Nový Ford Kuga, sportovně laděné SUV, přichází na český trh

redakce - 15 Duben 2020

Kuga je nejdůsledněji elektrifikovaný model v dosavadní historii značky Ford. K dostání bude mimo jiné v provedeních Kuga Plug-In Hybrid, Kuga Mild-Hybrid a Kuga Hybrid (full-hybrid).Spotřeba paliva se mezigeneračně snížila bezmála o 30 procent. Kuga Plug-In Hybrid umožňuje jízdu pouze na elektrický pohon.

Spotřeba paliva se mezigeneračně snížila bezmála o 30 procent. Kuga Plug-In Hybrid umožňuje jízdu pouze na elektrický pohon.
foto: Ford

Zákazníci se u Fordu Kuga budou moci kromě elektrifikovaných verzí rozhodnout také pro vznětové motory 1.5 EcoBlue a 2.0 EcoBlue, případně pro zážehovou jednotku 1.5 EcoBoost. Pro některé motorizace je na přání k dispozici inteligentní nová osmistupňová převodovka.

Nová Kuga přináší ještě více intuitivních komfortních a asistenčních prvků včetně zabudovaného modemu FordPass Connect se speciálními funkcemi pro elektrifikované pohony. Nabídka výbavy dále obsahuje například nově řešený 12,3“ digitální přístrojový štít, bezdrátové dobíjení, SYNC 3 s 8“ dotykovou obrazovkou nebo audiosystém B&O.

Nová Kuga je první SUV, založené na nové flexibilní globální platformě Ford. Ve srovnání s dosavadní generací má lepší aerodynamiku a váží až o 80 kg méně (při porovnání ekvivalentních motorizací).

Nově zkonstruovaná karoserie zároveň poskytuje lepší ochranu posádky při nehodě, o čemž svědčí i pět hvězdiček Euro NCAP. Má o 10 % vyšší torzní tuhost a vytváří předpoklady pro efektivnější obestavění vnitřního prostoru.

Exteriérový design nové Kugy se vyznačuje zjednodušenými tvary a vyváženými proporcemi. Vůz má dynamičtější siluetu a delší rozvor náprav, který se pozitivně odráží v komfortu odpružení i jízdní stabilitě.

Kapota je delší, zadní okno více skloněné a linie střechy nižší. V součtu nová Kuga působí energičtějším a obratnějším dojmem. Za to ale neplatí stísněným prostorem, naopak.

Nová Kuga je totiž o 44 mm širší a o 89 mm delší než dosavadní model. Rozvor náprav se prodloužil o 20 mm. Tyto změny se odrážejí ve výrazném zvětšení vnitřního prostoru.

Místo pro hlavu, ramena i boky je na obou řadách sedadel lepší než dříve, přestože nová Kuga je o 6 mm nižší. Zadní sedadla jsou posuvná v rozsahu 150 mm. Díky tomu lze v novém Fordu Kuga vytvořit nejlepší prostor pro zavazadla, nebo variabilně prostor pro nohy vzadu v dané třídě.

Rozmanitost pohonných jednotek

Ford již dříve oznámil, že všechny jeho nově uváděné modely budou nabízeny s nějakou variantou elektrifikovaného pohonu. Do konce roku 2021 rozšíří svoji nabídku elektrifikovaných modelů na osmnáct.

Nová Kuga představuje první model značky, vyráběný jako mild-hybrid, plug-in hybrid i full-hybrid. Zákazníci se však mohou rozhodnout také pro vznětové motory 1.5 EcoBlue a 2.0 EcoBlue, popřípadě pro zážehové jednotky 1.5 EcoBoost.

Kuga poprvé nabízí přepínatelné jízdní režimy, jež řidiči umožňují přizpůsobit odezvu a chování vozu aktuální situaci. Vedle režimů Normal, Sport a Eco má Kuga také režim Kluzký povrch a režim Hluboký sníh/písek speciálně pro jízdu na měkkém, bořivém podkladu.

Pětihvězdičková bezpečnost

Nové SUV Ford Kuga5 obdrželo za svoje bezpečnostní vlastnosti pět hvězdiček Euro NCAP. Jde o nejvyšší hodnocení, jaké tato nezávislá organizace uděluje. Za ochranu dospělých získala Kuga 92 % bodového maxima pro tuto disciplínu. Výkon při bočním nárazu do deformovatelné překážky i při bočním nárazu do sloupu ocenili komisaři plným počtem bodů.

Ochranu posádky nové Kugy zajišťuje karoserie využívající vysokopevnostních ocelí a inteligentních konstrukčních řešení včetně mimořádně pevných ocelových trubek, vyráběných metodou prostorového tvarování. Ty se nacházejí v čelních sloupcích i ve střeše.

Zájemci si Nový Ford Kuga mohou pořídit už za 599 900 kč (zaváděcí akční cena) – a u autozizovaných partnerů Ford si ho už dnes lze objednat a využít přitom třeba online prodej s dodáním vozu až domů.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Joe

Nějak bloudím jako Maďar v kukuřici.... Kuga má tři druhy hybridního pohonu ? Podle hesla: čím víc proužků tím lepší Adidas ?

1) Kuga Plug-In Hybrid
2) Kuga Mild-Hybrid
3) Kuga Hybrid (full-hybrid).

Rozdíl mezi Plug-inHybrid a Full Hybrid je jaký ...?

Díky

Joe

---

Fotovoltická elektrárna 9 KWp -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Nevím přesně jak u Kugy ale všeobecně platí

1/ pouze toto je možné nabíjet ze zásuvky, největší baterie, čistě na elektřinu jede i ve vyšších rychlostech a desítky kilometrů, nejdražší.

2/ nabíjení pouze rekuperací (z kopce, brzdění) nejmenší baterka, čistě na elektřinu ani metr, v podstatě lepší start-stop, nejlacinější.

3/nabíjení pouze rekuperací ale trochu větší baterka, čistě na elektřinu pouze malou rychlostí a jen v jednoty kilometrů, např. popojíždění v koloně a pomalé rozjezdy, cena také někde uprostřed.

Obrázek uživatele Joe

Jo... asi tak ale 2/ a 3/ mi splynuly jako mild-hybrid

Kuga to značí divně....

Dík

P.S. Projel jsem si stránky výrobce, ale nějak se o tom moc nerozepisují

https://www.ford.co.uk/cars/new-kuga

---

Fotovoltická elektrárna 9 KWp -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Mild hybrid má baterku o napětí 48V (to je nový standard pro mild hybrid). A protože nejsilnější motor co jsem viděl oznámený na 48V je 30 kW (=625 A ! krátkodobě), tak je to omezené na výpomoc spalovacímu motoru. Full hybrid už má baterie o pár set voltech a proto mají dostupný větší výkon a mohou jezdit i jen čistě na elektriku.

Ostatní výrobci to značí stejně.

Já jen doufám, že současná situace přinese nějakou pozitivní změnu, třeba jakože se omezí tyhle přerostlý nepraktický almary, které jsou v nejlepším případě přepravním manipulátorem a znovu se začnou dělat praktická a jednoduchá auta...a hned budou emise sympaticky dole

---

Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, ...

Například Mondeo hybrid je moc příjemný auto. Pokud půjde Kuga ještě dál, bude to paráda.

Nová Kuga je totiž o 44 mm širší a o 89 mm delší než dosavadní model. Rozvor náprav se prodloužil o 20 mm. Tyto změny se odrážejí ve výrazném zvětšení vnitřního prostoru.

To musí být hrozně znát, když v prostoru 2500 litrů přibude 5 litrů :)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil