Nový Ford Fiesta stanovil rekord ve spotřebě: 2,9 l/100 km

Nový Ford Fiesta hatchback a pick-up Ranger stanovily tři nové rekordy úsporné jízdy. Z toho dva padly v rámci každoročního britského „MPG Marathonu“.

Nový Ford Fiesta je rekordmanem ve spotřebě
foto: Ford

Fiesta se vznětovým motorem TDCi 88 kW, ve které jeli novinář Paul Clifton a inženýr Ian McKean, dosáhla na trase dlouhé 570 km průměrné spotřeby 2,3 l/100 km a stala se tak celkovým vítězem soutěže.

Dosažená spotřeba je o 12 % nižší než u předchozího rekordu a o celých 34 % nižší než oficiálně udávaná kombinovaná spotřeba.

Fiesta 1.0 EcoBoost 92 kW s posádkou Andy Dawson – Andrew Marriott zaznamenala v soutěži průměrnou spotřebu 2,9 l/100 km – to je o 14 % méně než předchozí rekord a o 33 procent méně než oficiální hodnota.

Zde je šest tipů pro řidiče, kteří chtějí jezdit co nejúsporněji:

  1. Starejte se o svůj vůz a kontrolujte pravidelně hladinu oleje. Správně udržované vozy jezdí hospodárněji.
  2. Jednou měsíčně zkontrolujte tlak v pneumatikách. Podhuštěné pneumatiky mohou zvýšit spotřebu až o čtyři procenta.
  3. Nevozte v autě zbytečnou zátěž.
  4. Odstraňte nepoužívaný střešní nosič a nejezděte s pootevřenými okny, zejména ve vyšších rychlostech.
  5. Jezděte plynule a dívejte se co nejdál dopředu. Prudká akcelerace i brzdění se negativně odrážejí na spotřebě.
  6. Při akceleraci řaďte vyšší rychlostní stupně co nejdříve. Vozy Ford mají indikaci vhodného okamžiku řazení.
  7. Norové Knut Wilthil a Henrik Borchgrevink stanovili zatím nepotvrzený světový rekord v nejdelší vzdálenosti ujeté vozem kategorie pick-up na jednu nádrž paliva. Zvolili si k tomu Ford Ranger 2.2 TDCi.

    Pečlivým plánováním trasy a zaměřením i na ty nejmenší detaily, jako je třeba parkování výhradně v klesání, ujeli tito šampioni úsporné jízdy celkem 1 616 km průměrnou rychlostí 60 km/h. Jejich trasa vedla přes Norsko, Švédsko a Finsko.

    Navzdory nepříznivým povětrnostním podmínkám dosáhli Wilthil a Borchgrevink během třicetihodinové jízdy průměrné spotřeby těsně pod 5,0 l/100 km, což v porovnání s oficiálně udávanou kombinovanou spotřebou představuje zlepšení o 23 %.

    Nová Fiesta se v Evropě prodává od letošního roku. Vedle hospodárných motorů snižuje její spotřebu také technologie automatického zhasnutí motoru při zastavení nebo tlačítko Eco, po jehož stisku se upraví odezva motoru a plynového pedálu s ohledem na co nejúspornější jízdu.

    Ford Ranger je nejprodávanější pick-up v Evropě. Od ledna do konce září jich Ford prodal již 31 000. Prodejním tabulkám svého segmentu vévodí Ranger suverénně i v České republice.

    tisková zpráva

10 Comments on “Nový Ford Fiesta stanovil rekord ve spotřebě: 2,9 l/100 km”

  1. 6 tipů pro řidiče, kteří chtějí jezdit co
    6 tipů pro řidiče, kteří chtějí jezdit co nejúsporněji:
    Starejte se o svůj vůz a kontrolujte pravidelně hladinu oleje. Správně udržované vozy jezdí hospodárněji. – tak nevím, co tím chtěl básník říci, žádný olej jsem v elektromobilu nenašel. V automatické jednostupňové převodovce mi ten litřík vyměnili v rámci garančky
    Jednou měsíčně zkontrolujte tlak v pneumatikách. Podhuštěné pneumatiky mohou zvýšit spotřebu až o čtyři procenta. – kecy, klidně o 10-20%, proto je kontroluji vždy, když projedu myčkou, což je +- 1x měsíčně
    Nevozte v autě zbytečnou zátěž. – rozhodl jsem se řešit to radikálně a ženu i děti nechávám běžet před autem s výstražným praporkem, páč ten elektromobil není vůbec slyšet a to je nebezpečné
    Odstraňte nepoužívaný střešní nosič a nejezděte s pootevřenými okny, zejména ve vyšších rychlostech. – nosič nemám, pootevřená okna ve vyšší rychlosti jsou nejen původcem hluku aerodynamického, ale i smradu z kolem jedoucích spalováků, takže zavřeno a podle toho vypadá po roce kabinový pylový filtr, je černý
    Jezděte plynule a dívejte se co nejdál dopředu. Prudká akcelerace i brzdění se negativně odrážejí na spotřebě. – dělám v elektromobilu automaticky, od doby co nemám řazení a zrychlení i brzdění ovládám plynule jedním pedálem, tak to jde tak nějak samo. Jo a brzdění mi přidává do baterek elektřinu navíc, spotřebu naopak snižuje
    Při akceleraci řaďte vyšší rychlostní stupně co nejdříve. Vozy Ford mají indikaci vhodného okamžiku řazení. – k čemu by byla elektromobilu převodovka?
    Fiesta to ujela s dýzlem za 2,3 L x 30,- Kč = 69,- Kč / 100 km. Nevím, já to jezdím elektricky za 12 kWh, to je 60,- Kč za denní a 30,- Kč za noční proud, Kč 0,- za paušální a zdarma proud. No, jo, no, je to zastaralý pohon, ten spalovací motor, dajme mu sbohom, zpívá Suvereno. A má pravdu.

Napsat komentář