Nový Mitsubishi Outlander PHEV v Česku za akční cenu od 1 099 900 Kč

Za období od října 2013 do ledna 2019 se v Evropě prodalo celkem 126 617 vozů Outlander PHEV. Od nové verze čeká Mitsubishi bezesporu ještě víc.

Outlander PHEV je jedinečný ve svém segmentu díky kompatibilitě s chytrými sítěmi. Mitsubishi předpokládá, že v příštích letech se postupně uplatní projekty V2H („vehicle to home“, tedy automobil-domácnost), které se v různých zemích již zkoušejí v rámci pilotních programů.
foto: Mitsubishi

Nový Mitsubishi Outlander PHEV přichází s řadou vylepšení, po kterých volali samotní zákazníci. Místo dvoulitru nabízí nový benzínový motor 2,4 litru s Atkinsonovým cyklem.

Atkinsonův cyklus (s delším expanzním zdvihem než kompresním), v automobilovém průmyslu vídaný jen zřídka a povětšinou jen u hybridních vozidel nebo plug-in hybridů, umožňuje dosahovat v zásadě vyšší termodynamické účinnosti než klasický Ottův cyklus spalovacího motoru.

Zvýšením zdvihového objemu z 2,0 l na 2,4 l u nového Outlanderu PHEV bylo možné posunout režim spalovacího motoru do pásma nižšího provozního zatížení, kde se uplatní Atkinsonův cyklus se systémem MIVEC, čímž se de facto zvýší schopnosti spalovacího motoru.

V kombinaci s navýšením zdvihového objemu benzínového motoru 2,4 litru se zvyšuje točivý moment (zejm. za nižších otáček), snižuje hlučnost, vibrace a chvění, zlepšují se parametry akcelerace (zejm. za nízkých až středních rychlostí) a zároveň se snižuje celková spotřeba paliva a emise.

Baterie má nově vyšší výkon (+10 %) i kapacitu (13,8 kWh). Zadní elektromotor má nově výkon 70 kW, generátor je o 10 % výkonnější. Vylepšen je systém ohřevu baterie, funkce vyvažování napětí článků a navíc vzrostla maximální rychlost v režimu EV ze 125 km/h na 135 km/h. Zlepšení se dočkal i pohon všech čtyř kol.

Historie

Mitsubishi Outlander PHEV, představený ve světové premiéře v roce 2012 na autosalonu v Paříži, byl zpočátku uveden na několika málo vybraných evropských trzích (Nizozemí, skandinávské země atd. v říjnu roku 2013).

Mitsubishi Outlander PHEV MY2019

Mitsubishi Outlander PHEV MY2019
foto: Mitsubishi

V listopadu 2015 jeho prodeje překročily hranici 50 000 vozů a v lednu 2018 pak již 100 000. Model využil své šance na trhu a v letech 2015, 2016 a 2017 se stal i nejprodávanějším plug-in hybridem (napříč všemi značkami i třídami) v Evropě, k čemuž napomohlo i jeho průběžné vylepšování.

Narozdíl od většiny ostatních plug-in hybridů pohání Outlander PHEV primárně dvojice elektromotorů, jimž sekunduje velký zážehový motor a výkonný generátor energie; spalovací motor a generátor se ihned zapojuje automaticky v závislosti na jízdních podmínkách a nebo na aktuální úrovni nabití.

Plug-in hybrid od základu

Originální architektura, těžící z výhod přirozené jednoduchosti elektromobilů (absence převodovky, čistě elektrický pohon bez spojovací hřídele mezi přední a zadní nápravou atd.) a podporovaná operačním systémem PHEV z vlastního vývoje, přináší zjevné výhody ve smyslu obestavění prostoru (minimum kompromisů oproti variantě se spalovacím motorem), úspory hmotnosti (až o 275 kg méně oproti konkurenci) nebo účinnosti pohonného ústrojí.

Volba tohoto specifického přístupu k elektrifikaci přináší několik zajímavých aspektů vývoje: Pojem „maximální výkon“ má pouze nepodstatný význam, neboť zážehový motor + přední elektromotor + zadní elektromotor + generátor energie se za nejvyšších rychlostí nikdy nezapojují společně – taková kombinace za reálných podmínek nikdy nenastává, neboť systém PHEV vždy optimalizuje kombinaci režimů pohonu a jízdy, zde s důrazem na elektrický pohon – jízda / dobíjení – a nízké emise.

Po nastartování se automaticky volí režim elektromobilu (EV), přičemž udávaný dojezd na elektřinu nikdy nepředstavuje souvislý úsek. Systém PHEV naopak neustále přepíná mezi režimem jízdy a dobíjení, zejména během režimu SAVE. Systém PHEV je plně automatický a není spojen s žádnými zásahy ze strany uživatele a navíc je zcela spolehlivý. Jediné, co uživatel může měnit, je:

• volba režimu EV (elektromobil) – podle potřeby, kdykoli a kdekoli;

• aktivace režimu SAVE (zachování úrovně nabití baterie) – upřednostňované řešení zamezující vybití baterie; elektromotory i nadále vypomáhají v zájmu snížení spotřeby paliva a emisí, zatímco se baterie pohonu dobíjí;

• aktivace režimu CHARGE (dobíjení) k nucenému dobíjení za situací, kdy není k dispozici žádný externí zdroj energie. Tento systém bude klíčový z pohledu nových ekologických předpisů v některých městech, kdy do určitých zón budou vpouštěna pouze vozidla s nulovými emisemi.

Mitsubishi Outlander PHEV MY2019

Mitsubishi Outlander PHEV MY2019
foto: Mitsubishi

Majitel Outlanderu PHEV tak bude moci dojet z předměstí v hybridním režimu a poté v centru přepnout na čistě elektrickou jízdu. Používání pádel pod volantem slouží k regulaci brzdění a rekuperaci energie. Standardně je k dispozici hned několik režimů dobíjení akumulátorů:

• Běžné dobíjení: 4,0 hodiny – 230 V, 16 A
• Rychlonabíjení (standard CHAdeMO – 25 min. k dosažení 80% kapacity)
• Režim CHARGE
• Rekuperační brzdění (6 kroků)
• Automatické bleskové dobíjení („flash charging“) za jízdy v režimu SAVE

Tři jízdní režimy

Sluší se připomenout, že Outlander PHEV nabízí tři jízdní režimy, všechny aktivované automaticky operačním systémem PHEV, vždy s permanentním elektrickým pohonem 4WD:

Čistě elektrický jízdní režim (do 135 km/h): Vůz je poháněn předním a zadním elektromotorem; Energie se čerpá z baterie soustavy pohonu.

Sériový hybridní režim: Vůz je stále poháněn předním a zadním elektromotorem; Spalovací motor je spuštěný a pohání generátor energie k dobíjení baterie během jízdy; Režim se aktivuje automaticky – max. po dobu 3 až 10 min – při potřebě prudší akcelerace nebo během stoupání. Zapojuje se i tehdy, pokud je indikován příliš nízký stav nabití baterie pohonu.

Systém je přednastaven tak, aby co nejčastěji (co nejdříve) přepínal zpět do čistě elektrického jízdního režimu; Spalovací motor se také přesně a automaticky spouští v zájmu zachování optimálních parametrů katalyzátoru + po 89 dnech jízdy čistě na elektřinu s ohledem na ochranu systému vstřikování paliva.

Paralelní hybridní režim: Spalovací motor pohání přední kola (prostřednictvím redukčního převodu přední nápravy s více režimy). Přední elektromotor vypomáhá spalovacímu motoru + zadní elektromotor pohání zadní kola; Režim se automaticky aktivuje za vysokých rychlostí jízdy. Systém je přednastaven tak, aby co nejčastěji (resp. co nejdříve) přepínal zpět do sériového hybridního režimu (nebo čistě elektrického jízdního režimu při rychlostech do 135 km/h);

Spalovací motor se rovněž zapojuje v rámci dobíjení prostřednictvím generátoru energie, kdy se využívá nepotřebná rezerva točivého momentu. Architektura elektromobilu, ze které Outlander PHEV vychází, přináší další významné výhody týkající se využití energie:

• Součástí elektroinstalace jsou dvě elektrické zásuvky 1500 W (jedna za středovým panelem k dispozici pro zadní pasažéry a další v zavazadelníku) k připojení outdoorového vybavení na 230 V všude tam, kde chybí přístup k rozvodu elektřiny.

• Vůz má dost energie k napájení běžné domácnosti po dobu až 10 dnů (za podmínky úplného nabití baterie a plné palivové nádrže) – tuto mimořádnou výhodu si (bohužel) mohli v praxi vyzkoušet obyvatelé Japonska při zasažení přírodními pohromami.

Jednou z atraktivních výhod technologie PHEV je pak možnost využívat baterie vozidla k dodávkám stejnosměrného napěti pro potřeby domácnosti, nebo energetické sítě. Tato schopnost otevírá bránu do nové éry efektivnějšího hospodaření s energiemi.

Nový Mitsubishi Outlander PHEV (MY2019) začíná v Česku na akční ceně 1 099 900 Kč ve výbavě Intense+. O stupeň vyšší výbava Instyle pak vyjde na 1 179 900 Kč, obě ceny včetně DPH. Běžné ceníkové ceny jsou 1 230 000 Kč, resp. 1 350 000 Kč.

tisková zpráva

28 Comments on “Nový Mitsubishi Outlander PHEV v Česku za akční cenu od 1 099 900 Kč”

    1. Je to z Nisscaru v Olmicu. Už jsem ho v měl v rukách 🙂
      Je to z Nisscaru v Olmicu. Už jsem ho v měl v rukách 🙂 Příští týden ho mám na víc hodin. Auto na pohled krásný z venku. Prostorný vevnitř. Palubovka /středový panel kolem ovládání klimatizace středověk, … zbytek moc pěkný. Elektomobilní jízda je naprosto shodný pocit jak v čisté elektrice. Zajímavé množství nastavení dobíjení, rekuperací, průběžného nabíjení za jízdy atd. Hlavní nevýhoda…… spalovací motor a vše kolem něj…(Drahé garančky rok nebo 20 tiskm).
      Je to ale můj velký favorit na druhé „první“ auto do rodiny . Leaf by šel manželce a po městě mi bude stačit baterka … Potřebuji i tažné, větší vnitřní a úložný prostor a kupodivu větší nezávisloet (benzínová nádrž) Super je možnost chademo nabíjení… Když budeš chtít opravdu jezdit maximálně ekonimicky, tak máž možnost za 20 minut na Chademu do 80ti % nabít a můžeš zase jet daleko a za levnější peníze, dokud ti baterka společně s benzínem neřekne , že je prázdno 🙂

  1. Jsem sice trochu zaujatý, maje doma 2 klony Mitsubishi iMiev,
    Jsem sice trochu zaujatý, maje doma 2 klony Mitsubishi iMiev, ale je fantastické, jak tato automobilka už 7 let vyrábí totéž – Outlander používá technologii iMiev včetně rychlonabíjení – a prodává to stále ve 3 vozech Outlander, iMiev a Minicab (mini dodávka odvozená od iMiev). A stále se nenašel mezi dinosaury i startupy nikdo, kdo by je v dané kategorii trumfnul a to včetně poměru užitek/cena.

  2. No, jak tak sleduji ty komentáře, je to docela zábava.
    No, jak tak sleduji ty komentáře, je to docela zábava. Úsměvné jsou zejména ty dotazy na spotřebu. Je potřeba si uvědomit, že je to PHEV – tedy auto s relativně malou baterkou. Auto ujede čistě na elektro pohon cca 50 km. V mém případě to znamená, že elektro pohon v pohodě vystačí (většinou) na cesty do práce a zpět, do města na nákupy, tedy na kratší cesty okolo komína. Auto není problém doma dobít (tedy pokud máte garáž či dům s možností auto připojit na noc na nabití). V mém případě já takto najezdím naprostou většinu km. No a zde je tedy spotřeba benzínu minimální a klidně se může pohybovat i méně než 1 l/100 km.
    Na druhou stranu někdy může vyvstat problém s delší jízdou (hory, dovolená atd….). V takovém případě lze jet na elektro pohon pouze menší část cesty a spotřeba rázem vyskočí. No a zde může být spotřeba podle stylu jízdu a typů použitých režimů úplně jinde – třeba 5-9 l/100 km.
    Jako hlavní výhody takového automobilu vidím následující:
    – možnost jezdit čistě elektro (především na krátké vzdálenosti)
    – dobíjet si auto v klidu doma přes noc (za nižší tarif)
    – baterka není tak veliká, takže doba na případné dobití baterie není příliš dlouhá
    – současně není automobil limitován dojezdem na elektro pohon, ale může jet klidně i na standardní palivo s větším dosahem vzdálenosti

    Bohužel je jeho prodejní cena poměrně vysoká, takže si jej málokdo může dovolit. Ale kdo na to má a je fanda do elektro, tak si může drandit okolo komína skoro zadarmo. A pokud si postaví na střechu elektro panely, tak i tu elektriku do auta může sosat ze svých zásob.

    1. Ahoj český Pepíku. Jsem jeden z těch idiotů, který má
      Ahoj český Pepíku. Jsem jeden z těch idiotů, který má toto auto. Včera jsem s ním jel Semily – Opava – Semily za 5,7l/100km s jedním nabíjením na oběd az Vysokým Mýtem. Rozhodně jsem to nešteřil. Ale podle mě, by si to měl vysvětlit těm všem totálním idotům kupujícím si toto nejprodávanější PLUG IN auto obecně v Evropě. Ať žije český Pepík !!!

      1. Tak pokud jsi celou tu cestu absolvoval po polní cestě, je
        Tak pokud jsi celou tu cestu absolvoval po polní cestě, je to v pořáku. Pokud jsi jel po asfaltové silnici, jsi přesně ten idiot, který má potřebu si něco kompenzovat.
        Za 5,7 se dá jet za zlomek ceny s obyčejným benzínovým autem, kterým normální lidi jezdí po asfaltových silnicích a nemusí se dobíjet elektřina, kterou idioti nepočítají.
        Bohužel, já idiotům nic vysvětlit nedokážu. Idiotům se nic vysvětlit nedá.

          1. Pane Náhodný, máte naprostou pravdu. Na světě se
            Pane Náhodný, máte naprostou pravdu. Na světě se vypouští kvanta emisí a pálí spousta energie protože lidi jezdí zbytečně velkými, nevytíženými auty, terénními auty po městech a po dálnicích. Zbytečně se vyrábějí nová auta, přestože nejsou potřeba.
            Pak si výrobci i zákazníci uklidňují svědomí lživými hodnotami o spotřebě.
            Boko prostě nechápe, že ta hodnota 5,7 je v jeho případě pouze imaginární, stejně jako 1,8 co udává výrobce.

      2. Jo je to pěkný a užitečný auto, bohužel ,ale efektivita
        Jo je to pěkný a užitečný auto, bohužel ,ale efektivita je díky tomu že to neumí režim paraelního hybridu v běžných rychlostech ,v kopru.

        Mám NIRO PHEV a to umí seriový i paraelní hybrid, čistě EV, nebo dokonce jen spalovací.

        Tu trasu bych jen s prázdnou baterkou rozhodně pod 5 možná 4,5.

        Vy jste ujel 600 Km za 5,7 tj. 34 litrů benzínu + 1x nabíjení+jste měl nabito při startu tj cca 21kW/h tj. ekvivalent 7 litrů paliva celkem tedy 41 lirů
        spotřeba bez nabíjení by byla

        41/6= 6,8 stejně jako by jel benzínový Outlander 4×2.

        Vím není to fér srovnání Niro je jen 4×2 a má o 100 litrů menší kufr.

        Ale v praxi protože stojí stejně jako Niro cca 1,1 mil si myslím že ten Outlander je lepší koupě. Já jsem šel čistě podle spotřeby a efektivity. Sem měl Niro HEV bez externího dobíjení a to jezdí v praxi za stejno jako Outlander když se pravidelně nabíjí.

  3. Tohle auto je totalni kram. Vyrobce by za nej zaslouzil
    Tohle auto je totalni kram. Vyrobce by za nej zaslouzil poradne pres
    drzku.
    baterka 13kwh, na rychlo nabijecce chademo po 50minutach to nabilo 7kw. ja nabijel hned po nem plnym vykonem 49kw/h.
    prej byla zima…. je to smejd. navic proc tomu nedali AC kontektor a jen DCckovej. proto aby to blokovalo rychlonabijecky skutecnym autum.

    1. Co to je za blbost?
      AC konektor to samozrejme ma, akorat

      Co to je za blbost?
      AC konektor to samozrejme ma, akorat Yazaki, takze na mennekes je potreba redukce. Jenže s 3,7kw palubni nabijeckou to je na dlouho a vůbec by me s tím nenapadalo blokovat nabijecku.
      S DC naopak neni problem, Auto samo vypne rychlonabijeni na 80% a na to i ted v zime 0,5h vzdy bohate staci.

    2. Krám? Jsme rodina s dvěma malými dětmi. Máme karavan.
      Krám? Jsme rodina s dvěma malými dětmi. Máme karavan. Jezdíme na dovolené. Máme i3 a S-max. Jaké jiné aspoň trochu elektrické auto zvládne naše požadavky? Odpovím vám. Tesla Model X a Audi E-Tron. NIC JINÉHO. Audi vyřazuji, protože bychom s ním a karavanem nikam nedojeli a nemá síť rychlých nabíječek. A Model X žere s velkým karavanem asi 50 kWh na 100 km. Takže ten taky vyřazuji, protože síť SCH není tak hustá a když jedu na dovolenou, nechci neustále stát na nabíječce. Takže ještě jednou, JAKÉ DALŠÍ ASPOŇ TROCHU ELEKTRICKÉ AUTO MI DOPORUČÍTE? Manželka odjede i3 do práce a já tímhle na elektriku odvezu děti do školky a nakoupím. Za mě dobrý.

      1. AHoj, toto auto mám 2 roky, je super. Je úsměvné číst
        AHoj, toto auto mám 2 roky, je super. Je úsměvné číst názor chytrých Pepíků (nahoře), že to je pro naprosté idooty 🙂 Včera jsem byl v Opavě (Semily – Opava – Semily) Jel jsem to za 5,7 s jedním nabíjením. A to jsem to nešteřil.
        Rodina – 3 děti a také velký karavan 1450 kg)- S karavanem jezdím 11 -15 litrů ( to ale jezdím 110 km/h- Záleží, jak tomu naložím. Špičkové auto, z 85% jezdím jenom na EV. Rozhodně doporučuji !!

        1. JJ, auto je to super, pro ty co jezdi hlavně krátke trasy.
          JJ, auto je to super, pro ty co jezdi hlavně krátke trasy. Ale japonské soudruhy bych nakopal za to, že si auto po startu nepamatuje nastavený režim brždění a jestli byl puštěný eco režim nebo ne. Ideální by byla položka v menu, která by umožnila pro režim D nastavit vychozí režim brždění B0-B6.
          Stačila by jen drobná softwarová úprava. Neustále přepínání po nastartování na B0, kde auto nerekuperuje a plachtí a je tak nejúspornější, je fakt na zabití.

        1. na plug-in v pohodě. Nabito za 4h. Kdo chce BEV, tak ten
          na plug-in v pohodě. Nabito za 4h. Kdo chce BEV, tak ten potřebuje maximum, ale u tak malé baterky to asi nemá cenu řešit. Kdo to má z práce domů a zpět, tak doma přes noc a pokud to chce někdo nabít v práci, tak asi taky dělá více než 4h.

          Ale počkal bych na tu novinku co mají teď představit, jestli to bude čísté BEV a nebo plug-in s dvojnásobnou baterkou… uvidíme.

    1. tady jsou spotreby na spritmonitoru:
      tady jsou spotreby na spritmonitoru: .spritmonitor.de/en/overview/31-Mitsubishi/280-Outlander.html?fueltype=6&constyear_s=2015&minkm=15000&powerunit=2
      tady je spousta dalsich info nejen o spotrebe: phevwatchdog.net/
      Je potreba se tam prihlasit jako host pres „showme“.

      Obecně platí že je to auto do 100km, pak se spotreba da v klidu držet dlouhodobě pod 2,5l/100km. Na elektriku se z toho da v létě dostat 50km ( z té předchozí 12kwh verze).
      Takže pokud se to auto využíva na denní dojíždění do města s oběma cestama do 50km, nebo do tech 100km když jde dobíjet i v práci, tak pak není problém držet dlouhodobě do 0,5l/100km.

Napsat komentář