Nový Ford Fiesta hatchback a pick-up Ranger stanovily tři nové rekordy úsporné jízdy. Z toho dva padly v rámci každoročního britského „MPG Marathonu“.
Fiesta se vznětovým motorem TDCi 88 kW, ve které jeli novinář Paul Clifton a inženýr Ian McKean, dosáhla na trase dlouhé 570 km průměrné spotřeby 2,3 l/100 km a stala se tak celkovým vítězem soutěže.
Dosažená spotřeba je o 12 % nižší než u předchozího rekordu a o celých 34 % nižší než oficiálně udávaná kombinovaná spotřeba.
Fiesta 1.0 EcoBoost 92 kW s posádkou Andy Dawson – Andrew Marriott zaznamenala v soutěži průměrnou spotřebu 2,9 l/100 km – to je o 14 % méně než předchozí rekord a o 33 procent méně než oficiální hodnota.
Zde je šest tipů pro řidiče, kteří chtějí jezdit co nejúsporněji:
- Starejte se o svůj vůz a kontrolujte pravidelně hladinu oleje. Správně udržované vozy jezdí hospodárněji.
- Jednou měsíčně zkontrolujte tlak v pneumatikách. Podhuštěné pneumatiky mohou zvýšit spotřebu až o čtyři procenta.
- Nevozte v autě zbytečnou zátěž.
- Odstraňte nepoužívaný střešní nosič a nejezděte s pootevřenými okny, zejména ve vyšších rychlostech.
- Jezděte plynule a dívejte se co nejdál dopředu. Prudká akcelerace i brzdění se negativně odrážejí na spotřebě.
- Při akceleraci řaďte vyšší rychlostní stupně co nejdříve. Vozy Ford mají indikaci vhodného okamžiku řazení.
Norové Knut Wilthil a Henrik Borchgrevink stanovili zatím nepotvrzený světový rekord v nejdelší vzdálenosti ujeté vozem kategorie pick-up na jednu nádrž paliva. Zvolili si k tomu Ford Ranger 2.2 TDCi.
Pečlivým plánováním trasy a zaměřením i na ty nejmenší detaily, jako je třeba parkování výhradně v klesání, ujeli tito šampioni úsporné jízdy celkem 1 616 km průměrnou rychlostí 60 km/h. Jejich trasa vedla přes Norsko, Švédsko a Finsko.
Navzdory nepříznivým povětrnostním podmínkám dosáhli Wilthil a Borchgrevink během třicetihodinové jízdy průměrné spotřeby těsně pod 5,0 l/100 km, což v porovnání s oficiálně udávanou kombinovanou spotřebou představuje zlepšení o 23 %.
Nová Fiesta se v Evropě prodává od letošního roku. Vedle hospodárných motorů snižuje její spotřebu také technologie automatického zhasnutí motoru při zastavení nebo tlačítko Eco, po jehož stisku se upraví odezva motoru a plynového pedálu s ohledem na co nejúspornější jízdu.
Ford Ranger je nejprodávanější pick-up v Evropě. Od ledna do konce září jich Ford prodal již 31 000. Prodejním tabulkám svého segmentu vévodí Ranger suverénně i v České republice.
6 tipů pro řidiče, kteří chtějí jezdit co
6 tipů pro řidiče, kteří chtějí jezdit co nejúsporněji:
Starejte se o svůj vůz a kontrolujte pravidelně hladinu oleje. Správně udržované vozy jezdí hospodárněji. – tak nevím, co tím chtěl básník říci, žádný olej jsem v elektromobilu nenašel. V automatické jednostupňové převodovce mi ten litřík vyměnili v rámci garančky
Jednou měsíčně zkontrolujte tlak v pneumatikách. Podhuštěné pneumatiky mohou zvýšit spotřebu až o čtyři procenta. – kecy, klidně o 10-20%, proto je kontroluji vždy, když projedu myčkou, což je +- 1x měsíčně
Nevozte v autě zbytečnou zátěž. – rozhodl jsem se řešit to radikálně a ženu i děti nechávám běžet před autem s výstražným praporkem, páč ten elektromobil není vůbec slyšet a to je nebezpečné
Odstraňte nepoužívaný střešní nosič a nejezděte s pootevřenými okny, zejména ve vyšších rychlostech. – nosič nemám, pootevřená okna ve vyšší rychlosti jsou nejen původcem hluku aerodynamického, ale i smradu z kolem jedoucích spalováků, takže zavřeno a podle toho vypadá po roce kabinový pylový filtr, je černý
Jezděte plynule a dívejte se co nejdál dopředu. Prudká akcelerace i brzdění se negativně odrážejí na spotřebě. – dělám v elektromobilu automaticky, od doby co nemám řazení a zrychlení i brzdění ovládám plynule jedním pedálem, tak to jde tak nějak samo. Jo a brzdění mi přidává do baterek elektřinu navíc, spotřebu naopak snižuje
Při akceleraci řaďte vyšší rychlostní stupně co nejdříve. Vozy Ford mají indikaci vhodného okamžiku řazení. – k čemu by byla elektromobilu převodovka?
Fiesta to ujela s dýzlem za 2,3 L x 30,- Kč = 69,- Kč / 100 km. Nevím, já to jezdím elektricky za 12 kWh, to je 60,- Kč za denní a 30,- Kč za noční proud, Kč 0,- za paušální a zdarma proud. No, jo, no, je to zastaralý pohon, ten spalovací motor, dajme mu sbohom, zpívá Suvereno. A má pravdu.
Za cenu jedné Tesly S by se dalo najezdit s pěti Fiestama
Za cenu jedné Tesly S by se dalo najezdit s pěti Fiestama dohromady asi tak 1,5 milionu km.
A kolik se dá najezdit za cenu jednoho Mercedesu S a těma
A kolik se dá najezdit za cenu jednoho Mercedesu S a těma helktolitrama benálu?
Ještě víc. Ale o Mercedesu S si nikdo nemyslí, že je
Ještě víc. Ale o Mercedesu S si nikdo nemyslí, že je ekologický nebo úsporný.
A o Tesle si to někdo myslí? 🙂 Kdybych chtěl jezdit super
A o Tesle si to někdo myslí? 🙂 Kdybych chtěl jezdit super ekologicky, koupím si nějakou tu tříkolku s kapkovitým profilem a ne Teslu.
Fujtajbl.
Fujtajbl.
Zbytečnost na konci ropného věku.
Zbytečnost na konci ropného věku.
tak,tak kup si mne-levny,usporny diesel/na konci ery/ a za rok
tak,tak kup si mne-levny,usporny diesel/na konci ery/ a za rok to postavíš na kraj města a pojedes Tramvaji,Elektrobusem,Elektromobilem,Carsharingem a nebo Metrem. No super investovane peníze….
off
Vyšetřování německého auto kartelu se
off
Vyšetřování německého auto kartelu se prohlubuje
https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-10-23/vw-daimler-raided-by-eu-investigators-in-car-cartel-probe
pokud vím, rekord má Tesla, jako jedinné použitelné auto
pokud vím, rekord má Tesla, jako jedinné použitelné auto na vše, spotřeba = 0L/KM
vše ostatní je podpora ropného terorismu, podpora psychopatů