Nový Nissan Leaf nabídne výjimečnou aerodynamiku

Nový Nissan Leaf dostane vylepšený aerodynamický design, který ještě zvýší jeho efektivitu a umožní řidičům dojet dále na jedno nabití.

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf bude představena už 6. září
foto: Nissan

Aerodynamika je klíčem k tomu, jak efektivně elektromobil jezdí. Menší odpor vzduchu a lepší stabilita umožňují vozidlu dojet dál, než je potřeba ho znovu nabít.

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf je posazena níže k vozovce, což přináší lepší stabilitu ve vysokých rychlostech. Další nové designové prvky výrazně podporují stabilitu, pokud vůz čelí silnému bočnímu větru.

Konstruktéři Nissanu se inspirovali křídly letadel a novému Nissanu Leaf dali ideální tvar, který umožňuje symetrické obtékání vzduchu. Vůz tak krájí vzduch jako nůž a jízda je plynulejší a efektivnější.

tisková zpráva

70 Comments on “Nový Nissan Leaf nabídne výjimečnou aerodynamiku”

      1. ale joo v tomhle s tebou souhlasím že hybrid to někdy s
        ale joo v tomhle s tebou souhlasím že hybrid to někdy s daty a parametry odflákne. Na jednu stranu je třeba chápat že hybrid.cz sem pere novinky ze světa aby bylo co číst atak jednou za čas vypotí elaborát s parametry. Ale na druhou stranu je potřeba pochopit že čtenáři jsou čím dál vzdělanější, dychtivější a náročnější a jen tak nějaký výcuc je neuspokojí 😉

        1. Když už jsi to zmínil, tak je třeba rozlišovat polní
          Když už jsi to zmínil, tak je třeba rozlišovat polní pych, který se týká zpravidla krádeže zemědělských plodin, a zcela jiný pich, který může být polní, lesní, podomní a třebas i panelákový, a tam už se jedná o objekt, který se do kufru obvykle jen tak nacpat nenechá. ;D

        2. No jenja, nejenja, I ja si myslim, ze to s velikosti kufru
          No jenja, nejenja, I ja si myslim, ze to s velikosti kufru trochu nezvladli… celkovy zavazadlovy prostor rozdeleny na 2, a I v souctu obou kufru tezce zaostava za primou konkurenci, velikosti obou kufru dohromady odpovida spise hatchbacku nizsi stredni….

          1. Přímo to podělali na úkor nějakýho panoramatickýho
            Přímo to podělali na úkor nějakýho panoramatickýho vokna, ale zřejmě nebude jejich cílovkou klasickej evropskej uživatel. Místo aby udělali nornální praktický velký 5. dveře, tak zvítězila zřejmě Elonova snaha to zase „vylepšit“ a tak vše muselo ustoupit tomu fláku skla, který si „užijou“ jen vzadu sedící pasažéři a UV a Infra filter to bude mít jen za připlatek 5000 $ takže se tam někteří možná i trochu vopečou vod sluníčka 🙂

  1. ukááááukááá mrkneme na MOBILE.DE/cz jak nám nový LEAF
    ukááááukááá mrkneme na MOBILE.DE/cz jak nám nový LEAF 2.17 stlačil cenu LEAF 1.xx ?? jooo dobrý LEAF 1.13 s 24kWh baterií 40 namotáno za 360 bruttál czk soudruzi námořníci ;)))) k dispozici 400ks paráda to pude ještě dolů pod 300 a je vymalováno germán cáluňg :))))))

    mobile.de/cz

    1. To je ta profesionální deformace žurnalistiky.
      Tady máme

      To je ta profesionální deformace žurnalistiky.
      Tady máme „dostane“ a přitom jí už má.
      Mě zase napsali v městském plátku že „vybudovali nabíječku která bude sloužit k nabíjení EV“, no a hádejte které časové určení je správné 🙂

      1. Pokusím se uhodnout příměrem z Ostravy-Poruby, kde nám
        Pokusím se uhodnout příměrem z Ostravy-Poruby, kde nám místní radnice v centru vybudovala krásné nové dizajnové pítko. Zpráva ve všech místních plátcích. Občan si řekne kurňa, volby za rohem, vedro jak na Sahaře, konečně politik něco pro mně udělal. Jenže chyba lávky. Stačí dočísti študente celou zprávu a v poslední větě zvěděti, že zhruba do měsíce bude pítko i funkční. A to se vyplatí!

        1. Měsíc bych si ani nevšiml že je něco v nepořádku a moje
          Měsíc bych si ani nevšiml že je něco v nepořádku a moje překladatelské schopnosti z žurnalistiny nejsou tzv. „up to date“.
          Přes náměstí chodím tak maximálně k zubaři a EV ještě nemám.
          Ale po cca dvou měsících mi ruplo a že se teda na tu kastličku podívám, jakože kam to budu parkovat až se mi nějaké EV urodí.

          Budu nosit dříví do lesa ale co už… 🙂
          Long story short – ani krumplem nemáchli, ani vlaječku nevylepili, nic, nada.

          1. Další návštěva zubaře… 🙂
            A… a.. a ! Všiml jsem si

            Další návštěva zubaře… 🙂

            A… a.. a ! Všiml jsem si dopravního značení na parkovišti….

            *napětí* *bubny*

            Vyhrazený pás na parkovišti a značka hlásají, cituji „V PRACOVNÍ DNY OD 8 – 17 hod. MAX. 2 hod. MIMO ELEKTROMOBILY A PLUG-IN HYBRIDNÍ VOZIDLA“

            Krumplem stále nikdo nemáchl.

            Tak snad již brzy. Z Neratovic, zpravodaj prudič.

    1. Ja tam vidim slovo „inspirovali“ – koneckoncu u auta vztlak
      Ja tam vidim slovo „inspirovali“ – koneckoncu u auta vztlak nikdo nechce, prave naopak 🙂 A to radsi nebudu hadat, kolik je toho ztraceno v prekladu, protoze original jsem nevidel (napr. na rootu jsem tenhle tyden videl krasny preklad kratky obvod).

    1. Někde jsem četl cx 0,24, ale na ježdění po městě nebo
      Někde jsem četl cx 0,24, ale na ježdění po městě nebo 90tkou se ten rozdíl tak neprojeví, na dálnici ano. Více záleží jak je udělaná elektronika (rekuperace, spotřeba motoru, hmotnost apod.). Když porovnám lehčí BMW i3 22kWh a eGolf 26 kWh (totožné cx), tak výkonnější motor v BMW dojede na dálnici dál, než méně výkonný eGolf, který má navíc vyšší kapacitu baterie o 27%. Teď bych z nějakých interiérových fotek nedělal závěry.

  2. Ač jsem fanda Nissanu, neodpustím si pár
    Ač jsem fanda Nissanu, neodpustím si pár komentářů:

    Nová generace elektromobilu Nissan Leaf je posazena níže k vozovce, což přináší lepší stabilitu ve vysokých rychlostech.

    Aby ne, někam ten kus baterky navíc museli dát, pokud to nemělo jít na úkor kabiny nebo kufru.

    Konstruktéři novému Nissanu Leaf dali ideální tvar, který umožňuje symetrické obtékání vzduchu. Vůz tak krájí vzduch jako nůž a jízda je plynulejší a efektivnější.

    To se dá plus mínus říct o každém novém elektromobilu (snad s výjimkou Kia Soul). Co nejlepší aerodynamika je totiž pro elektromobil absolutní nezbytnost a zároveň jak se říká „z nouze ctnost“.

    Prostě spousta PR slovíček a „nic nového pod sluncem“.

    1. Kia Soul sice vypadá jako krabice, oproti Nissanu Leaf,
      Kia Soul sice vypadá jako krabice, oproti Nissanu Leaf, avšak v reálu je co se spotřeby a dojezdů týče v poměru k baterce lepší, nežli Nissan Leaf a hlavně má daleko lepší zpracování palubní desky, není to tvrdý plast, který je v celém Leafu a hlavně daleko lepší posez za volantem. Ono to není všechno jen o aerodynamice. Když si dáte test nového Nissanu Leaf s 30 kW baterkou a postavíte proti němu novou Kiu Soul s 30 kW baterkou, tak ačkoliv Kia je „krabicoid“ tak aerodynamickému Nissanu v dojezdu bez problému natrhne prdel.

      1. Když už jste zmínil dojezdy a „natrhávání“, tak je to
        Když už jste zmínil dojezdy a „natrhávání“, tak je to hlavně o tom, že Leaf 30kWh má využitelnou kapacitu cca 28,5kWh, kdežto Kia Soul 30kWh má využitelnou kapacitu 30kWh. Takže to už by na tom Kia Soul musela být hodně špatně, kdyby nedojela dál. Nicméně článek byl právě o aerodynamice a troufám si tvrdit, že kdyby Kia Soul měla lepší aerodynamiku, tak by dojela ještě dál, než dojede se stávající karoserií. A bylo by také zajímavé porovnat dojezdy, když je silný protivítr nebo boční vítr, což se občas stává neboli „není každý den posvícení“.

            1. 😀 Je pravda, že zadní vítr Leafovi moc nepomáhá.
              😀 Je pravda, že zadní vítr Leafovi moc nepomáhá. Kolikrát jsem si říkal, že by to na záď chtělo nějaký deflektor nebo plachtu. Když už jsem si „užil“ protivítr, tak na cestě zpět by vítr v zádech mohl alespoň trochu pomoci. 😀

        1. Koncern na to sere jak na placatej kámen!
          Nové diesely

          Koncern na to sere jak na placatej kámen!

          Nové diesely nesplňují emisní normy, nejhůř dopadlo Audi A8
          http://www.tyden.cz/rubriky/auta/nove-diesely-nesplnuji-emisni-normy-nejhur-dopadlo-audi-a8_440562.html

          Nové diesely se emisní normě ani nepřibližují. Audi A8 ji překračuje 18krát, ukázal test
          https://www.novinky.cz/ekonomika/445191-nove-diesely-se-emisni-norme-ani-nepriblizuji-audi-a8-ji-prekracuje-18krat-ukazal-test.html

            1. „Za žalostný považuje výsledek jednání list Frankfurter
              „Za žalostný považuje výsledek jednání list Frankfurter Rundschau, podle něhož se ukázalo, že hlavní slovo má automobilový průmysl, nikoliv vláda. Za největší poražené ale považuje „obyvatele center měst, z nichž každý rok asi 10 tisíc předčasně zemře kvůli příliš vysoké koncentraci oxidů dusíku ve vzduchu“.

                1. Aneb masoví vrazi s novou zbraní hromadného ničení hezky
                  Aneb masoví vrazi s novou zbraní hromadného ničení hezky pohromadě na jedné fotce, protože „Za žalostný považuje výsledek jednání list Frankfurter Rundschau, podle něhož se ukázalo, že hlavní slovo má automobilový průmysl, nikoliv vláda. Za největší poražené ale považuje „obyvatele center měst, z nichž každý rok asi 10 tisíc předčasně zemře kvůli příliš vysoké koncentraci oxidů dusíku ve vzduchu“. Co dodat? To už se mohli rovnou vyfotit s hořící pneumatikou….

                2. nedivte sa. na slovensku jeden „privatizér“ prevzal tatru
                  nedivte sa. na slovensku jeden „privatizér“ prevzal tatru bánovce nad bebravou so „všímvšudy“, fabriku priviedol na mizinu, byty mali ľudia odkúpiť, ale nič také, …
                  a do tv a rádia s úsmevom prehlásil (chvíľu pred položením továrne) že si štát môže vybrať – buď zaplatí dlžné dane, poistenie, …, alebo zatvorí. zaplatiť nemusel, zatvorl aj tak a desaťročia sa s ním „štát“ súdi, on si lieta(L) na poľovačky do afriky, po slovensku na helikoptére, akdeničtunič ochorel, na pojednávania nechodí a všetkomprepísal na deti, takže je vysmiety nemajetný. pôvodné priezvisko MARHUĽA.

                1. Migranti jsou zvyklí dejchat kouř z hořících ropnej vrtů
                  Migranti jsou zvyklí dejchat kouř z hořících ropnej vrtů už vod narození…

                2. Aha, ale stejně to Němci zvládli. Takhle nepřizpůsobiví
                  Aha, ale stejně to Němci zvládli. Takhle nepřizpůsobiví starousedlíci rychleji uvolní místo přizpůsobivějším novousedlíkům 🙂

        2. Jo, čínský přístup se mi zdá nejúčinnější –
          Jo, čínský přístup se mi zdá nejúčinnější – žádné mazání se s Eurama, barvičkama, plaketama, AdBlue malýma nádržkama, ale hezky stanovit % nových EV. A jestli je neumíte dodávat/prodávat? Tak holt prodáte míň spalováků…

          Číňan si to umí zařídit, některé státy USA taky silně podporují EV, tak aspoň v Evropě ty sajrajty musí uplatnit 🙁

Napsat komentář