Nový Nissan Leaf 60kWh se představí 8. ledna 2019 na CES v Las Vegas

Jan Horčík - 04 Prosinec 2018

Magazínu Electrive.com se podařilo zjistit několik zajímavých podrobností k novému 60kWh Leafu. Třeba to, že baterie stále nebude mít kapalinové chlazení.auto elektromobil nový Nissan Leaf 60kWh

V exteriéru u nové 60kWh verze elektromobilu Nissan Leaf žádné změny nečekáme. Co se týká názvu, stále je ve hře označení e-Plus, ale jisté to úplně není.
foto: Nissan

Ačkoliv měl být nový Nissan Leaf s 60kWh baterií představen už na aktuálním autosalonu v Los Angeles, kvůli zatčení Carlose Ghosna musela být premiéra odložena.

Z německých zdrojů a dealerské prezentace Nissanu se redaktorům Electrive.com podařilo zjistit, že nová verze elektromobilu Nissan Leaf s 60kWh půjde v Evropě do prodeje už v květnu 2019.

Využitelná kapacita baterie bude právě oněch 60 kWh. Navýší se i rychlost stejnosměrného nabíjení, a to až ke 100 kW (stále CHAdeMO). Podle dostupných informací ale Nissan stále nehodlá vybavit nový vůz kapalinovým chlazením baterie. Místo toho přidá další větrák. Je otázka, jestli to pomůže.

Bateriové články v nové baterii budou značky LG Chem, která, zdá se, bude dodávat pro Nissan i do budoucna, a tak se s nimi nejspíš setkáme i v dalších připravovaných elektromobilech.

Výkon nového Leafu e-Plus stoupne ze 110 kW na 149 kW. Cena elektromobilu Nissan Leaf e-Plus s 60kWh baterií stoupne o 5800 eur. Leaf se 40kWh baterií zůstane samozřejmě i nadále v prodeji.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

"Ačkoliv měl být nový Nissan Leaf s 60kWh baterií představen už na aktuálním autosalonu v Los Angeles, kvůli zatčení Carlose Ghosna musela být premiéra odložena." Z toho plyne:
a) jedna z největších automobilek světa Nissan - Renault - Mitsubishi nedokáže zorganizovat předvedení nového modelu vozu kvůli zavření jednoho z členů vedení. Podivné. Pak je neschopná a na zavření.
b) jedna z největších automobilek světa Nissan - Renault - Mitsubishi nedokáže zorganizovat předvedení nového elektrického modelu vozu kvůli zavření jednoho z členů vedení, který je shodou okolností jejich propagátorem a nositelem myšlenky elektormobility. Pak je to vítězství ropáků, páč jejich nové sračkomety na autosalonech určitě k vidění budou.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Rapidgate pokračuje! Vítejte v dinosaurský realitě. Já se jen tak z pérdele před pár měsíci strachoval, aby se na to zase nevyprdli a voni se na to zase vyprdli ty holmci. To je slušnej výsměch. :)))

Prej se to bude jmenovat e-Mínus :)))

Hele a Bolt prej taky nemá aktivní chlazení. Pravda nebo ne? To mi nějak komplet uniklo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Treba tomu ten vetrak dost pomuze. V Ioniqu to funguje.
Ale chapu to nas...nim, vidim to podobne. Ale budme spravedlivi, musime pockat az to nekdo poradne proklepne.

Ioniq ma v baterii na chladenie vyparnik klimatizacie s ventilatorom
https://www.ioniqforum.com/forum/234-hyundai-ioniq-electric-ev/8874-management-battery-temperature-4.html
podobne ako ENV200
https://evobsession.com/nissan-e-nv200-uses-air-conditioning-cool-battery/

Tak určitě, v Priusech jsou taky jen větráky a je to v pohodě.
Jenže Bjorn natrefil na rapidgate i u 40 kWh Nissana e-nv200, který má teplotní management a myslím že taky jenom s větrákem. Takže moc tomu nedávám. Prostě to dělaj aby to jakž takž fungovalo a šlus, víc ani ťuk.
https://youtu.be/9c5LykE4J28

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to mate pravdu. Spis to taky vidim blede ale mozna, mozna ze nas Nissan prekvapi.

Obrázek uživatele Michelin

Nejsem si jisty, ale nemuze byt rozdil i v pouzitych clancich? Hyundai pouziva polymerky, ktere maji vetsi rozsah pracovnich teplot, takze to stiha uchladit i vzduchem.
Navic se k chlazeni pouziva v lete vyklimatizovany vzduch z kabiny.

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Problem je ze ja skoro neklimatizuju (mimo dalnici). Jen letos sem to nedaval a pri 39 sem to teda dal asi na 32. Me proste ty teplotni prechody vadi vic a aspon sem na to zvyklej :-)

Obrázek uživatele spetak

Tak to máš fakt problém. Nechtěl bych bejt tvůj spolujezdec.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Manzelka taky klimu nema rada. Jinak bysme se hadali :-)

Obrázek uživatele spetak

Hlavně že má ráda tebe. A ty ji. Ostatní není důležitý.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je 52 ac mi to nejak nedochazi :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To jo. Ja sem asi jeste "vytrenovanej" ze sociku z Embecka a Lady 1500. Vejlety do Jugoslavie atd. a klima zadna. A to ani po dalnicich. Proste to jinak neslo a vsichni taky jezdili... :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to já bych nedával... celoročně mám nastaveno v kabině na 22 a téměř na to nešahám, není důvod. Neumím si představit jet v létě bez klímy, i když jenom mimo dálnice, třeba kolona ve městě, to musí být na padnutí.

Ale zase u EV je to výhoda, nezkracuje se vám dojezd :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ze jsem trochu extrem chapu ale jako 22 v aute uprostred leta je moc zas na druhou stranu, to bych zmrznul a z leta nemel uz vubec nic. Lidi jsou proste ruzni.

Navic litam na vetronich a jezdim na kole a tam klima neni a pokud bych zbavlnkovatel v klime tak bych pak kolaboval. Ale v kanclu ji pouzivam. Na 27-28 stupnu.

Jo a jeste tady v Japonsku jsou navic ty vedra vlhky. Ale ja na zadny perspiranty nikdy nebyl, tady stejne nepomuzou. Ale jak rikam, i ja mam hranice, vypada to ze je to k ty ctyricitce :-)

Šíleně děsivé a děsivě šílené. Udělat potřetí, resp. počtvrté tak fatální chybu, tak tomu říkám řízená sebevražda.

---

Nissan Leaf 24kWh, 200.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no tak ne nadarmo ho zavřeli že ... ;) dyt je to od 2011 ostudný vývoj a celý svět ví že primárně jim de stejnak o autopopelnice ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Navýší se i rychlost stejnosměrného nabíjení, a to až ke 100 kW (stále CHAdeMO).

Kterou nebude kde tim vykonem nabijet (ChadeMo vetsinou max 50 kW vykon) ale ono to nebude asi nutne neb na tech 20 kW (rapidgate) to bude stejne stacit :-).

Budu rad kdyz se budu mylit. Treba nam Nissan vytre zrak. Ale s tema nabijeckama? i v Japonsku maji maximalne 50 kW.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ako dobre ten Nissan pred rokmi začal....
Smutné.

Mozna by jim nekdo mel rict, ze za tu cenu bude TM3. I v Evrope.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No nevím... zatím je v EU k dispozici jenom ta verze LRD a ta vyjde na cca. 1,5 milionu, takže Leaf je pořád podstatně levnější.

Zatím je Leaf 60 kWh v EU k dispozici úplně stejně jako TM3 SR :).
Jinak ceny by měly být trochu vyšší, vč. DPH přibližně 1,250 mil. za SR+PUP, 1,450 mil. za MR+PUP, 1,650 za LR+AWD+PUP (aktuálně nejlevnější EU verze) a 2 mil. za Perf. Leaf 60kWh vychází na 1,1 mil. vč. DPH, tedy stejně jako SR bez PUP a to je verze, která bude v USA až za půl roku, v Evropě při troše štěstí na konci 2019.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasně. Uvidíme až bude Leaf k prodeji, pak se bude dát srovnávat. Zatím to teda vypadá tak, že až bude, tak cena tou dobou dostupné TM3 bude min. o 50 procent vyšší. Ale jak říkám... uvidíme. Leaf se taky může (a měl by) cenově přizpůsobit, protože s cenou jenom o kousek nižší než TM3 by konkurenční nebyl. Pokud teda za konkurenci nepovažujeme to, že bude dostupnější.

Jeste je zajimava otazka, jestli je bude v EU na zacatku taky povinne PUP a pokud ano, jestli je zahrnuto v uvedenych cenach.

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Ano a ano.

U Tesly je za maly cenovy rozdil dvojnasobek muziky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neříkám, že ne... akorát upozorňuji, že s tou stejnou cenou to není pravda.

Useless crap

Přidá další větrák? Teď tam přece žádný není!

Obrázek uživatele spetak

Tak to tam snad bude aspoň jeden :-(((

Jeden tam je, v interiéru. Že by teď byly dva? Dvouzónová klima?
A chlazení baterií zase nic.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak těch nabíjecích 100kW chci vidět.
Přídá větrák, takže místo nabíjení 25kW u pečený baterky budete nabíjet 35kW :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hyundai Ionic zvlada len s "vetrakom" nabijanie 60kW. Netrpi prehrievanim baterky, vetrak to stiha uchladit.

Nestiha. Zkus ho nabijet v lete za slunicka opakovane na rychlonabijecce a nabijeci vykon ti pujde na 50%. Dobre na nakupy, na roadtripy nepouzitelne. A navic Ioniq ma polovicni baterku nez tenhle leaf, takze uplne jina masa na uchlazeni

Uchladí to v pohodě (několikrát jsem jel po dálnici na otočku 750-800km) a ze 12 možných stupňů ventilátoru chlazení mi to v létě zatím chladilo max. 4 stupněm. Mám IONIQ Ultimate. Nemáte vezi FUTURE?

Nemá žádnou verzi a nikdy v tom nejel, jen blbě kecá.
A další věc, větší baterku není třeba tolik chladit při stejném příkonu.
Takže když při 72kW uchladí 28kWh, budoucích 39kWh bude stále brnkačka bez změny chlazení.

72kW. Osobně vyzkoušeno.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicBUS2BUSKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil