Leaf po 4 letech v Jižní KorejiNISSAN
Leaf po 4 letech v Jižní Koreji
Peugeot 508 RXH - nový diesel hybridAUTO
Peugeot 508 RXH - nový diesel hybrid
Praha má první dobíjecí staniceČESKO
Praha má první dobíjecí stanice
Ženeva: Prius+ a Yaris HybridAUTO
Ženeva: Prius+ a Yaris Hybrid

Nový Ford Focus: úspornější motory a asistenční systémy

redakce - 10 Září 2014

Aktualizovaná paleta motorizací pro evropské trhy přináší v nové generaci modelu Ford Focus až 19% úsporu paliva. V nabídce se objevují nové jednotky 1.5 EcoBoost a 1.5 TDCi a nové asistenční systémy.Nový Ford Focus jde na český trh v listopadu

Nový Ford Focus přijde na český trh v listopadu
foto: Ford

TISKOVÁ ZPRÁVA

Nový Ford Focus se začne prodávat v listopadu. Jako první model značky Ford v Evropě bude vybaven novým multimediálním systémem SYNC 2 a také motory o objemu 1,5 l – zážehovým EcoBoostem a vznětovým TDCi (od roku 2015).

„Nestačilo nám být nejprodávanější; chtěli jsme ohromit zákazníky novou, ještě lákavější verzí Focusu,“ řekl Stephen Odell, prezident Ford of Europe, Middle East and Africa. „Nový Focus spojuje moderní design, pokročilé technologie a vynikající hospodárnost s radostí z řízení, která získala jeho předchůdcům takovou oblibu.“

Propracovaný design

Ford připravil pro Focus rafinovanější vzhled v duchu globálního designového slohu One Ford.

Nový Focus má nižší a širší postoj. Dostal také novou kapotu motorového prostoru, přední nárazník i masku chladiče. Dynamické tvary kapoty, které opticky propojují sloupky čelního okna s lichoběžníkovou maskou chladiče, dodávají Focusu sebevědomý vzhled. Zákazníci se budou opět rozhodovat mezi pětidveřovým hatchbackem, čtyřdveřovým sedanem a kombi.

Útlejší, ostřeji tvarované přední světlomety a méně zaoblená přední mlhová světla propůjčují přední části výraznější vzezření, zjemněné elegantními chromovanými doplňky. Také zadní partie mají štíhlejší tvary. Designéři přepracovali výklopnou zadní stěnu i zadní nárazník a zmenšili sdružené svítilny.

„Cílem bylo dodat designu Focusu více emocí,“ řekl Joel Piaskowski, ředitel designu ve Ford of Europe. „Nový Focus je vyrýsovanější a sportovnější, má rafinovaněji tvarované plochy; svým vzhledem dává jasný příslib řidičských zážitků, které umí zprostředkovat.“

Nový Ford Focus jde na český trh v listopadu

Při úpravách interiéru nového Focusu vycházel Ford ze zpětné vazby od zákazníků. Reakcí na praktické poznatky uživatelů je intuitivnější rozložení ovládacích prvků a menší počet tlačítek na volantu i na středovém panelu. Nový saténově černý dekor a chromované prvky dodávají vnitřnímu designu moderní a přehledný vzhled.
foto: Ford

Nová středová konzola nabízí větší odkládací prostor a posuvnou loketní opěrku. Mezi sedadly lze uložit různé druhy lahví a kelímků s nápoji, například litrovou láhev a kelímek o objemu 0,4 l. Díky silnějším kobercům a sklům bočních oken či přepracované zvukové izolaci motoru se zlepšilo odhlučnění interiéru. Majitelé nového Focusu se tak mohou těšit na ještě tišší cestování.

„Vyslyšeli jsme požadavky na jednodušší pojetí interiéru, jasnější propojení souvisejících funkcí a výrazné snížení počtu tlačítek na palubní desce,“ dodává Piaskowski.

Hospodárný a energický

Zásluhou nových pohonných jednotek se nový Ford Focus pyšní výrazně nižší spotřebou paliva než současný model. V závislosti na konkrétní motorizaci klesla spotřeba až o 19 %.

Každý třetí Focus prodaný v Evropě v první polovině roku 2014 měl pod kapotou motor 1.0 EcoBoost, který třikrát za sebou zvítězil v prestižní odborné anketě „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku).

Nový Focus dostane výkonný a zároveň úsporný zážehový motor 1.5 EcoBoost, nabízený ve variantách 110 kW (150 k) a 134 kW (182 k). V kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou je nová jednotka o 7 procent úspornější než dřívější 1.6 EcoBoost s ekvivalentním výkonem.

Od roku 2015 bude možné objednávat motorizaci 1.5 EcoBoost také se samočinnou šestistupňovou převodovkou.

Nový vznětový motor 1.5 TDCi o výkonu 88 kW (120 k) se samočinnou šestistupňovou převodovkou PowerShift by měl podle předběžných údajů být o 19 % úspornější než dosavadní Focus 2.0 TDCi 85 kW PowerShift. Varianta 110 kW (150 k) s manuální šestistupňovou převodovkou bude o 15 procent úspornější než předchozí 2.0 TDCi 103 kW. Oba motory budou rovněž k dispozici od roku 2015.

Vynikající jízdní vlastnosti a řidičsky atraktivní charakter Focusu se díky mnoha konstrukčním vylepšením dostávají na ještě vyšší úroveň. Zvýšením strukturální tuhosti přední části, přepracováním geometrie zavěšení, zvýšením příčné tuhosti uložení náprav a novým naladěním tlumičů pérování dosáhli odborníci Fordu ještě preciznější ovladatelnosti.

Nově naladěno bylo rovněž řízení s elektrickým posilovačem. Ford v novém Focusu uvádí novinku – systém zesílené stability v příčném směru. Ten monitoruje rychlost jízdy a zásahy řidiče do řízení.

Z těchto dat se pak snaží předvídat ztrátu trakce ještě předtím, než k ní skutečně dojde, a s předstihem vyvolat intervenci elektronického stabilizačního systému. Výsledkem je ještě vyšší bezpečnost a plynulost jízdy.

U všech motorizací vybavených samočinnými převodovkami si bude zákazník moci objednat řadicí tlačítka na volantu.

Ford nenechal stranou ani otázku hluku a vibrací. Interiér nového Focusu patří k nejtišším ve třídě, což je faktor, který významnou měrou přispívá k uvolněné a příjemné atmosféře ve voze.

SYNC 2 s dotykovou obrazovkou

Nový Focus bude jako první model značky Ford v Evropě vybaven systémem SYNC 2. Nejnovější multimediální systém využívá pro přístup k funkcím audiosystému, navigace, klimatizace a mobilního telefonu osmipalcovou dotykovou obrazovku a pokročilé hlasové ovládání.

Navigace SYNC 2 přichází s funkci dělené obrazovky, předčítáním názvů ulic, 3D zobrazením dálničních křížení a významných bodů a také s průvodcem MICHELIN.

Řidič může zadat cíl do navigace nebo nechat přehrát skladby od požadovaného interpreta jediným pokynem. A když stiskne tlačítko hlasového ovládání a řekne „I’m hungry“ (mám hlad), systém vypíše seznam restaurací v okolí a nabídne možnost navigovat k některé z nich.

Vyspělé asistenční technologie

Nový Focus nabízí jako první model značky Ford funkci, která umožňuje automaticky zacouvat do řady kolmo stojících aut.

V současném Focusu byl uveden aktivní parkovací asistent pro podélné parkování. Stisknutím tlačítka se aktivují ultrazvukové senzory, jež vyhledají dostatečně velký prostor k zaparkování. Následně asistent sám vmanévruje automobil na volné místo.

Řízení je plně automatické, řidič se stará pouze o obsluhu plynu a brzdy. Díky doplnění dvou dalších senzorů v zadní části vozu dostane nový Focus navíc funkci příčného parkování, která funguje naprosto stejným způsobem.

Zvýšení počtu senzorů umožnilo Fordu nabídnout evropským zákazníkům i další nové technologie, jež pomáhají při vyjíždění z parkovacího místa:

Cross Traffic Alert - upozorňuje řidiče při couvání na vozidla, která se mohou brzy přiblížit z kterékoli strany; systém využívá radaru s dosahem 40 metrů a při zachycení přibližujícího se vozidla vydá zřetelné varovné signály

Asistent pro vyjetí z parkovacího místa pomáhá řidiči vyjet z řady podélně zaparkovaných automobilů; poté, co řidič zvolí, na jakou chce vyjet stranu, převezme systém řízení – řidič se opět stará jen o obsluhu plynu a brzdy

Ford dále vylepšil oblíbený systém Active City Stop, který v případě hrozící srážky preventivně zvýší tlak v brzdové soustavě. Pokud řidič na nebezpečí nereaguje, systém sníží točivý moment motoru a začne automaticky brzdit, aby se vyhnul kolizi či alespoň zmírnil její následky. Zdokonalená verze Active City Stop v novém Focusu funguje při rychlostech do 50 km/h, zatímco dosud to bylo 30 km/h.

Focus přináší do Evropy také nový systém autonomního brzdění v krizových situacích. Tato technologie funguje podobným způsobem jako Active City Stop, má však větší dosah detekce ostatních vozidel a pomáhá řidiči ve vyšších rychlostech – například na dálnici. V případě pohybujících se vozidel činí detekční rozsah systému 8-180 km/h.

Současné provedení adaptivního tempomatu umožňuje udržovat zvolený odstup od okolních vozidel i tehdy, když je jejich rychlost nižší než rychlost nastavená v tempomatu. Nyní Ford přidává nový systém upozornění na zkrácení bezpečné vzdálenosti.

Tento pomocník měří vzdálenost od ostatních vozidel i při deaktivovaném tempomatu. Pokud se řidič přiblíží na menší vzdálenost, než jakou si předvolil, systém vydá ve třech krocích varovný vizuální signál (šedá, žlutá a červená kontrolka na přístrojovém štítu). Při dalším zkrácení rozestupu se přidá i varovný zvukový signál.

Nový Focus bude také poprvé vybaven technologií Ford My Key. Ta umožňuje majiteli nastavit omezení maximální rychlosti vozu a omezit hlasitost audiosystému nebo jej zcela zablokovat, pokud řidič či jeho spolujezdec nemají zapnuté bezpečnostní pásy. Systém také může znemožnit deaktivaci bezpečnostních systémů. My Key nalezne využití typicky tehdy, když rodiče půjčují automobil dětem.

Nové osvětlení

Vylepšené adaptivní světlomety nyní upravují světlený kužel bi-xenonových světel tak, aby co nejlépe vyhovoval provozním podmínkám. Systém vyhodnocuje světelné podmínky v okolí a sleduje také ostatní objekty na silnici.

Na základě těchto informací upravuje úhel a intenzitu světleného kuželu. V závislosti na rychlosti jízdy, úhlu natočení volantu a vzdálenosti od ostatních objektů vybírá z celkem sedmi různých nastavení.

Ve vysokých rychlostech, například na dálnici, se světlený kužel zvýší. Tím se prodlouží dosah světel; ve městě, kde se jezdí nižší rychlostí a okolí je více osvětleno, se kužel sníží a intenzivněji osvětlí prostor přímo před vozem.

Při odbočování v nízkých rychlostech se osvítí také oblast po straně, aby řidič dříve zahlédl chodce a cyklisty. Řidič ocení adaptivní světlomety i v rychlých zatáčkách, kde se světelný kužel natáčí do oblouku podle natočení volantu.

Nový Focus bude i nadále nabízet užitečné inovace pro zpříjemnění každodenního provozu. Například chránič hran předních a zadních dveří vysune při jejich otevření speciální lištu, aby ochránil lak vozu před poškozením.

„Nový Focus přináší řadu pokročilých technologií a chytrých řešení, ale současně jsme se zaměřili na žádoucí zjednodušení,“ řekl Jim Baumbick, ředitel globální modelové řady segmentu C ve Ford Motor Company. „Promyšlené úpravy designu dodaly Focusu nový styl jak uvnitř, tak zvenku. Focus však znamená hlavně radost z řízení. V tom jsme nepolevili, naopak jsme tuto vlastnost ještě posílili.“

V nabídce verzí nového Focusu nebude chybět sportovní Focus ST představený letos na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Nový Focus ST bude poprvé k dostání jak se zážehovým, tak se vznětovým motorem.

Vyznačuje se novým naladěním podvozku i řízení, modernizovanými elektronickými systémy a speciální specifikací pneumatik. Výsledkem jsou ještě pohotovější reakce a vyváženější jízdní projev.

Model Ford Focus byl uveden na trh v roce 1998. Od té doby se jich po světě prodalo více než 12 milionů, z toho 6,9 milionů v Evropě – kde Ford vyrobí nový Focus každých 90 sekund.

V reakci na rostoucí poptávku po Focusu Ford navýšil výrobní kapacitu a nyní tento model vyrábí v osmi továrnách na čtyřech kontinentech. Montážní závody v Německu, Spojených Státech, Rusku, Číně, Thajsku, Vietnamu, Tchaj-wanu a Argentině mají kombinovanou roční kapacitu 1,5 milionu vozů.

tisková zpráva
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Adiuž doprdele s Forkou zasranou spalovací sračkou, tohle je elektromobilní server a na ty americký zaprodance nejsme zvědaví, serem na ně, spalovaci auta nam vyrabi v evrope taky a lepsi

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám Focusa doma a jsem s ním vcelku spokojený. Koupil bych si časem další, ale chci, ať je to buď plug-in hybrid s baterkou na 60-100 km nebo čistý e-mobil s dojezdem 200+ km. Za něco takového bych i půl mega dal.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

+1 ve všech bodech

Obrázek uživatele Hyperloop

Koukám, že z Hybridu za chvíli bude jen PR oddělení světových automobilek ;)

Obrázek uživatele Jan Horčík

Nebude.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale vypadá to tak. Jsou tu zajímavé informace, ale utopené ve spoustě reklamního balastu a dalších nesmyslných článků. Nechápu, proč se snažíte mít 5 článků denně, byť blbých, místo jednoho kvalitního.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nikdo vás přece nenutí číst příspěvky, které vás nezajímají

Obrázek uživatele Hyperloop

Tak to zase prr. Ne, že bych byl nějakým příznivcem doslovného přebírání tiskových zpráv, zvlášť ne v situaci, když vlastně neobsahují nic, co souvisí s alternativními pohony, ale za nesmyslné bych tu označil jen minimum článků.

Pane Anonyme, nevím co vám, mimo vrozené skromnosti, brání publikovat zde své kvalitní články. Jistě je uvítají a zveřejní.
Ukázat všem jak se to má správně dělat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Brání mi v tom zejména to, že většinu svého volného času věnuji zajištění provozu jiného serveru. Kromě toho nejsem moc psavý typ, ale kdybych něco sepsal, bude to spíše pro náš server.

Evidentně je to věc názoru, ale já mám radši, když článků vychází v daném médiu méně, ale jsou hodnotnější. Na Hybridu máme prakticky denně tiskovou zprávu, obden článek useklý v půlce a vedoucí na jiný server, jeden článek o čemkoliv souvisejícím s Teslou a 2-3 další články. Do toho upoutávky na několik článků i 3-5 let starých (např. "Praha má nové hybridní autobusy" - teprve po rozkliknutí zjistíte, že jde o informaci z roku 2011; ze 4 upoutávek nad tímto článkem je to 1x2009 a 3x2011).

I kvůli tomu, že se s kolegy snažím vylepšovat obsah, layout i redakční politiku našeho webzinu (návštěvnost v menších desítkách tisíc měsíčně) mi připadá škoda, že na Hybdridu se unikátní a zajímavé články ztrácí v záplavě rychle přetisknutých novinek. Opravdu by mě zajímalo, kolik fanoušků nových typů pohonů má zájem dozvědět se, o kolik lépe Ford nafalšoval spotřebu konvenčního motoru v laboratorních podmínkách nesouvisejících s reálným provozem.

Bylo by možné prozradit adresu vašeho webzinu?
(jen jedním očíčkem se koukneme a hned zase půjdeme…)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano pane mykanec souhlasím. Ford s jeho ecoboosy jsou něco jiného než motory 0,9 a 1,2. Souhlasím s tím, že automobilky všeobecně hledají nejen usporné a ekologické provozní motory, ale zároveň i cenoví stále dražší a vybavenější. V celém Světě nejen v ČR se budují montážní závody bohatých automobilek, ale žádný odborník neporovnal kvalitu výrobku. Češi mají averzi k čínským výrobkum ale firmy v těchto zemích budují výrobní závody stále s větší intenzitou. Jak se asi srovná Ford vyrobený v Německu, Rusku nebo Turecku.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group Půjčte si elektromobil Nissan Leaf!

zajímavé články