Nový Ford GT má EcoBoost a konstrukci z uhlíkových vláken

Ford včera na odhalil nový Ford GT – supersportovní automobil s aktivní aerodynamikou, odlehčenou konstrukcí využívající uhlíková vlákna a dosud nejvýkonnějším produkčním motorem EcoBoost.

Motor Ford EcoBoost V6 přeplňovaný dvěma turbodmychadly má výkon přes 440 kW
foto: Ford

Ford GT je jedním z nejméně 12 nových modelů Ford Performance, které budou uvedeny na trh do roku 2020. V rostoucí modelové řadě Ford Performance se zařadí po bok modelů jako Focus RS, F-150 Raptor, Shelby GT350 a Shelby GT350R.

Zahájení výroby v příštím roce je načasováno tak, aby nový Ford GT připomněl 50. výročí závodu 24 hodin Le Mans v roce 1966, kdy závodní vozy Ford GT obsadily všechna tři místa na stupních vítězů.

„Ve Fordu začleňujeme inovace do všech našich aktivit, ale stojí za to připomenout, že naše první inovace se neodehrála v laboratoři, ale na závodní dráze,“ řekl Mark Fields, prezident a generální ředitel Ford Motor Company.

Narážel přitom na vítězství Henryho Forda v automobilovém závodě v roce 1901. Jeho úspěch tehdy inspiroval finančníky, aby do Fordovy společnosti vložili svoje prostředky.

auto autosalon Detroit 2015 nový Ford GT

foto: Ford

Nový Ford GT má uprostřed uložený vidlicový šestiválec, jenž pohání zadní kola. Jedná se o dosud nejvýkonnější produkční EcoBoost. Díky přeplňování dvojicí turbodmychadel vyvine nejvyšší výkon přes 440 kW. V zájmu rychlých reakcí a optimální účinnosti je osazen jak bodovým, tak přímým vstřikováním paliva.

Aerodynamicky tvarovaná karoserie dvoudveřového kupé využívá v hojné míře lehkých materiálů včetně hliníku a uhlíkových vláken.

Uhlíková inovace

Jen málo inovací přináší tak rozsáhlé benefity jako snížení hmotnosti. Použitím odlehčené konstrukce lze zlepšit akceleraci, ovladatelnost, brzdný výkon, bezpečnost i hospodárnost automobilu.

Proto nový Ford GT využívá pokročilých lehkých kompozitů, které se v budoucnu uplatní napříč celým modelovým spektrem značky Ford. Díky nim nabídne jeden z nejpříznivějších poměrů výkonu k hmotnosti mezi všemi sériově vyráběnými automobily.

K základní konstrukci z uhlíkových vláken jsou připevněny hliníkové pomocné rámy vpředu i vzadu.

Nejvýkonnější EcoBoost

Motory EcoBoost již pohánějí celou řadu vozů značky Ford včetně sportovních modelů jako Fiesta ST, Focus ST nebo Mustang. Pohonná jednotka Fordu GT vychází z architektury motoru závodního vozu Ford IMSA Daytona Prototype.

Jedná se o vidlicový šestiválec o objemu 3,5 l, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Vyznačuje se širokým rozsahem využitelných otáček a také pozoruhodnou hospodárností, což je u motoru pro vytrvalostní závody velmi důležitá vlastnost.

auto autosalon Detroit 2015 nový Ford GT

foto: Ford

Vozy poháněné motorem Ford EcoBoost V6 vybojovaly mimochodem v loňském ročníku šampionátu IMSA TUDOR United SportsCar Championship tři vítězství a sedm umístění na stupních vítězů. Bylo mezi nimi i první místo v prestižní dvanáctihodinovce na Sebringu.

Ve Fordu GT bude motor spřažen se sedmistupňovou dvouspojkovou samočinnou převodovkou.

Aktivní aerodynamika

Aerodynamické prvky nového Fordu GT snižují odpor vzduchu a zvyšují přítlačnou sílu. Platí to o samotném tvaru vozu i o detailech, jako je například zakřivené čelní okno. Aktivní zadní spoiler upravuje svoji výšku a úhel podle rychlosti jízdy a dalších parametrů s cílem zajistit optimální stabilitu a ovladatelnost při akceleraci, brzdění i zatáčení.

Nový Ford GT svým vzhledem odkazuje na klasické sportovní a závodní vozy značky Ford. Jeho funkční tvary jsou přitom zcela moderní.

Vyspělý podvozek ve stylu závodních vozů umožňuje nastavit světlou výšku podle aktuální potřeby. Pneumatiky Michelin Pilot Super Sport Cup 2 o průměru 20 palců jsou ze speciální směsi a mají unikátní konstrukci; byly vyvinuty přímo pro Ford GT. Brzdové kotouče jsou vyrobené z karbon-keramického kompozitu.

auto autosalon Detroit 2015 nový Ford GT

foto: Ford

Do dvoumístného kokpitu se nastupuje nahoru vyklápěnými dveřmi. Sedadla jsou upevněna přímo ke karbonové konstrukci karoserie. Díky tomu jsou lehčí a zároveň poskytují konzistentní a přímou zpětnou vazbu od podvozku. Přizpůsobit pozici za volantem lze seřízením polohy volantu a pedálové skupiny.

Všechny důležité ovládací prvky jsou soustředěny na volantu podobně, jako tomu bývá v monopostech Formule 1. Plně digitální přístrojový štít lze nakonfigurovat podle aktuálního způsobu používání vozu a zvoleného jízdního režimu.

„Ačkoliv doufáme, že novým GT uděláme radost fanouškům sportovních aut, z technických inovací tohoto vrcholného sportovního Fordu budou ve výsledku těžit všichni naši zákazníci,“ řekl Raj Nair, viceprezident skupiny Ford odpovědný za globální vývoj produktů.

tisková zpráva

Napsat komentář