Nový Nissan Leaf – Ekologické auto roku 2018 v České republice

Letošní anketa Ekologické auto roku má v Česku netradičně dva vítěze. Kromě Volkswagenu e-Golf se jím stal také nový Nissan Leaf.

Nedávno byly vyhlášeny výsledky 24. ročníku ankety Auto roku. Její součástí byly také doprovodné ankety a v jedné z nich zabodoval nový Nissan Leaf.

Porota složená z 35 předních českých motoristických novinářů přiřkla novému Nissanu Leaf stejný počet bodů, jako novému Volkswagenu e-Golf. Oba tedy získaly ocenění Ekologické auto roku 2018.

Nová verze elektromobilu Nissan Leaf je vybavena baterií s kapacitou 40 kWh a nabízí dojezd 378 km na jedno nabití (NEDC).

Při konstrukci nové generace Nissanu Leaf využívali inženýři nejen bohaté zkušenosti, ale i zpětnou vazbu od zákazníků a jeho design byl kompletně přepracován.

Nový Leaf nahrazuje model první generace, který se stal nejprodávanějším elektromobilem na světě. Od jeho uvedení do prodeje v roce 2010 si Leaf vybralo už 300 000 zákazníků, kteří s ním najeli téměř 3,5 miliardy kilometrů.

Nový Nissan Leaf je k dispozici ve čtyřech úrovních výbavy: Visia, Acenta, N-Connecta a Tekna a jeho cena začíná na 850 000 Kč.

Už dnes je možné zcela nový Nissan Leaf objednat v síti autorizovaných dealerů značky Nissan.

tisková zpráva

26 Comments on “Nový Nissan Leaf – Ekologické auto roku 2018 v České republice”

        1. No nevím, mě ta norma WLTP přijde ještě více zmatečná.
          No nevím, mě ta norma WLTP přijde ještě více zmatečná. Jediné, co jí dávám za plus je, že ukazuje jednoznačně rozdíl ve spotřebě při použití různé šířky gumy. Jinak ale… Např. ty užší šestnáctky, dojezd v kombinovaném režimu 285 km, ok. Kdo nadával, že NEDC udává nesmyslné hodnoty a že 378 km se s Leafem rozhodně ujet nedá tak toho WLTP vyvede z omylu, podle ní klidně dá i 415km… ve městě. No a nakonec třešnička, spotřeba v kombinovaném režimu cca 20 kWh/100km, což je dojezd 200km, při odhadované využitelné kapacitě Leafu 36kW jen 180 km, nikoliv 285km. Tak a teď si vyberte…

            1. Stejně to nesouhlasí. Už jen ta blbost že se průměr
              Stejně to nesouhlasí. Už jen ta blbost že se průměr počítá poměrem čtyři k jedné. A když si do toho vzorce dosadím tak na 378 km se nikdy nedostanu, i kdybych dal mimo město 200km tak je to 2200:5=440km, to by ta spotřeba EUDC musela být záporná. Ale furt nevím kde NEDC vzal průměrnou spotřebu 17 a WLTP 20 kWh/100km a proč nesouhlasí s udávaným dojezdem.

              1. s tím průměrem u NEDC jsem to napsal ne úplně šťastně.
                s tím průměrem u NEDC jsem to napsal ne úplně šťastně. Je to součet ujeté vzdálenosti a spotřeby cyklů 4x město + 1 mimo město a z toho se pak přepočítá hodnota na 100km.

                Jinak je třeba počítat s tím že dojezd NEDC, EPA i WLTP je počítán z využitelné energie baterie, ale spotřeba elektromobilu se musí dle legislativy udávat jako odběr ze zásuvky při nabíjení tuším palubní nabíječkou! Tedy je vždy minimálně o 10% větší než přepočtená z dojezdu kvůli účinnosti nabíječky a vlastní baterie ve voze.

                Starý Leaf s 30kWh baterií (27,5kWh využitelných) tak měl dle NEDC dojezd 250km což odpovídá spotřebě vozu 11kWh/100km ale normovanou spotřebu (ze zásuvky) měl udávanou tuším 15kWh/100km.

      1. EPA dojezd stanovuje Americká vládni Agentura pro ochranu
        EPA dojezd stanovuje Americká vládni Agentura pro ochranu životního prostředí, kterou ustanovil Nixon z důvodů katastrofálního stavu životního prostředí v USA. Jejich dojezdy jsou vnímány jako nejvíc realistické. Zároveň stanovují ekonomiku a ekologičnost provozu každého auta a výsledkem je souhrná nálepka, která se nalepí na každé prodávané auto.
        https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Agentura_pro_ochranu_%C5%BEivotn%C3%ADho_prost%C5%99ed%C3%AD
        Například Tesla dokonce požádala agenturu EPA o snížení jejich stanovené hodnoty pro dojezd Modelu 3. Zřejmě se chtěj vyvarovat zbytečné veřejné kritice a připadného nahánění od dryáčnickejch médií, ale i tak mají ve výsledku skoro pořád nejdelší dojezd.
        Agenturu autodinosauři nemaj rádi a proto do jejího čela Trump jmenoval jejího nejvetšiho odpůrce, kterej jí má demontovat a v minulosti se s ní snad i soudil. Kozel zahradníkem. EPA je ta agenteru, která zodpovědná za Dízlgejt. Aspoň někdo bojuje za americké životní prostředí a zdraví a prává jejich občanů. V Evropě je to víc podvoluje tlaku autolobby a to vćetně zákonů a předpisů. Proto tu taky žádnýho manažera nazavřeli a vše se zametá pod koberec zatímco mi tu žerem srachky z ovzduší.

        NEDC je měřící cyklus, který má simulovat typické používání osobního auta v Evropě. Dle Wikipedie je opakovaně kritizován za to že jeho výsledky jsou v praxi nedosažitelné. Byl vytvořen pro benzínová auta a aktualizován naposled v roce 1997 a už v hned roce 1998 kritizován Švédskem, že dovoluje daleko větší emise než je zdrávo. Pak byl naroubován i na dízly a ještě nesmyslnějc i na hybridy a elktromobily. Výsledkem jsou hausnumera mimo realitu, kterýma se markeťáci tak rádi oháněj a ještě se vymlouvaj, že to oficiální. Hlavně to pak lidem dává falešnou naději a tolik to nekřičí jak zkriplenej maj ty malobaterkáče dojezd. Například Renault při uvedení 40 kWh Zoe uváděl už radši skutečný dojezd a to jak letní tak i zimní což je chválihoné a mělo by zo být normální.
        https://en.m.wikipedia.org/wiki/New_European_Driving_Cycle
        Cyklus trvá myslím jen 20 minut, provádí se v uzavřené laboratoři za předepsané teploty a tlaku (což je důležité a správné), ale například aerodynamický odpor je uměle dopočítán dle podle nějakejch teoretickejch předpokladů :)))))
        „Some highly stylized modal driving cycles such as official European NEDC are designed to fit a particular requirement and bear little relation to real world driving patterns“ = Prostě je to píčovina mimo realitu, která neměla opustit dveře laboratoře kam patří. Je dobrá akorát tak pro vědátory z auto průmyslu.

        Ještě větší hausnumera mimo realitu uvádí japonský cyklus. Ale v Asii je holt lež víc než pravda.

        Čísla cyklů budou sice reálné výsledky z laboratorních procedur, ale jejich stavění na roveň reálné spotřeby v praxi rovná se ve výsledku lži, vytváření falešného slibu a klamání zákazníka

Napsat komentář