Nový Lexus CT 200h je v Česku, cena od 599 000 Kč

Lexus Czech & Slovak Republic, divize společnosti Toyota Motor Czech s.r.o., uvádí na český trh modernizovaný model CT 200h a současně výrazně snižuje jeho cenu. Lexus CT 200h, první a zatím jediný prémiový kompaktní vůz s plně hybridním pohonem na světě, tvoří vstupní bránu ke značce Lexus.

Nový LEXUS CT 200h nabízí stylovější a propracovanější design exteriéru a interiéru a vylepšené prvky výbavy
foto: Lexus

TISKOVÁ ZPRÁVA

Od svého prvního představení v roce 2010 se stal po ikonickém RX druhým nejprodávanějším evropským modelem značky. Nyní přichází na trh se zcela novou tváří, ve které se odráží poslední vývojový stupeň designové filozofie L-finesse a která jej na první pohled řadí do rodiny ostatních atraktivních modelů Lexus.

Kromě vzhledu se změny soustředily na ještě komfortnější a kultivovanější jízdu a další vylepšení již dříve jedinečných emisních parametrů plně hybridního pohonu. Lexus CT 200h bude nově nabízen za výrazně nižší standardní cenu, než tomu bylo dosud, a to při plném zachování bohaté standardní výbavy.

Navíc při uvedení nabídne výjimečně atraktivní zaváděcí ceny se zvýhodněním dalších 100 000 Kč, což znamená celkové snížení ceny o 160 000 – 181 000 Kč oproti standardním cenám předchozího modelu. Nově tak lze Lexus CT 200h pořídit již od 599 000 Kč.

PROPRACOVANÝ DESIGN EXTERIÉRU

Při pohledu zepředu se nové CT 200h odlišuje především dalším vývojovým stupněm masky chladiče v typickém provedení ve tvaru vřetene, charakteristickém pro současné vozy Lexus.

Střed se přitom vysunul o něco více vpřed, čímž tyto partie získaly dravější a plastičtější podobu. Spodní rohy jsou nyní o něco dále od sebe a navíc se snížilo místo „zaškrcení“ vřetene, čímž se ještě více poukázalo na nízký čelní profil a velký rozchod kol modelu CT 200h.

Při pohledu z boku lze nové CT 200h rozpoznat podle nových desetipaprskových litých kol o velikosti 16 nebo 17 palců, resp. nové střešní antény ve tvaru žraločí ploutve. Vzadu zaujme nový nárazník s akcentem na horizontální tvary. Jeho součástí jsou nápadná vybrání pro odrazová skla ve tvaru písmene „L“ a černá sekce uprostřed dole, s cílem zdůraznit nízké těžiště vozu a široký rozchod při pohledu zezadu.

Pro nový Lexus CT 200h bude v nabídce 11 barev laku, včetně nového červeného odstínu. Ve všech variantách bude lak opatřen krycí vrstvou vysoce odolnou vůči povrchovým škrábancům a se schopností automatické obnovy.

KULTIVOVANÝ DESIGN INTERIÉRU A VYLEPŠENÉ PRVKY VÝBAVY

Nový interiér modelu CT 200h byl dále propracován tak, aby nabídl ještě větší pohodlí, bohatší výbavu a vyšší kvalitu na pohled i na omak.

V kabině zaujme nový volant o průměru 370 mm, stejný jako v řadě IS. Vedle kapličky přístrojů s optitronovými přístroji může být zabudován i TFT displej o úhlopříčce 4,2″, propojený s multimediální soustavou a ovládaný pomocí tlačítek na volantu.

Nový navigační systém Lexus Navigation nabízí velmi dobrou výbavu za velmi příznivou cenu (přibližně poloviční oproti Lexus Premium Navigation).
Funkce Lexus Navigation mimo jiné zahrnují:

· pokročilý navigační systém, využívající rozhraní Lexus Media Display

· mapy 44 evropských zemí včetně Ruska a Turecka

· upozornění na rychlostní limity a měření rychlosti

· řazení do pruhů/dopravní informace RDS-TMC

· vyhledávání bodů zájmu

· animace map ve 3D

Centrální TFT displej multimediální soustavy je nyní tenčí a má pevnou konstrukci; součástí rozhraní RTI (Remote Touch Interface) druhé generace je nový a intuitivnější ovladač s potvrzováním pomocí jednoho stisku.

Systém zobrazování Lexus Media Display i prémiová navigační soustava Lexus Premium Navigation přináší další funkce, snazší ovládání a vylepšenou podporu hands-free a rozpoznávání hlasu.

K ještě kvalitnějšímu ozvučení pomocí audio soustavy Lexus napomohla reproduktorová technologie využívající bambusového dřeva (jako první na světě). Ke vstřikování do formy se využívají bambusová vlákna v kombinaci se syntetickým opálem a aktivním uhlím, čímž vzniká nejtenčí reproduktorová membrána v tomto odvětví, přinášející znatelně kvalitnější zvuk.

Z dalších vylepšení prvků výbavy lze jmenovat zadní kameru přenášející obraz na displej multimediální soustavy, systém kontroly tlaku v pneumatikách nebo možnost vypínání systému řízení kontroly trakce.

Přepracování se dotklo i nabídky barev dekorů středové konzoly a jejich kombinací. U dveřních výplní a čalounění se nyní používá výrazné stehování. Pětice nabízených povrchových úprav dekorů nyní zahrnuje i dřevo Shimamoku. Ovládací prvky na středové konzole jsou nově potaženy kovovou fólií s propracovaným vzhledem.

Přepracovaná nabídka čalounění nyní zahrnuje jednu novou koženou variantu v odstínu Topaz Brown (hnědá Topaz) a tři vylepšená textilní čalounění v odstínu červená, hnědá a mořská modrá.

F SPORT

Nová verze F SPORT nyní zaujme nápadnějším vzhledem s výraznějším odlišením od ostatních provedení konstrukční řady CT 200h.

Nový design masky chladiče ve tvaru vřetene používá stejně dravý rastr jako nový model IS F SPORT. Součástí jedinečného zadního spoileru jsou speciální otvory ke zvýšení přítlaku. Desetipaprsková litá kola o rozměru 17″ mají povrchovou úpravu používanou výlučně u provedení F SPORT.

V interiéru si lze povšimnout vylepšeného čalounění F SPORT, hliníkových pedálů a prahových lišt, volantu obšitého perforovanou kůží, hlavice řadicí páky obšité kůží s perforovaným povrchem, nebo emblémů F SPORT. Nabízí se i kompletní kožené čalounění v odstínu černé nebo temně červené, včetně barevného stehování.

JEŠTĚ VYŠŠÍ POHODLÍ A KULTIVOVANOST JÍZDY

Nový Lexus CT 200h spojuje vyšší tuhost karoserie, vylepšený systém zavěšení kol a dokonalejší aerodynamiku. I díky komplexním opatřením na snížení hluku, vibrací a chvění nyní tento model nabízí požitek z kultivovanější a pohodlnější jízdy v ještě tišším prostředí.

K navýšení tuhosti karoserie došlo díky dalším bodovým svarům a široké aplikaci technologie lepení karosářských dílů.

Vyšší tuhost pak umožnila změnit naladění systému odpružení. Optimalizace se dotkla tuhosti pružin, byly použity nové ventily v tlumičích a konstruktéři rovněž upravili průměr zadní tyče stabilizátoru s ohledem na vyšší jízdní pohodlí bez kompromisů v otázkách ovladatelnosti.

Řídicí jednotka převodového ústrojí hybridního pohonu dostala upravené mapování. Nárůst otáček motoru proto nyní lépe odpovídá skutečné akceleraci vozidla, čímž se projev více blíží klasické automatické převodovce.

Již ze své podstaty tiché hnací ústrojí Lexus Hybrid Drive prodělalo na 94 samostatných opatření k dalšímu snížení hluku, vibrací a chvění. Nová konstrukce sacího kanálu (poprvé u hybridního modelu Lexus) spojuje velmi tichý chod s vynikající účinností sání.

F SPORT

Verze F SPORT pak přináší všechna vylepšení jízdních schopností jako zbytek nové konstrukční řady CT 200h. Kromě toho však těží ze zakázkového naladění vinutých pružin a optimalizace rozdělení torzní tuhosti vpředu/vzadu v zájmu dalšího vylepšení sportovní jízdní dynamiky.

EMISNÍ PARAMETRY CO2 NA VRCHOLU TŘÍDY

Díky výraznému snížení produkovaných emisí se Lexus CT 200h v modelovém provedení 2014 chlubí parametry CO2 na vrcholu třídy. Emise produkované verzí se 16″ koly poklesly o 6 g/km (z 94 na výsledných 88 g/km), zatímco u provedení s 15″ koly činí pokles 5 g/km (z 87 na pouhých 82 g/km).

VÝJIMEČNĚ ATRAKTIVNÍ ZAVÁDĚCÍ CENY

Nový modernizovaný Lexus CT 200h přichází na český trh za výrazně nižší standardní ceny při plném zachování bohaté standardní výbavy. Navíc byly stanoveny zaváděcí ceny, které jsou ještě o 100 000 Kč nižší než nové standardní ceny.

Celkem tak dochází ke snížení ceny o 160 000 Kč (u základní výbavy Comfort) až 181 000 Kč (u výbavy Premium). Zaváděcí ceny jsou platné pro vozy objednané do 31. 5. 2014. Do ceníku byly rovněž zakomponovány nově sestavené cenově atraktivní pakety příplatkové výbavy.

Základní přehled cen modernizovaného modelu CT 200h:

auto Lexus CT 200h nový hybrid auto ceník

* Standardní cena předchozího modelu vs. Zaváděcí cena nového modelu. Všechny ceny jsou uvedeny vč. DPH
tisková zpráva

One Comment on “Nový Lexus CT 200h je v Česku, cena od 599 000 Kč”

Napsat komentář