Nový Hyundai Tucson nabídne také verze mild-hybrid, hybrid a plug-in hybrid

redakce - 15 Září 2020

Nový Hyundai Tucson završuje proces elektrifikace produktové řady Hyundai v evropském segmentu SUV. Zcela nový Tucson nabízí nejvíce elektrifikovanou řadu motorů v segmentu kompaktních SUV včetně mild-hybridního (MHEV), hybridního (HEV) a plug-in hybridního (PHEV) pohonu

Zcela nový Tucson nabízí nejvíce elektrifikovanou řadu motorů v segmentu kompaktních SUV včetně mild-hybridního (MHEV), hybridního (HEV) a plug-in hybridního (PHEV) pohonu
foto: Hyundai

Nový Hyundai Tucson je čtvrtou generací úspěšného bestselleru značky Hyundai. Od jeho představení v roce 2004 se na celém světě prodalo více než 7 milionů vozů, z nichž 1,4 milionu bylo předáno zákazníkům v Evropě. Díky tomu se stal Tucson globálně nejprodávanějším SUV Hyundai.

Zákazníci budou mít u nového Tucsonu na výběr nejvíce elektrifikovanou řadu motorů včetně mild-hybridního, hybridního a plug-in hybridního pohonu.

Hybridní varianta zahrnuje nový přeplňovaný zážehový motor „Smartstream“ 1.6 T-GDi (Turbocharged Gasoline Direct injection) s přímým vstřikováním a elektromotor o výkonu 44,2 kW, napájený ze sady akumulátorů Li-Poly o kapacitě 1,49 kWh.

Nový Hyundai Tucson

Nový Hyundai Tucson
foto: Hyundai

Hybridní varianta je k dispozici s pohonem předních nebo všech kol ve spojení s šestistupňovou automatickou převodovkou (6AT). Pro zcela nový Tucson se jedná se o nejsilnější variantu o výkonu 169 kW. Zájemci o technologii mild-hybridního pohonu s napětím 48 V mají na výběr tři různé verze:

1.6 T-GDI Smartstream s výkonem 150 k a pohonem předních kol
1.6 T-GDI Smartstream s výkonem 180 k, volitelně s pohonem všech kol
1.6 CRDi Smartstream s výkonem 136 k, volitelně s pohonem všech kol

Hyundai kombinuje hospodárnou a dynamickou technologii 48V mild-hybridního pohonu s motorem 1.6 T-GDI o nejvyšším výkonu 110 kW a s šestistupňovou inteligentní mechanickou převodovkou (6iMT) nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (7DCT).

Dalším pohonem je jednotka 1.6 T-GDI, vyladěná na nejvyšší výkon 132 kW, která bude nabízena s šestistupňovou převodovkou iMT a pohonem předních kol nebo se sedmistupňovou automatickou převodovkou DCT a pohonem všech kol. Mild-hybridní pohon 1.6 CRDi 48V o výkonu 100 kW disponuje sedmistupňovou automatickou převodovkou DCT a pohonem předních nebo všech kol.

Zážehový motor 1.6 T-GDI Smartstream bez 48V mild-hybridního systému je k dispozici s nejvyšším výkonem 110 kW, šestistupňovou mechanickou převodovkou a pohonem předních nebo všech kol. Vznětový motor 1.6 CRDi Smartstream bude nabízen s nejvyšším výkonem 85 kW, šestistupňovou mechanickou převodovkou a pohonem předních kol.

Motor 1.6 T-GDI Smartstream bude vybaven technologií Hyundai CVVD (Continuously Variable Valve Duration). Systém CVVD mění časování otevření a uzavření ventilů v závislosti na provozních podmínkách, čímž zvyšuje výkonové parametry motoru a snižuje jeho spotřebu paliva i emise. Jedná se o jediný systém, který dokáže za jízdy měnit dobu otevření ventilu v závislosti na provozních podmínkách.

Zákazníci budou mít na výběr také plug-in hybridní verzi, a to v kombinaci s motorem 1.6 T-GDI o výkonu 197 kW. Podrobnější informace o této verzi budou zveřejněny před jejím uvedením na trh v roce 2021.

Globální model

Bude vyráběn v několika výrobních závodech po celém světě, avšak stane se také třetí generací tohoto modelu s původem v Evropě, ve výrobním závodě HMMC (Hyundai Motor Manufacturing Czech) v Nošovicích v České republice. Přitom druhá generace Tucsonu byla prvním SUV modelem vyráběným v závodě HMMC.

Řidič má k dispozici digitální, kompletně konfigurovatelný 10,25“ přístrojový panel a 10,25“ displej multimediálního systému. Výsledkem je individualizovaný prostor, intuitivně optimalizovaný pro high-tech uživatelský zážitek. Například barvy na přístrojovém panelu se mění v závislosti na zvoleném jízdním režimu.

Hyundai nabízí na nový Tucson pětiletou záruku bez omezení ujetých kilometrů.

Hyundai nabízí na nový Tucson pětiletou záruku bez omezení ujetých kilometrů.
foto: Hyundai

Pro zcela nový Tucson Hyundai nabízí nejnovější verzi služby Bluelink pro propojení vozidla ve spojení s 10,25“ displejem informačního a zábavního systému. Vylepšený systém Bluelink poskytuje zákazníkům řadu nových výhod a služeb včetně online vedení trasy, navigování na posledním úseku cesty a také novou funkci uživatelských profilů.

Prostřednictvím mobilní aplikace Bluelink mohou zákazníci mimo jiné vyhledávat polohu svého vozidla, zamykat nebo odemykat na dálku jeho dveře, nebo například kontrolovat množství paliva v nádrži.

Díky funkci uživatelských profilů si může každý z řidičů přizpůsobit infotainment dle svých vlastních potřeb. Umožňuje nastavit dva hlavní účty a jeden další, určený pro hosta, a prostřednictvím aplikace Bluelink k nim nahrát profilové fotografie.

Uživatelské profily spravují a ukládají nastavení infotainmentu jako jazyk, Bluetooth, navigaci, hlasové ovládání, nebo oblíbené rozhlasové stanice.

Pokud řidič musí zaparkovat svůj vůz ve vzdálenosti 200 metrů až dva kilometry od cíle, může si aktivovat navigování na posledním úseku cesty, které na navigaci z vozidla naváže v aplikaci Bluelink na mobilním telefonu.

Do informačního a zábavního systému zcela nového modelu Tucson je navíc integrován diář. Uživatelé si tak mohou zobrazovat záznamy z aplikací Apple nebo Google Calendar na displeji multimediálního systému. Synchronizaci zajistí nastavení aplikace Bluelink. To je však pouze jeden z mnoha dalších důvodů, proč se ji vyplatí stáhnout a používat.

Cloudové služby využívá rovněž nová navigace s online vedením trasy. Trasa se vypočítává na výkonném serveru v cloudovém prostředí Bluelink. Díky tomu je předpovídání stavu dopravy preciznější, přesněji vypočítává čas příjezdu a spolehlivěji nabízí změny trasy během jízdy. Online vedení trasy také šetří řidiči čas funkcí automatického vyplňování cíle.

Systémy Apple CarPlay a Android Auto umožňují zákazníkům jednoduše a prakticky využívat funkce jejich chytrého telefonu s operačním systémem iOS nebo Android a ve spojení s 8“ displejem systému Display Audio lze chytrý telefon připojit bezdrátově.

Nad rámec toho zcela nový Tucson nabízí prémiový audiosystém KRELL pro ještě podmanivější zážitky z poslechu hudby, přihrádku na středové konzole pro bezdrátové nabíjení a vstupy USB pro přední i zadní sedadla. Zejména dlouhé cestování je díky tomu ještě příjemnější.

V neposlední řadě mají zákazníci k dispozici služby Hyundai LIVE Services, které v reálném čase informují o parkovacích místech, poloze čerpacích stanic včetně cen nebo o počasí. Z aplikace do navigačního systému vozidla lze přenášet cíle nebo POI.

Luxus v interiéru

Třízónová automatická klimatizace se nyní o komfort cestujících stará nejen na sedadlech vpředu, ale i vzadu. Pohodlí řidiče a jeho spolucestujících navíc zvyšuje odvětrávání sedadel vpředu a vyhřívání sedadel vpředu i vzadu.

Funkce polohování sedadla spolujezdce vpředu umožňuje řidiči posunout příslušné sedadlo a změnit sklon jeho opěradla pro pohodlí ostatních cestujících jednoduchým stisknutím tlačítka na boku sedadla.

Režim pro odpočinek vzadu umožňuje cestujícím vpředu poslouchat oblíbenou hudbu, aniž by se na reprodukci zvuku podílely zadní reproduktory.

Zadní sedadla zcela nového modelu Tucson jsou také nyní ještě praktičtější. Jednak je lze sklápět v poměru 40:20:40%, sklápění je však možné provádět také na dálku. Páčky pro sklopení jsou umístěny na bočních stěnách zavazadlového prostoru.

Nová inteligentní mechanická převodovka Hyundai iMT

Zákazníci si mohou pro zcela nový Tucson zvolit také nově vyvinutou převodovku iMT (intelligent Manual Transmission), ovládanou výhradně elektronicky. Jakmile řidič uvolní při jízdě konstantní rychlostí pedál plynu, dojde k odpojení motoru od převodovky a vůz přejde do režimu plachtění.

Zákazníci mají pro Tucson na výběr dva různé systémy odpružení s adaptivními nebo konvenčními tlumiči.

Zákazníci mají pro Tucson na výběr dva různé systémy odpružení s adaptivními nebo konvenčními tlumiči.
foto: Hyundai

Tím se zvyšuje celková hospodárnost. Řidičem zvolený převodový stupeň zůstává zařazený i při vypnutém motoru. Jakmile řidič sešlápne pedál brzdy nebo plynu, zařízení MHSG (Mild Hybrid Starter Generator) s funkcí generátoru a spouštěče spustí motor se zařazeným převodovým stupněm.

Pokud řidič sešlápne pedál spojky před řazením, nebo je rychlost jízdy pro aktuálně zařazený převodový stupeň příliš nízká, zařadí převodovka při opětovném spuštění motoru neutrál (s rozpojenou spojkou).

První vozy Tucson čtvrté generace – hybridní verze, vznětové a zážehové motory včetně variant s 48V mild-hybridním pohonem – se objeví v evropských showroomech značky Hyundai na konci letošního roku. Na začátku příštího roku bude následovat plug-in hybridní verze a stupeň výbavy N Line.

Rozměry (v mm):

Vnější délka: 4500 (+20 mm)
Vnější šířka: 1865 (+15 mm)
Vnější výška: 1650 (+5 mm)
Rozvor náprav: 2680 (+10 mm)
Převis karoserie: vpředu 895 mm, vzadu 925 mm
Prostor pro nohy ve druhé řadě: 996 (+26 mm)

Objem zavazadlového prostoru (v litrech):

Objem se vzpřímenými zadními sedadly (zážehové motory/vznětové motory/zážehové motory 48 V/vznětové motory 48 V/hybridní pohon): 620/598/577/546/616
Maximální objem se sklopenými zadními sedadly (zážehové motory/vznětové motory/zážehové motory 48 V/vznětové motory 48 V/hybridní pohon): 1799/1777/1756/1725/1795

Nabízené prvky aktivní bezpečnosti a asistenční systémy Hyundai SmartSense:

Systém automatického nouzového brzdění FCA s detekcí vozidel, chodců i cyklistů [NOVINKA: odbočování na křižovatce]
Upozorňování na rozjezd vozidla vpředu LVDA (Leading Vehicle Departure Alert) [NOVINKA]
Asistent pro jízdu na dálnici HDA (Highway Driving Assist) 1.5 [NOVINKA]
Inteligentní adaptivní tempomat NSCC-C (Smart Cruise Control Curve) se zohledňováním zatáček [NOVINKA: využívání navigačních dat]
Inteligentní asistent pro dodržování rychlostních limitů ISLA (Intelligent Speed Limit Assist) [NOVINKA]
Sledování mrtvého úhlu vnějších zrcátek BCW (Blind-Spot Collision Warning)
Aktivní sledování mrtvého úhlu vnějších zrcátek BCA (Blind-Spot Collision- Avoidance Assist) [NOVINKA]
Upozornění na bezpečné opuštění vozu SEW (Safe Exit Warning) [NOVINKA]
Asistent vzdáleného inteligentního parkování RSPA (Remote Smart Parking Assist) [NOVINKA: pouze pro verze s hybridními pohony HEV/PHEV]
Monitorování okolí vozu 360° kamerovým systémem SVM (Surround View Monitor) [modernizovaná verze]
Kamerové sledování mrtvého úhlu BVM (Blind View Monitor) [NOVINKA]
Upozornění na cestující vzadu ROA (Rear Occupant Alert) [NOVINKA]
Aktivní asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích LFA (Lane Following Assist) [NOVINKA]
Asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích LKA (Lane Keep Assist) [modernizovaná verze]
Asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning)
Upozornění na projíždějící vozidla při couvání RCCW (Rear Cross-Traffic Collision Warning)
Aktivní upozornění na projíždějící vozidla při couvání RCCA (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist) [NOVINKA]
Asistent automatického přepínání dálkových světel (High Beam Assist)

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Na druhou stranu proc ne?

Jedine e-CVT ktere ma nekonecne mnozstvi prevodovych stupnu a ne tyhle x-stupnovy prevodovky. Proc se toho porad vsichni drzi jak sileni?


Nabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Livee-station