižší váze na tom bude lépe, ale že by to byl nějaký zázrak, to se taky nedá předpokládat, takže Praha-Brno tam nabíjet a zpět, protože Praha-Brno-Vystrkov to nedá.
LEAF 1.14 24kWh 100-130 km
LEAF 1.15 30kWh 120-150 km
LEAF
LEAF 1.14 24kWh 100-130 km
LEAF 1.15 30kWh 120-150 km
LEAF 2.17 40kWh 160-200 km
realita dojezdu s klimou/topením 100kmh dálnice – do 90 kmh město 😉
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/nissan-leaf/
Na dojezd 200km nemusí nikdo čekat na nový Leaf, stačí si
Na dojezd 200km nemusí nikdo čekat na nový Leaf, stačí si koupit Kia Soul nebo BMW i3 33 kWh 🙂
Nebo nový e-Golf 😉
Nebo nový e-Golf 😉
i3 a Soul ujedou 200km po dálnici normální rychlostí (+-
i3 a Soul ujedou 200km po dálnici normální rychlostí (+- 130 tachometrových) za jakéhokoli počasí a klimou/topením?
Mluvili jsme o dojezdu 200km v příměstské oblasti. BMW i3
Mluvili jsme o dojezdu 200km v příměstské oblasti. BMW i3 na dalnici to ujede mimo zimu tak ve 110km/h, (v současné době době je i při 130km/h průměr 110 km/h díky uzavírkám), Soul určitě ne, ten dá tak 100 km. Samozřejmě verze REX to dá úplně s přehledem.
kdo si vás později čte tak ho leda zmátnete…
i3 2013
kdo si vás později čte tak ho leda zmátnete…
i3 2013 22kWh při 110kmh 110km dá myslím říkal pepa
i3 2016 33kWh při 110kmh kolik ???
a ještě nezapomeťe dodat při +20°C. A ted by čtenáře krom těch plků zajmalo jak to bude při -10°C? 🙂
Leaf 30kWh má údajnou spotřebu 15kWh/100km tak by těch
Leaf 30kWh má údajnou spotřebu 15kWh/100km tak by těch 200… no skoro no 🙂
Jak tak čtu váš podpis, koukám na mobile.de na Amperu 1.4, 2012, najeto 50k za 16.700 EUR (jenom z toho nevidím jestli to je 60kWh baterka nebo jestli nejde o jiný typ). Nebo Leafy Accenta 13.500 EUR (11k EUR za volant na špatné straně :-D), oba 2014.
To už jsou zajímavá čísla ne ?
Z roku 2012 to urcite BEV s 60kWh baterkou za E16k nebude
Z roku 2012 to urcite BEV s 60kWh baterkou za E16k nebude 🙂
Ampera je hybrid (jak uz ostatne napovida ten 1.4 motor).
Jaký smysl má takovýto výkřik do tmy?
Jaký smysl má takovýto výkřik do tmy?
cože to?? to je přehledná tabulka minimálních dojezdů ty
cože to?? to je přehledná tabulka minimálních dojezdů ty výkřiku do tmy? jestli něco chceš tak specifikuj otázku 🙂 Anebo mě radši řekni jak dlouho de dobíji na 80% na chademu Leaf 1.14 24kWh ?
při -10°C 😉
při -10°C 😉
Jojo. V Japonsku uz nejakej patek bydlim. Japonstina ma tak
Jojo. V Japonsku uz nejakej patek bydlim. Japonstina ma tak odlisnou gramatiku nez vetsina ostatnich jazyku (krome korejstiny), ze to bude jeste chvili trvat….
Jojo, „semeno tučňáka“ mě vážně dostalo. Až jsem
Jojo, „semeno tučňáka“ mě vážně dostalo. Až jsem vybuchl smíchy :-D.